StoryEditor
Włosy
28.03.2015 00:00

Wiosenny zawrót głowy

Brązy, blondy albo połączenie obu, czyli bronde. Pasemka lub muśnięte słońcem końcówki, czyli  flamboyage i ombre. A do tego dip dye hair, czyli kontrasty, również w kolorach intensywnej purpury, fioletu, różu, zieleni i pomarańczowego. Jednym słowem pełna dowolność w farbowaniu włosów. Nudno na pewno nie będzie.

Po raz pierwszy kobiety sięgają po farbę do włosów średnio w wieku 25 lat (30 proc.). Najczęściej – jak twierdzą – dlatego, że spodobał im się jakiś konkretny kolor (50 proc.) lub z powodu pierwszych siwych włosów (17 proc.), ale też pod wpływem koleżanek. Później głównym powodem są już przede wszystkim siwe włosy (47 proc.) oraz dbanie o wygląd (40 proc.), ale także chęć zmiany (35 proc.).
Kobiety farbujące włosy nadal najczęściej wybierają farby trwale koloryzujące (50 proc.), ale od kilku lat rośnie popularność produktów bez amoniaku. W opinii konsumentek są to kosmetyki łagodniejsze w działaniu, bezpieczniejsze dla włosów. – Nie jest to jeszcze segment dominujący, jednak można zaobserwować stały popyt na tego typu produkty, szczególnie wśród świadomych konsumentek, dbających o kondycję swoich włosów. Także receptury farb, wzbogacane składnikami pielęgnacyjnymi wpisały się na stałe w rynek produktów do farbowania, a kolejne zmiany będą następować w zakresie wprowadzania nowych, ulepszonych formuł pielęgnacyjnych – mówi Renata Ciszewska­‑Kłosińska, dyrektor marketingu firmy Delia Cosmetics. – Użytkowniczki kosmetyków stają się coraz bardziej wymagające i oczekują, że już na etapie farbowania produkty zadbają o kondycję ich włosów – przekonuje  Katarzyna Gałuszka z działu marketingu Henkel Polska. I faktycznie widać to po tegorocznych nowościach. Delia w linii Cameleo wprowadza właśnie kosmetyki łączące pielęgnację z koloryzacją, a także linię produktów do męskiej koloryzacji. W najnowszej linii Palette Perfect Care Color zastosowany został jedwab, znany ze swoich wyjątkowych właściwości pielęgnacyjnych i z powodzeniem wykorzystywany w szamponach i odżywkach do włosów oraz w wielu kosmetykach pielęgnacyjnych do ciała. Eliksir jedwabiu w farbach Palette ma chronić włosy i  równocześnie szczelnie zamykać w nich kolor. Firma Verona Products Professional trzyma się zasady, że włosy mają być zdrowe, silne i błyszczące. Wprowadza kolejne odcienie farb Revia, które mają w swoim składzie m.in. proteiny pszenicy o właściwościach odżywczych i aminokwasy gwarantujące nawilżenie włosa od wewnątrz. Na delikatne surowce w recepturach farb stawia firma Venita. – Dlatego dużą wagę przykładamy do serii Venita Henna Color, w jej skład wchodzą między innymi produkty oparte na naturalnych składnikach – zapewnia Sylwester Piech z działu marketingu firmy Venita.

Kolejne marki w drogeriach

W poszukiwaniu łagodnych dla włosów a zarazem dających trwały, ładny kolor farb kobiety sięgają coraz częściej nie tylko po  mass marketowe, ale i profesjonalne, które chętnie wprowadzają na półki drogerie oferujące produkty z nieco wyższego poziomu cenowego. Anna Zajma z drogerii Zai działającej w sieci Kosmeteria zdecydowała się na wprowadzenie farb hiszpańskiej marki Lunel (m.in. z woskiem pszczelim i miąższem z migdałów) i włoskiej Physia Color (polecana szczególnie do włosów cienkich, zniszczonych i siwych, z olejkami eterycznymi). – Wprowadzenie nowych farb nie jest łatwe, trzeba mieć doskonale przeszkolony personel – mówi Anna Zajma i zapewnia, że takie wsparcie od dystrybutora farb dostała. – Opłaca się, bo jakość produktów jest na tyle dobra, że kobiety po nie wracają. Decydujące jest przede wszystkim to, że – jak twierdzą – uzyskują taki kolor, jakiego się spodziewały – dodaje właścicielka drogerii. Jednak nie wszyscy decydują się na wprowadzanie farb innych niż masowe. – Bazujemy na znanych producentach ze względu na serwis, obsługę przedstawicieli handlowych. Trzeba mieć z kim załatwiać bieżące sprawy – mówi Izabela Turowska, właścicielka ośmiu drogerii w sieci Sekret Urody, a zarazem hurtowni kosmetycznej T&T w Bydgoszczy. Przyznaje jednak, że póki co reprezentant żadnej niszowej marki z profesjonalnego segmentu jeszcze po prostu do niej nie dotarł z propozycją współpracy.

W promocji kupowanie na zapas

Kategoria farb do włosów jest jedną z najważniejszych z punktu widzenia drogerii. To tu pojawia się najwięcej nowości, zaraz po kosmetykach do pielęgnacji twarzy. Kategoria więc ciągle żyje, a ze względu na obecność w niej marek koncernów (Schwarzkopf, L’Oréal i P&G) i bardzo silną konkurencję między nimi można liczyć na napędzające sprzedaż kampanie reklamowe, jak i głębokie promocje. Obniżki cen mają duże znaczenie, choć – zdaniem praktyków – nie powodują raczej przechodzenia konsumentek między markami. – Kobiety są przywiązane do marek farb do włosów, jeśli trafią na swój odcień i są zadowolone z działania produktu, to są mu wierne. Owszem kupują bardzo chętnie w promocji, ale te farby, których używają. Po prostu wstrzymują się z zakupem i potem zaopatrują się na zapas – mówi Izabela Turowska. Dodaje też, że przywiązanie niektórych kobiet do danego odcienia farby jest tak duże, że potrafią przez wiele lat kupować ten sam i przejechać dziesiątki kilometrów do sklepu, w którym jest dostępny. To kwestia farbowania odrostów, po zmianie farby trudno dopasować idealnie kolor. Z drugiej strony jednak ogromne znaczenie ma dla tej kategorii reklama telewizyjna. – Kobiety rzucają się na reklamowane produkty – przyznaje. W tym roku producenci na pewno nie zawiodą, jeśli chodzi o inwestycje w reklamę i marketing. Wprowadzenie nowej marki Palette Perfect Care Color wspiera dwumiesięczna kampania telewizyjna. Do punktów sprzedaży trafią materiały POS: wobblery, shelfstoppery, kubiki, lamy, displeje, ulotki. W wybranych sieciach drogerii będą również prowadzone konkursy konsumenckie.
Serie swoich farb do włosów – m.in. Revoilution bez amoniaku – rozszerza firma Marion. – Sprzedaż wspierana będzie poprzez materiały POS, działania PR w prasie, internecie i na portalach społecznościowych, na Facebooku i Pinterest – mówi Agnieszka Sosenko­‑Zalaszewska, marketing manager Marion. Różnego rodzaju materiały POS, promocje konsumenckie, działania promocyjne na fanpage’u i wsparcie PR zaplanowała firma Delia dla marki Cameleo. – Przygotowujemy również pakiet działań, który będzie całkiem nowym kierunkiem w naszej strategii komunikacji – zapewnia Renata Ciszewska­‑Kłosińska. 
 W związku z wdrożeniem nowych odcieni farb Revia firma Verona zaplanowała silne wsparcie marketingowe produktu, w tym między innymi atrakcyjne promocje skierowane do konsumenta. – Mocno promowane będą również pozostałe produkty z naszej oferty z kategorii koloryzacji, w tym szampony koloryzujące Ryana oraz Henna PROseries Cream – podkreśla Katarzyna Olędzka, marketing manager Verona Products Professional.

Trendy na ten sezon

Podstawą powodzenia sprzedaży farb do włosów jest profesjonalny personel – kobieta, choćby sto razy farbowała sama włosy, i tak chętnie porozmawia o tym, jak najlepiej to robić, jaką dobrać farbę, jak potem pielęgnować włosy. Wiedza ekspedientek jest bezcenna przy wprowadzaniu nowości – powinny umieć wytłumaczyć, jak nakładać farbę, na jak długo, jak uzyskać właściwy kolor, gdy nakładamy ją na już farbowane włosy. Istotna jest przejrzysta ekspozycja a także duży wybór. Nawet jeśli z oferty producentów sprzedaje się tylko kilka odcieni, to nie można sobie pozwolić na ograniczenie do nich półki. Dla konsumentek wygląda ona wtedy mało profesjonalnie. Po prostu lubią mieć wybór.
Jakie w tym roku wybiorą odcienie włosów na wiosnę? Takie, w jakich będą się czuły najlepiej – tak przynajmniej zalecają fryzjerzy. Jeśli jednak mówić o trendach, to będzie ich kilka. – Rok 2015 w koloryzacji to z jednej strony odcienie naturalnie wyglądające, jak na przykład jasne brązy i słoneczny blond, a także ich połączenia, a z drugiej strony wyraziste kolory od rudości po fiolety – mówi Katarzyna Olędzka. – Wciąż modne pozostaje farbowanie w stylu ombre i flamboyage. Odważnym i wyrazistym trendem jest dip dye hair, w którym końcówki włosów mocno kontrastują z kolorem bazowym, a wśród lansowanych na światowych wybiegach odcieni pojawiają się między innymi intensywna purpura, fiolet, róż, zieleń czy pomarańczowy. Wśród nowości są także zupełnie nowe kolory, jak bronde, który jest połączeniem brązu z blondem oraz bardzo biały blond – dodaje. Marka Revia wprowadza więc 5 topowych odcieni: bronde, popielaty złoty blond, naturalny brąz, burgund i miedziany blond.
– Kolory naturalne, odcienie blondów i brązu będą dominowały, jednak zakładam, że ciekawe kolorystycznie odcienie rudości i czerwieni znajdą uznanie klientek – mówi Sylwester Piech. Firma Venita, którą reprezentuje, wprowadziła odcienie Ciemny Blond, Płomienna Iskra oraz Mahoń w kolekcji Balsamów Koloryzujących Venita Henna Color.
– Kolory o ciepłych i chłodnych odcieniach brązu królują już od jesieni zeszłego roku i będą święciły triumfy również wiosną i latem 2015 roku. Cameron Diaz czy Reese Witherspoon są najlepszym przykładem na to, że nawet kultowe blondynki decydują się na zmianę koloru włosów, pokazując swoją „ciemną” stronę – mówi Krzysztof Krasnodębski z działu marketingu Henkel Polska. Odzwierciedleniem tego trendu są nowe, czekoladowe odcienie – dark chocolates, które uzupełniły dotychczasowe portfolio Schwarzkopf Color Mask: Wiśniowy Brąz, Pralinowy Brąz i Ciemny Brąz.

Dekoloryzacja i farbowanie w jednym

Marka Garnier idzie z trendem Rock Black, którego symbolem jest silna kobieta – wojowniczka walcząca o swoje prawa i innych kobiet. W takiej roli nie może być słodką blondynką. Propozycją dla niej jest nowy odcień w gamie Olia – Granatowa Czerń, który poszerzy stosunkowo wąską gamę odcieni czerni, szczególnie w farbach z olejkami. Farba, zgodnie z oczekiwaniami kobiet, pokrywa siwe włosy, nie zawiera amoniaku, ma ładny zapach, i w składzie naturalne olejki kwiatowe ze słonecznika, męczennicy i kamelii, które pielęgnują i ułatwiają wprowadzenie farby w głąb włosa.
Ciemne włosy mogą stanowić nie lada wyzwanie, jeśli chce się z nich zrezygnować i przejść na jaśniejszy odcień. Często niezbędna jest wcześniejsza dekoloryzacja. Czy można jej uniknąć? Eksperci Syoss podjęli wyzwanie i we współpracy z fryzjerami i stylistami stworzyli produkt, który łączy dwa etapy: dekoloryzację i farbowanie w jednym kroku. Syoss Vibrant Colors umożliwia uzyskanie żywych, świetlistych odcieni na ciemnych włosach bez dodatkowego zabiegu rozjaśniania.
A dla tych, którzy zastanawiają się, czy era blondynek się kończy, odpowiadamy – na pewno nie. Niezależnie od zmieniającej się mody, włosy blond zawsze będą na topie.
Katarzyna Bochner

DLACZEGO ZMIENIASZ KOLOR WŁOSÓW?

47% żeby zakryć siwe
40% dbam o swój wygląd
35% chcę coś zmienić
27% moje naturalne włosy są matowe, nieładne
17% żeby zafarbować odrosty
14% z powodu mody
8% z przyzwyczajenia


Źródło: GfK, 2011


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
24.04.2024 16:31
Czy skóra głowy podlega procesowi starzenia tak jak inne części ciała?
Starzenie się skóry głowy to rzadko dyskutowany, ale nie nieistotny problem.Anwen
Skóra głowy, podobnie jak cała skóra na naszym ciele, ulega procesom starzenia, chociaż nie jest to tak widoczne jak na przykład na twarzy. Aby zachować zdrowie włosów, które są wytwarzane przez mieszki włosowe znajdujące się w skórze głowy, niezbędna jest odpowiednia pielęgnacja tego obszaru. Ignorowanie potrzeb skóry głowy i skupienie się tylko na włosach może przekreślić szanse na osiągnięcie pożądanych efektów, takich jak grube i gęste włosy, ponieważ ich jakość jest ustalana już w fazie wzrostu.

Starzenie jest nieuniknionym procesem biologicznym, który wpływa na wszystkie tkanki ciała, w tym skórę, kości, szkliwo zębów oraz stawy. Każdy z tych elementów wymaga odpowiedniej troski i prewencji w miarę starzenia się, aby zachować ich funkcjonalność jak najdłużej. Niestety, proces starzenia się skóry głowy często jest ignorowany, co jest wynikiem braku specjalistycznych produktów na rynku oraz niewystarczającej edukacji konsumenckiej. Dostępne środki do pielęgnacji skóry zazwyczaj koncentrują się na skórze twarzy, pozostawiając skalp bez odpowiedniej opieki.

Jakie kroki należy podjąć, aby prawidłowo dbać o skalp?

Kluczowe jest stosowanie odpowiednio dobranego szamponu, który odpowiada potrzebom skóry głowy. Wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy, jak ważny jest ten wybór. Kolejnym ważnym elementem są regularne peelingi, które pomagają usunąć martwy naskórek, nadmiar sebum oraz resztki kosmetyków, które mogą zatykać mieszki włosowe.

Peelingi te nie tylko oczyszczają i odświeżają skórę, ale również zwiększają jej dotlenienie i umożliwiają lepsze przyswajanie odżywczych składników dostarczanych np. przez wcierki czy specjalistyczne sera. To właśnie serum stanowi trzeci, kluczowy element w pielęgnacji skalpu. Zawiera składniki, które mogą działać nawilżająco, stymulować wzrost włosów, łagodzić podrażnienia, wspierać mikrobiom skóry, a nawet przeciwdziałać procesom starzenia.

Czy serum przeciwstarzeniowe do skóry głowy jest rzeczywiście konieczne?

Proces starzenia się skóry to złożony zjawisko obejmujące zarówno czynniki wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Starzenie wewnętrzne jest naturalnym efektem upływu czasu i ma podłoże genetyczne. Charakteryzuje się zmniejszaniem się liczby i funkcjonalności komórek skóry, co prowadzi do utraty kolagenu, elastyny oraz substancji międzykomórkowych, takich jak kwas hialuronowy. To z kolei powoduje zmniejszenie elastyczności i jędrności skóry, pojawienie się zmarszczek oraz ogólne wiotczenie skóry.

Starzenie zewnętrzne jest wynikiem ekspozycji na czynniki środowiskowe, takie jak promieniowanie UV, zanieczyszczenia, palenie papierosów oraz dieta. Te czynniki mogą przyspieszać procesy starzenia poprzez generowanie wolnych rodników, które uszkadzają DNA komórek skóry, białka strukturalne oraz lipidowe bariery skóry. Skutkiem tego są pogłębienie zmarszczek, przebarwienia oraz zwiększona suchość skóry. Skóra głowy starzeje się mniej zauważalnie niż skóra twarzy, ale nieuchronnie przechodzi przez procesy starzenia, które negatywnie wpływają na mieszki włosowe. Może to prowadzić do siwienia, przerzedzenia włosów, a także do ich wolniejszego wzrostu i zmniejszenia ich grubości. W odpowiedzi na te problemy marka Anwen stworzyła serum Aware Scalp Care z peptydem miedziowym, które ma na celu spowolnienie procesu starzenia i zapobieganie przedwczesnym zmianom w skórze głowy.

Dlaczego wybrano peptyd miedziowy do tego serum?

Tripeptyd miedzi to małocząsteczkowy związek, składający się z trzech aminokwasów połączonych z jonami miedzi. Jego właściwości przeciwstarzeniowe i stymulujące regenerację skóry czynią go popularnym składnikiem w kosmetykach do pielęgnacji skóry. Tripeptyd miedzi wspomaga syntezę kolagenu i elastyny, co przekłada się na poprawę jędrności i elastyczności skóry, a także przyspiesza gojenie się ran. Ponadto, stosowany jest w produktach mających na celu stymulację wzrostu włosów, gdyż potrafi wzmacniać mieszki włosowe, co przyczynia się do gęstszych i zdrowszych włosów. Jego wszechstronne działanie sprawia, że jest ceniony w dermatologii oraz kosmetologii. Jest to substancja, która już sprawdziła się w produktach do pielęgnacji twarzy, jednak jej zastosowanie w pielęgnacji skóry głowy jest pionierskim podejściem w Europie. Mimo wysokiej ceny, wartość tego składnika potwierdzają liczne badania, potwierdzające jego efektywność.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
22.03.2024 13:53
Długo wyczekiwane premiery 2023/24 od Veoli Botanica. Innowacje w trychologii i szerokie spectrum fotoprotekcji.
Długo wyczekiwane premiery 2023/24 od Veoli Botanica. Innowacje w trychologii i szerokie spectrum fotoprotekcji.
Długo wyczekiwane premiery 2023/24 od Veoli Botanica. Innowacje w trychologii i szerokie spectrum fotoprotekcji. / Materiał Partnera
Długo wyczekiwane premiery 2023/24 od Veoli Botanica. Innowacje w trychologii i szerokie spectrum fotoprotekcji.
Długo wyczekiwane premiery 2023/24 od Veoli Botanica. Innowacje w trychologii i szerokie spectrum fotoprotekcji. / Materiał Partnera
Długo wyczekiwane premiery 2023/24 od Veoli Botanica. Innowacje w trychologii i szerokie spectrum fotoprotekcji.
Długo wyczekiwane premiery 2023/24 od Veoli Botanica. Innowacje w trychologii i szerokie spectrum fotoprotekcji. / Materiał Partnera
Długo wyczekiwane premiery 2023/24 od Veoli Botanica. Innowacje w trychologii i szerokie spectrum fotoprotekcji.
Długo wyczekiwane premiery 2023/24 od Veoli Botanica. Innowacje w trychologii i szerokie spectrum fotoprotekcji. / Materiał Partnera
Długo wyczekiwane premiery 2023/24 od Veoli Botanica. Innowacje w trychologii i szerokie spectrum fotoprotekcji.
Długo wyczekiwane premiery 2023/24 od Veoli Botanica. Innowacje w trychologii i szerokie spectrum fotoprotekcji.
Długo wyczekiwane premiery 2023/24 od Veoli Botanica. Innowacje w trychologii i szerokie spectrum fotoprotekcji.
Długo wyczekiwane premiery 2023/24 od Veoli Botanica. Innowacje w trychologii i szerokie spectrum fotoprotekcji.
Gallery
W 2023/2024 marka Veoli Botanica, której produkty znane są z efektywności działania i wysokiej jakości składników naturalnego pochodzenia — nie tylko podąża za trendami, ale wręcz staje na ich czele, wprowadzając innowacje w dziedzinie trychologii i ochrony przeciwsłonecznej.

Premierowa linia trychologiczna, oparta na najnowszych osiągnięciach naukowych i bogatej wiedzy eksperckiej, nie tylko rewitalizuje włosy, ale również dba skutecznie o skórę głowy. Specjalne formuły produktów to prawdziwe bogactwo składników aktywnych. Znajdują się w nich kompleksy naturalnych ekstraktów roślinnych, które redukują utratę włosów, stymulują ich wzrost i zwiększają gęstość. Zawierają m.in. łagodząca inulinę, pobudzającą kofeinę, cynk PCA o właściwościach regenerujących oraz kompleks kwasów AHA — przywracający równowagę i regulujący procesy odnowy.

 

W skład nowej linii trychologicznej wchodzą:

 

  • nabłyszczająca maska laminująca do włosów z 3% VegeKer – Plus i 2% oleju z nasion piany łąkowej MAKE ME SHINE
  • złuszczająco – nawilżający peeling do skalpu z 3,2% kompleksem kwasów AHA/BHA i 1% sokiem z aloesu FEEL THE PEEL
  • normalizująco – łagodząca wciarka wodna z 3% Polyplant Hair i 3% ProRenew Complex CLR TM HAIR THE BALANCE
  • stymulująco – wzmacniająca wcierka wodna do skalpu z 3% Baicapil TM i 2% Sangmodanem GROW ME FASTER
  • stymulująco – wzmacniająco – regenerująca wcierka olejowa z 3% Natura-Tec Searenew TM i 3% Apiscalp ™ HAIRLY EVER AFTER

 

Produkty są sprawdzonym rozwiązaniem na aktualne problemy trychologiczne, a ich wysoką skuteczność potwierdzają niezależne laboratoria.

 

Drugą, długo wyczekiwaną premierą marki jest produkt z filtrem, który spełnia wszechstronne oczekiwania. To szerokopasmowy, lekki krem ochronny przeciw fotostarzeniu BUT FIRST, SUNSCREEN o działaniu nawilżająco-łagodzącym. Posiada bardzo wysokie filtry (SPF 50+ i PPD 28.9) i zapewnia szerokie spektrum ochrony zarówno przed UVA i UVB, jak i przed promieniowaniem podczerwonym (IR) oraz niebieskim (HEV) emitowanym przez słońce i monitory. Zawarte w nim trehaloza i witamina E znakomicie przeciwdziałają fotostarzeniu, odpowiedzialnemu nawet w 80% za procesy starzenia skóry.

Dzięki kompleksowi z bazylii azjatyckiej (tulsi), ostropestu plamistego i zielonej algi krem doskonale nawilża i koi skórę, także wrażliwą. Świetnie sprawdza się również pod makijaż, nie pozostawiając efektu bielenia i wyświecania. To bardzo wysoki standard w dziedzinie ochrony przeciwsłonecznej, zadowalający potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów.

 

Zachęcamy do eksploracji możliwości, jakie oferuje marka Veoli Botanica w dziedzinie fotoprotekcji oraz pielęgnacji włosów i skóry głowy. Nowe produkty to absolutne hity w branży kosmetycznej, które z dnia na dzień cieszą się coraz większym powodzeniem wśród użytkowników. Oferując kosmetyki Veoli Botanica — oparte na najnowszych badaniach i jakościowych składnikach pochodzenia naturalnego — zbudujesz lojalność klientów i wzmocnisz swoją pozycję na rynku kosmetycznym.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2024 16:21