StoryEditor
Producenci
24.10.2016 00:00

Trendy konsumenckie, sprzedaż i negocjacje handlowe na IV Forum Branży Kosmetycznej

Warto tu być – przekonują ci, którzy co roku biorą udział w Forum Branży Kosmetycznej – konferencji analizującej najnowsze trendy na rynku kosmetycznym oraz integrującej handel i producentów z tego sektora.

Ponad 300 gości związanych z biznesem kosmetycznym, 9 godzin niezwykle interesujących wykładów przygotowanych przez znakomitych ekspertów, ciekawe dyskusje z udziałem badaczy, producentów, detalistów i młodych twórców działających w social mediach. Targi kosmetycznych nowości, na których zaprezentowały się marki o ugruntowanej pozycji rynkowej, jak i wiele nowych, dopiero wchodzących w tradycyjną dystrybucję. Biznesowe rozmowy, spotkania producentów z kupcami decydującymi o zakupach do sieci drogeryjnych i handlowych, negocjacje i kontrakty. Niesamowita atmosfera. Lajkowanie, twittowanie, relacja na żywo na portalu www.wiadomoscihandlowe.pl Tak w skrócie można podsumować IV Forum Branży Kosmetycznej.

Konferencję zdominowały dyskusje o sposobach dotarcia do konsumentów pozostających pod wpływem blogosfery, ulegających milionom bodźców mających wpływ na ich decyzje zakupowe i rozdartych pomiędzy byciem w globalnych trendach, a chęcią wyróżnienia się i pozostania indywidualistami. Nie zabrakło wskazówek, jak komunikować się z kobietami, które odpowiadają już za 80 proc. decyzji zakupowych w gospodarstwach domowych oraz jak kreować marki, by odróżnić je na kilometrach półek podobnych do siebie produktów. Prezentacje zawierające najbardziej aktualne dane przygotowali specjalnie na potrzeby Forum eksperci z czołowych agencji badawczych i doradczych: Euromonitor International, Nielsen, GfK Polonia, OC&C Strategy Consultants, Pharma Expert, IQS, ABM Agencja Badań Marketingowych, MK Evolution, Beauty Management PR & Marketing to Women.

Menedżerowie i producenci z sieci drogeryjnych spotkali się w debacie na temat negocjacji i konstruowania oferty produktowej odpowiadającej potrzebom wymagających konsumentów, a zarazem pozwalającej osiągać zadowalające marże. Zastanawialiśmy się również, czy specjalizacja jest receptą na drogerię przyszłości oraz jak zarządzać personelem w sklepach, by ci, którzy są najbliżej konsumentów pracowali na sukces marek, produktów i sieci drogeryjnych. Dużo emocji wzbudziły rozważania, czy kosmetyki będą musiały wyjść z aptek – scenariusz ten wydaje się być coraz bardziej prawdopodobny.

Czy polskie marki są dobrze odbierane na Ukrainie, co i za ile kupują tamtejsi konsumenci opowiadał Andriej Szczerbina, dyrektor handlowy sieci Prostor, jednej z największych na ukraińskim rynku. Jego wizyta była okazją do nawiązania bezpośrednich kontaktów z siecią, która jest zainteresowana współpracą z polskimi producentami. Praktycy z Brytyjsko Polskiej Izby Handlowej oraz firmy doradczej The Biz Mentor podpowiadali także, jak wejść z polskimi markami na brytyjski rynek i na co należy się przygotować w świetle zapowiedzi o „twardym” wyjściu Wielkiej Brytanii ze struktur Unii Europejskiej.

Internet stał się najpopularniejszym medium i zarówno producenci, jak i detaliści muszą w nim być, bo daje największą szansę na komunikację z konsumentami. Drogerie stacjonarne nadal pozostają najważniejszym kanałem sprzedaży kosmetyków, ale czy nadal tak zostanie zależy m.in. od tego, czy będą potrafiły wykorzystać potencjał internetu w promocji swojej oferty – to jeden z głównych wniosków płynących z prezentacji w części konferencji poświęconej strategiom marketingowym. Kto wpływa na decyzje konsumentów, czy blogerzy kształtują gusta konsumentów, czy mogą wypromować, albo zniszczyć kosmetyczną markę – dyskusja z udziałem Ewy Grzelakowskiej-Kostoglu, autorki najsłynniejszego kanału makijażowego na Youtubie – Red Lipstick Monster, była mocnym akcentem na zakończenie intensywnego dnia.

Forum Branży Kosmetycznej wpisało się na stałe w kalendarz najważniejszych imprez dla sektora kosmetycznego. Jest obowiązkowym miejscem spotkań producentów z handlem. W tegorocznej edycji ponad 100 kupców poszukujących nowości do sieci miało okazję zobaczyć ofertę, którą Partnerzy forum zaprezentowali na swoich stoiskach. – Krajowy rynek jest bardzo ciekawy i dynamiczna zmiana, która na nim następuje powoduje, że musimy być obecni na tym forum, ponieważ daje ono możliwość przedstawienia zmian, które wdrożyliśmy, jak również nawiązania relacji z partnerami. Tu się inaczej rozmawia, w innej atmosferze, co daje nam też możliwość nawiązania innych relacji – mówi Andrzej Kozłowski, prezes firmy Verona Products Professional.

– To jest miejsce, w którym możemy spotkać wszystkich działających w tej branży, przedstawicieli rynku tradycyjnego, producentów, dystrybutorów. Nawiązujemy bezpośrednie kontakty, poznajemy dużo nowości. Dla mnie jest to najlepszy kongres w Polsce, zawsze wychodzimy z niego bogatsi o nowe doświadczenia – podsumowuje Antonio Farinha, dyrektor handlowy firmy Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, zarządzającej siecią drogerii Hebe.

Forum Branży Kosmetycznej odbyło się 18 października 2016 w hotelu Marriott w Warszawie. Konferencję zorganizowały redakcje pism „Wiadomości Kosmetyczne” i „Wiadomości Handlowe” należące do Wydawnictwa Gospodarczego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.04.2024 15:27
Marka Neonail otworzyła swój pierwszy salon w zupełnie nowej aranżacji
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych / Cosmo Group
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu / Cosmo Group
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu / Cosmo Group
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu / Cosmo Group
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Gallery
Marka Neonail specjalizująca się w produktach do stylizacji i pielęgnacji paznokci, zmieniła wygląd swoich salonów sprzedaży. W Galerii Wroclavia we Wrocławiu został otwarty pierwszy punkt w nowej aranżacji, gdzie sprzedawane są także kosmetyki do makijażu Neo Make Up.

Neo Nail i Neo Make Up to marki należące do polskiej firmy Cosmo Group. Właśnie został otwarty pierwszy salon sprzedaży w zupełnie nowej aranżacji, gdzie można kupić obie marki – lakiery i produkty do stylizacji paznokci oraz kosmetyki do makijażu.

Salon w Galerii Wroclavia we Wrocławiu został urządzony w minimalistycznym stylu, w jasnych kolorach z modnym wzornictwem. Powstały w nim dwa spójne światy – na długich białych półkach swoje miejsce znalazły miejsce produkty marki Neonail, a po drugiej stronie znalazły się produkty z serii Neo Make Up, które również zyskały nową oprawę wizualną.

Jak informuje firma, celem było stworzenie neutralnego tła, które na wzór pomieszczeń galerii sztuki, pozwoliło zaprezentować każdy produkt w dowolnej aranżacji.Nową koncepcję salonu opracowało biuro architektoniczne Forma4U Marcin Karaszowski.

– Postawiliśmy na trzy idee, które naszym zdaniem najbardziej kojarzą się z markami Neonail i Neo Make Up, czyli nowoczesny minimalizm, potęga kolorów oraz bliskość natury. Te trzy elementy stały się filarami naszej nowej wizji na aranżację tego wnętrza – mówi architekt Sylwia Słopak-Karaszowska.

Marka Neonail posiada obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych. Produkty NEONAIL można kupić w ponad tysiącu miejsc w Polsce: w multibrandowych drogeriach oraz sieciach nowoczesnych: Douglas, Hebe, Kontigo oraz  w e-sklepie marki.

Czytaj także: Chiara Ferragni będzie promować polską markę Neonail

Cosmo Group to jedna z wiodących międzynarodowych firm z sektora beauty, jest liderem sprzedaży w kategorii lakierów hybrydowych na polskim rynku. W portfolio firmy znajdują się marki: Neonail, Neo Make Up, Mylaq i Staylac.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.04.2024 11:55
Johnson & Johnson musi zapłacić 45 milionów dolarów odszkodowania w kolejnej sprawie dt. talku
To kolejny cios dla Johnson & Johnson.
Firma Johnson & Johnson i dwie jej spółki zależne zostały uznane za odpowiedzialne za śmierć Theresy Garcia, którą reprezentowała kancelaria adwokacka Dean Omar Branham Shirley. Ława przysięgłych Sądu Okręgowego hrabstwa Cook w Chicago przyznała rodzinie Garcii 45 milionów dolarów odszkodowania. Sprawa toczyła się o uznanie odpowiedzialności firmy za azbest, który znalazł się w używanym przez Garcię talku dla niemowląt.

Proces jest następstwem dwóch wniosków o upadłość firmy Johnson & Johnson, które zawiesiły postępowanie w tej i tysiącach innych spraw dotyczących azbestu i talku. Jury stwierdziło, że przyczyną międzybłoniaka był fakt, że Garcia przez całe życie stosowała puder dla niemowląt Johnson’s Baby Powder i inne produkty na bazie talku. Międzybłoniak to śmiertelny nowotwór błony śluzowej płuc, spowodowany narażeniem na działanie azbestu, który wykryto w niektórych próbkach zasypki talkowej dla niemowląt Johnson & Johnson.

Prawnicy Garcii wykazali, że produkty zawierające talk wytwarzane przez firmę Johnson & Johnson zawierają włókna azbestu. Eksperci wyjaśnili, że codzienne stosowanie i ilość wdychana przez Garcię przez całe życie doprowadziły do jej międzybłoniaka. Zdiagnozowano ją w styczniu 2020 roku, a zmarła w lipcu tego roku.

W maju 2023 r. firma Johnson & Johnson zgodziła się wpłacić 8,9 miliarda dolarów w płatnościach przez 25 lat na rozstrzygnięcie wszystkich obecnych i przyszłych roszczeń dotyczących talku, co stanowi wzrost o 6,9 miliarda dolarów w porównaniu z 2 miliardami dolarów przekazanymi wcześniej w związku ze wstępnym ogłoszeniem upadłości LTL w październiku 2021 r. Johnson & Johnson to nie pierwsza firma, która mierzy się z pozwami w sprawie rakotwórczego talku. W grudniu 2022 roku ława przysięgłych w Kalifornii zdecydowała, że Avon Products Inc. (ówcześnie część Natura &Co.) musi wypłacić ponad 50 milionów dolarów odszkodowania karnego 76-letniej kobiecie. Kobieta ta twierdzi, że przyczyną jej raka był talk użyty w produktach Avon.

Czytaj także: Kolejny cios dla J&J - upadłość została odrzucona przez sąd, a firma wyśmiana na TikToku

W 2020 r. podsądnym stała się marka Revlon: para z Maryland, Laura i Edward McDaniel, wniosła pozew przeciwko Revlonowi w sądzie stanu Nowy Jork. Laura McDaniel, której została w styczniu 2020 r. postawiona diagnoza onkologiczna, twierdzi, że jej choroba jest rezultatem azbestu zawartego w talku stosowanym w kosmetykach Revlonu, gdzie pracował jej ojciec. Dąży do uzyskania 20 milionów dolarów jako zadośćuczynienie oraz 40 milionów dolarów jako odszkodowanie karne. Jej mąż, Edward, domaga się 5 milionów dolarów za cierpienie psychiczne i stratę życiowej partnerki, argumentując, że choroba wynikła z użycia skażonych produktów.

Spółka wygrała zdecydowaną większość dotychczas toczących się procesów sądowych z udziałem ławy przysięgłych związanych z talkiem kosmetycznym i powtarza, że żadne z roszczeń przeciwko Spółce związanych z talkiem nie jest zasadne. Mimo że firma zapewniała, że jej produkty zawierające talk są bezpieczne, w 2020 r. zaprzestała sprzedaży pudru dla niemowląt Johnson’s na bazie talku w USA i Kanadzie, a w 2022 r. globalnie przeszła na gamę pudrów dla niemowląt na bazie skrobi kukurydzianej.

Czytaj także: Johnson & Johnson rozważa trzecią próbę ogłoszenia upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2024 07:49