StoryEditor
Producenci
16.01.2017 00:00

Michał Czajka, general manager, Sarantis Polska: Kluczowe będą kategorie niszowe i specjalistyczne

Redakcja magazynu „Wiadomości Kosmetyczne” i portalu wiadomoscikosmetyczne.pl zapytała menadżerów z sektora kosmetycznego o wyzwania stojące przed branżą w 2017 r. Sytuację komentuje Michał Czajka, general manager, Sarantis Polska.

Przed nami rok… trudny, głównie z perspektywy handlu detalicznego, gdzie będą zapadały takie decyzje jak zakaz handlu w niedzielę, co oznaczałoby dla detalistów, a co za tym idzie również producentów, blisko 50 dni handlowych mniej. To oczywiście jest duża strata na obrocie, którą trudno będzie odzyskać.

Największym wyzwaniem dla branży kosmetycznej będzie… utrzymanie rentowności i wzrost poziomu obrotów w środowisku wszechobecnej wojny cenowej.

Kluczowe dla rozwoju rynku kosmetycznego będą kategorie… niszowe i specjalistyczne, ponieważ w głównych, najbardziej masowych, nasycenie rynku jest bliskie maksymalnego poziomu.

Dystrybucja kosmetyków ewoluuje w kierunku… dyskontów i ich udział w sprzedaży kosmetyków odczuwalnie rośnie, ale najsilniejszy i najbardziej znaczący pozostanie oczywiście kanał drogeryjny.

Najważniejsze trendy, które będą wyznaczać kierunki rozwoju w branży kosmetycznej, to… tworzenie i wprowadzanie na rynek produktów uzupełniających, czyli przystosowanych do specyficznych potrzeb konsumentów.

Spodziewamy się, że hitami roku 2017 wśród składników będą... znane i uznane od dawna witaminy A, E, C.

Konsumenta 2017 charakteryzuje… smart shopping, czyli zakupy w możliwie najkorzystniejszej cenie oraz coraz częstsze zakupy przez internet.

Główne cele, które nasza firma chce zrealizować w 2017 r., to… pozyskanie nowych marek na drodze akwizycji i umocnienie pozycji rynkowej naszych kluczowych marek STR8, C-THRU oraz Kolastyny w kategorii preparatów przeciwsłonecznych.

Obawiamy się… czynników od nas niezależnych, takich jak zmiana cen surowców czy kursów walut.

W 2016 r. udało nam się… uzyskać wzrosty w najważniejszych naszych markach. Najbardziej spektakularny wynik osiągnął STR8, którego sprzedaż wzrosła o 17 proc. w stosunku do 2015 roku. Bardzo nas cieszy również utrzymanie pozycji lidera rynkowego przez Kolastynę w kategorii preparatów przeciwsłonecznych oraz wzrost sprzedaży przy spadającym rynku ze względu na słabą pogodę w trakcie sezonu letniego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.04.2024 10:21
Lush ma nowy salon w kultowym centrum handlowym
Lush pojawił się w Polsce w Lutym 2023 r.fot. Lush
Marka Lush otworzyła swój kolejny salon w Polsce. Wybrała kultowe centrum handlowe, w którym działa m.in. flagowa drogeria Rossmanna.

Kultowa marka Lush znana z naturalnych, wegańskich kosmetyków, otworzyła swój trzeci salon w Polsce. Zgodnie z zapowiedziami powstał on w łódzkiej Manufakturze. Manufaktura to szczególny obiekt, zarówno jeśli chodzi o architekturę, jak i dobór najemców. Tu swoje flagowe sklepy ulokowały m.in. Rossmann i Sephora. Te placówki także utrzymane są w duchu eko design.

image
Kosmetyki Lush są wegetariańskie i wegańskie
fot. Lush
Nowy sklep Lush został otwarty 5 kwietnia br. Ma powierzchnię 85 mkw. Łódzki sklep to jeden z niewielu na świecie, który wprowadził nową koncepcję ReMind, oferując najbardziej pożądane produkty z całej historii marki. Urządzony jest zgodnie z nową koncepcją wystroju – we wnętrzach wykorzystano materiały pochodzące z etycznych źródeł oraz takie, które można poddać recyklingowi. Sklep jest podzielony na strefy poświęcone różnym kategoriom produktów: znajdziemy tu kule do kąpieli, balsamy do ciała, produkty do włosów, a nawet autorską linię perfum. Ponadto, po raz pierwszy w Polsce, w Łodzi można kupić ulubione produkty z archiwów Lush.

Lush to znana na całym świecie marka tworząca kosmetyki wegetariańskie i wegańskie. Została założona w 1995 roku w Wielkiej Brytanii, od początku ma jasno określoną misję: zrównoważony rozwój, ochrona środowiska i praw zwierząt. Wszystkie produkty kosmetyczne marki wytwarzane są w sposób etyczny, nietestowane na zwierzętach, w 100 proc. wegetariańskie oraz w 92 proc. wegańskie.

Swój pierwszy sklep marka Lush otworzyła w Polsce w lutym 2023 r. w warszawskim centrum handlowym Złote Tarasy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.04.2024 18:06
Sensum Mare wspiera walkę z nowotworami skóry
Marka Sensum Mare podkreśla w swojej komunikacji konieczność ochrony przeciwsłonecznej w profilaktyce nowotworów skóryfot. Sensum Mare
Marka Sensum Mare rozpoczęła kampanię edukacyjną na temat profilaktyki chorób skóry wywołanych przez brak ochrony przed nadmiernym promieniowaniem UV. Część środków ze sprzedaży swoich produktów przekazuje na działania stowarzyszenia wspierającego osoby chore na mięsaki i czerniaki skóry.

Nadmierne opalanie, bez ochrony, jest przyczyną przyspieszonego starzenia się skóry. Może także być podłożem do nowotworów skóry. W Polsce co roku diagnozowanych jest wciąż od 3700 do 4000 przypadków czerniaka.

Wiele marek kosmetycznych zwraca ostatnio uwagę w swoich przekazach na znaczenie profilaktyki przeciwsłonecznej, a tym samym przeciwstarzeniowej i przeciwnowotworowej. W tym kierunku idzie także kampania marki Sensum Mare.

W ramach kampanii „Twoja skóra gotowa na lata” marka przekazuje 5 proc. zysku od sprzedaży produktu Algodrops Satin – kremowej emulsji ochronnej przeciw fotostarzeniu SPF 50+ UVB UVA PA++++ HEV/IR – na działania statutowe Stowarzyszenia Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma. Na stronie internetowej marki produkt kosztuje 169 zł. Na konto Stowarzyszenia wpływa więc 8,25 zł od sprzedanej sztuki.

Czytaj także: DermTech: millenialsi i pokolenie X nie przestrzegają nawyków bezpiecznego opalania

W swoich przekazach marka podkreśla, że stosując proste metody, takie jak: unikanie ekspozycji na słońce w godzinach od 11:00 do 16:00, używanie okularów z filtrem UV oraz okryć głowy, stosowanie kremów z wysokim filtrem ochronnym SPF, odpowiednia aplikacja i  reaplikacja preparatów ochronnych –można znacznie zmniejszyć ryzyko zachorowania na nowotwory skóry.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. kwiecień 2024 13:18