StoryEditor
Producenci
12.08.2022 00:00

Sephora wzmacnia zarząd. Dołączają nowi dyrektorzy

W Sephora powstało nowe stanowisko dyrektora sprzedaży na Polskę i Czechy. Objął je Paweł Nietiacha. Do zarządu Sephora, dołączyli także Marta Ogórkiewicz na stanowisku dyrektora sprzedaży e-commerce i Łukasz Makolądra – który objął funkcję dyrektora finansowego. Również będą kierować zespołami w Polsce i w Czechach.

Od sierpnia do zarządu Sephora na rynku polskim i czeskim dołączyło trzech nowych dyrektorów – Paweł Netiacha na stanowisku dyrektora sprzedaży, Łukasz Makolądra, który objął stanowisko dyrektora finansowego oraz Marta Ogórkiewicz na stanowisku dyrektora sprzedaży e-commerce.

Nowe w strukturach Sephora jest stanowisko dyrektora sprzedaży Sephora na rynek Polski i Czech. Jak podaje firma, jego powstanie jest podyktowane potrzebą wzmocnienia struktury zarządzania i synergii procesów na obu rynkach, a także zaangażowania zespołów. Na nowo utworzonym stanowisku, Paweł Netiacha będzie odpowiadał za rozwój sprzedaży w Polsce i Czechach oraz za wsparcie wszystkich managerów regionalnych na obu rynkach.

Paweł Netiacha jest absolwentem poznańskiego Uniwersytetu Ekonomicznego. Doświadczenie zdobywał w takich firmach, jak jak Tchibo i Decathlon, w którym przeszedł całą ścieżkę rozwoju od stanowiska kierownika działu do dyrektora retail. Ostatnie 6 lat pracował w Firmie Yves Rocher na stanowisku Retail Director oraz Country Business Director.

Od 1 września Marta Ogórkiewicz oficjalnie obejmie stanowisko dyrektora sprzedaży ecommerce Sephora, na którym odpowiadać będzie za rozwój w kierunku strategii omnichannel, kierując pracą zespołów e-commerce w Polsce oraz w Czechach. Marta Ogórkiewicz dołączyła już w sierpniu do zespołu Sephora i poznaje organizację pod okiem Jakuba Gierszyńskiego, którego zastąpi na tym stanowisku. Jakub Gierszyński wkrótce dołącza do zarządu innej firmy, gdzie rozwijać będzie się w nowej dla siebie branży.

Marta Ogórkiewicz jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego. Z branżą e-commerce związana jest od prawie 15 lat. Zarządzała marką Allegro w Polsce, ale i w regionach takich jak: Estonia, Rosja, Ukraina, Czechy i Węgry, jednocześnie prowadząc projekty związane z generowaniem sprzedaży i zwiększaniem aktywności użytkowników w aplikacji. Była odpowiedzialna również za publikację digital Newsweek’a w Polsce (www, aplikacje mobilne, paid content, performance marketing). Rozwijała projekty digitalowe z wielu obszarów m.in. chatboty, gaming, e-commerce.

Łukasz Makolądra na stanowisku dyrektora finansowego Sephora będzie zarządzał całym Zespołem Finansowym w Polsce oraz w Czechach. Zastąpił na tym stanowisku Pawła Napiórkowskiego, który postanowił kontynuować swoją karierę zawodową w nowym obszarze.

Łukasz Makolądra jest absolwentem programu Master in Management na ESCP EUROPE oraz magistrem ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Ścieżkę kariery rozpoczął w bankowości inwestycyjnej w dziale fuzji i przejęć. Następnie zdobywał doświadczenie w Procter&Gamble w obszarach optymalizacji łańcucha dostaw, planowania finansowego oraz commercial finance. Ostatnie 3 lata pełnił funkcję dyrektora finansowego i członka zarządu w Vision Express w Polsce i Bułgarii. Wcześniej kierował finansami GrandVision w Chinach.

Czytaj także: Sephora opuszcza Rosję i sprzedaje swoje perfumerie  

Sieć perfumerii Sephora jest częścią francuskiego koncernu LVMH, Louis Vuitton Moët Hennessy, z siedzibą w Paryżu. Koncept perfumerii Sephora został stworzony we Francji przez Dominique'a Mandonnaud w 1970 r. Obecnie Sephora prowadzi 2,5 tys. perfumerii w 35 krajach świata. Ma w swojej ofercie kilkanaście tysięcy produktów ponad 250 marek.

Sephora w Polsce obecna jest od 1999 roku. Posiada ponad 90 perfumerii w największych miastach Polski. Od 2014 roku działa także internetowy sklep Sephora.

LVMH, Louis Vuitton Moët Hennessy, to francuski koncern z siedzibą w Paryżu, powstały w 1987 roku. LVMH jest jednym z największych producentów produktów luksusowych, w tym alkoholi i kosmetyków. Grupa LMVH to bisko 70 marek w kategoriach alkohole, zegarki i biżuteria, perfumy, odzież, sklepy detaliczne.

Do LVMH należy dom mody Louis Louis Vuitton.

Marki kosmetyczne i perfumeryjne w portfolio LVMH to: Christian Dior Perfums, Givenchy Perfums, Guerlain, Kenzo Perfums, Acqua di Parma, Fresh, Benefit Cosmetics, Make Up For Ever, Perfumes Loewe, Maison Francis Kurkdjian, Loewe, JIMMY CHOO.

Spółka zatrudnia ok. 65 tys. osób i prowadzi 2400 sklepów: DFS, Sephora, La Samaritaine, Le Bon Marché, Miami Cruiseline Services.

Czytaj także: LVMH odnotowuje wzrost w pierwszej połowie roku. Bardzo dobre wyniki Sephory  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.04.2024 17:01
Telegraph: Upadek The Body Shop spowodowany został brakiem zabezpieczenia kredytu
Zła passa The Body Shop trwa.WestportWiki, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons
The Body Shop znalazł się w administracji po tym, jak jego nowy właściciel nie zapewnił sobie nowego finansowania po wycofaniu linii kredytowej przez HSBC. Aurelius kupił brytyjską markę kosmetyków za 207 mln funtów w listopadzie 2023 r. od brazylijskiego giganta kosmetycznego Natura. Według dziennika Telegraph, HSBC wycofał swoją linię kredytową Aureliusa po sprzedaży The Body Shop, co spowodowało brak w portfelu grupy co najmniej 100 milionów funtów.

Luka finansowa spowodowała, że 48-letnia marka znalazła się w administracji w lutym, zaledwie trzy miesiące po zakupie. HSBC powiadomiła The Body Shop z co najmniej 18-miesięcznym wyprzedzeniem po wycofaniu się z umowy, a w tym czasie Aurelius nie zapewnił sobie nowego finansowania dla przedsiębiorstwa. Źródło podało jednak The Telegraph, że Aurelius nigdy nie został poinformowany o decyzji HSBC o zaprzestaniu udzielania kredytów, a skalę problemów finansowych The Body Shop odkrył dopiero po sfinalizowaniu przejęcia w styczniu 2024 r.

Z punktu widzenia prawa, administracja to procedura regulowana przez przepisy dotyczące niewypłacalności obowiązujące w różnych systemach prawa zwyczajowego, co ma swoje odpowiedniki w postępowaniu upadłościowym w Stanach Zjednoczonych oraz w wielu krajach europejskich, w tym w Polsce. Jest to mechanizm umożliwiający ochronę podmiotów niewypłacalnych i zapewniający im możliwość kontynuowania działalności. Proces ten stanowi alternatywę dla likwidacji lub może być jej wstępem. Administracja jest inicjowana na mocy zarządzenia administracyjnego, a nadzór nad firmą pod zarządem komisarycznym sprawuje syndyk, pełniący rolę tymczasowego dyrektora naczelnego, odpowiedzialnego za dobra i zobowiązania firmy w imieniu wierzycieli.

Po zakończeniu sprzedaży spółka została poinformowana przez bankierów o zamiarze zaprzestania udzielania kredytów bankowych. Następnie Body Shop został odcięty od dziesiątek milionów funtów kredytu, co miało spowodować znaczny nieplanowany odpływ środków pieniężnych z firmy. Łącznie te zdarzenia dały podstawę do przewidywanego szczytowego zapotrzebowania firmy na finansowanie przekraczającego 100 milionów funtów, czyli znacznie większego niż zapotrzebowanie określone w procesie przejęcia. Upadek The Body Shop spowodował zamknięcie 197 sklepów w Wielkiej Brytanii, co spowodowało utratę około 489 stanowisk pracy.

Czytaj także: The Body Shop walczy o Indie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.04.2024 16:58
Beiersdorf inwestuje w firmę biofarmaceutyczną Rubedo Life Science. Będą pracować nad przełomowymi produktami przeciwstarzeniowymi
Marco Quarta, dyrektor generalny i współzałożyciel Rubedo Life Sciences z zespołem badaczy
Beiersdorf, właściciel marki Nivea, zainwestował w firmę biofarmaceutyczną Rubedo Life Science. Firmy poinformowały, że będą wspólnie pracować nad przełomowymi produktami przeciwstarzeniowymi.

Beiersdorf nawiązał strategiczne partnerstwo z firmą bofarmaceutyczną Rubedo Life Science specjalizującą się w badaniach nad procesami starzenia się komórek.

Beiersdorf dodatkowo dołącza do Rubedo jako inwestor, biorąc udział w niedawno zamkniętej rundzie finansowania serii A za pośrednictwem funduszu Oscar & Paul Corporate Venture Capital Fund.

Celem współpracy jest wykorzystanie najnowocześniejszych badań Rubedo w pracach nad opracowaniem przełomowych produktów przeciwstarzeniowych.

– To partnerstwo może zrewolucjonizować rynek, łącząc wiedzę Rubedo w zakresie starzenia się komórek z doświadczeniem firmy Beiersdorf w zakresie innowacji w pielęgnacji skóry – stwierdził Marco Quarta, dyrektor generalny Rubedo Life Sciences.

– Łącząc najnowocześniejszą wiedzę specjalistyczną obu stron chcemy na nowo zdefiniować standardy przeciwstarzeniowe w pielęgnacji skóry poprzez przełomowe innowacje – skomentował dyrektor generalny firmy Beiersdorf, Vincent Warnery.

– Widzimy ogromny potencjał w bardzo dynamicznej dziedzinie badań nad starzeniem się komórek, pozwalający na opracowanie rozwiązań w zakresie odmładzania skóry – dodała dr Gitta Neufang, starszy wiceprezes korporacyjny ds. globalnych badań i rozwoju.

Rubedo Life Sciences to firma biofarmaceutyczna badająca komórki odpowiedzialne za przewlekłe choroby związane z wiekiem i opracowująca w tym zakresie terapie. Należąca do firmy opatentowana platforma odkrywania leków Alembic opracowała  pierwsze w swojej klasie małe cząsteczki zaprojektowane z myślą o selektywnym celowaniu w różne typy starzejących się komórek, które odgrywają kluczową rolę w postępie chorób płuc, dermatologicznych, onkologicznych, neurodegeneracyjnych, zwłóknieniowych i innych chorób przewlekłych.

Zespół kierowniczy Rubedo składa się z liderów branży i wczesnych pionierów chemii, technologii i nauk przyrodniczych, posiadających wiedzę specjalistyczną w zakresie opracowywania i komercjalizacji leków, zdobytą zarówno przez duże firmy farmaceutyczne, jak i wiodące firmy biotechnologiczne. Siedziba firmy mieści się w Sunnyvale w Kalifornii.  

22 kwietnia br. firma Rubedo Life Sciences ogłosiła zamknięcie rundy finansowania A o wartości 40 mln dolarów. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na dalsze prace badawcze, m.in. nad terapiami łuszczycy i atopowego zapalenia skóry oraz udziałem starzejących się komórek w procesie zwłóknienia płuc.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2024 06:14