REKLAMAK-Beauty wrzesień-październik 2018 - baner główny

KONSUMENT i TRENDY

 

4 lipca 2018, 13:11



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Z globalnej perspektywy prognozy gospodarcze na resztę roku są generalnie pozytywne. W pierwszym kwartale zaufanie konsumentów rosło w Europie Zachodniej, a na kluczowych rynkach Ameryki Łacińskiej widać obiecujące oznaki powrotu gospodarek do zdrowia

Z globalnej perspektywy prognozy gospodarcze na resztę roku są generalnie pozytywne. W pierwszym kwartale zaufanie konsumentów rosło w Europie Zachodniej, a na kluczowych rynkach Ameryki Łacińskiej widać obiecujące oznaki powrotu gospodarek do zdrowia (fot. freeimages.com)

Globalne warunki ekonomiczne i krajobraz rynku artykułów konsumpcyjnych prezentują się w I kw. 2018 r. bardzo dobrze. Wskaźnik zaufania konsumentów osiągnął w tym okresie historyczne szczyty – wynika z globalnego raportu Nielsena "Quarter by Numbers".

REKLAMAVI Forum Branzy Kosmetycznej - belka w artykułach

Na początku roku utrzymuje się tendencja poprawy globalnych nastrojów konsumentów. Wzrosty nie są jednak powszechne, w niektórych krajach wskaźnik pewności konsumentów spadał. Największe spadki odnotowano w kilku gospodarkach wschodzących.

Z globalnej perspektywy prognozy gospodarcze na resztę roku są generalnie pozytywne. W pierwszym kwartale zaufanie konsumentów rosło w Europie Zachodniej, a na kluczowych rynkach Ameryki Łacińskiej widać obiecujące oznaki powrotu gospodarek do zdrowia. Sprzedaż artykułów FMCG w Ameryce Północnej wypadła dobrze. W regionie Azji i Pacyfiku rośnie zarówno liczebność populacji, jak i dochody rozporządzalne ludności, co wywiera pozytywny wpływ nie tylko na tamtejsze rynki, ale i poza granicami regionu.

Na świecie nie brak jednak wyzwań. W Europie Środkowej i Wschodniej liczne czynniki wpływają negatywnie na samopoczucie konsumentów, a więc także na sprzedaż FMCG – polityczne zawirowania, nowe przepisy i zmiany w polityce rządów, inflacja, a nawet pogoda. Natomiast w regionie Afryki i Bliskiego Wschodu, gdzie prognozy są pomyślne, wciąż jeszcze widać skutki różnych ekonomicznych, politycznych i społecznych turbulencji, jakie miały miejsce w 2017 r.

Niezależnie od regionu czy bieżącej koniunktury gospodarczej, w skali globu jeden fakt w równym stopniu dotyczy wszystkich producentów FMCG i detalistów – muszą dotrzeć i zaspokoić potrzeby młodych, miejskich i zorientowanych cyfrowo konsumentów.

O nastrojach konsumentów obszernie i szczegółowo opowiada Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający Nielsen w Polsce.

Źródło: nielsen.com

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony