StoryEditor
Rynek i trendy
21.12.2021 00:00

Świąteczne zakupy: w tym roku pod choinką znajdą się przed wszystkim kosmetyki [WYNIKI BADANIA]

Święta Bożego Narodzenia są tradycyjnie połączone z wręczaniem prezentów. Jak pokazują badania najchętniej kupujemy kosmetyki (59 proc.) lub odzież (43 proc.). W dalszej kolejności książki (41 proc.) oraz urządzenia elektroniczne. Większość z nas, aż 59 proc. kupuje prezenty na ostatnia chwilę. Taki obraz zakupów przedświątecznych Polaków wyłania się z badania ARC Rynek i Opinia zrealizowanych na zlecenie Mokka.

Szukając prezentów świątecznych czerpiemy pomysły z bardzo różnych źródeł. Często idziemy zainspirować się do sklepów (34 proc.), ale pomocne w kwestii prezentów okazują się social media – 25 proc. z nas szuka pomysłu na prezent na Facebooku, Instagramie (17 proc.), a nawet na Youtube (16 proc.). Opinie na temat produktów weryfikujemy na forach internetowych (24 proc.). Inspiracją są dla nas też artykuły prasowe (17 proc). Jedynie 7 proc. z nas korzysta przy wyborze prezentu z podpowiedzi sprzedawców w sklepach. 

Mając pomysł na prezent zakupy realizujemy zarówno w sklepach stacjonarnych jak online. Zarówno pierwsza kategoria sklepów, jak druga ma niemal tyle samo zwolenników (30 proc. preferuje zakupy przez internet lub aplikację, a 29 proc. w sklepach stacjonarnych). Co ciekawe Polacy stosują również model mieszany zakupów, tj. sprawdza produkt, dostępność czy cenę stacjonarnie a następnie kupuje online (13 proc.). Podobnie 13 proc. badanych sprawdza najpierw, co chce kupić w internecie, a zakup finalizuje stacjonarnie. Jest też niewielka grupa osób, która kupuje produkty w online, a następnie odbiera je w sklepie tradycyjnym. 

Aż 59 proc. Polaków kupuje prezenty na kilka dni przed świętami. Jedynie 29 proc. z nas wybrało prezenty na miesiąc przed Bożym Narodzeniem lub wcześniej. Dla 12 proc. jest to kwestia przypadku i trudno wskazać im konkretny termin. Co drugi Polak finansuje w tym roku zakupy z bieżącej pensji (51 proc.), a 36 proc. sięgnie po oszczędności. Część z nas zrobi zakupy korzystając z karty kredytowej (18 proc.), ale już 6 proc. korzystając z płatności odroczonych. 

Przeczytaj również: Kosmetyki i perfumy kolejny rok są najpopularniejszą kategorią prezentową na święta [BADANIE]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
16.04.2024 15:28
Open Research: Polacy coraz aktywniej szukają promocji. Skłania ich do tego także wojna cenowa, którą prowadzą sieci handlowe
Akcja promocyjna w Biedronce fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Już blisko 60 proc. Polaków kupuje najtańsze marki lub szuka promocyjnych ofert – wynika z raportu „Nastroje konsumenckie Polaków 2024” przygotowanego przez Open Research.

Polacy nie są lojalni wobec marek, chętnie przechodzą pomiędzy nimi, a cena produktów ma bardzo duże znaczenie. Znajduje to potwierdzenie w raporcie „Nastroje konsumenckie Polaków 2024” przygotowanym przez firmę badawczą Open Research.

Z opublikowanych danych wynika, że aż 42 proc. konsumentów aktywnie szuka promocji, okazji cenowych. 19 proc. wybiera najtańsze marki.

5 proc. badanych zadeklarowało, że są lojalni wobec wybranej marki. Blisko 30 proc. porusza się pomiędzy kilkoma markami, a 6 proc. zmienia marki w zależności od ofert.

image
Raport "Nastroje konsumenckie Polaków 2024", Open Research
Open Research

Więcej kobiet (46 proc.) niż mężczyzn (39 proc.) poluje na promocje. Najbardziej wyczulone na nie są osoby w wieku 45-54 lata (48 proc.) oraz 55 lat i więcej (44 proc.).

Promocje mają większe znaczenie dla osób posiadających dzieci (44 proc.) niż bezdzietnych (40 proc.). Ale nie oznacza to, że rodziny z dziećmi kupują najtańsze produkty. Jest odwrotnie. 23 proc. osób bezdzietnych wybiera tylko najtańsze marki i 16 proc. osób posiadających dzieci.  

Okazje cenowe i promocje są istotne dla konsumentów niezależnie od miejsca ich zamieszkania. Największe znaczenie mają jednak dla mieszkańców średnich (48 proc.) i małych (44 proc.) miast oraz wsi (43 proc.).

image
Carrefour, promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
wiadomoscikosmetyczne.pl

Możliwe, że zwrot w kierunku tanich produktów i promocji cenowych będzie jeszcze większy, ponieważ aż 48 proc. respondentów spodziewa się pogorszenia sytuacji ekonomicznej w kraju. 24 proc. myśli, że w tym obszarze będzie stabilnie, bez zmian. Natomiast 28 proc. sądzi, że sytuacja ekonomiczna poprawi się.

Na postawy konsumentów ma wpływ także polityka samych sieci handlowych prowadzących wojnę cenową.

Raport Open Research został przeprowadzony w dn. 2-3 kwietnia 2024 r. na próbie 1088 respondentów, metodą CAWI (online).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
15.04.2024 12:50
Technavio: rynek napojów nutrikosmetycznych wzrośnie o 41 proc. dzięki Europie
Nutrikosmetyki w formie napojów i szotów stają się coraz popularniejsze.Wiadomości Kosmetyczne
Jak donosi Technavio, szacuje się, że wielkość światowego rynku napojów nutrikosmetycznych wzrośnie o 353,3 mln dolarów w latach 2023–2027. Szacuje się, że w okresie prognozy rynek będzie rósł w tempie CAGR wynoszącym 6,53 proc. Największy udział w rynku światowym w 2022 r. miała Europa, a szacuje się, że rynek w regionie odnotuje stopniowy wzrost o 41 proc.

Rynek napojów nutrikosmetycznych przeżywa znaczny rozwój, ponieważ coraz więcej osób stara się zachować ogólny dobry stan zdrowia, wygląd i witalność poprzez żywność i napoje. Wraz ze spadkiem produkcji kolagenu po 20. roku życia, napoje kosmetyczne stają się coraz bardziej popularne wśród najwyższej grupy wiekowej w Unii Europejskiej, gdzie ponad 40% populacji mieści się w wieku od 25 do 54 lat. Rynek napojów nutrikosmetycznych odnotowuje znaczny wzrost, szczególnie wśród milenialsów i pokolenia Z, dla których priorytetem jest zdrowa żywność i napoje ze względu na ogólny stan zdrowia i wygląd. Kluczowym czynnikiem tego trendu są nutrikosmetyki, kategoria obejmująca napoje i suplementy na bazie kolagenu. Peptydy i tripeptydy kolagenowe, dwa popularne składniki tych produktów, pomagają promować zdrową skórę poprzez zwiększenie produkcji kolagenu i poprawę elastyczności.

Czytaj także: Network Magazyn: oto 5 najbardziej dochodowych suplementów diety w segmencie MLM

Co to są napoje nutrikosmetyczne?

Są to napoje odżywcze, które przeciwdziałają starzeniu się, rozjaśniają skórę i zmniejszają widoczność trądziku, blizn i przebarwień. Napoje te pomagają w detoksykacji skóry, ponieważ są wykonane z ekstraktów roślinnych z warzyw i owoców i są wzbogacone ważnymi aminokwasami, witaminami, minerałami i przeciwutleniaczami. Ponadto zwiększony popyt na napoje kosmetyczne wynika ze znacznej zmiany stylu życia konsumentów na całym świecie. Na całym świecie wymagania i oczekiwania starzejących się klientów ewoluują, czego dowodem jest wzrost zapotrzebowania na specjalistyczne rozwiązania poprawiające i upiększające wygląd zewnętrzny. Mogą również pomóc w ujędrnieniu skóry i utrzymaniu zdrowych paznokci i włosów.

Rozwiązania żywieniowo-kosmetyczne, które zawierają także witaminy i minerały, cieszą się dużą popularnością wśród osób dbających o urodę, chcących zachować młodość skóry na dłużej. Cyfryzacja branży, w tym platform handlu elektronicznego i angażowania klientów online, sprawiła, że produkty te stały się bardziej dostępne i wygodne dla konsumentów. Najlepszym sposobem na włączenie tych napojów do codziennej rutyny jest dodanie ich do swojej diety jako beauty shotów lub spożywanie ich w ramach zbilansowanej diety.

Czytaj także: Globalny rynek nutrikosmetyków urośnie o 3 miliardy dolarów w ciągu następnej dekady

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. kwiecień 2024 17:48