REKLAMA

PRODUCENCI I MARKI

Eksport

Prawo i finanse

PRAWO

 

9 października 2019, 10:59



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Ekaterina Tchepourina, dyrektor naukowa L’Oréal Rosja i Szefowa Komitetu Kosmetycznego w Stowarzyszeniu Perfumerii, Kosmetyków, Chemii Gospodarczej i Artykułów Higienicznych

Ekaterina Tchepourina, dyrektor naukowa L’Oréal Rosja i Szefowa Komitetu Kosmetycznego w Stowarzyszeniu Perfumerii, Kosmetyków, Chemii Gospodarczej i Artykułów Higienicznych (fot. materiały prasowe/kosmetyczni.pl)

Nowy system Unikalnego Identyfikatora Produktu w Rosji wzbudza ogromne zainteresowanie polskich firm eksportujących kosmetyki na Wschód. Jak działa w praktyce ten system etykietowania i śledzenia produktów wyjaśniała Ekaterina Tchepourina, dyrektor naukowa L’Oréal Rosja i Szefowa Komitetu Kosmetycznego w Stowarzyszeniu Perfumerii, Kosmetyków, Chemii Gospodarczej i Artykułów Higienicznych, podczas konferencji eksportowej zorganizowanej przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.

REKLAMA

W 2018 i 2019 r. Federacja Rosyjska wprowadziła trzy rezolucje (uchwały) wymagające nowego systemu identyfikacji produktów w celu zapewnienia „identyfikowalności chroniącej interesy rządu, biznesu i konsumentów”. System identyfikacji i śledzenia produktów jest przyjmowany przez wszystkie kraje Eurazjatyckiej Unii Gospodarczej: Rosję, Kazachstan, Białoruś, Armenię i Kirgistan. Wymagania systemowe będą prawdopodobnie takie same dla wszystkich krajów EUG.  

Rząd ma stworzyć i utrzymywać ujednolicony katalog produktów oznaczonych kodami identyfikacyjnymi
w Federacji Rosyjskiej, który będzie dostępny dla władz i społeczności biznesowej. Planowane jest również
wydanie bezpłatnych aplikacji dla konsumentów do odczytu kodów (DataMatrix).
 

- Rynek kosmetyczny w Rosji to już bardzo mocno uregulowany sektor, zarówno na poziomie Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej,  jak i na poziomie narodowym, gdzie kontrolują go cztery instytucje - podkreśliła Ekaterina Tchepourina, dyrektor naukowa L’Oréal Rosja i Szefowa Komitetu Kosmetycznego w Stowarzyszeniu Perfumerii, Kosmetyków, Chemii Gospodarczej i Artykułów Higienicznych, podczas Międzynarodowego Forum Kosmetycznego organizowanego przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.

Euroazjatycka Unia Gospodarcza narzuca, by konkretne towary konsumpcyjne sprzedawane w Rosji posiadały unikalny identyfikator produktu.

- Wprowadzenie UPI będzie wiązało się z wydatkami w przypadku firm, które chcą eksportować towary na ten rynek z powodu konieczności zakupu specjalnego sprzętu /oprogramowania i jego zintegrowania w fabrykach. W konsekwencji podniesienie cen detalicznych produktów - zaznaczyła ekspertka.

Z oficjalnego stanowiska władz rosyjskich dotyczących dystrybucji UPI wynika, że w różnych kategoriach produktowych odmienny jest etap postępu prac w jego implementacji.

13 grup produktowych jest  już w trakcie, choć na różnych etapach implementacji UPI. Należą do nich: produkty tytoniowe, leki, perfumy i wody toaletowe (od 1 grudnia 2019), opony, produkty przemysłu lekkiego, buty, aparaty fotograficzne, produkty futrzane.

Z kolei 9 grup produktowych zostało przedłożonych przez rząd Federacji Rosyjskiej do opinii Euroazjatyckiej Komisji Gospodarczej. Są wśród nich takie produkty, jak mięso i ryby, art.spożywcze, urządzenia domowe, jedzenie dla niemowląt, woda mineralna i butelkowana oraz napoje, oleje roślinne a także chemia gospodarcza i kosmetyki.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony