StoryEditor
Drogerie
06.11.2019 00:00

DP Drogerie Polskie w Zgorzelcu pod zarządem byłej aptekarki

Nowy sklep DP Drogerii Polskich w Zgorzelcu nie jest pierwszym doświadczeniem handlowym właścicielki. Wcześniej wraz ze wspólniczką prowadziła dwie apteki. Już teraz widzi ogromne różnice w zarządzaniu tymi dwoma formatami. – To zupełnie inne, ale pasjonujące doświadczenie – mówi Katarzyna Lenica.

Nowa drogeria DP Drogerie Polskie, która powstała w Zgorzelcu, mieści się obok marketu „Mario”. To popularne w mieście miejsce zakupów, zwłaszcza dla osób zainteresowanych  zdrowymi, ekologicznymi produktami spożywczymi, o których szeroką reprezentację zadbał właściciel. – Pomyślałam, że właśnie  takich klientów chciałabym widzieć w swojej drogerii – zdradza Katarzyna Lenica, właścicielka sklepu spod szyldu DP w Zgorzelcu. Stąd lokalizacja, a także asortyment, w którym akcent został położony na polskie marki reprezentujące nurt naturalny i ekologiczny, takie jak Sylveco, Vianek, Miya czy Yumi.

Ich produkty stoją w specjalnie wyróżnionej strefie, co dodatkowo przyciąga uwagę klientów. Jednak właścicielka drogerii ma świadomość, że sprzedaż produktów, nawet tych wpisujących się w najgorętsze trendy, nie obędzie się bez zaangażowania personelu. – Na szczęście ja i moje dwie pracownice jesteśmy po szkoleniach przeprowadzonych przez producentów. Mamy więc wiedzę, którą możemy dzielić się z klientami. Zostałyśmy też wyposażone przez nich w znakomite narzędzia promocyjne w postaci próbek i muszę przyznać, że to działa. Klientki już wracają po kosmetyki, do których je zachęcałyśmy i których miały okazję spróbować – cieszy się Katarzyna Lenica.   

Drogeria w Zgorzelcu nie jest pierwszym doświadczeniem handlowym właścicielki. Wcześniej wraz ze wspólniczką prowadziła dwie apteki. Już teraz widzi ogromne różnice w zarządzaniu tymi dwoma formatami. – Zaskoczeniem jest dla mnie rozbudowany marketing w przypadku drogerii, to jak wiele się tutaj dzieje w kwestii zarządzania cenami, przygotowania promocji i różnorodnych akcji mających zachęcić klientów do wizyty w sklepie i zakupu – mówi. – To zupełnie inne, ale pasjonujące doświadczenie.

Jednak niektóre doświadczenia sprzedażowe z apteki  udało się przenieść na grunt drogerii. Dzięki temu w sklepie DP w Zgorzelcu oferowane są suplementy diety i odżywki dla sportowców. Właścicielka postawiła na marki polskich firm, z którymi już wcześniej współpracowała i miała z nimi dobre doświadczenia, takie jak Olimp Labs i Aflofarm.

Kolejnym autorskim pomysłem jest wprowadzenie dermokosmetyków. Tu znów Katarzyna Lenica postawiła na polskie marki – m.in. Dermedic i Tołpę z serii Dermo Face dla cer z problemami. – To produkty, których sprzedaż w drogerii również nie obywa się bez aktywności ze strony personelu, ale z racji swoich wcześniejszych doświadczeń zawodowych jestem do tego idealnie przygotowana – zapewnia właścicielka.

Drogeria DP w Zgorzelcu ma 120 mkw. z czego sama sala sprzedaży to 100 mkw. Została urządzona w całości w standardach sieci.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.04.2024 13:25
Drogerie Hebe weszły do Wałcza
Drogeria Hebe otwarta 25 kwietnia 2024 r. w parku handlowym Aura, przy ul. Wojska Polskiego 25 A, w Wałczufot.Hebe
Sieć Hebe otworzyła swoją pierwszą drogerię w Wałczu powiększając tym samym sieć sprzedaży do 352 sklepów.

Drogeryjna sieć Hebe weszła ze swoją pierwszą placówką do Wałcza w województwie zachodniopomorskim. Sklep został otwarty 25 kwietnia w parku handlowym Aura, przy ul. Wojska Polskiego 25 A.

Tradycyjnie z otwarciem nowej lokalizacji wiążą się specjalne akcje promocyjne dla klientów, w tym 40-proc. obniżka na dermokosmetyki (2400 produktów) oraz 2600 produktów w ofercie „Hity cenowe” oraz wiele wybranych produktów w cenach obniżonych nawet o połowę.

Hebe to drogeryjna sieć należąca do portugalskiej Grupy Jeronimo Martins, w ramach której działa także sieć dyskontów Biedronka. Drogerie Hebe miały swój początek w Polsce. Niedawno sieć otworzyła pierwsze dwa stacjonarne sklepy w Czechach.

Całkowita sprzedaż Hebe w 2023 r. wyniosła 469 mln euro, 30,9 proc. powyżej 2022 r. Sprzedaż internetowa Hebe wzrosła w 2023 r. o 47,5 proc., co stanowi ok. 17 proc. całkowitej sprzedaży za rok 2023. W 2022 r. było to ok. 14 proc.

Według naszych wyliczeń Hebe ma obecnie w Polsce, włącznie z otwartą właśnie placówką w Wałczu, 352 drogerie.

Czytaj także: Hebe: ponad 30 proc. wzrost sprzedaży w 2023 roku i rekordy w e-commerce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.04.2024 11:06
W tym roku Rossmann Run będzie do przebiegnięcia w całej Polsce — z aplikacją drogerii i rabatem w nagrodę
W tym roku nie trzeba będzie jechać do Łodzi, aby wziąć udział w biegu charytatywnym Rossmann Run.Rossmann
W tym roku każda osoba w Polsce będzie miała szansę wziąć udział w Biegu Ulicą Piotrkowską Rossmann Run bez względu na miejsce, w którym się znajduje. Aby dołączyć, należy zarejestrować się przez aplikację Rossmann PL i uiścić opłatę w wysokości 5 zł, która zostanie przekazana jednej z sześciu organizacji charytatywnych. Rossmann oferuje również nagrody dla uczestników biegu online, w tym możliwość zdobycia nawet 50 proc. rabatu na zakupy w sklepach sieci.

Rossmann Run to jeden z najbardziej popularnych biegów na dystansie 10 km w Polsce. Osoby, które nie mogą uczestniczyć osobiście w wydarzeniu 25 maja w Łodzi, na przykład z powodu zamieszkania w odległej części kraju, mają możliwość wzięcia udziału w biegu online. Aby to zrobić, wystarczy zainstalować najnowszą wersję aplikacji Rossmann PL i zarejestrować się w Klubie Rossmann, gdzie w aplikacji pojawi się dedykowany „kafelek” biegu.

image
Rossmann
W dniu wydarzenia, tj. w sobotę 25 maja, uczestnicy są zachęcani do uruchomienia aplikacji Rossmann PL i przebiegnięcia wybranego dystansu – od 1 do 10 km, zależnie od indywidualnych możliwości i chęci. Za każdy ukończony kilometr uczestnik otrzyma 5 proc. rabatu na zakupy w Rossmannie. Ci, którzy pokonają pełne 10 km, zdobędą maksymalny rabat wynoszący 50 proc.

Osoby biorące udział w Biegu Ulicą Piotrkowską w Łodzi, które chcą otrzymać kupon rabatowy do drogerii Rossmann, muszą zarejestrować się przez aplikację Rossmann PL, podobnie jak uczestnicy z innych części Polski. Na początku biegu należy nacisnąć „Start”, a po zakończeniu – „Stop”, aby zakwalifikować się do otrzymania rabatu. Rejestracja w aplikacji jest niezbędna do otrzymania kuponu, a sam udział w biegu stacjonarnym bez niej nie uprawnia do jego otrzymania.

Uczestnictwo w biegu jest możliwe tylko raz, w dowolnym momencie w sobotę 25 maja, z limitem czasowym 2 godziny na ukończenie trasy 10 km od momentu naciśnięcia „Start”. Biegu nie można przerwać i kontynuować w innym czasie. Aplikacja Rossmann PL jest jedynym sposobem na rejestrację w biegu wirtualnym i zgłoszenie wyniku; wyniki przesłane bezpośrednio do organizatora lub screenshoty z innych aplikacji biegowych nie będą akceptowane.

Czytaj także: Rossmann dostarczy zakupy za darmo. Kto skorzysta z promocji?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. kwiecień 2024 00:38