StoryEditor
Perfumerie
20.12.2019 00:00

Niemiecki Douglas sprzedaje perfumy taniej niż polski nawet o 150 zł

Modne zapachy można kupić zdecydowanie taniej w perfumeriach Douglas za naszą zachodnią granicą. Różnica ze sklepami sieci w Polce to nawet 150 zł. Jest taniej, wybór jest większy i częściej można trafić na promocje – donosi portal wp.pl.

Dziennikarze portalu wp.pl odwiedzili salon sieci Douglas w niemieckiej miejscowości Schwedt. Tamtejsze ceny perfum porównali z identycznymi produktami w sklepie w szczecińskim centrum handlowym Galaxy. Sprawdzili też, jak się różnią ceny w sklepach internetowych.

Pierwsze ich spostrzeżenie dotyczyło widoczności cen. W niemieckim sklepie były one prezentowane pod każdym towarem. W Polsce trzeba ich szukać na maleńkich naklejkach umieszczonych z tyłu  opakowań.

Nie powstrzymało ich to przed porównaniem. Okazało się na przykład, że promowany przez Julię Roberts zapach Lancome La vie est belle w 50-mililitrowym flakonie kosztował w Niemczech niecałe 60 euro, czyli ok. 255 zł. W Polsce ten sam zestaw Douglas sprzedaje za 409 zł, co stanowi ponad 150 zł różnicy. Natomiast o ponad 100 zł tańszy jest w Niemczech męski zapach Bleu de Chanel. Za naszą zachodnią granicą 100-mililitrowa buteleczka kosztuje w przeliczeniu 489 zł. W Polsce – prawie 600 zł.

Podobnie jest z e-sklepem Douglasa. Popularny zapachu j'adore Diora dostępny jest w polskim sklepie internetowym za 419 zł, a w niemieckim kosztuje w przeliczeniu 366 zł.

W Polsce tańszy był tylko jeden zapach. Chodzi o męski Le Beau Jeana Paula Gaultiera. W Niemczech flakon 75 ml kosztuje 68,99 euro, a zatem 294 zł. W Polsce oferowany jest w promocji za 249 zł. Gdyby jednak nie ta obniżka, to również i on miałby u nas wyższą cenę. Standardowa wynosi ona bowiem 315 zł.

Dziennikarze wp.pl zauważyli także, że niemiecki klient może liczyć w Douglasie na zadecydowanie więcej promocji niż ten polski. W niemieckim sklepie znaleźli kilkadziesiąt ofert, w Polsce - tylko pojedyncze przypadki. W sklepie w Schwedt jest też zdecydowanie więcej perfum do wyboru. Jednak salon w szczecińskim Galaxy miał o wiele większą sekcję poświęconą artykułom do makijażu.

Portal wp.pl do polskiego biura prasowego sieci Douglas skierował pytanie, czemu salony Douglasa są tańsze w Niemczech niż w Polsce – mimo, że Niemcy zarabiają kilka razy więcej niż Polacy? Nie dostał jednak odpowiedzi.

Perfumerie Douglas to niemiecka sieć, największą tego typu w Europie. Ma niemal 2,5 tys. punktów w 21 krajach.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.04.2024 11:51
Grupa Douglas przyspiesza trend wzrostowy w II kwartale i zmniejsza dług o 1 mln euro
Sieć perfumerii odnotowała zadowalające dla siebie wyniki.wiadmoscikosmetyczne.pl
Grupa Douglas zanotowała 11,5 proc. wzrost sprzedaży netto w drugim kwartale roku finansowego 2023/24, od stycznia do marca, według wstępnych danych. Wzrost ten był napędzany przez oba kanały sprzedaży: w sklepach stacjonarnych o 12 proc., a w handlu elektronicznym o 10,7 proc. Wzrost odnotowano we wszystkich segmentach, również w pierwszej połowie roku obrotowego.

Douglas Group przyspieszyła swoją ścieżkę wzrostu w niedawno zakończonym drugim kwartale roku finansowego 2023/24: od stycznia do marca sprzedaż grupy (netto) wzrosła o 11,5 proc. na podstawie wstępnych i niezbadanych danych. Wzrost napędzany był przez oba kanały; Podczas gdy sprzedaż w sklepach wzrosła o 12 proc., sprzedaż w handlu elektronicznym wzrosła o 10,7 proc. Wszystkie segmenty przyczyniły się do ogólnego wzrostu i nadal rosły w stosunku do roku poprzedniego także w pierwszej połowie roku obrotowego.

Jednocześnie grupa jeszcze bardziej utorowała drogę na przyszłość dzięki kompleksowemu refinansowaniu i kolejnemu krokowi w kierunku delewarowania. Po wejściu na giełdę we Frankfurcie grupa pozyskała nowe finansowanie w łącznej wysokości 1,6 miliarda euro na znacznie lepszych warunkach i znacznie obniżyła wskaźnik dźwigni z poprzedniego poziomu 4,0x do ok. 2,7x (obliczony na podstawie skorygowanej EBITDA (LTM) i płynności na dzień 31.12.2023). Oznacza to, że oczekuje się, że roczne płatności odsetkowe grupy zostaną obniżone nawet o 100 mln euro.

Po bardzo dobrym rozpoczęciu roku finansowego w okresie świątecznym, zaliczyliśmy kolejny doskonały kwartał. Wyniki stanowią imponującą demonstrację atrakcyjności naszej oferty, naszej wyjątkowej lojalności klientów i odporności naszego modelu omnichannel. Oznacza to również jedenaście kolejnych kwartałów całkowitego wzrostu sprzedaży – wyraźny znak, że jesteśmy na dobrej drodze.

powiedział Sander van der Laan, dyrektor generalny Grupy Douglas.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
12.04.2024 10:14
Douglas wszedł na Booksy
wiadomoscikosmetyczne.pl
Douglas umieścił swoje perfumerie na platformie rezerwacyjnej Booksy. Klienci mogą umawiać się zdalnie na zabiegi i konsultacje w 148 perfumeriach sieci.

Douglas dołączył do największej platformy rezerwacyjnej Booksy, przez którą można umawiać się na wizyty i usługi w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, gabinetach spa czy masażu, ale także np. do fizjoterapeuty czy stomatologa i wielu innych. Platforma skupia punkty usługowe i umożliwia rezerwację online w kalendarzach udostępnionych przez firmy. Można zarządzać wizytami, planować je, a w razie potrzeby przełożyć. Aplikacja udostępnia listę usługodawców, oferowane przez nich usługi oraz opinie klientów.

Teraz do Booksy dołączył także Douglas Polska ze swoimi 148 perfumeriami. Sieć oferuje bowiem także zabiegi kosmetyczne w przestrzeniach spa oraz konsultacje z ekspertami. Obecnie można umówić się przez Booksy właśnie na bezpłatne 15-minutowe konsultacje: pielęgnacyjne, makijażowe i zapachowe. To bardzo istotne ułatwienie dla klientów, a także promocja tego typu działań sieci. Da możliwość dotarcia do osób, które dotąd być może nie zaopatrywały się w Douglasie. Bezpłatna konsultacja będzie zachętą do poznania oferty sieci, przedstawienia jej oferty produktowej i zabiegowej.

image
Douglas w centrum handlowym Arkadia w Warszawie, strefa SPA
fot. Marcin Kmiecinski

Douglas idzie w kierunku oferty usługowej. W kilkudziesięciu perfumeriach w Polsce już działają gabinety zabiegowe. W kolejnych powstaną mobilne kabiny, gdzie dostępne będą zabiegi pielęgnacyjne na twarz i ciało. Sieć perfumerii współpracuje w tym zakresie ze swoimi partnerami - luksusowymi markami kosmetycznymi. 

Czytaj więcej: Douglas organizuje kolejne edycje Douglas Skincare Weeks i otworzy więcej gabinetów kosmetycznych w perfumeriach 

Douglasa to omnichannelowy (sklepy stacjonarne i sprzedaż online) sprzedawca kosmetyków. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku). W roku finansowym 2023 Douglas osiągnął sprzedaż netto w wysokości 4,1 miliarda euro. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. kwiecień 2024 04:48