StoryEditor
Perfumerie
15.03.2021 00:00

Ulta Beauty powołuje nowego prezesa. Spadek sprzedaży o 4,8 proc.

Sieć perfumerii Ulta Beauty ogłosiła wyniki za czwarty kwartał i cały rok fiskalny 2020. Sprzedaż netto spadła o 4,6 proc. rok do roku w ostatnich trzech miesiącach do 2,2 mld dol., a zysk brutto spadł o 4,4 proc. do 771 mln dol. Firma ogłosiła też zmiany w zarządzie.

Sprzedaż w całym roku spadła o 16,8 proc. w porównaniu z danymi z 2019 roku, do 6,2 mld dol., a zysk brutto spadł do 1,9 mld dol. w porównaniu do 2,7 mld dol. w roku fiskalnym 2019.

Prezes sieci, Mary Dillon nie kryje jednak optymizmu: - Zespół Ulta Beauty osiągnął lepsze niż oczekiwano wyniki w czwartym kwartale. Skuteczna realizacja naszych planów w całym przedsiębiorstwie, w połączeniu z poprawiającymi się trendami w popycie konsumentów, zaowocowała solidnymi wynikami w zakresie wielu wskaźników, w tym sprzedaży, transakcji i rentowności.

Firma ogłosiła również zmiany personalne: od czerwca 2021 roku Dave Kimbell jako prezes (CEO), zastąpi Dillon na tym stanowisku, Mary Dillon obejmie rolę Executive Chair of the Board of Directors, a Kecia Steelman, obecnie dyrektor ds. operacyjnych sklepów, zostanie awansowana na stanowisko dyrektora ds. operacyjnych.

Z powodu pandemii i zamykania placówek stacjonarnych przez większą część roku oraz zamówień online, handel detaliczny mocno ucierpiał - sieć Ulta Beauty nie była wyjątkiem.

Jeśli chodzi o zmiany w zarządzie, Mary Dillon skomentowała: - Przez cały czas spędzony w firmie blisko współpracowałam z naszym zarządem nad strategicznymi planami sukcesji i uważam, że teraz jest właściwy czas na rozpoczęcie zmiany CEO. Dave jest światowej klasy liderem biznesowym z niesamowitą pasją, głęboką wiedzą na temat piękna, niezłomną motywacją i stylem przywództwa opartym na wartościach. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.04.2024 11:51
Grupa Douglas przyspiesza trend wzrostowy w II kwartale i zmniejsza dług o 1 mln euro
Sieć perfumerii odnotowała zadowalające dla siebie wyniki.wiadmoscikosmetyczne.pl
Grupa Douglas zanotowała 11,5 proc. wzrost sprzedaży netto w drugim kwartale roku finansowego 2023/24, od stycznia do marca, według wstępnych danych. Wzrost ten był napędzany przez oba kanały sprzedaży: w sklepach stacjonarnych o 12 proc., a w handlu elektronicznym o 10,7 proc. Wzrost odnotowano we wszystkich segmentach, również w pierwszej połowie roku obrotowego.

Douglas Group przyspieszyła swoją ścieżkę wzrostu w niedawno zakończonym drugim kwartale roku finansowego 2023/24: od stycznia do marca sprzedaż grupy (netto) wzrosła o 11,5 proc. na podstawie wstępnych i niezbadanych danych. Wzrost napędzany był przez oba kanały; Podczas gdy sprzedaż w sklepach wzrosła o 12 proc., sprzedaż w handlu elektronicznym wzrosła o 10,7 proc. Wszystkie segmenty przyczyniły się do ogólnego wzrostu i nadal rosły w stosunku do roku poprzedniego także w pierwszej połowie roku obrotowego.

Jednocześnie grupa jeszcze bardziej utorowała drogę na przyszłość dzięki kompleksowemu refinansowaniu i kolejnemu krokowi w kierunku delewarowania. Po wejściu na giełdę we Frankfurcie grupa pozyskała nowe finansowanie w łącznej wysokości 1,6 miliarda euro na znacznie lepszych warunkach i znacznie obniżyła wskaźnik dźwigni z poprzedniego poziomu 4,0x do ok. 2,7x (obliczony na podstawie skorygowanej EBITDA (LTM) i płynności na dzień 31.12.2023). Oznacza to, że oczekuje się, że roczne płatności odsetkowe grupy zostaną obniżone nawet o 100 mln euro.

Po bardzo dobrym rozpoczęciu roku finansowego w okresie świątecznym, zaliczyliśmy kolejny doskonały kwartał. Wyniki stanowią imponującą demonstrację atrakcyjności naszej oferty, naszej wyjątkowej lojalności klientów i odporności naszego modelu omnichannel. Oznacza to również jedenaście kolejnych kwartałów całkowitego wzrostu sprzedaży – wyraźny znak, że jesteśmy na dobrej drodze.

powiedział Sander van der Laan, dyrektor generalny Grupy Douglas.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
12.04.2024 10:14
Douglas wszedł na Booksy
wiadomoscikosmetyczne.pl
Douglas umieścił swoje perfumerie na platformie rezerwacyjnej Booksy. Klienci mogą umawiać się zdalnie na zabiegi i konsultacje w 148 perfumeriach sieci.

Douglas dołączył do największej platformy rezerwacyjnej Booksy, przez którą można umawiać się na wizyty i usługi w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, gabinetach spa czy masażu, ale także np. do fizjoterapeuty czy stomatologa i wielu innych. Platforma skupia punkty usługowe i umożliwia rezerwację online w kalendarzach udostępnionych przez firmy. Można zarządzać wizytami, planować je, a w razie potrzeby przełożyć. Aplikacja udostępnia listę usługodawców, oferowane przez nich usługi oraz opinie klientów.

Teraz do Booksy dołączył także Douglas Polska ze swoimi 148 perfumeriami. Sieć oferuje bowiem także zabiegi kosmetyczne w przestrzeniach spa oraz konsultacje z ekspertami. Obecnie można umówić się przez Booksy właśnie na bezpłatne 15-minutowe konsultacje: pielęgnacyjne, makijażowe i zapachowe. To bardzo istotne ułatwienie dla klientów, a także promocja tego typu działań sieci. Da możliwość dotarcia do osób, które dotąd być może nie zaopatrywały się w Douglasie. Bezpłatna konsultacja będzie zachętą do poznania oferty sieci, przedstawienia jej oferty produktowej i zabiegowej.

image
Douglas w centrum handlowym Arkadia w Warszawie, strefa SPA
fot. Marcin Kmiecinski

Douglas idzie w kierunku oferty usługowej. W kilkudziesięciu perfumeriach w Polsce już działają gabinety zabiegowe. W kolejnych powstaną mobilne kabiny, gdzie dostępne będą zabiegi pielęgnacyjne na twarz i ciało. Sieć perfumerii współpracuje w tym zakresie ze swoimi partnerami - luksusowymi markami kosmetycznymi. 

Czytaj więcej: Douglas organizuje kolejne edycje Douglas Skincare Weeks i otworzy więcej gabinetów kosmetycznych w perfumeriach 

Douglasa to omnichannelowy (sklepy stacjonarne i sprzedaż online) sprzedawca kosmetyków. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku). W roku finansowym 2023 Douglas osiągnął sprzedaż netto w wysokości 4,1 miliarda euro. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2024 09:52