25 maja 2022
Rozdaliśmy nagrody w kolejnej edycji rankingu Drogeria Roku. Ponad 30-osobowe jury złożone z menedżerów reprezentujących firmy kosmetyczne wskazało zwycięzców w 8...
24 maja 2022
23 maja 2022
14 grudnia 2021
Płatności odroczone zachęcają do zakupów w szczególności młodszych klientów, którzy są bardziej wrażliwi na cenę i często oglądają interesujące...
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
17 września 2021
Mamy do czynienia z nowym światem. W perspektywie nową zimną wojnę, tworzenie się nowych bloków gospodarczych w celu zapewnienia stabilności łańcuchów dostaw, czy...
19 maja 2022
Klienci funkcjonują w środowisku podlegającym szybkim zmianom i w coraz większym stopniu zajmują ich kwestie zaufania, wartości i uczciwości. Zdaniem 88 proc....
11 maja 2022
18 maja 2022
– Nie postawiliśmy sobie za cel otwarcia konkretnej liczby drogerii w Polsce. Ważna jest dla nas jakość, nie ilość – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl...
4 maja 2022
2 maja 2022
20 kwietnia 2022
11 kwietnia 2022
PRODUCENCI I MARKI
Prawo i finanse
PRAWO I FINANSE
13 września 2018, 11:00
wiadomoscikosmetyczne.pl
Produkty sprzedawane pod tą samą marką i w takim samym opakowaniu - dotyczy również produktów spożywczych - powinny mieć jednakowy skład w całej UE, aby nie wprowadzać w błąd konsumentów (fot. freeimages.com)
Dziś europosłowie przegłosują propozycję, dzięki której rynek kosmetyków i detergentów będzie bardziej uporządkowany. Produkty sprzedawane pod tą samą marką i w takim samym opakowaniu - dotyczy to również produktów spożywczych - powinny mieć jednakowy skład w całej UE, aby nie wprowadzać w błąd konsumentów.
Jak przypomina dziennik „Rzeczpospolita”, testy i badanie przeprowadzone w kilku krajach UE, przede wszystkim w Europie Centralnej i Wschodniej wykazały, że towary reklamowane oraz sprzedawane pod tą samą marką i w wyglądających identycznie opakowaniach, różnią się w rzeczywistości składem, ze szkodą dla konsumentów.
Wykryte różnice dotyczą m.in. takich towarów jak proszki do prania czy kosmetyki. W projekcie zaproponowano, że jeśli firma sprzedaje w całej UE, ale zmienia skład produktów w zależności od kraju, nie może używać tej samej marki oraz wyglądających identycznie opakowań. Jeśli producent chce zmieniać produkt w zależności od odbiorców, konsumenci mają prawo wiedzieć o zmianach w każdym produkcie.
Dziennik zaznacza, że europosłowie proponują szereg działań na poziomie unijnym i krajowym, w celu zlikwidowania problemu z produktami o „podwójnych normach jakości", włącznie ze współpracą transgraniczną, dzieleniem się danymi, testami porównawczymi, skuteczniejszym wprowadzaniem przepisów oraz wznowieniem w sposób przejrzysty dyrektywy dotyczącej nieuczciwych praktyk handlowych, zaproponowanym przez Komisję Europejską w kwietniu 2018 roku.
Kosmetyki i detergenty znalazły się wśród kategorii najczęściej promowanych w
W 2020 zmniejszyliśmy zakupy kosmetyków, podczas gdy chemia gospodarcza odnotowała wzrost.
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
10 lutego 2022
zdjęć: 9
22 kwietnia 2022
12 kwietnia 2022