Innowacje
Ekspert radzi: Warto korzystać z ulgi B+R. Łącznie można odliczyć do 300 proc. jednego wydatku
Firmy z różnych branż, w tym kosmetycznej, mogą skorzystać z ulgi badawczo-rozwojowej. Warunkiem koniecznym jest prowadzenie badań naukowych lub prac rozwojowych. Działalność musi mieć twórczy charakter i należy ją prowadzić systematycznie. Skorzystanie z ulgi B+R może przynieść korzyści finansowe sięgające nawet kilkuset tysięcy złotych w skali roku. Zgodnie z przepisami, istnieje możliwość odliczenia nawet do 300 proc. ...
23.02.2024
Innowacje
Super-Pharm i Cannabotech wykorzystują AI do diagnozowania organizmu i stanu skóry
Super-Pharm wraz z izraelską marką Cannabotech specjalizującą się w produktach opartych na botanicznych składnikach – oleju CBD i grzybach leczniczych – stworzyły stanowisko przyszłości, gdzie można przed wyborem odpowiedniego suplementu diety lub kosmetyku zdiagnozować stan całego swojego organizmu korzystając z technologii AI.
20.11.2023
Biznes
Tajscy badacze opracowali nową formułę kosmetyczną: płynne mydło w tabletkach musujących
Zespół tajskich badaczy opracował Asiatic-Acid-Loaded Solid Lipid Microparticles (AASLM), które po rozpuszczeniu w wodzie do kąpieli zamieniają się w mydło w płynie. Badacze podkreślają przenośność jako kluczową zaletę produktu, a podróżnych jako potencjalną bazę klientów.
15.11.2023
E-commerce
Barometr Retail: blisko 60 proc. firm z sektora e-commerce wykorzystuje AI w obszarach biznesowych
Blisko dwie trzecie ekspertów branży e-commerce biorący udział w piątej odsłonie Barometru Retail ocenia aktualna sytuacje polskiego e-handlu jako dobrą lub bardzo dobrą. Dodatkowo rynek może liczyć na dynamiczny wzrost, w związku z rosnącym znaczeniem sztucznej inteligencji.
11.10.2023
Innowacje
Pan Drwal i Fundacja Sport na Zdrowie badają wspólnie kosmetyki solankowe
Pan Drwal i Fundacja Sport na Zdrowie podjęły współpracę w celu przeprowadzenia badań nad korzyściami płynącymi ze stosowania solanki w kosmetykach przeznaczonych dla osób z atopią i innymi problemami dermatologicznymi. Badania przeprowadzone przez Fundację Sport na Zdrowie mają na celu potwierdzenie skuteczności tych produktów oraz udostępnienie klientom informacji naukowych na temat korzyści z ich stosowania. Dzięki temu ...
18.07.2023
Innowacje
Shu Uemura wprowadza na rynek naklejki na twarz z NFC
Należąca do L’Oréal marka kosmetyczna Shu Uemura zaprezentowała limitowane edycje naklejek z wbudowanym chipem NFC, które kupujący mogą umieścić na twarzy, a następnie zeskanować za pomocą smartfona NFC, aby utworzyć treści cyfrowe.
18.07.2023
Producenci
Beiersdorf i DKFZ zakładają Joint Innovation Lab. Celem są badania nad odmładzaniem skóry
Naukowcy Beiersdorf i Niemieckiego Centrum Badań nad Rakiem (DKFZ) będą wspólnie pracować nad odmładzaniem i zapobieganiem rakowi skóry. W otwartym 1 lipca 2023 r. laboratorium innowacji – Joint Innovation Lab – będą się przyglądać „zegarowi epigenetycznemu” komórek skóry w celu cofnięcia procesu starzenia biologicznego, a tym samym zmniejszenia ryzyka zachorowania na raka skóry.
12.07.2023
Producenci
Estée Lauder uruchamia program oceny swoich sklepów pod kątem dbałości o środowisko
Firma Estée Lauder Companies ogłosiła uruchomienie programu Responsible Store Design, aby zapewnić nowe ramy oceny nowych i istniejących sklepów detalicznych. Inicjatywa ma na celu przyspieszenie postępów w realizacji celów środowiskowych tego amerykańskiego giganta kosmetycznego.
05.07.2023
Producenci
L’Oréal dał start-upom dostęp do swoich modeli sztucznej skóry
L’Oréal poinformował, że udostępnił bezpłatnie wybranym start-upom swoje modele zrekonstruowanej skóry 3D, by stworzyć pole do szybszego rozwoju innowacji.
04.07.2023
Producenci
Daleko od zmarszczek, blisko słońca – to hasło marki Nivea na tegoroczne lato
Nivea zaprezentowała nowości na tegoroczne lato. Wśród nich znalazły się: serum wypełniające zmarszczki oraz kremy do twarzy z SPF. Spotkanie pod hasłem: Daleko od zmarszczek, blisko słońca było też okazją do wysłuchania informacji na temat koenzymu Q10 oraz niebezpieczeństw wynikających z promieniowania UV.
26.06.2023
Wyposażenie i technologie
Charlotte Tilbury uruchomiła własną aplikację na smartfony
Charlotte Tilbury uruchomiła aplikację zaprojektowaną w celu wykorzystania mocy technologii do udostępniania produktów jej marki kosmetycznej szerszej publiczności za jednym kliknięciem. Aplikacja jest opisana jako „żywy przejaw misji Charlotte, by demokratyzować i upraszczać piękno dla wszystkich”.
20.06.2023
Producenci
Dax Cosmetics wprowadza na rynek japońską witaminę C
Dax Cosmetics wprowadza na rynek japońską witaminę C, która została zastosowana w nowej linii kosmetyków marki Yoskin. To efekt kooperacji z laboratoriami z Japonii wchodzącymi w skład Grupy Rohto Pharmaceutical, do której należy także polska firma.
16.06.2023
Producenci
Unilever i Arzeda wykorzystują AI do opracowywania enzymów odplamiających
Unilever i firma Arzeda, przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji, opracowały nowe enzymy stosowane do zwalczania plam w środkach czyszczących i piorących. Mają one zwiększoną stabilność i wydajność, a ich stworzenie trwało 18 miesięcy – to pięć razy szybciej niż było to możliwe wcześniej z wykorzystaniem standardowych metod.
13.06.2023
Eksport
Dr Irena Eris potwierdza gotowość do wejścia na giełdę
Dr Irena Eris potwierdza zamiar przeprowadzenia pierwszej publicznej oferty akcji oraz ubiegania się o dopuszczenie i wprowadzenie ich do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Oferta publiczna obejmować będzie przede wszystkim akcje nowej emisji, skierowane do inwestorów instytucjonalnych oraz indywidualnych. Pozyskane w ten sposób środki spółka przeznaczy na przejęcia producentów lub marek w kraju i za granicą ...
12.06.2023
Wyposażenie i technologie
Naos i Bioderma testują w Super-Pharm nową aplikację w digital merchandisingu
Firma Naos, producent dermokosmetycznej marki Bioderma, uruchomiła aplikację, która pomaga dobrać użytkownikowi odpowiednie kosmetyki do potrzeb jego skóry. Na poziomie sklepu marka testuje właśnie aplikację jako element digital merchandisingu w placówce Super-Pharm w centrum handlowym Bonarka w Krakowie.
09.06.2023
E-commerce
Beiersdorf wprowadza na rynek kolejne produkty o zmniejszonej emisji CO2
Z okazji Światowego Dnia Ochrony Środowiska (5 czerwca) firma Beiersdorf podzieliła się postępami we wdrażaniu swojej misji „Ochrona klimatu” na poziomie produktów. Po zeszłorocznych innowacjach w zakresie zrównoważonego rozwoju wokół lekkiej butelki Nivea Shower i bardziej przyjaznej dla klimatu formuły Nivea Soft , firma wprowadza teraz na rynek Nivea Sun i Nivea Lip Care z odpowiednimi ulepszeniami i zmniejszoną emisją CO2.
06.06.2023
Producenci
Herbapol i Polana łączą tradycję z nowoczesnością
Herbapol-Lublin od ponad 70 lat specjalizuje się w produktach wytwarzanych z ziół i owoców. Od dwóch lat wielopokoleniowe doświadczenie w tym zakresie przekłada również na kosmetyczną markę Polana. Swoje przywiązanie do tradycji i wykorzystanie jej w nowych trendach firma pokazała podczas spotkania z przedstawicielami mediów.
05.06.2023
Producenci
Lush przedstawia swój nowy Green Hub
Znana z kolorowych szamponów w kostkach i owocowych kul do kąpieli, brytyjska marka kosmetyków Lush otworzyła drzwi swojego nowego Green Hub w ramach wysiłków na rzecz rozszerzenia wewnętrznego recyklingu w obiegu zamkniętym.
02.06.2023
Eksport
dōTERRA wchodzi w kategorię kosmetyków słonecznych
dōTERRA, producent kosmetyków z olejkami eterycznymi i samych olejków, działający w modelu marketingu wielopoziomowego, poszerzył swój asortyment o produkty do ochrony przed słońcem i pielęgnacji po ekspozycji na słońce. Do tej pory firma nie miała w ofercie produktów z tej kategorii.
29.05.2023
Producenci
Reinier Schlatmann, DS Smith: Obieg zamknięty to przyszłość biznesu i obietnica milionowych oszczędności
Polskie przedsiębiorstwa są coraz bardziej świadome konieczności dążenia do zrównoważonego rozwoju. Choć znajdują się na początku tej drogi, coraz bardziej przywiązują wagę do aspektów ekologicznych i społecznych. Istnieje presja zarówno ze strony organów regulacyjnych, jak i oczekiwań klientów, inwestorów i partnerów biznesowych, które wymuszają konieczność wprowadzania zmian.
24.05.2023
Producenci
Oceanic z nową marką L’biotica Estetic Clinic zawalczą o rynek dermokosmetyczny w pielęgnacji twarzy
L’biotica z portfolio firmy Oceanic, wprowadza na rynek nową dermokosmetyczną markę do pielęgnacji twarzy L’biotica Estetic Clinic. Marka została stworzona pod patronatem merytorycznym dr Ewy Chlebus, autorytetu w dziedzinie dermatologii i medycyny estetycznej w Polsce. Marka wchodzi do rywalizacji o rosnący rynek dermokosmetyków i jest jedną z wielu premier, które Oceanic zamierza w tym roku wprowadzić na rynek. – Tylko w tym ...
19.05.2023
Producenci
Inglot prowadzi wspólny projekt badawczy z Uniwersytetem Jagiellońskim
Inglot podjął współpracę z Uniwersytetem Jagiellońskim. Naukowcy pomogą firmie w opracowaniu metodologii potwierdzania jakości surowców oraz gotowych produktów.
17.05.2023
Producenci
Spółka Dr Irena Eris nadal rozważa wejście na giełdę. Złożyła aktualizację prospektu w KNF
Pod koniec kwietnia br. spółka Dr Irena Eris złożyła aktualizację prospektu w Komisji Nadzoru Finansowego w związku z planowanym wejściem na giełdę. Ostateczna decyzja o upublicznieniu akcji jeszcze nie zapadła, ale jest rozważana jako jedna z możliwości wsparcia finansowania ekspansji.
12.05.2023
Producenci
Lancome wprowadza na rynek luksusowych kosmetyków krem z wymiennymi wkładami
Luksusowy krem Lancome Renergie H.P.N. 300-Peptide Cream, który swoją polską premierę miał 9 maja w H15 Boutique Hotel jest sprzedawany w ekologicznym słoiczku wielokrotnego użytku. Marka w trosce o środowisko zaoferowała – oprócz podstawowego produktu – wymienne wkłady do uzupełniania.
10.05.2023
19. kwiecień 2024 01:58