StoryEditor
Sieci i centra handlowe
29.04.2022 00:00

Action zaskakuje szeroką ofertą kosmetyczną [FOTOREPORTAŻ]

Dyskonty Action mają imponującą ofertę chemii domowej i kosmetyków. Przeganiają w tym zakresie liderów tego formatu, czyli Biedronkę i Lidla. Oferują nie tylko preparaty do prania i sprzątania oraz produkty do pielęgnacji i higieny, ale także wiele urządzeń, których popularność zbudowały media społecznościowe. 

Sklepy Action to sporych rozmiarów hale z wszelkimi artykułami codziennego użytku. W całej Polsce jest ich 162. Można tu kupić skarpetki i bieliznę, a także elektroniczne gadżety. Ogromną ofertę artykułów wyposażenia wnętrz i ogrodów, uzupełniają zabawki, artykuły dla zwierząt, akcesoria do hobbistycznego wytwarzania biżuterii czy malowania lub majsterkowania. Są tu też słodycze i przekąski. Do Action można też spokojnie udać się po chemię domową i kosmetyki.

Oferta kosmetyczna sieci Action zaczyna się niewinnie, od wąskiego asortymentu zaprezentowanego pod hasłem Promocja Tygodnia w alejce najbliżej wejścia.

Znalazły się tu żele pod prysznic  i dezodoranty marki Adidas czy pasty do zębów, płyny do płukania jamy ustnej i szczoteczki marki Colgate. Ich ofertę uzupełnia pasta do zębów z węglem i czyściki do przestrzeni międzyzębowych, balsam do ciała o zapachy świeżego jabłka czy chusteczki do demakijażu, a także odświeżacze powietrza oraz lakiery i nalepki na paznokcie.

Poszukiwacze promocji znajda tu również pokaźnych rozmiarów zestaw makijażowi oraz lampę LED-UV do paznokci.

Na końcu długiej pierwszej alejki spotykamy dział sprzątanie. W jego pierwszej części stoją płyny i zawieszki do WC, odświeżacze powietrza oraz preparaty i artykuły do czyszczenia łazienki, a także produkty do zmywania (płyny i kapsułki).

Oprócz znanych marek odnaleźć można tu ich zamienniki.

Propozycje dla siebie odnajdą tu też amatorzy ekologicznych porządków.

Action nie zapomina o sezonowych ekspozycjach. Tuż przed majówką na szczytach regałów stanęły kosmetyki do opalania zabezpieczające przed promieniowaniem UV oraz żele do stosowania po ukąszeniach owadów.

Wędrówka po sklepie wśród regałów z rozmaitymi artykułami do dekoracji domu, ogrodu, akcesoriami do kuchni i łazienki  oraz zabawkami dla dzieci spotykamy dział Uroda. Już na samym jego początku propozycje dla siebie odnajdą mężczyźni.

Kupią tu wodę toaletową, dezodorant, żel pod prysznic, a także wszelkie akcesoria potrzebne do golenia.  

Dział urody kobiecej rozpoczyna się produktami do paznokci, z którymi sąsiadują paletki i inne kosmetyki do makijażu.

Sporo miejsca zajmują maseczki, wśród których odnaleźć można tak ciekawe rozwiązania, jak maseczka w formie kolorowej gumy w kubku czy zestaw metalizowanych maseczek o wyglądzie tubek z farbkami.

Półka z pielęgnacją twarzy to nie tylko kosmetyki, ale także akcesoria, takie jak szczoteczki do mycia twarzy, masażery czy  rollery. 

Do Action warto też przyjść po kosmetyczny zestaw prezentowy albo wodę toaletową.

Kategorię pielęgnacji twarzy reprezentuje m.in. marka Nivea i Delia. Jednak oferta sieci Action jest o wiele szersza.

Pielęgnacja ciała to głównie marki Nivea, Dove, Palmolive, Sanex, Vaseline i Fa.

Także kąpiel po wizycie w Action może stać się wyjątkowym doznaniem. Kupić tu można modne kule i bomby kąpielowe oraz relaksujące sole.  

Osobną półkę zajmują kosmetyki i urządzenia do damskiej depilacji i pielęgnacji stóp.

Tę cześć alejki urodowej zamyka oferta mydeł.

To jednak nie koniec. Za zakrętem czekają na nas kosmetyki i akcesoria związane z pielęgnacją i stylizacją włosów, a także farby do koloryzacji.

Nie zabrakło też masek do włosów i suchych szamponów.

Swoja półkę kosmetyczną maja tu też rodzice maluszków.

Obok nabyć można różne rodzaje termometrów, testy ciążowe i menstruacyjne czy nawet saunę do twarzy.

Półkę kończą artkuły do higieny jamy ustnej.

Jednak zanim opuścimy sklep znów napotykamy dział sprzątanie, tym razem z produktami związanymi z praniem i prasowaniem. Znajdziemy tu tez żelazka, a nawet urządzenia do prasowania parą.  

Tak jak i w przypadku innych kategorii produktowych, także i tutaj znalazła się oferta dla konsumentów podążających za ekotrendami.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.04.2024 16:31
GfK: Obiekty handlowe wspierają sprzedaż w internecie? Tak, 10 proc. wizyt łączy zakupy tradycyjne z działaniami omnichannel.
Galerie handlowe napędzają sprzedaż w internecie, wg. badania zrealizowane przez GfK.Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl
Sklepy umiejscowione w galeriach handlowych, które włączają się w strategie omnichannel, odznaczają się znacznym wskaźnikiem konwersji. Oznacza to, iż duża część klientów odwiedzających te punkty dokonuje zakupów podczas swojego pobytu. Z raportu „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych”, opracowanego przez agencję GfK i wspieranego przez Polską Radę Centrów Handlowych, wynika, że w większości kategorii produktów, zakupy kończy ponad połowa odwiedzin.

Z analizy przeprowadzonej przez GfK wynika, iż 61 proc. konsumentów przyznaje się do angażowania w różne formy działalności omnichannel podczas wizyt w centrach handlowych. Do najczęstszych należą: sprawdzanie produktów w sklepie przed zakupem online, co jest odwróceniem modelu ROPO (Research Offline, Purchase Online) i stanowi 28 proc., odbieranie w punkcie stacjonarnym przedmiotów zamówionych i opłaconych przez internet (27 proc.), odbiór produktów zamówionych online z opcją płatności przy odbiorze (21 proc.), wykorzystanie paczkomatów umieszczonych w centrach handlowych do odbioru towarów (18 proc.), zwrot w sklepie fizycznym produktów zakupionych online i dostarczonych przez kuriera (17 proc.) oraz wymiana w sklepie produktów kupionych przez internet (16 proc.). Całkowita wartość tych omnichannelowych działań wynosi 16 proc. ogólnej wartości wydatków dokonywanych przez klientów w centrach handlowych.

image
Skala omnichannel w obiektach handlowych - raport GFK

Eksperci podkreślają, że analiza dowodzi, iż sklepy umieszczone w galeriach handlowych, które integrują strategie omnichannel, charakteryzują się wysoką efektywnością w przekształcaniu odwiedzin klientów w zakupy. Oznacza to, że znaczna liczba osób odwiedzających te miejsca realizuje zakupy w trakcie swojej wizyty. Przytłaczająca większość odwiedzin w różnych kategoriach produktów kończy się zakupem, przy czym w przypadku odzieży wskaźnik ten osiąga 64 proc. Na podstawie deklaracji klientów badanie pokazuje także, że Polacy przeznaczają ponad 60 proc. swojego budżetu na zakupy w sklepach zlokalizowanych w centrach handlowych, w porównaniu do wydatków w e-commerce, które mieszczą się w przedziale od 1 proc. do 20 proc.

image
Skala omnichannel w obiektach handlowych - raport GFK

W związku z tym, centra handlowe stanowią kluczowe miejsce dla rozwoju marek i sieci handlowych. W Polsce istnieje około 600 takich centrów, które gromadzą w sumie około 40 tysięcy sklepów. Te sklepy generują łącznie 40 proc. obrotów w sektorze detalicznym, podczas gdy około 60 tysięcy sklepów internetowych przyczynia się do 8,5 proc. tych obrotów. Dominującą pozycję centrów handlowych jako najbardziej preferowanego miejsca zakupów potwierdza ich duża liczba odwiedzin. Około 88,5 proc. wszystkich wizyt w tych miejscach ma na celu dokonanie tradycyjnych zakupów, 10 proc. wizyt łączy zakupy tradycyjne z działaniami omnichannel, a jedynie 1,5 proc. wizyt dotyczy wyłącznie aktywności omnichannel.

Należy również zaznaczyć, iż sklepy zlokalizowane w galeriach handlowych przyczyniają się do wzrostu sprzedaży internetowej, co potwierdzają wyniki badań. 61 proc. respondentów stwierdziło, że odwiedzenie fizycznego sklepu marki zachęciło ich do sprawdzenia jej strony internetowej. Z tej grupy, aż 82 proc. dokonało zakupu online co najmniej raz po takiej wizycie. Dodatkowo, badania prowadzone poza Polską wykazały, że otwarcie sklepu stacjonarnego może zwiększyć sprzedaż online w jego rejonie średnio o 6,9 proc. Zamykanie sklepów fizycznych z kolei średnio obniża sprzedaż internetową o 11,5 proc.

image
Skala omnichannel w obiektach handlowych - raport GFK

Dla celów analizy, 105 centrów handlowych dostarczyło kompleksowe dane na temat liczby najemców, frekwencji oraz obrotów w różnych kategoriach produktowych, co umożliwiło ocenę skali i charakteru zachowań omnichannel. Firma GfK do swojej analizy włączyła również informacje dotyczące populacji klientów w rejonie każdego badanego centrum, ich siły nabywczej oraz obszarów, z których najczęściej dojeżdżają. Zrealizowano wywiady typu exit-poll z 5071 respondentami w 12 centrach handlowych, a także przeprowadzono ogólnokrajowe badanie online z udziałem 2500 osób.

Czytaj także: 49 - tyle obiektów rozbudowanych i nowych powitało klientów i klientki w 2023 r. wg Polskiej Rady Centrów Handlowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
02.04.2024 15:14
Carrefour ma coraz więcej promocji na kosmetyki
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym / wiadomoscikosmetyczne.pl
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
/ wiadomoscikosmetyczne.pl
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
/ wiadomoscikosmetyczne.pl
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
/ wiadomoscikosmetyczne.pl
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
Gallery
Carrefour coraz mocniej walczy o klientów kupujących kosmetyki. Promocje 2+1 i 3+1 gratis, specjalne zniżki z aplikacją, z kartą dużej rodziny, dla seniorów, w weekendy a także duży asortyment i ładna aranżacja strefy beauty mają przyciągać uwagę klientów tej sieci handlowej.

Od lat mówi się o tym, że hipermarkety nie poradziły sobie w konkurencji z drogeriami i z dyskontami w rywalizacji o klientów kupujących kosmetyki, i że będą musiały w związku z tym popracować nad swoją strategią sprzedażową w tym obszarze.

Carrefour zawsze był siecią, która miała w kategorii kosmetycznej duży wybór i potrafiła o nią zadbać, ale w ostatnich latach, po trudnym czasie pandemicznym, detalista wyraźnie postanowił wzmocnić swoje starania o portfele klientów zaopatrujących się w kosmetyki przy okazji zakupów spożywczych.

Sieć zmienia wystrój stref z kosmetykami. Wprowadza wyraźne oznaczenia kategorii, produktów dla kobiet i dla mężczyzn, do pielęgnacji twarzy i ciała, higienicznych, do pielęgnacji i koloryzacji włosów, do makijażu i innych, aby ułatwić klientom poruszanie się po asortymencie, ale także w ten sposób nadaje strefie beauty odpowiedni klimat.

Widoczne jest także nasilenie działań marketingowych mających zwrócić uwagę konsumentów także na kosmetyki dostępne w sieci Carrefour. Przy półkach pojawiło się wiele oznaczeń przypominających o promocjach, które są dostępne dla posiadaczy aplikacji Mój Carrefour (np. rabat w weekendy), karty seniora (rabat na kolejne zakupy), karty dużej rodziny (rabat na kolejne zakupy w sklepach stacjonarnych i na carrefour.pl). Ponadto klienci mogą skorzystać z wielu akcji organizowanych z markami. Produkty dostępne są w promocji -50 proc., 2+1 gratis, 3+1 gratis oraz innych cenowych i z wartością dodaną. Promocjami objęte są także artykuły higieniczne, akcesoria kosmetyczne (do włosów, do golenia) oraz suplementy diety.

 

Carrefour przedstawia się jako multilokalna, multiformatowa i omnikanałowa grupa handlowa. Posiada 14 tys. sklepów i e-sklepów w ponad 40 krajach i zatrudnia 350 tys. osób. W Polsce Carrefour działa od 1997 r. Pod szyldem sieci funkcjonuje u nas obecnie ok. 850 sklepów w 6 formatach. Są to: hipermarkety, supermarkety, sklepy hurtowo-dyskontowe, osiedlowe, sklepy specjalistyczne oraz sklep internetowy. Carrefour jest także właścicielem i zarządcą sieci centrów handlowych, skupionych w dużych i średnich miastach, oraz stacji paliw.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. kwiecień 2024 04:08