StoryEditor
Perfumerie
13.07.2020 00:00

COVID-19 a testery. Jak bezpiecznie umożliwić testowanie kosmetyków?

Testowanie produktu kosmetycznego przed podjęciem decyzji o zakupie to bardzo ważny element procesu zakupowego i relacji pomiędzy producentem, a konsumentem. Czy jednak w dobie COVID-19 bezpiecznie jest udostępniać testery? Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego zapewnia, że z przygotowanymi przez niego procedurami możliwe jest testowanie kosmetyków pielęgnacyjnych, kolorowych i perfum.  

Zanim wybuchła pandemia koronawirusa, oczywiste było, że testery w punktach sprzedaży są niezbędne i każdy konsument powinien mieć prawo z nich skorzystać. Tylko wtedy może bowiem podjąć świadomą decyzję o zakupie, co czyni ten zakup bardziej przemyślanym i satysfakcjonującym.

– Niektóre kategorie produktów kosmetycznych w ogóle by się nie sprzedawały, gdyby nie możliwość ich wcześniejszego sprawdzenia. Decyzja o zakupie produktu, np. perfum bez możliwości wcześniejszego poznania zapachu jest niemożliwa. Podobnie jest z produktami do makijażu, odpowiedni zakup musi być często poprzedzony doborem właściwego koloru np. podkładu czy pudru – czytamy we wstępie do wytycznych, które przygotował dla branży Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.

Wszystko zmieniło się wraz z pandemią. – Na nowo przyglądamy się rozmaitym aspektom życia społecznego i zastanawiamy się jak należy je dostosować do aktualnej sytuacji. Dla nas jako branży, jednym z tych aspektów, wynikającym z troski o naszych konsumentów, jest bezpieczne korzystanie z testerów w miejscu zakupu – informuje PZPK.

Firmy zrzeszone w PZPK zaangażowały się w przygotowanie informacji o zasadach zapewniających bezpieczeństwo podczas korzystania z testerów.

– Wszędzie tam, gdzie jest to możliwe proponujemy zaangażowanie konsultantów i przeszkolonego w tym zakresie personelu. Jeśli w punktach handlowych nie ma konsultantów, to zgodnie z rekomendacjami Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia oraz po uwzględnieniu wniesionych uwag, do samodzielnego posługiwania się konsumentów powinny być przeznaczone tylko testery perfumeryjne. Testery produktów pielęgnacyjnych i kolorowych i ich udostępnianie konsumentom bezpośrednio nie jest przez GIS i MZ zalecane – zastrzega PZPK i rekomenduje wywieszenie plakatów informujących o możliwości testowania z pomocą konsultantki.

Natomiast w odniesieniu do testerów perfumeryjnych potrzebna jest edukacja konsumentów. Dlatego związek również w tym przypadku rekomenduje wywieszenie plakatów informujących, jak korzystać z testerów perfumeryjnych, żeby nie stwarzać ryzyka ani dla siebie, ani dla innych użytkowników.

Zasady dla konsultantów i konsumentów w przystępnej formie infografiki można pobrać poniżej:

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.04.2024 11:51
Grupa Douglas przyspiesza trend wzrostowy w II kwartale i zmniejsza dług o 1 mln euro
Sieć perfumerii odnotowała zadowalające dla siebie wyniki.wiadmoscikosmetyczne.pl
Grupa Douglas zanotowała 11,5 proc. wzrost sprzedaży netto w drugim kwartale roku finansowego 2023/24, od stycznia do marca, według wstępnych danych. Wzrost ten był napędzany przez oba kanały sprzedaży: w sklepach stacjonarnych o 12 proc., a w handlu elektronicznym o 10,7 proc. Wzrost odnotowano we wszystkich segmentach, również w pierwszej połowie roku obrotowego.

Douglas Group przyspieszyła swoją ścieżkę wzrostu w niedawno zakończonym drugim kwartale roku finansowego 2023/24: od stycznia do marca sprzedaż grupy (netto) wzrosła o 11,5 proc. na podstawie wstępnych i niezbadanych danych. Wzrost napędzany był przez oba kanały; Podczas gdy sprzedaż w sklepach wzrosła o 12 proc., sprzedaż w handlu elektronicznym wzrosła o 10,7 proc. Wszystkie segmenty przyczyniły się do ogólnego wzrostu i nadal rosły w stosunku do roku poprzedniego także w pierwszej połowie roku obrotowego.

Jednocześnie grupa jeszcze bardziej utorowała drogę na przyszłość dzięki kompleksowemu refinansowaniu i kolejnemu krokowi w kierunku delewarowania. Po wejściu na giełdę we Frankfurcie grupa pozyskała nowe finansowanie w łącznej wysokości 1,6 miliarda euro na znacznie lepszych warunkach i znacznie obniżyła wskaźnik dźwigni z poprzedniego poziomu 4,0x do ok. 2,7x (obliczony na podstawie skorygowanej EBITDA (LTM) i płynności na dzień 31.12.2023). Oznacza to, że oczekuje się, że roczne płatności odsetkowe grupy zostaną obniżone nawet o 100 mln euro.

Po bardzo dobrym rozpoczęciu roku finansowego w okresie świątecznym, zaliczyliśmy kolejny doskonały kwartał. Wyniki stanowią imponującą demonstrację atrakcyjności naszej oferty, naszej wyjątkowej lojalności klientów i odporności naszego modelu omnichannel. Oznacza to również jedenaście kolejnych kwartałów całkowitego wzrostu sprzedaży – wyraźny znak, że jesteśmy na dobrej drodze.

powiedział Sander van der Laan, dyrektor generalny Grupy Douglas.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
12.04.2024 10:14
Douglas wszedł na Booksy
wiadomoscikosmetyczne.pl
Douglas umieścił swoje perfumerie na platformie rezerwacyjnej Booksy. Klienci mogą umawiać się zdalnie na zabiegi i konsultacje w 148 perfumeriach sieci.

Douglas dołączył do największej platformy rezerwacyjnej Booksy, przez którą można umawiać się na wizyty i usługi w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, gabinetach spa czy masażu, ale także np. do fizjoterapeuty czy stomatologa i wielu innych. Platforma skupia punkty usługowe i umożliwia rezerwację online w kalendarzach udostępnionych przez firmy. Można zarządzać wizytami, planować je, a w razie potrzeby przełożyć. Aplikacja udostępnia listę usługodawców, oferowane przez nich usługi oraz opinie klientów.

Teraz do Booksy dołączył także Douglas Polska ze swoimi 148 perfumeriami. Sieć oferuje bowiem także zabiegi kosmetyczne w przestrzeniach spa oraz konsultacje z ekspertami. Obecnie można umówić się przez Booksy właśnie na bezpłatne 15-minutowe konsultacje: pielęgnacyjne, makijażowe i zapachowe. To bardzo istotne ułatwienie dla klientów, a także promocja tego typu działań sieci. Da możliwość dotarcia do osób, które dotąd być może nie zaopatrywały się w Douglasie. Bezpłatna konsultacja będzie zachętą do poznania oferty sieci, przedstawienia jej oferty produktowej i zabiegowej.

image
Douglas w centrum handlowym Arkadia w Warszawie, strefa SPA
fot. Marcin Kmiecinski

Douglas idzie w kierunku oferty usługowej. W kilkudziesięciu perfumeriach w Polsce już działają gabinety zabiegowe. W kolejnych powstaną mobilne kabiny, gdzie dostępne będą zabiegi pielęgnacyjne na twarz i ciało. Sieć perfumerii współpracuje w tym zakresie ze swoimi partnerami - luksusowymi markami kosmetycznymi. 

Czytaj więcej: Douglas organizuje kolejne edycje Douglas Skincare Weeks i otworzy więcej gabinetów kosmetycznych w perfumeriach 

Douglasa to omnichannelowy (sklepy stacjonarne i sprzedaż online) sprzedawca kosmetyków. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku). W roku finansowym 2023 Douglas osiągnął sprzedaż netto w wysokości 4,1 miliarda euro. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. kwiecień 2024 00:29