StoryEditor
Eksport
28.03.2023 00:00

Kim Kardashian rejestruje kosmetyczny znak towarowy dla swojej córki North West

Kim Kardashian przygotowuje dla swoich dzieci pole do wkroczenia w świat biznesu. / Shutterstock
Kim Kardashian zgłosiła znak towarowy dla nowej marki kosmetycznej pod nazwiskiem swojej dziewięcioletniej córki North West. Marka podobno będzie specjalizować się w produktach do nawilżania skóry, balsamach, kremach, środkach czyszczących i serum, zgodnie ze znakiem towarowym złożonym przez gwiazdę reality show. W asortymencie mają się również znaleźć produkty do pielęgnacji włosów, w tym szampony i odżywki, a także produkty do makijażu i zapachy.

Kim Kardashian zgłosiła cztery znaki towarowe pod nazwiskiem swojej 9-letniej córki, North West, dla nowych firm kosmetycznych i zabawkowych. North West jest najstarszą córką Kim Kardashian i jej byłego męża Kanye Westa.  Źródła nie mogą ocenić, kiedy te firmy zostaną uruchomione, jednak zgodnie ze zgłoszeniem znaku towarowego firma kosmetyczna będzie obejmować produkty „takie jak serum, olejki do twarzy, żele do kąpieli i pod prysznic, a także kosmetyki”. Zorientowana w biznesie Kim Kardashian z powodzeniem założyła kilka własnych firm, w tym SKIMS, która jest warta ponad 3,2 miliona.

Oddzielne zgłoszenie pokazuje, że ta sama marka będzie również kierować marką zabawek, sprzedając figurki do zabawy, lalki, artykuły do ​​rysowania i mechaniczne zabawki akcji. Ponadto jest to znak towarowy usługi reklamowej. Potencjalne przedsiębiorstwo będzie oferować „usługi reklamowe, a mianowicie promowanie towarów i usług innych osób oraz dostarczanie informacji o działalności handlowej i informacji handlowych za pośrednictwem globalnej sieci komputerowej”. Daty uruchomienia nie zostały jeszcze podane dla firm, które mają zostać nazwane nazwiskiem North West, jasne jest jednak, że Kardashian przygotowuje swoją córkę do pójścia w jej przedsiębiorcze ślady. North West ma już ponad 15 milionów obserwujących na koncie TikTok współdzielonym z Kardahsian i regularnie otrzymuje do 55 milionów wyświetleń swoich filmów.

Najnowszym przedsięwzięciem biznesowym Kardashian była SKKN by Kim, marka produktów do pielęgnacji skóry wprowadzona pod szyldem Coty w 2022 roku. Najstarsza córka kontrowersyjnego rapera Kanye Westa nie jest jedynym dzieckiem byłych małżonków, które ma odziedziczyć miliardowe imperium i dziedzictwo pary. Znaki towarowe Psalm West, Chicago West i Saint West (są to imiona dzieci Kardashian i Westa) otrzymały podobne zgłoszenia w 2022 r. i zostały zarejestrowane przez firmę prawniczą Gerben zajmującą się własnością intelektualną.

Czytaj także: Zamieszanie wokół nowej marki pielęgnacyjnej Kim Kardashian

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
06.05.2025 16:38
Obowiązkowe oznakowanie środków czystości i chemii gospodarczej w Rosji od 1 maja
Rosyjski rynek kosmetyczny i nie tylko dokonuje rewolucji oznaczeń.RG72, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Od 1 maja 2025 roku w Rosji wchodzi w życie obowiązek oznakowania cyfrowego mydeł, detergentów, chemii gospodarczej oraz granulatów. Jak poinformowało Centrum Rozwoju Nowoczesnych Technologii (CRPT), operator krajowego systemu znakowania towarów „Czestny Znak”, nowe przepisy mają na celu zwiększenie przejrzystości rynku i ochronę konsumentów przed podróbkami.

W systemie „Chestny Znak” zarejestrowano już 3,9 tys. producentów oraz 2,6 tys. importerów środków czystości i chemii gospodarczej. Spośród nich 279 przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw skorzystało z programów wsparcia oferowanych przez CRPT. Program ten obejmuje m.in. refundację 50 proc. kosztów zakupu sprzętu niezbędnego do oznakowania produktów.

image

Rosja przeprowadzi eksperyment z etykietowaniem kosmetyków w systemie „Chestny Znak”

Wcześniej, zanim wprowadzono obowiązkowe przepisy, przeprowadzono dobrowolny program pilotażowy. Dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej rozpoczął się on 14 stycznia 2024 roku, natomiast dla rynku granulatów – 1 lipca 2024 roku. Celem tych testów było przygotowanie uczestników rynku do pełnego wdrożenia systemu bez zakłóceń w łańcuchach dostaw.

System „Chestny Znak” polega na nanoszeniu na produkt niewielkiego kodu QR typu DataMatrix, który zawiera unikalne dane o produkcie. Po zeskanowaniu kodu za pomocą aplikacji, konsument uzyskuje dostęp do informacji o producencie, dacie produkcji lub imporcie, składzie oraz terminie ważności danego towaru. Co istotne, możliwe jest także sprawdzenie legalności produktu. Według zastępcy dyrektora generalnego CRPT, Rewaza Jusupowa, wprowadzenie oznakowania nie wpłynie na ceny produktów.

Warto pamiętać, że podane przez RBC dane bazują informacjach oficjalnych rządu rosyjskiego i nie są potwierdzane przez żadne niezależne instytucje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
06.05.2025 13:38
Argentyna znosi cła eksportowe na ponad 4 tysiące wyrobów, w tym kosmetyki
Decyzja ma przynieść korzyści dla około 3 580 firm, co stanowi prawie 40 proc. wszystkich eksporterów w kraju.Wiadomości Kosmetyczne

Argentyński rząd ogłosił zniesienie ceł eksportowych na 4 411 produktów przemysłowych, w tym kosmetyki i artykuły higieny osobistej. Decyzja została podjęta w ramach szerszej strategii mającej na celu zwiększenie eksportu towarów przetworzonych i wzmocnienie pozycji krajowego przemysłu na rynkach międzynarodowych. Jak poinformował minister gospodarki Luis Caputo, zmiany obowiązują natychmiastowo.

Zniesione opłaty celne w wysokości od 3 proc. do 4,5 proc. obejmowały produkty o wysokiej wartości dodanej, takie jak kosmetyki, preparaty higieniczne, opakowania szklane, pompki, komponenty plastikowe, środki owadobójcze i inne wyroby przemysłowe. Nowe przepisy mają bezpośrednio wpłynąć na około 3 580 firm, co stanowi niemal 40 proc. wszystkich eksporterów działających w kraju.

Według danych rządowych, cła zniesiono w odniesieniu do produktów, których eksport w 2024 roku osiągnął wartość blisko 3,8 miliarda dolarów amerykańskich. Choć sektorów takich jak przemysł żelaza, aluminium czy petrochemiczny zmiany te nie dotyczą, znaczące ułatwienia w handlu uzyskali producenci kosmetyków oraz preparatów farmaceutycznych.

image

Prime Day traci na znaczeniu: sprzedawcy ograniczają udział z powodu ceł

Zniesienie opłat celnych jest odpowiedzią na postulaty małych i średnich eksporterów oraz wynika, jak podkreśla rząd, z poprawy sytuacji fiskalnej kraju. Celem jest zwiększenie konkurencyjności argentyńskiego przemysłu na rynkach zagranicznych, zwłaszcza w segmentach produktów przetworzonych. Dla globalnych marek kosmetycznych oznacza to możliwość tańszego zaopatrzenia się w komponenty i produkty z regionu Ameryki Łacińskiej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. maj 2025 15:52