StoryEditor
Rynek i trendy
21.04.2020 00:00

Konopie w kosmetykach – czy wiesz, jak działają?

Konopie od tysięcy lat były wykorzystywane do celów przemysłowych – do produkcji lin czy płótna na żagle. W medycynie naturalnej otrzymywany z nich olej doskonale sprawdzał się jako remedium na stany zapalne skóry, regenerował ją i nawilżał, a stosowany na włosy sprawiał, że uzyskiwały połysk i łatwo się rozczesywały. Dziś znów sięga po nie medycyna oraz przemysł – tym razem kosmetyczny.

Jako składnik kosmetyków konopie stały się modne już w ubiegłym roku. Na półkach pojawiło się wiele nowych marek wykorzystujących symbolikę konopnych liści. Skąd ta popularność? Otóż w listopadzie 2017 roku zalegalizowany został C CBD zwarty w konopiach. Ta prawna regulacja doprowadziła do długo wyczekiwanej legalizacji medycznej marihuany, która jest stosowana przy licznych schorzeniach ze względu na swoje właściwości – uśmierza chroniczny ból i stany zapalne, niweluje lęki i bezsenność. Badania naukowe dowodzą, że CBD jest bardzo obiecującą substancją terapii nowotworów.

Kosmetyczne walory konopi

Z legalizacji CBD postanowił też skorzystać przemysł kosmetyczny. Dziś już wiemy, skąd się biorą cudowne właściwości oleju konopnego, z których czerpała naturalna medycyna. Zawiera on doskonałe proporcje kwasów omega-6 i kwasów omega-3 oraz witaminy (A, E, B, K), a także inne cenne substancje, takie jak wapń, magnez i cynk.

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że zarówno w przemyśle farmaceutycznym, jak i kosmetycznym wykorzystuje się odmiany konopi, które nie mają właściwości psychoaktywnych. Ściśle kontroluje się w nich odpowiedzialne za to stężenie THC, czyli tetrahydroksykanabinolu (maksymalna zawartość to 0,2 proc.). To przez zawartość tej substancji i jej wpływ na ludzką psychikę i postrzeganie rzeczywistości na początku XX w. w wielu krajach marihuanę uznano za narkotyk, a uprawa konopi (nie tylko indyjskich, zawierających THC, ale wszelkich) stała się nielegalna.

Zgodnie z obecnym ustawodawstwem uprawa i wykorzystanie konopi siewnych (w odróżnieniu od indyjskich) jest legalna. To dzięki temu olej konopny i CBD można znaleźć w kremach do twarzy, dłoni i stóp, balsamach do ciała, żelach pod prysznic, preparatach do higieny intymnej, szamponach i odżywkach do włosów, a nawet w odżywkach do paznokci. Niewątpliwą zaletą CBD są jego walory aplikacyjne. W przeciwieństwie do innych olejów nie pozostawia on na powierzchni skóry tłustej warstwy, co sprawia, że konsumenci chętnie sięgają po produkty z liściem konopi na opakowaniu.

Dla kogo CBD?

Komu w szczególności warto polecić kosmetyki z CBD? Olej konopny reguluje sebum, dlatego szczególnie powinny się nim zainteresować osoby z cerą trądzikową. Ale nie tylko – CBD zapewnia idealne nawilżenie, ma też właściwości regenerujące, potrafi zapobiegać przedwczesnemu powstawaniu zmarszczek – przywraca skórze elastyczność, zmiękcza ją i wygładza. Poprawia też jej koloryt oraz zmniejsza ryzyko powstawania podrażnień i przebarwień.

W produktach dla dzieci olej konopny pełni funkcję emolientu, który zapewnia odpowiednie nawilżenie i natłuszczenie skóry. Spełnia się w tej roli znakomicie, zwłaszcza w związku ze swoimi hipoalergicznymi właściwościami. Z tego też powodu idealnie nadaje się do pielęgnacji skóry wrażliwej, skłonnej do podrażnień, a nawet atopowej. Łagodzi napięcie skóry, regeneruje ją, przyczynia się do jej wygładzenia i zmiękczenia, a także odbudowuje jej barierę lipidową.

Surowce konopne zawarte w odżywkach do włosów i w szamponach sprawiają, że włosy stają się bardziej lśniące, wyglądają na zdrowe i odżywione, a rozczesywanie jest zdecydowanie łatwiejsze. Olej CBD znalazł również swoje miejsce jako składnik odżywek do paznokci, szczególnie przeznaczonych do paznokci słabych z tendencją do łamliwości.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
16.04.2024 15:28
Open Research: Polacy coraz aktywniej szukają promocji. Skłania ich do tego także wojna cenowa, którą prowadzą sieci handlowe
Akcja promocyjna w Biedronce fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Już blisko 60 proc. Polaków kupuje najtańsze marki lub szuka promocyjnych ofert – wynika z raportu „Nastroje konsumenckie Polaków 2024” przygotowanego przez Open Research.

Polacy nie są lojalni wobec marek, chętnie przechodzą pomiędzy nimi, a cena produktów ma bardzo duże znaczenie. Znajduje to potwierdzenie w raporcie „Nastroje konsumenckie Polaków 2024” przygotowanym przez firmę badawczą Open Research.

Z opublikowanych danych wynika, że aż 42 proc. konsumentów aktywnie szuka promocji, okazji cenowych. 19 proc. wybiera najtańsze marki.

5 proc. badanych zadeklarowało, że są lojalni wobec wybranej marki. Blisko 30 proc. porusza się pomiędzy kilkoma markami, a 6 proc. zmienia marki w zależności od ofert.

image
Raport "Nastroje konsumenckie Polaków 2024", Open Research
Open Research

Więcej kobiet (46 proc.) niż mężczyzn (39 proc.) poluje na promocje. Najbardziej wyczulone na nie są osoby w wieku 45-54 lata (48 proc.) oraz 55 lat i więcej (44 proc.).

Promocje mają większe znaczenie dla osób posiadających dzieci (44 proc.) niż bezdzietnych (40 proc.). Ale nie oznacza to, że rodziny z dziećmi kupują najtańsze produkty. Jest odwrotnie. 23 proc. osób bezdzietnych wybiera tylko najtańsze marki i 16 proc. osób posiadających dzieci.  

Okazje cenowe i promocje są istotne dla konsumentów niezależnie od miejsca ich zamieszkania. Największe znaczenie mają jednak dla mieszkańców średnich (48 proc.) i małych (44 proc.) miast oraz wsi (43 proc.).

image
Carrefour, promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
wiadomoscikosmetyczne.pl

Możliwe, że zwrot w kierunku tanich produktów i promocji cenowych będzie jeszcze większy, ponieważ aż 48 proc. respondentów spodziewa się pogorszenia sytuacji ekonomicznej w kraju. 24 proc. myśli, że w tym obszarze będzie stabilnie, bez zmian. Natomiast 28 proc. sądzi, że sytuacja ekonomiczna poprawi się.

Na postawy konsumentów ma wpływ także polityka samych sieci handlowych prowadzących wojnę cenową.

Raport Open Research został przeprowadzony w dn. 2-3 kwietnia 2024 r. na próbie 1088 respondentów, metodą CAWI (online).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
15.04.2024 12:50
Technavio: rynek napojów nutrikosmetycznych wzrośnie o 41 proc. dzięki Europie
Nutrikosmetyki w formie napojów i szotów stają się coraz popularniejsze.Wiadomości Kosmetyczne
Jak donosi Technavio, szacuje się, że wielkość światowego rynku napojów nutrikosmetycznych wzrośnie o 353,3 mln dolarów w latach 2023–2027. Szacuje się, że w okresie prognozy rynek będzie rósł w tempie CAGR wynoszącym 6,53 proc. Największy udział w rynku światowym w 2022 r. miała Europa, a szacuje się, że rynek w regionie odnotuje stopniowy wzrost o 41 proc.

Rynek napojów nutrikosmetycznych przeżywa znaczny rozwój, ponieważ coraz więcej osób stara się zachować ogólny dobry stan zdrowia, wygląd i witalność poprzez żywność i napoje. Wraz ze spadkiem produkcji kolagenu po 20. roku życia, napoje kosmetyczne stają się coraz bardziej popularne wśród najwyższej grupy wiekowej w Unii Europejskiej, gdzie ponad 40% populacji mieści się w wieku od 25 do 54 lat. Rynek napojów nutrikosmetycznych odnotowuje znaczny wzrost, szczególnie wśród milenialsów i pokolenia Z, dla których priorytetem jest zdrowa żywność i napoje ze względu na ogólny stan zdrowia i wygląd. Kluczowym czynnikiem tego trendu są nutrikosmetyki, kategoria obejmująca napoje i suplementy na bazie kolagenu. Peptydy i tripeptydy kolagenowe, dwa popularne składniki tych produktów, pomagają promować zdrową skórę poprzez zwiększenie produkcji kolagenu i poprawę elastyczności.

Czytaj także: Network Magazyn: oto 5 najbardziej dochodowych suplementów diety w segmencie MLM

Co to są napoje nutrikosmetyczne?

Są to napoje odżywcze, które przeciwdziałają starzeniu się, rozjaśniają skórę i zmniejszają widoczność trądziku, blizn i przebarwień. Napoje te pomagają w detoksykacji skóry, ponieważ są wykonane z ekstraktów roślinnych z warzyw i owoców i są wzbogacone ważnymi aminokwasami, witaminami, minerałami i przeciwutleniaczami. Ponadto zwiększony popyt na napoje kosmetyczne wynika ze znacznej zmiany stylu życia konsumentów na całym świecie. Na całym świecie wymagania i oczekiwania starzejących się klientów ewoluują, czego dowodem jest wzrost zapotrzebowania na specjalistyczne rozwiązania poprawiające i upiększające wygląd zewnętrzny. Mogą również pomóc w ujędrnieniu skóry i utrzymaniu zdrowych paznokci i włosów.

Rozwiązania żywieniowo-kosmetyczne, które zawierają także witaminy i minerały, cieszą się dużą popularnością wśród osób dbających o urodę, chcących zachować młodość skóry na dłużej. Cyfryzacja branży, w tym platform handlu elektronicznego i angażowania klientów online, sprawiła, że produkty te stały się bardziej dostępne i wygodne dla konsumentów. Najlepszym sposobem na włączenie tych napojów do codziennej rutyny jest dodanie ich do swojej diety jako beauty shotów lub spożywanie ich w ramach zbilansowanej diety.

Czytaj także: Globalny rynek nutrikosmetyków urośnie o 3 miliardy dolarów w ciągu następnej dekady

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. kwiecień 2024 07:36