StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.06.2020 00:00

Największe sklepy KIK w Polsce

Jedną z czołowych sieci detalicznych funkcjonujących w Europie jest KIK Textil Sp. z o.o. W 1994 r. w Dusseldorfie został otwarty pierwszy sklep tej sieci. Od tamtej pory sieć sklepów KIK nieustannie się powiększa i rozszerza swoje działanie na inne kraje. Aktualnie w sieci prężnie działa 3200 sklepów w następujących krajach: Niemcy, Polska, Holandia, Austria, Słowacja, Czechy, Węgry, Słowenia, Chorwacja.

Dlaczego właśnie KIK?

Sklepy KIK oferują swoim klientom pokaźny asortyment towarów, wśród których znajdują się: ubrania wysokiej jakości, biżuteria, zabawki, tekstylia domowe i inne dodatki. Co więcej, produkty na topie, a także markowe są skierowane do osób, które cenią te właściwości towarów. Ponadto, jeśli skorzystasz z takiego rozwiązania, jakim jest ulotka KIK - można zaoszczędzić przyzwoitą kwotę oraz kupić rzeczy w naprawdę dobrej jakości w niskiej cenie.

Proste statystyki

Działalność sieci sklepów KIK w Polsce rozpoczęła się w 2012 r., natomiast obecnie na polskim rynku istnieje już ponad 300 sklepów. W niedalekiej przyszłości w planach jest otwarcie kilkunastu następnych placówek. Firma w Polsce planuje otworzyć 500 sklepów. Jak można zauważyć, KIK Textil Sp. z o.o. ceni sobie dynamiczny rozwój. Ponadto sklepy KIK znajdują się zarówno w mniejszych, jak i większych lokalizacjach, a ich funkcjonowanie odbywa się zarówno w galeriach handlowych, jak i w centrach typu convenience, parkach handlowych, a także obiektach wolnostojących w odpowiednio dobranych lokalizacjach, o powierzchni ok. 500 metrów kwadratowych.

Z powodu tego, że w wielkich miastach istnieje już duża ilość obiektów handlowych, w odległości od centrum tworzone są miejsca na powstawanie mniejszych budynków tego typu. Równocześnie z tym, w mniejszych miastach występuje chęć tworzenia podobnych obiektów handlowych, prezentujących bogatą ofertę możliwości, z których ludzie zamieszkujący takie miejsca będą mogli korzystać na co dzień, bez konieczności wybierania się na zakupy do dużych miast po znane marki.

Największe sklepy KIK otwarto w Opolu i Sosnowcu – znane są w całym kraju nie tylko z gigantycznych przestrzeni, wypełnionych naprawdę wysokiej jakości rzeczami, ale także ze swojego zorientowania na klienta: wygodnie i przemyślanie usytuowane stojaki ze sprzedawanymi towarami, dogodna lokalizacja, obecność kompetentnych konsultantów – wszystko to czyni zakupy w KIK przyjemnymi i nieuciążliwymi.

Sklep KIK w Opolu

Sieć sklepów KIK chce zaspokoić oczekiwania szybko powiększającego się grona klientów. Z tego powodu sieć nie tylko dąży do otwierania nowych zakupowych miejsc, ale także stosuje wznowienie już istniejących.

Pośród takich sklepów można wymienić ten umiejscowiony w Centrum Handlowym Turawa Park w Opolu, który powstał jako pierwszy w kategorii wielkopowierzchniowych sklepów sieci KIK w Polsce, posiada on 850 metrów kwadratowych powierzchni oraz unowocześniony format. Inne sklepy tej sieci mieszczą się na 600-650 metrach kwadratowych. Poprzez ulokowanie sklepu w Opolu, osoby robiące w nim zakupy zyskały możliwość korzystania z szerokiego asortymentu w jednym miejscu. Klienci często odwiedzający ten sklep będą miło zaskoczeni unowocześnionym, bardziej przejrzystym pomysłem na ekspozycję towarów, a także zwiększonym komfortem robienia zakupów.

.

Sklep KIK w Sosnowcu

Jeden z dwoch największych sklepów sieci KIK funkcjonujących w Polsce został otwarty w Sosnowcu przy ul. Dekerta 7. Jak wszystkie sklepy tej sieci, także i ten oferuje swoim klientom odzież i tekstylia, a jego powierzchnia liczy tysiąc metrów kwadratowych.

Sklep w Sosnowcu – to wspaniały świat stylowych i modnych ubrań, eleganckich dekoracji do domu oraz tekstyliów w maksymalnie niskich cenach. Na uwagę zasługują tutaj przestronne alejki, ułatwiające spacer po przestrzeni sklepowej, nawet z dużym wózkiem oraz pomyślnie rozmieszczona kompozycja towarów, pozwalająca w jak najkrótszym czasie nabyć wszystkie niezbędne towary.

Zawitaj do galerii handlowej

Omawiając największe wyprzedaży od sklepów Kik w Polsce nie sposób pominąć też tych w największych galeriach handlowych. Nie są tak gigantycznie, jak wspomniane powyżej, ale mają bardzo racjonalnie urządzoną przestrzeń (i tutaj warto dodać, że nie jest ona mała), gdzie na każdym metrze kwadratowym w sposób wygodny dla kupujących są rozmieszczone oferowane artykuły.

Duże sklepy KIK w galeriach handlowych pozwalają:

  • Kupić wszystko, czego potrzebujemy w jednym miejscu;
  • Mieć pewność, że w punkcie sprzedaży znajdziemy rzeczy o odpowiednim rozmiarze, a nie będziemy czekali na ich dostawę;
  • Uzyskać specjalistyczną pomoc od sprzedawcy;
  • W razie potrzeby wymienić zakupioną rzecz lub zrezygnować z jej zakupu.

Największe polskie sklepy KIK – to wspaniałe miejsce na oszczędne i korzystne zakupy. Jeśli jednak nie masz możliwości, aby udać się do jednego z nich, zawitaj po prostu do najbliższej placówki tej sieci. Na kupnie towarów pomogą zaoszczędzić ulotki promocyjne Rabato, z których skorzystasz całkiem za darmo na stronie tego portalu, używając komputera lub smartfona.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.04.2024 16:31
GfK: Obiekty handlowe wspierają sprzedaż w internecie? Tak, 10 proc. wizyt łączy zakupy tradycyjne z działaniami omnichannel.
Galerie handlowe napędzają sprzedaż w internecie, wg. badania zrealizowane przez GfK.Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl
Sklepy umiejscowione w galeriach handlowych, które włączają się w strategie omnichannel, odznaczają się znacznym wskaźnikiem konwersji. Oznacza to, iż duża część klientów odwiedzających te punkty dokonuje zakupów podczas swojego pobytu. Z raportu „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych”, opracowanego przez agencję GfK i wspieranego przez Polską Radę Centrów Handlowych, wynika, że w większości kategorii produktów, zakupy kończy ponad połowa odwiedzin.

Z analizy przeprowadzonej przez GfK wynika, iż 61 proc. konsumentów przyznaje się do angażowania w różne formy działalności omnichannel podczas wizyt w centrach handlowych. Do najczęstszych należą: sprawdzanie produktów w sklepie przed zakupem online, co jest odwróceniem modelu ROPO (Research Offline, Purchase Online) i stanowi 28 proc., odbieranie w punkcie stacjonarnym przedmiotów zamówionych i opłaconych przez internet (27 proc.), odbiór produktów zamówionych online z opcją płatności przy odbiorze (21 proc.), wykorzystanie paczkomatów umieszczonych w centrach handlowych do odbioru towarów (18 proc.), zwrot w sklepie fizycznym produktów zakupionych online i dostarczonych przez kuriera (17 proc.) oraz wymiana w sklepie produktów kupionych przez internet (16 proc.). Całkowita wartość tych omnichannelowych działań wynosi 16 proc. ogólnej wartości wydatków dokonywanych przez klientów w centrach handlowych.

image
Skala omnichannel w obiektach handlowych - raport GFK

Eksperci podkreślają, że analiza dowodzi, iż sklepy umieszczone w galeriach handlowych, które integrują strategie omnichannel, charakteryzują się wysoką efektywnością w przekształcaniu odwiedzin klientów w zakupy. Oznacza to, że znaczna liczba osób odwiedzających te miejsca realizuje zakupy w trakcie swojej wizyty. Przytłaczająca większość odwiedzin w różnych kategoriach produktów kończy się zakupem, przy czym w przypadku odzieży wskaźnik ten osiąga 64 proc. Na podstawie deklaracji klientów badanie pokazuje także, że Polacy przeznaczają ponad 60 proc. swojego budżetu na zakupy w sklepach zlokalizowanych w centrach handlowych, w porównaniu do wydatków w e-commerce, które mieszczą się w przedziale od 1 proc. do 20 proc.

image
Skala omnichannel w obiektach handlowych - raport GFK

W związku z tym, centra handlowe stanowią kluczowe miejsce dla rozwoju marek i sieci handlowych. W Polsce istnieje około 600 takich centrów, które gromadzą w sumie około 40 tysięcy sklepów. Te sklepy generują łącznie 40 proc. obrotów w sektorze detalicznym, podczas gdy około 60 tysięcy sklepów internetowych przyczynia się do 8,5 proc. tych obrotów. Dominującą pozycję centrów handlowych jako najbardziej preferowanego miejsca zakupów potwierdza ich duża liczba odwiedzin. Około 88,5 proc. wszystkich wizyt w tych miejscach ma na celu dokonanie tradycyjnych zakupów, 10 proc. wizyt łączy zakupy tradycyjne z działaniami omnichannel, a jedynie 1,5 proc. wizyt dotyczy wyłącznie aktywności omnichannel.

Należy również zaznaczyć, iż sklepy zlokalizowane w galeriach handlowych przyczyniają się do wzrostu sprzedaży internetowej, co potwierdzają wyniki badań. 61 proc. respondentów stwierdziło, że odwiedzenie fizycznego sklepu marki zachęciło ich do sprawdzenia jej strony internetowej. Z tej grupy, aż 82 proc. dokonało zakupu online co najmniej raz po takiej wizycie. Dodatkowo, badania prowadzone poza Polską wykazały, że otwarcie sklepu stacjonarnego może zwiększyć sprzedaż online w jego rejonie średnio o 6,9 proc. Zamykanie sklepów fizycznych z kolei średnio obniża sprzedaż internetową o 11,5 proc.

image
Skala omnichannel w obiektach handlowych - raport GFK

Dla celów analizy, 105 centrów handlowych dostarczyło kompleksowe dane na temat liczby najemców, frekwencji oraz obrotów w różnych kategoriach produktowych, co umożliwiło ocenę skali i charakteru zachowań omnichannel. Firma GfK do swojej analizy włączyła również informacje dotyczące populacji klientów w rejonie każdego badanego centrum, ich siły nabywczej oraz obszarów, z których najczęściej dojeżdżają. Zrealizowano wywiady typu exit-poll z 5071 respondentami w 12 centrach handlowych, a także przeprowadzono ogólnokrajowe badanie online z udziałem 2500 osób.

Czytaj także: 49 - tyle obiektów rozbudowanych i nowych powitało klientów i klientki w 2023 r. wg Polskiej Rady Centrów Handlowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
02.04.2024 15:14
Carrefour ma coraz więcej promocji na kosmetyki
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym / wiadomoscikosmetyczne.pl
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
/ wiadomoscikosmetyczne.pl
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
/ wiadomoscikosmetyczne.pl
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
/ wiadomoscikosmetyczne.pl
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
Carrefour promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
Gallery
Carrefour coraz mocniej walczy o klientów kupujących kosmetyki. Promocje 2+1 i 3+1 gratis, specjalne zniżki z aplikacją, z kartą dużej rodziny, dla seniorów, w weekendy a także duży asortyment i ładna aranżacja strefy beauty mają przyciągać uwagę klientów tej sieci handlowej.

Od lat mówi się o tym, że hipermarkety nie poradziły sobie w konkurencji z drogeriami i z dyskontami w rywalizacji o klientów kupujących kosmetyki, i że będą musiały w związku z tym popracować nad swoją strategią sprzedażową w tym obszarze.

Carrefour zawsze był siecią, która miała w kategorii kosmetycznej duży wybór i potrafiła o nią zadbać, ale w ostatnich latach, po trudnym czasie pandemicznym, detalista wyraźnie postanowił wzmocnić swoje starania o portfele klientów zaopatrujących się w kosmetyki przy okazji zakupów spożywczych.

Sieć zmienia wystrój stref z kosmetykami. Wprowadza wyraźne oznaczenia kategorii, produktów dla kobiet i dla mężczyzn, do pielęgnacji twarzy i ciała, higienicznych, do pielęgnacji i koloryzacji włosów, do makijażu i innych, aby ułatwić klientom poruszanie się po asortymencie, ale także w ten sposób nadaje strefie beauty odpowiedni klimat.

Widoczne jest także nasilenie działań marketingowych mających zwrócić uwagę konsumentów także na kosmetyki dostępne w sieci Carrefour. Przy półkach pojawiło się wiele oznaczeń przypominających o promocjach, które są dostępne dla posiadaczy aplikacji Mój Carrefour (np. rabat w weekendy), karty seniora (rabat na kolejne zakupy), karty dużej rodziny (rabat na kolejne zakupy w sklepach stacjonarnych i na carrefour.pl). Ponadto klienci mogą skorzystać z wielu akcji organizowanych z markami. Produkty dostępne są w promocji -50 proc., 2+1 gratis, 3+1 gratis oraz innych cenowych i z wartością dodaną. Promocjami objęte są także artykuły higieniczne, akcesoria kosmetyczne (do włosów, do golenia) oraz suplementy diety.

 

Carrefour przedstawia się jako multilokalna, multiformatowa i omnikanałowa grupa handlowa. Posiada 14 tys. sklepów i e-sklepów w ponad 40 krajach i zatrudnia 350 tys. osób. W Polsce Carrefour działa od 1997 r. Pod szyldem sieci funkcjonuje u nas obecnie ok. 850 sklepów w 6 formatach. Są to: hipermarkety, supermarkety, sklepy hurtowo-dyskontowe, osiedlowe, sklepy specjalistyczne oraz sklep internetowy. Carrefour jest także właścicielem i zarządcą sieci centrów handlowych, skupionych w dużych i średnich miastach, oraz stacji paliw.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. kwiecień 2024 04:43