StoryEditor
Drogerie
19.10.2018 00:00

Pierwsza drogeria Jawa w Warszawie. Nowy koncept po remodelingu [ZDJĘCIA]

Polska sieć drogerii Jawa otworzyła swój pierwszy sklep w Warszawie. Jest to drogeria własna spółki Jawa. Pierwsza po rebrandingu, z nowym logo, zapowiadająca kierunek, w którym sieć będzie zmierzała. Jawa ma już 52 własne drogerie, w przyszłym roku zapowiada otwarcie kolejnych 20. Równocześnie pod szyldem sieci prowadzony jest projekt franczyzowy, do którego mogą przystępować indywidualni właściciele drogerii.

Nowa drogeria sieci Jawa powstała w Warszawie, przy ul. Chełmskiej 9, na Dolnym Mokotowie. Została otwarta 29 października. Jest to pierwsza drogeria sieci w stolicy, zarazem pierwsza po gruntownym remodelingu. Zmieniło się logo sieci Jawa, wystrój placówek i komunikacja z konsumentkami. Jest ona skierowana do młodszych kobiet, dlatego już w witrynach pojawia się informacja, co konsumentka może otrzymać w stacjonarnym sklepie, ale także odesłanie do Jawy online. – Powstała nowa strona internetowa sieci, która jest skierowana do młodszych klientek. Aktywnie wchodzimy w social media, jest to bardzo ważny punkt naszej strategii na 2019 r. Już widzimy, jak szybko zdobywamy uwagę klientek dzięki  obecności w mediach społecznościowych – mówi Edyta Kresińska, doradca zarządu spółki Jawa ds. marketingu. W pierwszym kwartale przyszłego roku ruszy także aplikacja lojalnościowa Jawy.

Zmienił się wystrój drogerii. Nowe są oznaczenia kategorii, visuale ze zdjęciami kobiet i bezpośrednimi hasłami.  – Zakładamy, że nasza klientka jest taką samą kobietą, dziewczyną jak my. W Jawie jest traktowana jak dobra znajoma, przyjaciółka, i to jest zawsze przyjazne jej miejsce – podkreśla Edyta Kresińska. „Higiena? Potrzebuję jej jak każdy” , „Zastanawiasz się, jak ja to robię? W moim domu jestem supermenką!”, „Kiedy cokolwiek dzieje się w moim życiu, lubię robić zmiany na głowie” – tak mówią Monika, Kasia, Ania spoglądające ze zdjęć przy każdej z kategorii dostępnej w drogerii.  

Asortyment jest zróżnicowany cenowo – na półkach sąsiadują ze sobą kosmetyki w cenach ekonomicznych, ale także premium. Do oferty dołączane są stopniowo produkty z modnych segmentów. W nowej drogerii spory regał zajmują maseczki do twarzy, w tym bijące rekordy popularności marki koreańskie. Generalnie Jawa ma być sklepem dla każdego konsumenta i tak też budowana jest jej oferta. Większość stanowią kosmetyki, ale nadal ważne miejsce zajmują artykuły do utrzymania porządku w domu. Chodzi o to, aby w jednym miejscu kobieta mogła zrobić kompleksowe zakupy dla siebie, rodziny i dla domu.

Spółka Jawa ma już 52 własne drogerie i wiadomo, że powstaną kolejne. – Kluczowe hasła w naszej strategii na 2019 r. to: klient, social media i rozwój placówek własnych. W przyszłym roku ma powstać 20 kolejnych drogerii własnych. Chcemy, być obecni w całej Polsce, będziemy inwestować w coraz większe miasta – zapowiada Edyta Kresińska. 

Równocześnie pod szyldem sieci prowadzony jest projekt franczyzowy, do którego mogą przystępować indywidualni właściciele drogerii. Obecnie działa w nim blisko 80 drogerii partnerskich. Jawa niezmiennie wspiera ich dobrą ofertą produktową i cenową oraz działaniami marketingowymi. 

Zarząd sieci wierzy, że dzięki dynamicznemu rozwojowi i szybko przyrastającej liczbie własnych sklepów, którymi można centralnie zarządzać, Jawa przestanie być zaliczana do handlu tradycyjnego, a stanie się konkurentem dla sieci nowoczesnych. – Nasz cały biznes jest na tyle duży, że nie ma przesłanek do tego, żebyśmy byli traktowani jak sklepy czy grupy zakupowe działające na rynku tradycyjnym – mówi Edyta Kresińska. Od pierwszego kwartału przyszłego roku Jawa będzie także widoczna w analizach agencji badawczej Nielsen, monitorującej rynek kosmetyczny i drogeryjny.

Jawa zamierza walczyć z konkurencją akcjami promocyjnymi (obecnie obwiązuje -50 proc. na wszystkie kosmetyki do makijażu), dobrze skomponowaną ofertą produktową i cenową (1000 promocji każdego dnia) oraz bardzo dobrą obsługą klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.04.2024 13:25
Drogerie Hebe weszły do Wałcza
Drogeria Hebe otwarta 25 kwietnia 2024 r. w parku handlowym Aura, przy ul. Wojska Polskiego 25 A, w Wałczufot.Hebe
Sieć Hebe otworzyła swoją pierwszą drogerię w Wałczu powiększając tym samym sieć sprzedaży do 352 sklepów.

Drogeryjna sieć Hebe weszła ze swoją pierwszą placówką do Wałcza w województwie zachodniopomorskim. Sklep został otwarty 25 kwietnia w parku handlowym Aura, przy ul. Wojska Polskiego 25 A.

Tradycyjnie z otwarciem nowej lokalizacji wiążą się specjalne akcje promocyjne dla klientów, w tym 40-proc. obniżka na dermokosmetyki (2400 produktów) oraz 2600 produktów w ofercie „Hity cenowe” oraz wiele wybranych produktów w cenach obniżonych nawet o połowę.

Hebe to drogeryjna sieć należąca do portugalskiej Grupy Jeronimo Martins, w ramach której działa także sieć dyskontów Biedronka. Drogerie Hebe miały swój początek w Polsce. Niedawno sieć otworzyła pierwsze dwa stacjonarne sklepy w Czechach.

Całkowita sprzedaż Hebe w 2023 r. wyniosła 469 mln euro, 30,9 proc. powyżej 2022 r. Sprzedaż internetowa Hebe wzrosła w 2023 r. o 47,5 proc., co stanowi ok. 17 proc. całkowitej sprzedaży za rok 2023. W 2022 r. było to ok. 14 proc.

Według naszych wyliczeń Hebe ma obecnie w Polsce, włącznie z otwartą właśnie placówką w Wałczu, 352 drogerie.

Czytaj także: Hebe: ponad 30 proc. wzrost sprzedaży w 2023 roku i rekordy w e-commerce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
24.04.2024 11:06
W tym roku Rossmann Run będzie do przebiegnięcia w całej Polsce — z aplikacją drogerii i rabatem w nagrodę
W tym roku nie trzeba będzie jechać do Łodzi, aby wziąć udział w biegu charytatywnym Rossmann Run.Rossmann
W tym roku każda osoba w Polsce będzie miała szansę wziąć udział w Biegu Ulicą Piotrkowską Rossmann Run bez względu na miejsce, w którym się znajduje. Aby dołączyć, należy zarejestrować się przez aplikację Rossmann PL i uiścić opłatę w wysokości 5 zł, która zostanie przekazana jednej z sześciu organizacji charytatywnych. Rossmann oferuje również nagrody dla uczestników biegu online, w tym możliwość zdobycia nawet 50 proc. rabatu na zakupy w sklepach sieci.

Rossmann Run to jeden z najbardziej popularnych biegów na dystansie 10 km w Polsce. Osoby, które nie mogą uczestniczyć osobiście w wydarzeniu 25 maja w Łodzi, na przykład z powodu zamieszkania w odległej części kraju, mają możliwość wzięcia udziału w biegu online. Aby to zrobić, wystarczy zainstalować najnowszą wersję aplikacji Rossmann PL i zarejestrować się w Klubie Rossmann, gdzie w aplikacji pojawi się dedykowany „kafelek” biegu.

image
Rossmann
W dniu wydarzenia, tj. w sobotę 25 maja, uczestnicy są zachęcani do uruchomienia aplikacji Rossmann PL i przebiegnięcia wybranego dystansu – od 1 do 10 km, zależnie od indywidualnych możliwości i chęci. Za każdy ukończony kilometr uczestnik otrzyma 5 proc. rabatu na zakupy w Rossmannie. Ci, którzy pokonają pełne 10 km, zdobędą maksymalny rabat wynoszący 50 proc.

Osoby biorące udział w Biegu Ulicą Piotrkowską w Łodzi, które chcą otrzymać kupon rabatowy do drogerii Rossmann, muszą zarejestrować się przez aplikację Rossmann PL, podobnie jak uczestnicy z innych części Polski. Na początku biegu należy nacisnąć „Start”, a po zakończeniu – „Stop”, aby zakwalifikować się do otrzymania rabatu. Rejestracja w aplikacji jest niezbędna do otrzymania kuponu, a sam udział w biegu stacjonarnym bez niej nie uprawnia do jego otrzymania.

Uczestnictwo w biegu jest możliwe tylko raz, w dowolnym momencie w sobotę 25 maja, z limitem czasowym 2 godziny na ukończenie trasy 10 km od momentu naciśnięcia „Start”. Biegu nie można przerwać i kontynuować w innym czasie. Aplikacja Rossmann PL jest jedynym sposobem na rejestrację w biegu wirtualnym i zgłoszenie wyniku; wyniki przesłane bezpośrednio do organizatora lub screenshoty z innych aplikacji biegowych nie będą akceptowane.

Czytaj także: Rossmann dostarczy zakupy za darmo. Kto skorzysta z promocji?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. kwiecień 2024 16:17