StoryEditor
Producenci
04.07.2017 00:00

Rośnie sprzedaż kosmetyków słonecznych. Szczególnie z wysokimi filtrami

Polacy kupują coraz więcej kosmetyków do opalania. Wybierają produkty z masowej półki. Zwracają uwagę na cenę. Coraz chętniej stosują kosmetyki z wysokimi filtrami UV.

Na kosmetyki słoneczne – do opalania z filtrami UV, po opalaniu i samoopalające – wydamy w tym roku 198 mln zł – wynika z prognoz firmy badawczej Euromonitor, na które powołuje się „Puls Biznesu”. W ubiegłym roku rynek wzrósł wartościowo o 4 proc. na co miała wpływ słoneczna pogoda i wzrost świadomości Polaków na temat znaczenia ochrony przeciwsłonecznej – komentuje Povilas Sugintas, analityk Euromonitor International dla „Pulsu Bizesu”.

Wśród trendów, które zauważają badacze Euromonitora jest zwrot konsumentów ku kosmetykom z wysokimi filtrami UV, zapewniającym lepszą ochronę przed promieniowaniem słonecznym oraz zdecydowaną dominację produktów masowych. To one odpowiadają za 90 proc. sprzedaży kategorii. – Większość konsumentów nie dostrzega w tym segmencie dodatkowych korzyści z zakupu kosmetyków z wyższej półki. Dlatego cenę uważa za nieusprawiedliwioną i nie poszukuje bardziej zaawansowanych, a przez to droższych produktów – mówi Povilas Sugintas.

Analityk zwraca także uwagę na to, co wielokrotnie sygnalizowaliśmy – kosmetyki słoneczne stają się wielofunkcyjne i dają znacznie więcej korzyści niż tylko ochrona przed promieniowaniem UV. Mają działanie pielęgnacyjne, nawilżające, regenerujące, ujędrniające. Coraz mocniej eksponują także swój naturalny skład, co coraz bardziej liczy się dla konsumentów.

Na tle kategorii najsilniej rozwija się segment kosmetyków z filtrami UV chroniących przed słońcem. Analitycy Euromonitora szacują, że w tym roku w porównaniu do 2016 r.  wzrośnie  on o 7 proc. wartościowo. W tej kategorii pojawiło się najwięcej nowości i były one najmocniej wspierane marketingowo. Na drugim miejscu pod względem dynamiki rozwoju znalazła się kategoria produktów ochronnych dla dzieci (szacowany wzrost o 6,7 proc.). Analitycy Euromonitora przewidują, że w kolejnych latach rozwój kategorii będzie stymulować pojawianie się kosmetyków przeznaczonych dla konkretnych grup wiekowych i do różnych rodzajów skóry.

Wśród najmocniejszych marek w rankingu za 2016 r. firma badawcza wymienia Dax Sun (Dax Cosmetics), Sorayę (Orkla Care), Nivea (Beiersdorf), Lirene (Labratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris) i Ziaja (Ziaja Ltd).

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.04.2024 16:33
Jannik Sinner globalnym ambasadorem La Roche-Posay. Będzie propagował ochronę UV
Jannik Sinner, włoski tenisista, ambasador linii Anthelios La Roche-Posayfot. La Roche-Posay
Jannik Sinner, jeden z najlepszych tenisistów swojego pokolenia, został globalnym ambasadorem marki La Roche-Posay i będzie twarzą produktów z jej przeciwsłonecznej linii Anthelios. Kampania Nie ma dnia bez filtra UV, w której Sinner weźmie udział, skupi się na profilaktyce i zaangażowaniu pokolenia Gen-Z.

Jannik Sinner, jeden z najlepszych tenisistów młodego pokolenia, został nowym globalnym ambasadorem marki La Roche-Posay. Będzie promował kosmetyki z przeciwsłonecznej linii Anthelios. Ze swoim przekazem ma dotrzeć do młodych osób z pokolenia Gen-Z.

Urodzony w 2001 roku Jannik Sinner jest zawodowym tenisistą oraz najwyżej sklasyfikowanym włoskim zawodnikiem w historii. Karierze tenisisty poświęcił się w wieku 13 lat. Kilkakrotnie zdobył tytuł Association of Tennis Professionals Challenger Tour. W 2021 roku został najmłodszym mistrzem ATP 500 i dołączył do pierwszej dziesiątki rankingu. W 2023 roku, zdobył półfinał na Wimbledonie oraz wygrał finał ATP, jednocześnie zdobywając tytuł Pucharu Davisa dla Włoch.

W tym roku, Jannik Sinner zdobył swój pierwszy duży tytuł, dochodząc do finału wielkoszlamowego turnieju Australian Open.

Tak marka argumentuje  wybór Sinnera na ambasadora produktów przeciwsłonecznych: Ten włoski tenisista, jako osoba spędzająca większość swojego czasu na korcie, na świeżym powietrzu, dobrze wie, jak ważna jest ochrona przeciwsłoneczna.

Kampania Nie ma dnia bez filtra UV, w której Sinner weźmie udział, skupi się na profilaktyce i tonie angażującym pokolenie Gen-Z.

La Roche-Posay kontynuuje swoją misję informowania społeczeństwa o zagrożeniach związanych z promieniowaniem UV, opracowywania innowacyjnych filtrów przeciwsłonecznych o szerokim spektrum działania, odpowiednich dla każdej skóry, niezależnie od jej odcienia, typu i wieku – informuje marka w komunikacie.

W 2022 r. marka wprowadziła na rynek krem Anthelios UVMUNE 400, zasilany filtrem nowej generacji Mexoryl 400. Chroni przed promieniami UVB, UVA oraz ultradługimi UVA pomiędzy 380 a 400nm.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
17.04.2024 22:59
Magda Mołek w kampanii Vichy mówi: Ja się dopiero rozkręcam!
Magda Mołek, dziennikarka, youtuberka, podcasterka, została twarzą marki Neovadiol Vichyfot Vichy
Magda Mołek, dziennikarka, prezenterka telewizyjna, prowadząca dziś autorski kanał z podcastami, będzie promować gamę kosmetyków Neovadiol Vichy i jest twarzą kampanii „Ja się dopiero rozkręcam”. Ideą kampanii jest wsparcie dojrzałych kobiet i pokazywanie, że na każdym etapie życia można odkrywać nowe możliwości.

Magda Mołek, dziennikarka, youtuberka, podcasterka prowadząca dziś swój własny kanał „W moim stylu” na YouTube, gdzie spotyka się gośćmi i rozmawia o życiu, została twarzą gamy Neovadiol Vichy. W kampanii marki „Ja się dopiero rozkręcam” staje się głosem, który wspiera kobiety pomagając im odkryć swoją siłę i pewność siebie w każdym aspekcie życia, niezależnie od wieku.

image
Magda Mołek, dziennikarka, prezenterka, youtuberka, podcasterka
Vichy
– Piękno zmian leży w ich zrozumieniu i akceptacji. Ten etap w życiu kobiety to nie koniec, ale początek nowej podróży, nowych doświadczeń, pełnych możliwości i potencjału. Jest to czas, w którym zgłębiamy swoją wewnętrzną mądrość i czerpiemy radość ze zdobytego doświadczenia życiowego. Możemy radzić sobie z wyzwaniami, które towarzyszą dojrzałości i cieszyć się każdym dniem. To mój najlepszy czas. Jestem pełna siły, pewna siebie, a moje decyzje płyną prosto z serca. Mam wiedzę, doświadczenie, nie boję się eksperymentować. Wiem, że najlepsze dopiero przede mną. Z wiekiem ja się dopiero rozkręcam – mówi Magda Mołek.

Pielęgnacyjne produkty gamy Neovadiol zostały stworzone wspólnie z dermatologami i ginekologami w wyniku 30 lat badań nad wpływem zmian hormonalnych związanych z menopauzą na skórę, działając na 5 oznak starzenia: jędrność, przebarwienia, rozświetlenie, zmarszczki i suchość.

W ramach współpracy ambasadorskiej prowadzone będą szerokie działania: TV, outdoor (iluminacja na budynku Warsaw Spire), kampania influencerska, komunikacja na kanałach social media marki Vichy Laboratoires i na kanale Magdy Mołek, a także materiały POS.

Za współpracę z ambasadorką odpowiada zespół Vichy ze wsparciem agencji 2koma7, która jest odpowiedzialna również za działania advocacy. Zakup mediów powierzono agencji mediowej Wavemaker. Kreację przygotowała agencja McCANN. Produkcją sesji zdjęciowej i video zajmowała się Truskavka. Za działania media relations odpowiada agencja LoveBrands Group.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. kwiecień 2024 03:53