StoryEditor
Producenci
17.08.2019 00:00

Zmarł Alexandre Soares dos Santos - twórca potęgi Jeronimo Martins i założyciel sieci Biedronka i Hebe

Nie żyje Alexandre Soares dos Santos, portugalski biznesmen, twórca potęgi Jerónimo Martins, sieci dyskontów spożywczych Biedronka i drogerii Hebe. O śmierci portugalskiego przedsiębiorcy donoszą portugalskie media, powołując się na informacje od przedstawicieli Grupy Jerónimo Martins.

Aleksander Soares dos Santos zmarł 16 sierpnia br., miał 85 lat. Urodził się 23 września 935 r. w Porto. Firmę Jeronimo Martins, do która zarządzała w Portugalii sieć sklepów, przejął od swojego ojca i prowadził ją przez 45 lat, do 2013 roku.

Pod koniec lat 80-tych XX wieku dos Santos zaczął rozszerzać działalność Jeronimo Martins o rynki zagraniczne. W roku 1995 portugalski operator kupił od przedsiębiorcy Mariusza Świtalskiego w Polsce sieć (ok. 500) hard dyskontów Biedronka, na ich bazie w ciągu 20 lat stworzył krajowego potentata handlu. Z przychodami przekraczającymi 50 mld zł Biedronka jest obecnie największym detalistą działającym na polskim rynku. Do Grupy Jerónimo Martins należy także sieć drogerii Hebe. Pod jej szyldem działa w Polsce ponad 120 sklepów. W lipcu br. ruszyła także internetowa drogeria hebe.pl

Jak informują portugalskie media, uroczystości pogrzebowe dos Santosa będą miały charakter prywatny, a obecni mają być na nich tylko członkowie najbliższej rodziny.

 

Aleksander Soares dos Santos - życiorys

Alexandre Soares dos Santos (ur. 23 września 1935 w Porto; zm. 16 sierpnia 2019[1]) – portugalski przedsiębiorca, po przejęciu przedsiębiorstwa od ojca, przez 45 lat, do listopada 2013 r., kierował portugalskim przedsiębiorstwem Jerónimo Martins, które zarządza m.in. sieciami handlowymi Biedronka w Polsce, Ara w Kolumbii, a także Pingo Doce i Recheio w Portugalii.

Po ukończeniu Colégio Almeida Garrett w swoim rodzinnym mieście Porto, rozpoczął studiować prawo na uniwersytecie w Lizbonie, studia te przerwał. Następnie pracował dla Grupy Unilever, m.in. w Irlandii i Niemczech. W 1968 roku objął stanowisko dyrektora ds. marketingu w Brazylii. W 1969 zmarł jego ojciec, założyciel Jerónimo Martins. Jako członek rady dyrektorów przedsiębiorstwa ojca, powrócił do Portugalii. Grupa była w dużej mierze dotknięta zawirowaniami gospodarczymi po rewolucji goździkowej w 1974 r. Przedsiębiorstwo prowadzi w Portugalii sieci handlowe Pingo Doce i Recheio. Korzenie przedsiębiorstwa sięgają 1792 r., a rodzina dos Santos kontroluje je od 1921 r.

Pod koniec lat 80. wprowadził spółkę na giełdę, nabył kilka innych przedsiębiorstw spożywczych (w tym Iglo i Feira Nova) i rozszerzył działalność na Wielką Brytanię, Holandię, a zwłaszcza na Polskę, gdzie Jerónimo Martins stworzył swoją lokalną markę Biedronkę z ponad 2800 sklepów, dziś lidera na rynku handlu żywnością w Polsce. Po 45 latach prowadzenia przedsiębiorstw Jeronimo Martins, Alexandre Soares dos Santos w listopadzie 2013 r. podał się do dymisji. Jego następcą został jeden z jego synów Pedro Soares dos Santos.

Źródło: Wikipedia

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.04.2024 14:46
Bulgari otwiera pierwszy butik w Polsce
Bulgari to jedyna z najbardziej rozpoznawalnych luksusowych marek na świecie.Zengame from Tokyo, Japan, CC BY 2.0, via Wikimedia Commons
Portal Fashion Biznes podaje, że włoska marka luksusowych dóbr, Bulgari, planuje otwarcie swojego pierwszego butiku w Polsce. Sklep zostanie zlokalizowany na Placu Trzech Krzyży. Termin otwarcia butiku nie został jeszcze ogłoszony.

Bulgari, znana również jako Bvlgari, to włoska firma należąca do francuskiego potentata w branży luksusowej, która została założona w 1884 roku. Jej sklepy znajdują się w najbardziej ekskluzywnych miejscach handlowych na świecie, takich jak Ginza Towers w Tokio czy Rodeo Drive w Los Angeles. Debiut butiku w Warszawie oznacza wejście marki na polski rynek. Bulgari działa w różnych segmentach rynku luksusowego, oferując produkty od biżuterii po zegarki, galanterię, perfumy, a nawet usługi hotelarskie, przy czym największą sławę przynosi jej luksusowa biżuteria. Obecnie będąca częścią Grupy LVMH, firma Bulgari została założona w regionie Epiru w Grecji przez złotnika Sotiriosa Boulgarisa.

Kancelaria MFW Fiałek świadczyła usługi doradcze dla franczyzobiorcy marki Bvlgari podczas negocjacji umowy najmu z zarządcą i właścicielem budynku na Placu Trzech Krzyży w Warszawie, gdzie otwarto pierwszy sklep Bvlgari w Polsce. Doradztwo prawne obejmowało współpracę z zarządcą i właścicielem nieruchomości, w której ulokowano pierwszy butik tej prestiżowej marki na polskim rynku.

W ofercie Bulgari znajdują się serie zapachowe takie jak Splendida Collection, Le Gemme Imperiali, Aqva czy Bvlgari‘s Le Gemme Collezione Murano. Kompozycje sygnowane przez ten brand powstały we współpracy z perfumiarzami wśród których znaleźli się tacy eksperci i mistrzowie jak Annick Menardo, Alberto Morillas, Jacques Cavallier, Sophia Grojsman, Beatrice Piquet, Carlos Benaim, Sophie Labbe, Olivier Polge, Daniela (Roche) Andrier, Nathalie Lorson, Jean-Claude Ellena i Yann Vasnier.

Czytaj także: Nie żyje Roberto Cavalli, włoski projektant mody i luksusowych perfum

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.04.2024 12:10
Marka Inglot weszła w kategorię lakierów hybrydowych
Inglot wypuścił na rynek swoją pierwszą kolekcję lakierów hybrydowychInglot
Inglot – jedna z najmocniejszych polskich marek makijażowych o światowym zasięgu – zdecydowała się na wejście w kategorię lakierów hybrydowych. Właśnie pojawiła się pierwsza kolekcja.

Marki, które zasłynęły z lakierów hybrydowych, jak Semilac czy NeoNail, pod wpływem zmieniających się trendów rynkowych dodały do swoich kolekcji lakiery tradycyjne. Marka Inglot – odwrotnie. Właśnie teraz zdecydowała się na wypuszczenie hybryd. Informacja ta zaskoczyła klientki marki, czemu dały wyraz w komentarzach w mediach społecznościowych, kiedy Inglot po raz pierwszy odkrył karty:

Czyżby hybrydy  A kiedyś pytałam ekspedientki i mówiła że nigdy nie wypuścicie Hybryd bo jesteście za naturą.

Ja nawet jako ówczesny pracownik byłam przekonywana przez makijażystkę regionalną, że Inglot nigdy nie wprowadzi hybryd, bo nie po to ma lakiery „oddychające”, żeby hybrydy wprowadzać do oferty.

Ale nie zabrakło oczywiście głosów entuzjastycznych i osób chętnych, żeby nowość natychmiast wypróbować:

Czad! Chyba czas abym powróciła do hybryd! 

No w końcu!

Przepiękne kolory!

Producent odniósł się do komentarzy:

Wprowadzenie do sprzedaży lakierów hybrydowych jest odpowiedzią na liczne pytania ze strony klientów. Nowa linia lakierów do paznokci wolnych od składników Hema i di-Hema, to połączenie trwałego manicure ze składem, który zmniejsza ryzyko wystąpienia alergii i innych podrażnień.

Przeważającą liczbę w naszej ofercie dalej stanowią lakiery klasyczne, w tym seria Natural Origin, zawierająca 77% składników pochodzenia naturalnego oraz lakiery z linii O2M przepuszczające tlen i wodę. Wierzymy, że każdy znajdzie produkt dla siebie.

Nowa kolekcja lakierów hybrydowych Inglot utrzymana jest w stylistyce, którą marka obrała jakiś czas temu odchodząc od charakterystycznej dla siebie czerni. Opakowania produktów są pastelowe. Oszczędne w formie, naturalne są także materiały promocyjne i visuale związane z marką.

Na kolekcję składa się 20 odcieni lakierów, 2 bazy i top. Obecnie lakiery są dostępne w salonach Inglota oraz na stronie internetowej producenta.

Rynek lakierów hybrydowych w Polsce od lat rozwija się bardzo dynamicznie. W grupie liderów znajdują się takie marki jak Semilac (Nesperta), NeoNail (Cosmo Group) oraz Indigo, jednak oprócz nich bardzo wiele marek profesjonalnych i masowych produkuje lakiery hybrydowe. 

Czytaj także: Jeśli manicure, to hybrydowy [RAPORT]

Produkty do manicure to kategoria, która w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, na rynku działa wiele salonów zajmujących się stylizacją paznokci i usługi są prowadzone na bardzo wysokim poziomie. Polki słyną także ze swojego zamiłowania do pięknych paznokci i z umiejętności ich stylizacji w domowych warunkach. Stąd też przestrzeń do wprowadzania na rynek ciągle nowych marek i wariantów lakierów, zarówno klasycznych, jak i hybrydowych.

Rynek idzie w kierunku produktów delikatniejszych dla płytki paznokcia i eliminowania składników mogących powodować podrażnienia. Dostępne są lakiery wegańskie a ostatnio kolejne marki wprowadzają hybrydowe naklejki na paznokcie, które osobom miej wprawnym umożliwiają również zrobienie trwałej stylizacji paznokci w oparciu o gotowe szablony.

Czytaj także: Wegańskie lakiery do paznokci - trend czy nowy standard?

Według danych PMR lakiery do paznokci są kategorią beauty z największym udziałem sprzedaży internetowej, co wynika z popularności lakierów hybrydowych, które były dostępne na początku i przez długi czas tylko w internecie. 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. kwiecień 2024 16:11