StoryEditor
Hurt i dystrybucja
03.12.2019 00:00

Branża logistyczna niepewna przyszłości. Firmy spodziewają się trudnego roku [RAPORT]

Optymizm w branży logistycznej spada od kilku lat i nie widać perspektyw, aby ta tendencja miała się zmienić. Jednak firmy logistyczne nadal będą inwestować, choć bardziej rozważnie  - taki wniosek płynie z raportu „Confidence Index 2019/2020".

Powstał on przy współpracy Panattoni Europe oraz CBRE, a także agencji Analytiqa, która zapytała o opinię najważniejszych menadżerów firm logistycznych w Polsce, a także osób odpowiedzialnych za logistykę w sieciach handlowych oraz firmach produkcyjnych.

Wskaźnik Poziomu Optymizmu w zakresie logistyki i łańcucha dostaw w Polsce na lata 2019-2020 został określony na średnim poziomie 49 pkt., co stanowi wynik niższy od rezultatu uzyskanego w ubiegłym roku (57,4). Był on wyższy w przypadku firm logistycznych (53,9 pkt) niż w przypadku przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, gdzie w 2019 roku ten wskaźnik uplasował się na poziomie 44 pkt. Wartością wyjściową jest tutaj 50 pkt. i jak podkreślają autorzy badania, w przypadku producentów i handlu po raz pierwszy spadł on poniżej tego poziomu, co oznacza, że pośród przedsiębiorstw z tych sektorów dominuje obecnie postawa pesymistyczna.

- Problemy z zapełnieniem wakatów wykwalifikowanymi pracownikami oraz rosnąca presja płacowa to dwa największe wyzwania, przed którymi stoi logistyka i cały sektor łańcucha dostaw. To one w największym stopniu wpływają na niepewność i obniżenie nastrojów, widoczne w branży. Pytani przez nas respondenci martwią się także spowolnieniem globalnego wzrostu gospodarczego w tym w niemieckim sektorze produkcyjnym, który może wpływać na słabsze wyniki na międzynarodowej arenie handlowej Trzeba jednak zaznaczyć, że gorsze nastawienie do przyszłości nie wynika na razie z faktycznie gorszych wyników biznesowych firm, a jedynie dużego poczucia niepewności w związku z perspektywą różnych zmian i zawirowaniami na rynku międzynarodowym – mówi Beata Hryniewska, szefowa Działu Powierzchni Magazynowych i Logistyki CBRE.

Kiedy zapytano respondentów o poziom ich optymizmu co do następnych 12 miesięcy, 10 proc. było optymistycznie nastawionych i postrzegało przyszłą sytuację na rynku jako korzystną (co stanowi spadek w porównaniu z 17 proc. w ubiegłym roku), podczas gdy 74 proc. przewidywało zewnętrzne trudności w skutecznym prowadzeniu działalności (wzrost z 62 proc.). 16 proc. uznało, że sytuacja na rynku pozostanie bez zmian.

Co istotne, firmy logistyczne mimo wszystko patrzy na przyszłość bardziej optymistycznie niż przedstawiciele handlu i producenci. 12 proc. z nich wierzy w „nieco bardziej korzystne warunki rynkowe”, a 4 proc. w „zdecydowanie bardziej korzystne”. Dla porównania 4 proc. przedsiębiorstw z branży wytwórczej i handlowej wybrało kategorię „nieco bardziej korzystne”. Nikt z tej drugiej grupy nie stwierdził, że w ciągu najbliższego roku warunki prowadzenia biznesu będą "zdecydowanie bardziej korzystne". Dominuje jednak postawa pesymistyczna. W przypadku obu branż najpopularniejsze było stwierdzenie, że najbliższy rok będzie "nieco trudniejszy". Prawie 30 proc. przedstawicieli zarówno logistyki, jak i producentów oraz handlowców twierdzi, że najbliższy rok będzie "znacznie trudniejszy".

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
10.04.2024 14:10
Notino otwiera nowoczesny magazyn pod Łodzią. Pachnące paczki dotrą do klientów jeszcze szybciej.
Notino otwiera nowoczesny magazyn pod Łodzią. Pachnące paczki dotrą do klientów jeszcze szybciej.makistock - stock.adobe.com
Notino to jedna z największych sieci sklepów internetowych z asortymentem kosmetycznym, perfumeryjnym, jak również akcesoriami dla dzieci itp. Dążenie do dzielenia się pięknem, wysublimowana oferta produktów w dobrej cenie to wyznaczniki marki i jednocześnie zobowiązanie dotrzymania wysokiej jakości. Nowy magazyn pod Łodzią otwarty przez markę ma sprzyjać jeszcze lepszemu dotarciu do klientów. Czy uda się realizować zamówienia jeszcze szybciej?

Notino, czyli sklep z szerokim asortymentem perfum i kosmetyków w niebywale atrakcyjnej cenie!

Notino, czyli sieć sklepów internetowych z różnorodnym asortymentem produktów, działa na rynku światowym już od 19 lat. Dzięki systematycznemu poszerzaniu swojej oferty, jak również otwarciu nowych magazynów, każdego roku dociera do zdecydowanie większej grupy odbiorców, czyli  konsumentów, sprawiając, że z piękna zamkniętego w produktach Notino może korzystać każdy, kto tylko tego pragnie. W ciągu prawie dwóch dekad działalności Notino udowodniło, że w promowanych działaniach konsumenckich kieruje się zarówno dystrybucją unikalnych produktów, jak również umożliwieniu szerszego dotarcia do globalnych, jak i lokalnych marek. 

Liczba 55 milionów zakupionych produktów w poprzednim roku jest świadectwem tego, że marka świetnie rozpoznaje potrzeby konsumenckie i nie stoi w miejscu.

W asortymencie sklepów Notino znajdziemy perfumy, kosmetyki, ale nie tylko. Kategorie produktów są cyklicznie poszerzane sprawiając, że w ofercie tego sklepu internetowego znajdziesz także zdrową żywność, odżywki, akcesoria dla sportowców, zabawki erotyczne, jak również artykuły higieniczne, czy wszelkiego rodzaju produkty dla niemowląt.

Nowy magazyn Notino pod Łodzią - jeszcze szybsza realizacja zamówień!

Notino, jako nowoczesna sieć sklepów stawia w swoich działaniach na rozwój, czyli poszerzanie swojej oferty, jak również docieranie do kolejnych grup konsumenckich. Zadowolenie z szybkiej realizacji zamówień na pewno im to ułatwi. Dlatego postanowiono wynająć 28 000 mkw. powierzchni magazynowej w MDC2 Łódź South Park.

Magazyn składa się z dwóch budynków dystrybucyjno-logistycznych, a inwestycja zlokalizowana jest w Głuchowie – 19 km na południe od Łodzi, z bezpośrednim dostępem do węzła Tuszyn na autostradzie A1.

Dzięki takiemu centralnemu położeniu magazynów, dotarcie do klientów z różnych części Polski będzie tak łatwe, jak nigdy dotąd. 

W magazynach zlokalizowanych pod Łodzią, Notino planuje dystrybucję zarówno kosmetyków, jak i perfum, czy leków bez recepty. Taka efektywna dystrybucja umożliwi bycie bliżej klientów i spełnienie ich potrzeb zakupowych, bez rezygnacji z jakości usług.

Szybkość dostawy jest kluczowych parametrem obsługi pozakupowej dla sklepów Notino, ponieważ skrócenie czasu dotarcia produktu do klienta ma niebywałe znaczenie przy kolejnych decyzjach zakupowych.

W sklepie internetowym Notiono znajdziesz wszystko, co będzie Ci niezbędne, by poczuć piękno i otaczać się wspaniałymi zapachami. Dostrzegaj, jak wspaniale jest dbać o siebie i móc czerpać, jak najwięcej z zakupów kosmetycznych z szybką realizacją usługi. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
29.03.2024 17:19
Mirosław Dąbrowski rezygnuje z zasiadania w zarządzie Delko SA
Obowiązki Mirosława Dąbrowskiego przejmą pozostali członkowie zarządu DelkoShutterstock
Mirosław Dąbrowski, wiceprezes zarządu i współzałożyciel Delko, zrezygnował z zasiadania w zarządzie spółki. Jego obowiązki przejmują pozostali członkowie zarządu Grupy – poinformowała spółka.

Dziś, 29 marca, zarząd Delko SA otrzymał od wiceprezesa Mirosława Dąbrowskiego oświadczenie  o jego rezygnacji z zarządu spółki z dniem 31 marca 2024 roku. Przyczyną rezygnacji są względy zdrowotne.

Mirosław Dąbrowski pozostanie w strukturach Grupy Delko i  nadal będzie z nią powiązany, pracując na mniej obciążających stanowiskach.

Mirosław Dąbrowski jest jednym ze współzałożycieli spółki Delko SA. W latach: 2000-2002 i 2005-2007 był wiceprezesem zarządu Delko S.A., od 2002 r. do 2007 r. prezesem zarządu Delko Otto Sp. z o.o. W latach: 1995-2000 był członkiem rady nadzorczej Delko S.A., w latach: 2003-2005 przewodniczącym rady nadzorczej spółki. Od 1992 r. jest współwłaścicielem Otto Sp. j. Od 1999 r. prowadzi działalność gospodarczą pod firmą PHU Otto Plus Mirosław Jan Dąbrowski. 

Rezygnacja wiceprezesa Mirosława Dąbrowskiego nie wpływa znacząco na bieżącą działalność, nie zmienia również strategii Grupy. Jego obowiązki przejmują pozostali członkowie zarządu Grupy. Osoby podlegające w strukturze Mirosławowi Dąbrowskiemu będą podlegać Ewie Marcinowskiej, nowemu członkowi zarządu – poinformowała spółka.

Grupa Delko jest jednym z największych dystrybutorów chemii gospodarczej, kosmetyków i artykułów spożywczych w Polsce w kanale detalicznym. Sprzedaje w kanale hurtowym (ponad 70 proc.), detalicznym (30 proc.). Prowadzi sklepy i supermarkety spożywcze oraz franczyzową sieć sklepów przemysłowo-drogeryjnych Blue Stop. Delko SA działa na rynku polskim od 1995 r. Spółkę założyło kilkunastu polskich przedsiębiorców w celu konsolidacji rynku.  Od 2001 r. Delko SA przejęło ponad 20 spółek z branży hurtowej jak i detalicznej. Od 2009 r. spółka jest notowana na GPW w Warszawie.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. kwiecień 2024 10:03