StoryEditor
Hurt i dystrybucja
30.04.2021 00:00

Delko podaje wyniki finansowe za 2020 rok. Sytuacja firmy jest dobra i powinna się utrzymać

Firma Delko przedstawiła najnowszy raport finansowy, z którego wynika, że jej działalność operacyjna zakończyła się zyskiem w wysokości 24.517 tys. zł i w porównaniu do 2019 r. wzrosła o 25,9 proc. Zysk brutto na działalności gospodarczej wyniósł 24.278 tys. zł, wzrósł o 42,3 proc. r/r. Zysk netto wyniósł 19.657 tys. zł, wzrósł o 47,4 proc. w porównaniu z rokiem obrotowym 2019. Zysk netto na akcję wzrósł z 2,23 zł, w 2019 r. do 3,29 zł w 2020 r.

Podstawowym przedmiotem działalności gospodarczej Grupy Delko jest sprzedaż hurtowa oraz sprzedaż detaliczna dóbr FMCG – wszystkich ważniejszych światowych producentów chemii gospodarczej, artykułów higienicznych, kosmetyków oraz artykułów spożywczych głównie na terenie Polski.

Delko prowadzi również dystrybucję produktów własnych marek. Sprzedaż i dystrybucja jest prowadzona w ramach regionalnych przedstawicieli, przez sieć własnych hurtowni (zorganizowanych w formie zależnych spółek celowych), bezpośrednią obsługę dużych klientów detalicznych oraz sklepy własne.

Jak podają autorzy raportu finansowego Grupy, jej wartość księgowa na akcję wzrosła z 15,16 zł na dzień 31.12.2019 r. do 17,84 zł na dzień 31.12.2020 r., tj. o 17,7 proc. Przychody netto ze sprzedaży w 2020 r. wyniosły 818.333 tys. zł, wzrosły o 8,9 proc. w porównaniu z rokiem obrotowym 2019. Wzrost przychodów związany jest między innymi z nabyciem nowej spółki PH Waldi Sp. z o.o.

Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły 33.784 tys. zł. Wysoka dodatnia wartość tych przepływów jest efektem przede wszystkim wysokiego zysku. Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej są ujemne i wyniosły – 5.145 tys. zł. Największe znaczenie miały wydatki na nabycie rzeczowych aktywów trwałych i wydatki na nabycie udziałów w nowych spółkach.

Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej są ujemne i wyniosły – 27.904 tys. zł. Największe znaczenie dla tej grupy przepływów miały: spłata kredytów bankowych 15.914 tys. zł, płatności z tytułu rat leasingowych w kwocie 7.842 tys. zł.

Środki pieniężne na koniec roku obrotowego 2020 wynosiły 5.946 tys. zł. i wzrosły o 14,1 proc. do 2019 roku.

"W 2020 r. nie wystąpiły żadne czynniki czy zdarzenia o nietypowym charakterze, które miałyby znaczący wpływ na osiągane wyniki lub które miałyby znaczący wpływ na działalność oraz wyniki finansowe Grupy Kapitałowej w następnych okresach. Spółki Grupy Kapitałowej konsekwentnie realizowały zadania w ramach swoich podstawowych działalności" - napisała spółka w raporcie.

Perspektywy rozwoju działalności i opis istotnych czynników ryzyka i zagrożeń

Wśród szans rynkowych firma wymieniła m.in.:

Rozwój własnej sieci detalicznej w branży chemiczno- drogeryjnej

- Rozwój sieci franczyzowych w obszarze detalicznym w branży chemiczno- drogeryjnej

- Dalszy rozwój sprzedaży produktów chemiczno-drogeryjnych oraz spożywczych pod markami

własnymi DELKO

Działania konsolidacyjne na rynku hurtowym

Wprowadzenie nowoczesnych technik logistycznych

Możliwość prowadzenia działalności gospodarczej w czasie epidemii koronawirusa

Z kolei wśród zagrożeń rynkowych wymieniono:

Wzrost udziału w rynku drogerii sieciowych i dyskontów wpływających negatywnie na sprzedaż w

handlu tradycyjnym

Nagłe zmiany przepisów prawa

-  Brak odpowiednio wykwalifikowanych pracowników

Epidemia koronawirusa  i jej wpływ na gospodarkę na świecie

Brak towaru u dostawców z powodu przerwania łańcucha dostaw

Aktualnie grupa kapitałowa współpracuje z ponad 200 dostawcami chemii gospodarczej, kosmetyków, artykułów higienicznych spożywczych i przemysłowych. Z większością z nich Delko SA jako dostawca do dystrybutorów posiada podpisane umowy handlowe.

Zarząd Delko przewiduje, że dobra sytuacja finansowa Grupy w 2021 roku utrzyma się.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
23.04.2024 10:27
Aura Distribution ogłasza plany rozwoju, zagranicznej ekspansji oraz powiększa licenyjne portfolio!
AURA DISTRIBUTION zmienia nazwę, powiększa profil działalności, otwiera się na europejskie rynki i popisuje nowy kontrakt licencyjny!AURA DISTRIBUTION
Aura Distribution dotychczas zajmująca się głównie dystrybucją trendujących na rynku światowym kosmetyków i akcesoriów ogłasza swoje plany rozwoju na rok 2024!

Firma, która wprowadziła i z powodzeniem rozwinęła na rodzimym rynku marki takie jak Cettua, Quret, Jumiso czy licencyjne produkty kosmetyczne Pusheen podjęła plany rozwoju Działu Produkcji oraz podpisała kontrakt z kilkoma kultowymi licencjami.

 

Jak zapowiada CEO AURY - Aldona Wołoszyn, rok 2024 przyniósł w jej firmie wiele zmian, a te opisane poniżej to dopiero początek.

NOWA NAZWA, ROZWÓJ FIRMY!

image
AURA DISTRIBUTION
Po wielu latach opierania biznesu na modelu dystrybucyjnym, firma podjęła działania mające na celu wzrost jej rynkowego potencjału. W ślad za tym postanowiła rozbudować Dział Produkcyjny oraz skupić się na rozwoju marek własnych. Z tego powodu zmianie uległa nazwa firmy i w najbliższym czasie będzie funkcjonowała pod nową - AURA S.P. Z.O.O. Zmiana ta jest podyktowana ułatwieniem w komunikacji i zapamiętaniu w świadomości klientów firmy i jej działaności.

Nie oznacza to jednak rezygnacji z dystrybucji kosmetyków i akcesoriów światowych marek, których renomę AURA wiele lat budowała na polskim rynku. To ramię biznesu będzie nadal prężnie się rozwijać i wzrastać, a wiele wskazuję, że będzie to wzrost jeszcze bardziej dynamiczny niż dotychczas.

EKSPANSJA NA RYNKI EUROPEJSKIE!

To właśnie ogromne doświadczenie dystrybutorskie skłoniło CEO firmy do otwarcia się na rynki eksportowe. Po ogromnym sukcesie importowanych przez nią kosmetyków w Polsce, postawiła sobie za cel zaprezentowania i sprzedaży własnych kosmetyków i akcesoriów w całej Europie. Jednym z pierwszych kroków podjętych w tej sprawie był udział w corocznych, największych targach kosmetycznych COSMOPROF BOLOGNA 2024. Po raz pierwszy firma AURA zaprezentowała się na nich w roli wystawcy, a na swoim kolorowym i przyciągającym wzrok stoisku premierę miały kosmetyki oraz akcesoria pod własnym logo.

Przedstawione propozycje cieszyły się ogromnym zainteresowaniem - docenione zostały za jakość, designe, pomysłowość i dostosowanie do aktualnych potrzeb klientów na świecie. Uczestnictwo w targach przyniosło dużą ilość kontaktów biznesowych, które w najbliższym czasie zaprocentują pierwszą w historii firmy ekspansją na rynki zagraniczne.

Na wspominanych wyżej targach premierę miały także nowe licencję, które pod koniec 2023 roku  dołączyły do już bogatego portfolio firmy AURA! Do dotychczasowych produktów z kultowym kotem Pusheen oraz z bohaterami  bajek czy filmów takich jak Harry Potter, Wonder Women, Batman, Spider Man, Tom and Jerry, Looney Tones czy FRIENDS dołączają licencje spod znaku globalnego partnera - firmy MATTEL!  Dzięki tej współpracy ofertę firmy AURA wzbogacą kosmetyki i akcesoria sygnowane licencjami Barbie, Hot Wheels i powracających po wielu latach Monster High! Tym samym AURA staje się firmą z jednym z największych portfolio licencyjnym (w kategorii kosmetyków i akcesoriów kosmetycznych) w Polsce, ale i w Europie

W najbliższym czasie, między innymi na łamach portalu Wiadomości Kosmetyczne prezentowane będą odmienione produkty z portfolio firmy AURA.

Serdecznie zapraszamy do śledzenia firmowych kanałów social media @aurashop.pl (instagram, Facebook)

Kontakt handlowy:

POLSKA: Iwona Kulka, Dyrektor ds. sieci: [email protected], tel. 729-212-625

EKSPORT: Anna Ryszka, Export Department: [email protected] tel: 604-867-467

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
10.04.2024 14:10
Notino otwiera nowoczesny magazyn pod Łodzią. Pachnące paczki dotrą do klientów jeszcze szybciej.
Notino otwiera nowoczesny magazyn pod Łodzią. Pachnące paczki dotrą do klientów jeszcze szybciej.makistock - stock.adobe.com
Notino to jedna z największych sieci sklepów internetowych z asortymentem kosmetycznym, perfumeryjnym, jak również akcesoriami dla dzieci itp. Dążenie do dzielenia się pięknem, wysublimowana oferta produktów w dobrej cenie to wyznaczniki marki i jednocześnie zobowiązanie dotrzymania wysokiej jakości. Nowy magazyn pod Łodzią otwarty przez markę ma sprzyjać jeszcze lepszemu dotarciu do klientów. Czy uda się realizować zamówienia jeszcze szybciej?

Notino, czyli sklep z szerokim asortymentem perfum i kosmetyków w niebywale atrakcyjnej cenie!

Notino, czyli sieć sklepów internetowych z różnorodnym asortymentem produktów, działa na rynku światowym już od 19 lat. Dzięki systematycznemu poszerzaniu swojej oferty, jak również otwarciu nowych magazynów, każdego roku dociera do zdecydowanie większej grupy odbiorców, czyli  konsumentów, sprawiając, że z piękna zamkniętego w produktach Notino może korzystać każdy, kto tylko tego pragnie. W ciągu prawie dwóch dekad działalności Notino udowodniło, że w promowanych działaniach konsumenckich kieruje się zarówno dystrybucją unikalnych produktów, jak również umożliwieniu szerszego dotarcia do globalnych, jak i lokalnych marek. 

Liczba 55 milionów zakupionych produktów w poprzednim roku jest świadectwem tego, że marka świetnie rozpoznaje potrzeby konsumenckie i nie stoi w miejscu.

W asortymencie sklepów Notino znajdziemy perfumy, kosmetyki, ale nie tylko. Kategorie produktów są cyklicznie poszerzane sprawiając, że w ofercie tego sklepu internetowego znajdziesz także zdrową żywność, odżywki, akcesoria dla sportowców, zabawki erotyczne, jak również artykuły higieniczne, czy wszelkiego rodzaju produkty dla niemowląt.

Nowy magazyn Notino pod Łodzią - jeszcze szybsza realizacja zamówień!

Notino, jako nowoczesna sieć sklepów stawia w swoich działaniach na rozwój, czyli poszerzanie swojej oferty, jak również docieranie do kolejnych grup konsumenckich. Zadowolenie z szybkiej realizacji zamówień na pewno im to ułatwi. Dlatego postanowiono wynająć 28 000 mkw. powierzchni magazynowej w MDC2 Łódź South Park.

Magazyn składa się z dwóch budynków dystrybucyjno-logistycznych, a inwestycja zlokalizowana jest w Głuchowie – 19 km na południe od Łodzi, z bezpośrednim dostępem do węzła Tuszyn na autostradzie A1.

Dzięki takiemu centralnemu położeniu magazynów, dotarcie do klientów z różnych części Polski będzie tak łatwe, jak nigdy dotąd. 

W magazynach zlokalizowanych pod Łodzią, Notino planuje dystrybucję zarówno kosmetyków, jak i perfum, czy leków bez recepty. Taka efektywna dystrybucja umożliwi bycie bliżej klientów i spełnienie ich potrzeb zakupowych, bez rezygnacji z jakości usług.

Szybkość dostawy jest kluczowych parametrem obsługi pozakupowej dla sklepów Notino, ponieważ skrócenie czasu dotarcia produktu do klienta ma niebywałe znaczenie przy kolejnych decyzjach zakupowych.

W sklepie internetowym Notiono znajdziesz wszystko, co będzie Ci niezbędne, by poczuć piękno i otaczać się wspaniałymi zapachami. Dostrzegaj, jak wspaniale jest dbać o siebie i móc czerpać, jak najwięcej z zakupów kosmetycznych z szybką realizacją usługi. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2024 09:07