StoryEditor
Producenci
08.08.2019 00:00

Marcin Pawlikowski, wiceprezes Boruta Zachem: Postawiliśmy na zieloną chemię

-  Postawiliśmy na rozwój tzw. zielonej chemii, zatrudniliśmy zespół doświadczonych naukowców i menedżerów. Koncentrujemy się na rozbudowie dystrybucji Only Bio i Only Eco i zamierzamy wprowadzić nowe unikalne linie produktowe - zapowiada Marcin Pawlikowski, wiceprezes zarządu Boruta Zachem.

Działania firmy Boruta Zachem skoncentrują się  m.in. na rozwoju Laboratorium Naturella, które opracowuje  substancje oraz kosmetyki i środki czystości oparte na surowcach naturalnych. 

- Ambicją naszej grupy jest budowa silnego portfolio produktów ekologicznych dzięki wykorzystaniu pionierskiej ekoprodukcji - powiedział podczas konferencji prasowej Marcin Pawlikowski, wiceprezes Boruta-Zachemspółki notowanej na NewConnect, działającej w branży chemicznej. - Każdy kanał jest dla nas ważny, ale stawiamy bardzo mocno na rozwój e-commerce - dodał. Za strategiczne cele uznał też rozbudowę sieci dystrybucyjnej Only Bio (kosmetyki) i Only Eco (środki czystości) oraz zwiększenie wolumenów sprzedaży.

Spółka inwestuje również w budowę proekologicznej zielonej fabryki z nowoczesnym centrum R&D, gdzie produkowane będą kosmetyki naturalne nowej generacji oraz w firmę InventionBio, która zajmuje się biotechnologią. - Misją tej firmy jest stworzenie największej w Polsce biorafinerii, gdzie produkcja biosurfaktantów zastąpi całkowicie surfaktanty chemiczne. Boruta Zachem skupi się na promowaniu zielonej chemii i gospodarki obiegu zamkniętego - podkreślił Marcin Pawlikowski.

Wyniki finansowe

Za najważniejsze osiągnięcie spółki w ostatnim czasie wiceprezes zarządu uznał znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży. Na koniec maja 2019 r. przychody firmy były o ponad 1 mln zł wyższe niż w całym ubiegłym roku. W czwartym kwartale 2018 r. spółka osiągnęła 8,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o ponad 24 proc. względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Zysk netto w tym okresie wyniósł 2 mln zł. Dynamiczny wzrost przychodów był efektem rosnącej skali działalności segmentu chemii gospodarczej i kosmetyków, których produkcja oparta jest na bazie ekologicznej biosurfaktyny.

Ekspansja krajowa i zagraniczna

Firma planuje dalszy dynamiczny wzrost biznesu, chce zwiększyć zdolności sprzedażowe w rezultacie nawiązania relacji z dużymi sieciami handlowymi i drogeriami, rozszerzając dystrybucję w kraju i za granicą. 

Nowe kontrakty w kraju spółka podpisała z dystrybutorem Davi, udziałowcem wchodzącym w skład Grupy Południe, dystrybutorem Primavera Parfum (e-commerce) oraz z sieciami drogeryjnymi takimi jak Rossmann, Super-Pharm, Hebe (rozszerzenie oferty o kilkanaście nowych indeksów), drogerie Visage (wchodzące w skład sieci DP Drogerie Polskie) i drogerie Vica. Nowe umowy zostały też zawarte z sieciami handlowymi, takimi jak Kaufland, Auchan/Schiever, Lewiatan oraz niemiecką siecią ekomarketów.

Nowe zagraniczne kontrakty Boruta Zachem podpisała z dystrybutorami marek Only Bio i Only Eco w Szwajcarii, Hiszpanii, Słowacji, Tajwanie oraz na Węgrzech. Obecnie produkty tych marek sprzedawane są już w 10 krajach - w UK, Francji, Niemczech, Finlandii, na Węgrzech, w Rumunii, na Słowacji i w Czechach, w Szwajcarii i na Tajwanie. Trwają negocjacje nowych kontraktów w USA, Włoszech, Szwecji, Chinach, Japonii, Korei i w Australii.

Rozpoznawalność marek

Boruta Zachem buduje też rozpoznawalność marek Only Bio i Only Eco produkowanych przez należące do spółki Laboratorium Naturella. W tym celu firma zatrudniła Katarzynę Bosacką w roli ambasadorki tych marek i rozpoczęła długofalową kampanię edukacyjno-promocyjną z jej udziałem, w różnych mediach - prasie, internecie - w tym w mediach społecznościowych. - Stawiamy na komunikację oraz kampanię marketingową i edukacyjną w internecie. W sierpniu ruszy kanał internetowy "Eco Bosacka" - zapowiedział Marcin Pawlikowski

Jak poinformował, Naturella dynamicznie się rozwija i na koniec lipca osiągnęła dwukrotność zeszłorocznego przychodu. Firma rozszerzyła ofertę pielęgnacyjną marki Only Bio o różne rodzaje produktów do twarzy na dzień i noc oraz o hipoalergiczny krem do twarzy dla mężczyzn i gamę naturalnych kremów do rąk i paznokci.

- Każdy nasz produkt ma co najmniej 99 proc. składników naturalnych. Mamy certyfikaty Vegan Society. Cały czas rozszerzamy naszą ofertę produktową, w dziale badawczo-rozwojowym pracujemy również nad kolejnymi kosmetykami dla mężczyzn - podał Marcin Pawlikowski. 

Obecnie w portfolio Naturelli jest prawie 150 produktów. 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Joanna Rokicka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.04.2024 10:11
Magda Popławska nową ambasadorką marki AA
Magda Popławska została nową twarzą serii Y Lift Supreme.AA
Magda Popławska, znana polska aktorka i ceniona osobowość sceniczna, została nową ambasadorką marki AA. Popławska będzie twarzą linii kosmetyków Y Lift Supreme, dedykowanej kobietom poszukującym skutecznych rozwiązań w pielęgnacji przeciwstarzeniowej.

Magda Popławska, renomowana polska aktorka, ogłosiła na swoim profilu na Instagramie, że została najnowszą ambasadorką marki AA. Choć szczegóły tej współpracy nie zostały jeszcze ujawnione, wiadomo już, że Popławska będzie twarzą linii przeciwstarzeniowej Y Lift Supreme. Ta informacja spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem fanów, zarówno aktorki, jak i marki.

Magdalena Popławska, urodzona w Polsce, jest uznawaną aktorką teatralną i filmową, absolwentką Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Znana z wyjątkowej umiejętności wcielania się w zróżnicowane role, Popławska zdobyła uznanie zarówno na dużym ekranie, jak i na scenie teatralnej. W jej bogatej filmografii znajdują się role w filmach takich jak "Body/Ciało" (2015), reżyserii Małgorzaty Szumowskiej, gdzie zagrała jedną z głównych ról, oraz "Cicha noc" (2017), gdzie jej kreacja przyniosła jej szereg pozytywnych recenzji. Popławska jest również znana z intensywnej działalności teatralnej, występując w wielu znaczących produkcjach scen warszawskich.

AA to polska marka kosmetyczna należąca do przedsiębiorstwa Oceanic S.A., założonego w 1982 roku. Marka specjalizuje się w produkcji dermokosmetyków hypoalergicznych, przeznaczonych dla osób z wrażliwą i skłonną do alergii skórą. Produkty AA są dostosowane do różnych potrzeb dermatologicznych, oferując linie kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. W asortymencie znajdują się m.in. serie anti-aging, preparaty nawilżające, a także kosmetyki dla skóry atopowej.

Czytaj także: Amelia Szczepaniak ambasadorką AA Wings of Color

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.04.2024 15:27
Marka Neonail otworzyła swój pierwszy salon w zupełnie nowej aranżacji
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych / Cosmo Group
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu / Cosmo Group
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu / Cosmo Group
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu / Cosmo Group
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Gallery
Marka Neonail specjalizująca się w produktach do stylizacji i pielęgnacji paznokci, zmieniła wygląd swoich salonów sprzedaży. W Galerii Wroclavia we Wrocławiu został otwarty pierwszy punkt w nowej aranżacji, gdzie sprzedawane są także kosmetyki do makijażu Neo Make Up.

Neo Nail i Neo Make Up to marki należące do polskiej firmy Cosmo Group. Właśnie został otwarty pierwszy salon sprzedaży w zupełnie nowej aranżacji, gdzie można kupić obie marki – lakiery i produkty do stylizacji paznokci oraz kosmetyki do makijażu.

Salon w Galerii Wroclavia we Wrocławiu został urządzony w minimalistycznym stylu, w jasnych kolorach z modnym wzornictwem. Powstały w nim dwa spójne światy – na długich białych półkach swoje miejsce znalazły miejsce produkty marki Neonail, a po drugiej stronie znalazły się produkty z serii Neo Make Up, które również zyskały nową oprawę wizualną.

Jak informuje firma, celem było stworzenie neutralnego tła, które na wzór pomieszczeń galerii sztuki, pozwoliło zaprezentować każdy produkt w dowolnej aranżacji.Nową koncepcję salonu opracowało biuro architektoniczne Forma4U Marcin Karaszowski.

– Postawiliśmy na trzy idee, które naszym zdaniem najbardziej kojarzą się z markami Neonail i Neo Make Up, czyli nowoczesny minimalizm, potęga kolorów oraz bliskość natury. Te trzy elementy stały się filarami naszej nowej wizji na aranżację tego wnętrza – mówi architekt Sylwia Słopak-Karaszowska.

Marka Neonail posiada obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych. Produkty NEONAIL można kupić w ponad tysiącu miejsc w Polsce: w multibrandowych drogeriach oraz sieciach nowoczesnych: Douglas, Hebe, Kontigo oraz  w e-sklepie marki.

Czytaj także: Chiara Ferragni będzie promować polską markę Neonail

Cosmo Group to jedna z wiodących międzynarodowych firm z sektora beauty, jest liderem sprzedaży w kategorii lakierów hybrydowych na polskim rynku. W portfolio firmy znajdują się marki: Neonail, Neo Make Up, Mylaq i Staylac.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. kwiecień 2024 12:21