StoryEditor
Producenci
14.12.2020 00:00

Fundacja Piękniejsze Życie: pacjentki nie mogą pozostać bez wsparcia. Rusza wirtualna akcja świąteczna!

Program Piękniejsze Życie wspierający kobiety z chorobą onkologiczną jest jedynym prowadzonym na tak szeroką skalę przez firmy z branży kosmetycznej. W tym roku  Fundacja Piękniejsze Życie przygotowała specjalną akcję gwiazdkową, z której dochód zostanie przeznaczony na dalsze działania w szpitalach.

Fundacja Piękniejsze Życie od lat wspiera pacjentki oddziałów onkologicznych w całej Polsce. W tym roku niemożliwe stało się jednak tradycyjne pozyskiwanie środków na działanie.

– Grudzień od wielu lat był dla nas miesiącem zwieńczonym gwiazdkowym, radosnym spotkaniem firm należących do Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, z którego cały dochód przeznaczaliśmy na potrzeby Fundacji Piękniejsze Życie. W zeszłym roku udało nam się zebrać rekordową kwotę, blisko 40 000 zł. W tym roku jest to niemożliwe, a przecież nie możemy czekać z pomocą. Mamy swoje zaprzyjaźnione szpitale w 14 miastach w kraju. One wciąż działają, leczą, przyjmują pacjentów, których chcemy wesprzeć – mówi Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Kosmetycznych.pl i prezes Fundacji Piękniejsze Życie.

Jeśli szukacie powodu do uśmiechu i jakiegoś optymistycznego przesłania na weekend, to musicie zobaczyć to! Czyste dobro...

Opublikowany przez Fundacja Piękniejsze Życie Piątek, 20 listopada 2020

Fundacja – ile to kosztuje?

21 tys. zł – tyle w tym roku Fundacja Piękniejsze Życie wydała na… logistykę. Liczne wysyłki (dla pacjentek na oddziałach) i magazynowanie produktów, szkolenia online, tutoriale filmowe poradniki i infografiki – to niektóre nowe narzędzia, wdrożone w 2020 r. przez Fundację. Niestety – niemniej kosztowne.

–  Często spotykamy się z przekonaniem, że podstawą naszej pracy jest dystrybucja produktów kosmetycznych, które dostajemy hojnie w formie darowizny od partnerów, czyli firm kosmetycznych. Tymczasem w związku z zakazem wstępu do szpitali i koniecznością przeformułowania naszych działań, opartych dotychczas na fizycznej obecności wolontariuszy przy łóżkach pacjentów, musieliśmy znaleźć inne sposoby wspierania pacjentek. Te niestety kosztują – opowiada Katarzyna Klatt-Koryszewska, koordynator Fundacji Piękniejsze Życie. –  Bardzo dotkliwy będzie też brak gwiazdkowego spotkania Kosmetycznych.pl, którego organizacja jest niemożliwa ze względu na szalejącą epidemię. A co roku wejściówki-cegiełki stanowiły olbrzymi zastrzyk finansowy dla Fundacji – dodaje.

3,2,1... Start! Już są pierwsze tutoriale, które powstały dzięki zaangażowaniu firmy Coty (Makijażystki Eryki...

Opublikowany przez Fundacja Piękniejsze Życie Piątek, 16 października 2020

Jak wesprzeć Fundację i pomóc pacjentkom?

Ponieważ nie możemy zorganizować spotkania na żywo, znaleźliśmy inne sposoby, które pozwolą nam wesprzeć pacjentki onkologiczne, podopieczne fundacji, a darczyńców obdarować – choćby symbolicznie. Fundacja Piękniejsze Życie razem z Polskim Związkiem Przemysłu Kosmetycznego zaprosiła do współpracy Magdalenę Rudzką- Górską, nagradzaną na świecie autorkę charakterystycznych kolaży, która przygotowała specjalnie na potrzeby akcji gwiazdkowej kilka wyjątkowych, artystycznych kartek świątecznych. Można je nabyć na dwa sposoby – wystarczy wybrać najdogodniejszy dla siebie!

  1. Wejdź na stronę Fundacji i dokonaj wpłaty PayU* – kwoty zaczynają się już od 25 zł! Po otrzymaniu wpłaty na podany przed transakcją adres email Fundacja wyśle link do chmury, z której pobierzesz wybrane e-kartki świąteczne autorstwa Magdaleny Rudzkiej-Górskiej.
  2. Zrób zakupy w Topestetic – internetowym sklepie naszego partnera, który w kluczowym dla handlu tygodniu, od 14 do 20 grudnia, przekaże  1% przychodu netto ze sprzedaży na cele statutowe Fundacji Piękniejsze Życie, a do każdego zamówienia będzie dodawał wydrukowane wybrane wzory kart.

Oczywiście można nas wspierać także w sposób tradycyjny, wykonując zwykły przelew z darowizną bezpośrednio na konto Fundacji Piękniejsze Życie lub np. korzystając z aplikacji  fanimani.pl. Tu robiąc zakupy w wybranych sklepach przez specjalny link z platformy, można przy okazji przekazać część wydanej kwoty około 2 proc.  na nasze konto – dodaje Katarzyna Klatt-Koryszewska.

Każdy sposób jest dobry, bo tylko dzięki hojności branży kosmetycznej – przedsiębiorców, pracowników firm – możliwe będzie w 2021 r. spokojne kontynuowanie niezbędnych w pandemicznych czasach działań: organizacja kolejnych warsztatów online, przygotowanie tutoriali makijażowych, kuferków dla pacjentek onkologicznych itp. Wiele razy udowodniliśmy w tym roku, że branża kosmetyczna jest niezwykła, że działa solidarnie. Bardzo wierzymy, ze tak będzie również tym razem – podsumowuje Blanka Chmurzyńska-Brown.

Program Piękniejsze Życie to polska edycja międzynarodowego projektu Look Good…Feel Better. Powstał w Stanach Zjednoczonych w 1989 r., a obecnie działa już w 24 krajach. Pomaga kobietom przechodzącym leczenie onkologiczne, organizując na oddziałach onkologicznych bezpłatne warsztaty z pielęgnacji i makijażu. To jedyne działanie CSR całego sektora kosmetycznego o charakterze międzynarodowym. Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego i zrzeszone w nim firmy zainicjowały w 2006 r. ten projekt w Polsce i były jego wyłącznym realizatorem aż do 2011 r. Wówczas projekt przekształcił się w samodzielną Fundację Piękniejsze Życie, którą związek nadal aktywnie wspiera.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.04.2024 17:01
Telegraph: Upadek The Body Shop spowodowany został brakiem zabezpieczenia kredytu
Zła passa The Body Shop trwa.WestportWiki, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons
The Body Shop znalazł się w administracji po tym, jak jego nowy właściciel nie zapewnił sobie nowego finansowania po wycofaniu linii kredytowej przez HSBC. Aurelius kupił brytyjską markę kosmetyków za 207 mln funtów w listopadzie 2023 r. od brazylijskiego giganta kosmetycznego Natura. Według dziennika Telegraph, HSBC wycofał swoją linię kredytową Aureliusa po sprzedaży The Body Shop, co spowodowało brak w portfelu grupy co najmniej 100 milionów funtów.

Luka finansowa spowodowała, że 48-letnia marka znalazła się w administracji w lutym, zaledwie trzy miesiące po zakupie. HSBC powiadomiła The Body Shop z co najmniej 18-miesięcznym wyprzedzeniem po wycofaniu się z umowy, a w tym czasie Aurelius nie zapewnił sobie nowego finansowania dla przedsiębiorstwa. Źródło podało jednak The Telegraph, że Aurelius nigdy nie został poinformowany o decyzji HSBC o zaprzestaniu udzielania kredytów, a skalę problemów finansowych The Body Shop odkrył dopiero po sfinalizowaniu przejęcia w styczniu 2024 r.

Z punktu widzenia prawa, administracja to procedura regulowana przez przepisy dotyczące niewypłacalności obowiązujące w różnych systemach prawa zwyczajowego, co ma swoje odpowiedniki w postępowaniu upadłościowym w Stanach Zjednoczonych oraz w wielu krajach europejskich, w tym w Polsce. Jest to mechanizm umożliwiający ochronę podmiotów niewypłacalnych i zapewniający im możliwość kontynuowania działalności. Proces ten stanowi alternatywę dla likwidacji lub może być jej wstępem. Administracja jest inicjowana na mocy zarządzenia administracyjnego, a nadzór nad firmą pod zarządem komisarycznym sprawuje syndyk, pełniący rolę tymczasowego dyrektora naczelnego, odpowiedzialnego za dobra i zobowiązania firmy w imieniu wierzycieli.

Po zakończeniu sprzedaży spółka została poinformowana przez bankierów o zamiarze zaprzestania udzielania kredytów bankowych. Następnie Body Shop został odcięty od dziesiątek milionów funtów kredytu, co miało spowodować znaczny nieplanowany odpływ środków pieniężnych z firmy. Łącznie te zdarzenia dały podstawę do przewidywanego szczytowego zapotrzebowania firmy na finansowanie przekraczającego 100 milionów funtów, czyli znacznie większego niż zapotrzebowanie określone w procesie przejęcia. Upadek The Body Shop spowodował zamknięcie 197 sklepów w Wielkiej Brytanii, co spowodowało utratę około 489 stanowisk pracy.

Czytaj także: The Body Shop walczy o Indie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.04.2024 16:58
Beiersdorf inwestuje w firmę biofarmaceutyczną Rubedo Life Science. Będą pracować nad przełomowymi produktami przeciwstarzeniowymi
Marco Quarta, dyrektor generalny i współzałożyciel Rubedo Life Sciences z zespołem badaczy
Beiersdorf, właściciel marki Nivea, zainwestował w firmę biofarmaceutyczną Rubedo Life Science. Firmy poinformowały, że będą wspólnie pracować nad przełomowymi produktami przeciwstarzeniowymi.

Beiersdorf nawiązał strategiczne partnerstwo z firmą bofarmaceutyczną Rubedo Life Science specjalizującą się w badaniach nad procesami starzenia się komórek.

Beiersdorf dodatkowo dołącza do Rubedo jako inwestor, biorąc udział w niedawno zamkniętej rundzie finansowania serii A za pośrednictwem funduszu Oscar & Paul Corporate Venture Capital Fund.

Celem współpracy jest wykorzystanie najnowocześniejszych badań Rubedo w pracach nad opracowaniem przełomowych produktów przeciwstarzeniowych.

– To partnerstwo może zrewolucjonizować rynek, łącząc wiedzę Rubedo w zakresie starzenia się komórek z doświadczeniem firmy Beiersdorf w zakresie innowacji w pielęgnacji skóry – stwierdził Marco Quarta, dyrektor generalny Rubedo Life Sciences.

– Łącząc najnowocześniejszą wiedzę specjalistyczną obu stron chcemy na nowo zdefiniować standardy przeciwstarzeniowe w pielęgnacji skóry poprzez przełomowe innowacje – skomentował dyrektor generalny firmy Beiersdorf, Vincent Warnery.

– Widzimy ogromny potencjał w bardzo dynamicznej dziedzinie badań nad starzeniem się komórek, pozwalający na opracowanie rozwiązań w zakresie odmładzania skóry – dodała dr Gitta Neufang, starszy wiceprezes korporacyjny ds. globalnych badań i rozwoju.

Rubedo Life Sciences to firma biofarmaceutyczna badająca komórki odpowiedzialne za przewlekłe choroby związane z wiekiem i opracowująca w tym zakresie terapie. Należąca do firmy opatentowana platforma odkrywania leków Alembic opracowała  pierwsze w swojej klasie małe cząsteczki zaprojektowane z myślą o selektywnym celowaniu w różne typy starzejących się komórek, które odgrywają kluczową rolę w postępie chorób płuc, dermatologicznych, onkologicznych, neurodegeneracyjnych, zwłóknieniowych i innych chorób przewlekłych.

Zespół kierowniczy Rubedo składa się z liderów branży i wczesnych pionierów chemii, technologii i nauk przyrodniczych, posiadających wiedzę specjalistyczną w zakresie opracowywania i komercjalizacji leków, zdobytą zarówno przez duże firmy farmaceutyczne, jak i wiodące firmy biotechnologiczne. Siedziba firmy mieści się w Sunnyvale w Kalifornii.  

22 kwietnia br. firma Rubedo Life Sciences ogłosiła zamknięcie rundy finansowania A o wartości 40 mln dolarów. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na dalsze prace badawcze, m.in. nad terapiami łuszczycy i atopowego zapalenia skóry oraz udziałem starzejących się komórek w procesie zwłóknienia płuc.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. kwiecień 2024 22:25