StoryEditor
Hurt i dystrybucja
15.04.2020 00:00

Marzena Gradecka, Jasmin, PGD Polska: Pandemia od pierwszych dni weryfikuje biznesowe relacje

– Obroty nie zmalały, ani w hurcie, ani w detalu. W hurcie od początku epidemii notujemy wręcz rekordowe obroty. Jednak pandemia wiele biznesowych relacji weryfikuje dosłownie od pierwszego dnia. Poleciłam sporządzenie „czarnej listy” dostawców, którzy zachowali się szczególnie podle i cynicznie. Z pewnością będzie to przez nas zapamiętane na długo – mówi Marzena Gradecka, prezes sieci drogerii Jasmin i współwłaścicielka PGD Polska –największego ogólnopolskiego dystrybutora chemii gospodarczej i kosmetyków.

Jaki wpływ będzie miała obecna sytuacja na rynek drogeryjny? Czy spodziewacie się Państwo masowych zamknięć tradycyjnych drogerii, czy wprost przeciwnie – uważacie, że może wpłynąć na ten segment rynku pozytywnie?

Wpływ obecnej sytuacji na przyszłość rynku drogeryjnego jest trudny do przewidzenia. Tradycyjne drogerie zdają egzamin z dojrzałości i odpowiedzialności. Dodatkowo klienci często bywają zniesmaczeni wystawaniem w zewnętrznej kolejce przed Rossmanem i coraz częściej zaglądają do drogerii za rogiem. A tu, ku zaskoczeniu, reglamentowane u monopolisty towary są dostępne nie dość, że w szerokiej ofercie, to jeszcze we właściwej cenie. Dodatkowo klienci natykają się na mnóstwo niezwykle ciekawych kosmetyków.

Gdybym wiedziała, jak długo epidemia będzie trwała, odpowiedziałabym, czy rynek tradycyjnych drogerii zyska czy nie. Tymczasem sytuację oceniam jako interesującą i obiecującą.

Wiemy już, że sprzedaż kosmetyków przesuwa się obecnie także do innych kanałów, do sklepów spożywczych, do internetu. Czy to chwilowe zjawisko, czy utrzyma się na stałe?

Wszystkie wymienione segmenty się rozwijają, a właściwie rozwijały. Jest miejsce dla wszystkich kanałów zbytu w obszarze kosmetyków. A sytuacja zależeć będzie od poziomu zamożności konsumentów oraz od dalszego rozwoju sytuacji związanej z koronawirusem.

Jak obecna sytuacja wpłynie na rynek hurtowy? Czy należy się liczyć z zamykaniem lokalnych hurtowni, podhurtu? Czy jest to okazja dla większych podmiotów na przejmowanie rynku?

Tymczasem nie widzę związku. Popyt w ostatnim czasie był wysoki, firmy hurtowe raczej mają się lepiej niż zimą, mimo oczywistych kłopotów kadrowych i organizacyjnych. Jeśli jednak jest popyt, to prawdziwy handlowiec sobie poradzi.

Czy planujecie Państwo szybkie uruchomienie sklepu internetowego dla detalu i konsumentów?

Jesteśmy w trakcie dużego projektu w obszarze e-commerce. Zarówno w zakresie komunikacji, hurtu, jak i detalu. Prace rozpoczęliśmy w ubiegłym roku, jednak życie nas wyprzedziło.

Czy przychyla się Pani do stwierdzenia, że pandemia zweryfikuje biznesowe relacje?  

Tak. Pandemia wiele biznesowych relacji z dostawcami weryfikuje dosłownie od pierwszego dnia – na plus i na minus. Weryfikuje też postawy załóg.

Jeśli chodzi o dostawców, to pewna część producentów w pierwszych dniach po ogłoszeniu stanu epidemii przysłała  do naszej sieci detalicznej i dystrybucyjnej informacje o wstrzymaniu do odwołania wszelkich ustaleń w zakresie ich aktywności marketingowych. Było to o tyle szokujące i oburzające, że niektórzy z tych dostawców notowali w tym samym czasie najlepsze wyniki w swojej historii. Niekiedy nawet podnosili ceny w sposób dość trudny do uzasadnienia. Ta „chciwość” stanowiła zagrożenie dla sieci franczyzowej, która, jako operator sieci detalicznej, funkcjonuje głównie w oparciu o odnośne budżety.

Trzeba było interweniować, co niestety kończyło się różnie. Poleciłam sporządzenie „czarnej listy” dostawców, którzy zachowali się, a niektórzy nadal zachowują, szczególnie podle i cynicznie. Z pewnością będzie to przez nas zapamiętane na długo.

Informowaliśmy ostatnio, że rynek kosmetyczny zaczyna się budzić, że klienci kupują już nie tylko żele antybakteryjne i podstawowe artykuły higieniczne. Czy faktycznie widać już to ożywienie w danych sprzedażowych? Czy widać to również w sprzedaży stacjonarnej czy raczej w e-commerce?

W związku z tym, że zamknięte są zakłady fryzjerskie i kosmetyczne obecne rośnie zapotrzebowanie na farby do włosów, lakiery hybrydowe, również popyt na środki pielęgnujące wysuszone dłonie jest ponadnormatywny. W hurcie doskonale widać to po ogromnym wzroście zapotrzebowania ze sklepów internetowych. Jeszcze dzień, dwa przed świętami składane były bardzo poważne zamówienia. Jednak zwiększone zapotrzebowanie dotyczy dosłownie wszystkich kanałów przez nas obsługiwanych, zarówno hurtowych, jak i detalicznych. Oby ta tendencja utrzymała się jak najdłużej.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
10.04.2024 14:10
Notino otwiera nowoczesny magazyn pod Łodzią. Pachnące paczki dotrą do klientów jeszcze szybciej.
Notino otwiera nowoczesny magazyn pod Łodzią. Pachnące paczki dotrą do klientów jeszcze szybciej.makistock - stock.adobe.com
Notino to jedna z największych sieci sklepów internetowych z asortymentem kosmetycznym, perfumeryjnym, jak również akcesoriami dla dzieci itp. Dążenie do dzielenia się pięknem, wysublimowana oferta produktów w dobrej cenie to wyznaczniki marki i jednocześnie zobowiązanie dotrzymania wysokiej jakości. Nowy magazyn pod Łodzią otwarty przez markę ma sprzyjać jeszcze lepszemu dotarciu do klientów. Czy uda się realizować zamówienia jeszcze szybciej?

Notino, czyli sklep z szerokim asortymentem perfum i kosmetyków w niebywale atrakcyjnej cenie!

Notino, czyli sieć sklepów internetowych z różnorodnym asortymentem produktów, działa na rynku światowym już od 19 lat. Dzięki systematycznemu poszerzaniu swojej oferty, jak również otwarciu nowych magazynów, każdego roku dociera do zdecydowanie większej grupy odbiorców, czyli  konsumentów, sprawiając, że z piękna zamkniętego w produktach Notino może korzystać każdy, kto tylko tego pragnie. W ciągu prawie dwóch dekad działalności Notino udowodniło, że w promowanych działaniach konsumenckich kieruje się zarówno dystrybucją unikalnych produktów, jak również umożliwieniu szerszego dotarcia do globalnych, jak i lokalnych marek. 

Liczba 55 milionów zakupionych produktów w poprzednim roku jest świadectwem tego, że marka świetnie rozpoznaje potrzeby konsumenckie i nie stoi w miejscu.

W asortymencie sklepów Notino znajdziemy perfumy, kosmetyki, ale nie tylko. Kategorie produktów są cyklicznie poszerzane sprawiając, że w ofercie tego sklepu internetowego znajdziesz także zdrową żywność, odżywki, akcesoria dla sportowców, zabawki erotyczne, jak również artykuły higieniczne, czy wszelkiego rodzaju produkty dla niemowląt.

Nowy magazyn Notino pod Łodzią - jeszcze szybsza realizacja zamówień!

Notino, jako nowoczesna sieć sklepów stawia w swoich działaniach na rozwój, czyli poszerzanie swojej oferty, jak również docieranie do kolejnych grup konsumenckich. Zadowolenie z szybkiej realizacji zamówień na pewno im to ułatwi. Dlatego postanowiono wynająć 28 000 mkw. powierzchni magazynowej w MDC2 Łódź South Park.

Magazyn składa się z dwóch budynków dystrybucyjno-logistycznych, a inwestycja zlokalizowana jest w Głuchowie – 19 km na południe od Łodzi, z bezpośrednim dostępem do węzła Tuszyn na autostradzie A1.

Dzięki takiemu centralnemu położeniu magazynów, dotarcie do klientów z różnych części Polski będzie tak łatwe, jak nigdy dotąd. 

W magazynach zlokalizowanych pod Łodzią, Notino planuje dystrybucję zarówno kosmetyków, jak i perfum, czy leków bez recepty. Taka efektywna dystrybucja umożliwi bycie bliżej klientów i spełnienie ich potrzeb zakupowych, bez rezygnacji z jakości usług.

Szybkość dostawy jest kluczowych parametrem obsługi pozakupowej dla sklepów Notino, ponieważ skrócenie czasu dotarcia produktu do klienta ma niebywałe znaczenie przy kolejnych decyzjach zakupowych.

W sklepie internetowym Notiono znajdziesz wszystko, co będzie Ci niezbędne, by poczuć piękno i otaczać się wspaniałymi zapachami. Dostrzegaj, jak wspaniale jest dbać o siebie i móc czerpać, jak najwięcej z zakupów kosmetycznych z szybką realizacją usługi. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
29.03.2024 17:19
Mirosław Dąbrowski rezygnuje z zasiadania w zarządzie Delko SA
Obowiązki Mirosława Dąbrowskiego przejmą pozostali członkowie zarządu DelkoShutterstock
Mirosław Dąbrowski, wiceprezes zarządu i współzałożyciel Delko, zrezygnował z zasiadania w zarządzie spółki. Jego obowiązki przejmują pozostali członkowie zarządu Grupy – poinformowała spółka.

Dziś, 29 marca, zarząd Delko SA otrzymał od wiceprezesa Mirosława Dąbrowskiego oświadczenie  o jego rezygnacji z zarządu spółki z dniem 31 marca 2024 roku. Przyczyną rezygnacji są względy zdrowotne.

Mirosław Dąbrowski pozostanie w strukturach Grupy Delko i  nadal będzie z nią powiązany, pracując na mniej obciążających stanowiskach.

Mirosław Dąbrowski jest jednym ze współzałożycieli spółki Delko SA. W latach: 2000-2002 i 2005-2007 był wiceprezesem zarządu Delko S.A., od 2002 r. do 2007 r. prezesem zarządu Delko Otto Sp. z o.o. W latach: 1995-2000 był członkiem rady nadzorczej Delko S.A., w latach: 2003-2005 przewodniczącym rady nadzorczej spółki. Od 1992 r. jest współwłaścicielem Otto Sp. j. Od 1999 r. prowadzi działalność gospodarczą pod firmą PHU Otto Plus Mirosław Jan Dąbrowski. 

Rezygnacja wiceprezesa Mirosława Dąbrowskiego nie wpływa znacząco na bieżącą działalność, nie zmienia również strategii Grupy. Jego obowiązki przejmują pozostali członkowie zarządu Grupy. Osoby podlegające w strukturze Mirosławowi Dąbrowskiemu będą podlegać Ewie Marcinowskiej, nowemu członkowi zarządu – poinformowała spółka.

Grupa Delko jest jednym z największych dystrybutorów chemii gospodarczej, kosmetyków i artykułów spożywczych w Polsce w kanale detalicznym. Sprzedaje w kanale hurtowym (ponad 70 proc.), detalicznym (30 proc.). Prowadzi sklepy i supermarkety spożywcze oraz franczyzową sieć sklepów przemysłowo-drogeryjnych Blue Stop. Delko SA działa na rynku polskim od 1995 r. Spółkę założyło kilkunastu polskich przedsiębiorców w celu konsolidacji rynku.  Od 2001 r. Delko SA przejęło ponad 20 spółek z branży hurtowej jak i detalicznej. Od 2009 r. spółka jest notowana na GPW w Warszawie.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. kwiecień 2024 22:13