StoryEditor
Drogerie
16.05.2022 00:00

Rossmann planuje w tym roku otwarcie 90 drogerii i rozbudowę magazynów regionalnych

Rossmann Polska w swoim sprawozdaniu finansowym poinformował, że przychody firmy zwiększyły się o 9,3 proc. do 9,609 mld zł. Natomiast zysk netto wyniósł 981 mln zł. Sieć powiększyła się o 91 placówek i ma teraz 1 578 drogerii stacjonarnych. W tym roku planuje otworzyć kolejne 90 drogerii, a także rozbudować swoje magazyny regionalne.

Firma Rossmann Polska, w swoim sprawozdaniu finansowym, zauważyła, że w ubiegłym roku nastąpiło ożywienie rynkowe. W efekcie krajowa sprzedaż produktów zwiększyła się o 9,3 proc. do 9,609 mld zł. Do tego doszło 333,1 tys. zł ze sprzedaży eksportowej produktów i 5,23 mln zł ze sprzedaży usług w kraju.

Rosnąca sprzedaż dała Rossmannowi możliwość rozwijania sieci. Przez rok firma otworzyła 91 placówek stacjonarnych. Na koniec 2021 r. miała już 1 578 drogerii w 609 miejscowościach. Zlokalizowane są one w budynkach wolno stojących oraz w parkach i centrach handlowych. Wszystkie działały bez przeszkód, a tym ostatnim, dzięki powrotowi konumentów do dużych obiektów handlowych udało się odzyskać klientów i zwiększyć częstotliwości wizyt.

Czytaj też: Rossmann otworzy swoją 1578 drogerię w centrum Warszawy

W roku 2021 r. Rossmann wprowadził do oferty ponad 7 tys. nowych produktów. Są one odpowiedzią na najnowsze trendy w dbaniu o urodę i zdrowie, w dużej części oparte na naturalnych składnikach i będące przyjazne dla środowiska.

Rossmann Polska zatrudnia ponad 15 tys. osób. Jednak średnie zatrudnienie w firmie w ubiegłym roku zmniejszył się do 15 295 etatów, wobec 15 931 rok wcześniej. Łączne zarobki trzyosobowego zarządu (wynagrodzenia i premie) zwiększyły się rok do roku z 36,85 do 44,05 mln zł.

Firma zapłaciła w ubiegłym roku o wiele większe podatki niż w latach poprzednich. Na skutek wprowadzonego z początkiem ub.r. podatku od sprzedaży detalicznej – który w przypadku Rossmanna wyniósł 115,99 mln zł – koszty podatków i opłat wzrosły z 29,81 do 145,78 mln zł.

Rossmann podjął decyzję, że z ubiegłorocznych zysków wypłaci dywidendę dla swojego jedynego udziałowca, czyli holenderskiej spółki Rossmann Central Europe. Otrzyma ona 834 mln zł (rok temu dywidendy wyniosły w sumie 550 mln zł). Pozostałe 146,99 mln zł z zysku netto w ub.r. zasili kapitał rezerwowy Rossmann Polska.

W planach sieci Rossmann na ten rok jest otwarcie kolejnych 90 drogerii oraz rozbudowa magazynów regionalnych. Firma przeznaczyła na te cele 339,7 mln zł. Równocześnie poinformował, że utrzymująca się wysoka inflacja będzie miała wpływ na decyzje i wyniki w 2022 roku.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
06.05.2024 10:22
Drogerie Jawa prezentują najnowsze trendy beauty i edukują klientki
Kwartalnik Piękno by Jawafot. Drogerie Jawa
Najważniejsze trendy makijażowe i topowe fryzury, prawidłowa ochrona przed promieniowaniem UV, przyczyny starzenia się skóry i porady, jak o nią dbać, dietetyczne wskazówki – to wszystko Drogerie Jawa zaproponowały w swoim najnowszym edukacyjnym kwartalniku „Piękno by Jawa”.

Drogerie Jawa udostępniły najnowszy numer swojego bezpłatnego kwartalnika „Piękno by Jawa”. Znalazły się w nim artykuły na temat  najważniejszych trendów makijażowych na wiosnę, modnych fryzur, pielęgnacji przeciwsłonecznej –  podejmowana edukacja jest tu szczególnie ważna ze względu na ryzyko chorób i nowotworów skóry spowodowanych brakiem profilaktyki. Redakcja przeanalizowała także proces starzenia się skóry i podpowiada, jak o nią prawidłowo dbać.

Nie zabrakło tematu, który zawsze jest na topie, czyli prawidłowej diety bez zgubnego podjadania. Artykuł został wzbogacony wywiadem z dietetyczką Anną Moskwą.

Bohaterką wiosennego wydania „Piękno by Jawa” jest Beata Ciechan,  „Trenerka oszczędzania” która opowiada o swojej drodze do finansowej wolności podsuwając czytelniczkom wskazówki dotyczące zarządzania domowymi finansami.

„Piękno by Jawa” jest bezpłatnym kwartalnikiem sieci Drogerie Jawa wydawanym od 2021 roku. Artykuły opracowują współpracujące z Drogeriami Jawa dziennikarki. Publikacja zawiera treści dotyczące pielęgnacji skóry i makijażu, pielęgnacji i stylizacji włosów. Każde wydanie rozpoczyna wywiad z bohaterką numeru. W kwartalniku znajdziemy także rekomendacje produktów dostępnych w sieci Drogerie Jawa oraz artykuły dotyczące zdrowia i psychologii.

Czasopismo dostępne jest w dwóch formatach: wersja drukowana, nakład 20 000 egzemplarzy, wersja  online na: drogeriejawa.pl/piekno dostępna jako plik pdf z opcja pobrania lub jako odrębne artykuły.

Kolejny numer kwartalnika ukaże się pod koniec maja.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
02.05.2024 08:30
Hebe w Redzie na Kaszubach
Drogeria Hebe w parku handlowym M Park w Redziefot. Hebe
Sieć Hebe otworzyła nową drogerię w Redzie na Kaszubach. Sklep znajduje się w parku handlowym M Park, który został oddany do użytku w marcu tego roku.

Sieć Hebe tuż przed majówką otworzyła dwie nowe drogerie tego samego dnia. Od 30 kwietnia klienci robią zakupy w sklepach w Westfield Mokotów oraz w parku handlowym M Park w Redzie.

M Park to inwestycja  LCP Properties. Został otwarty w marcu br.  Ma łącznie 4433 mkw.  powierzchni, dwa budynki w bezpośrednim sąsiedztwie Lidla. Hebe konkuruje tu z Rossmannem (457 mkw).

Drogeria w Redzie jest pierwszą w tym mieście placówką Hebe. Sklep ma 290 mkw. Jest ustandaryzowany i  wyposażony zgodnie z wizualizacją sieci. Tradycyjnie, klienci kupujący w nowej drogerii mają do wyboru wiele akcji promocyjnych i mogą skorzystać ze sporych obniżek cen.

Według naszych wyliczeń Hebe ma obecnie w Polsce, włącznie z drogerią w Redzie, 354 drogerie.

Hebe to drogeryjna sieć należąca do portugalskiej Grupy Jeronimo Martins, w ramach której działa także sieć dyskontów Biedronka. Drogerie Hebe miały swój początek w Polsce. Niedawno sieć otworzyła pierwsze dwa stacjonarne sklepy w Czechach.

Całkowita sprzedaż Hebe w 2023 r. wyniosła 469 mln euro, 30,9 proc. powyżej 2022 r. Sprzedaż internetowa Hebe wzrosła w 2023 r. o 47,5 proc., co stanowi ok. 17 proc. całkowitej sprzedaży za rok 2023. W 2022 r. było to ok. 14 proc.

Czytaj także: Hebe: ponad 30 proc. wzrost sprzedaży w 2023 roku i rekordy w e-commerce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. maj 2024 01:56