StoryEditor
Producenci
19.10.2022 00:00

Poznaliśmy zwycięzców rankingu Perły Rynku Kosmetycznego 2022! [FOTOGALERIA]

57 produktów i linii w 18 kategoriach nagrodzili jurorzy z najważniejszych sieci drogeryjnych, aptecznych oraz e-sklepów i platform e-commerce statuetką Perły Rynku Kosmetycznego 2022 osobiście testując i wskazując najciekawsze rynkowe nowości.

Dziś, w hotelu Courtyard Marriott w Warszawie rozdaliśmy nagrody w rankingach Perły Rynku Kosmetycznego i Perły Rynku FMCG.

W kosmetycznej odsłonie projektu, w którym wyłaniane są najlepsze nowości z kategorii beauty, jurorzy wskazali zwycięzców w 18 kategoriach, w tym największych obejmujących produkty pielęgnacyjne i do makijażu, jak i wskazujących na produkty niszowe. Wśród marek walczących o tytuł Perły Rynku Kosmetycznego znalazły się zarówno znane marki o ugruntowanej pozycji, jak i zupełnie nowe – debiutujące na rynku.   

Najwięcej nagród przypadło w udziale firmie i marce 4Szpaki. Najwięcej złotych Pereł Rynku Kosmetycznego zdobyła firma Sylveco. Obie firmy specjalizują się w kosmetykach naturalnych.

Uczestnicy wydarzenia nie tylko odebrali statuetki, ale także mieli okazję do biznesowych rozmów. W jednym miejscu spotkali się producenci, dystrybutorzy oraz detaliści. Z uroczystości niektórzy wyszli z dodatkowymi cennymi nagrodami.

Firma KinAds - operator reklamowy największej w Polsce sieci kin - ufundowała 3 vouchery o wartości 15 tys. zł każdy na kampanię kinową oraz przygotowała quiz kinowy z nagrodami. Vouchery otrzymały: firma Delia Cosmetics, drogerie Pigment oraz sieć Lewiatan.

Natomiast firma Ada Plus - producent markowej biżuterii srebrnej ufundowała14 kompletów biżuterii srebrnej oraz kod rabatowy do swojego firmowego sklepu. 

Fundatorami upominków były też firmy Pripravka i Sorvella Perfume, które obdarowały jurorów oraz szczęśliwych zdobywców tytułów Perła Rynu Kosmetycznego i Perła Rynu FMCG.  

Perły Rynku to ogólnopolski, niezależny plebiscyt branżowy, w którym detaliści wskazują najbardziej udane nowości kosmetyczne, chemii gospodarczej, spożywcze oraz rozwiązania dla sklepów. Projekt składa się z dwóch równolegle przebiegających badań produktów kosmetycznych i FMCG.

Pierwsza edycja Pereł Rynku Kosmetycznego odbyła się w 2006 roku. Początkowo był to ranking konsumencki. Szybko jednak zmienił formę na ranking biznesowy, a jego formuła jest absolutnie wyjątkowa. Laureaci badania wyłaniani są przez profesjonalne jury, w którego składzie zasiadają menedżerowie z sieci drogeryjnych, aptecznych oraz platform e-commerce. Jurorzy osobiście testują produkty zgłoszone do badania i oceniają ich potencjał rynkowy.   

Co roku ocenie jurorów poddawanych jest kilkaset nowości. Na finałowym podium stają produkty, które są najlepiej rokującymi nowościami, zasługującymi na miano Złotej, Srebrnej lub Brązowej Perły Rynku. Niejednokrotnie udział w projekcie otwiera firmom, markom i produktom drogę do współpracy z wiodącymi retailerami.

Organizatorem rankingów Perły Rynku Kosmetycznego i Perły Rynku FMCG jest Wydawnictwo Gospodarcze – firma komunikacji B2B, wydawca branżowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”, a także organizator biznesowych konferencji i badań rynkowych wskazujących detalistom i konsumentom najlepsze rynkowe nowości.

Wyniki badania Perły Rynku Kosmetycznego 2022

KATEGORIA ODMŁADZAJĄCE KOSMETYKI DO TWARZY

Złoto: Kosmetyki konopne CosmIQ, CosmIQ

Srebro: Linia My Clinik Krilogy 50+ Krystyna Janda, Krystyna Janda

Brąz: Linia Botanical HiTech, Laboratorium Kosmetyczne Ava

KATEGORIA PIELĘGNACYJNE KOSMETYKI DO TWARZY

Złoto: Seria do twarzy Biolaven, Sylveco

Srebro: Lekki Krem Owocowy Cztery Szpaki, 4szpaki

Brąz: The Saem Iceland Hydrating Eye Stick, Sonia

KATEGORIA INTENSYWNA PIELĘGNACJA TWARZY – BOGATE FORMUŁY

Złoto: Eliksir odmładzający na noc Ajaton (30 ml), Brodr. Jorgensen

Srebro: Linia serum do twarzy Skincyclopedia, Milton CDI

Brąz: Serum kwasowe Szarotka Alpejska Cztery Szpaki, 4szpaki

KATEGORIA KURACJA DLA SKÓRY

Złoto: Intensywne nocne płatki regeneracyjne SunewMed+, SunewMed+

Srebro: Linia do pielęgnacji twarzy Bioderma Sébium, Naos

Brąz: Całoroczny peeling kwasowy 24% SkinTra - Destructor, Cosibella

KATEGORIA KOSMETYKI DO TWARZY – MODNE SKŁADNIKI

Złoto: Linia Feedskin, Sylveco

Srebro: Linia Yumi Face Care, Błysk

ex aequo

Srebro: Linia kosmetyków do pielęgnacji twarzy Potz, Vero Milena Potz

Brąz: Kosmetyki do pielęgnacji twarzy betaCarotene, Floslek

KATEGORIA KOSMETYKI DO TWARZY Z FILTRAMI UV

Złoto: Lekki ochronny krem SPF 50+ UVA UVB PA++++ HEV/IR, Senelle Cosmetics Łukasz Janiszewski

Srebro: Jeju Fresh Aloe Sun Gel SPF 50+ PA++++, Sonia

Brąz: Podkład CC Vital Skin SPF, Hean Fabryka Kosmetyków

KATEGORIA KOSMETYKI W TRENDZIE EKO

Złoto: Kasetki wielorazowego użytku oraz wkłady wymienne do makijażu: pudry, brązery, róże, rozświetlacze Natural Choice Ecocera, Kadorna

Srebro: Kosmetyki dla nastolatków Sylveco Wow, Sylveco

Brąz: Oczyszczający peeling do skóry głowy Vita Coco, New Flag

KATEGORIA KOSMETYKI DO MYCIA I STYLIZACJI WŁOSÓW

Złoto: Linia dziesięciu suchych szamponów Batiste, Ocean Trade

Srebro: Linia nawilżających kosmetyków do pielęgnacji włosów Vita Coco:

szampon, odżywka, maska, New Flag

Brąz: Szampon do włosów blond i rozjaśnianych Cameleo Silver, Delia Cosmetics

KATEGORIA NATURALNE KOSMETYKI DO WŁOSÓW

Złoto: Kosmetyki Yumi Hair Care, Błysk

Srebro: Szampon normalizujący w kostce Cztery Szpaki, 4szpaki

Brąz: Wcierka do włosów Medi Hair Booster, Kadorna

KATEGORIA INNOWACJA KOSMETYCZNA

Złoto: Puder do retuszowania siwizny Colorwin Retouch (3,2 g), Przedsiębiorstwo Handlowe Davi

ex aequo

Złoto: Pasta do zębów z CBD i probiotykami Ecodenta Sensitive (75 ml), Biok Lab

Srebro: Color Care Eyeshadow Palette - Very Peri, Looksus Lashes

Brąz: Żelowy okład z kapusty na piersi Brasi Pharma , Brassitech

KATEGORIA KOSMETYKI DO MYCIA I HIGIENY CIAŁA

Złoto: Mydło w płynie Rozmaryn i Mandarynka Cztery Szpaki, 4szpaki

Srebro: Żele pod prysznic Treaclemoon (500 ml), Milton CDI

Brąz: Seria kosmetyków do kąpieli i pielęgnacji ciała oraz dłoni Dairy Fun, Delia Cosmetics

KATEGORIA KOSMETYKI DO PIELĘGNACJI CIAŁA

Złoto: Linia kosmetyków Sylveco dla dzieci 3+, Sylveco

Srebro: Superkrem Cztery Szpaki, 4szpaki

Brąz: Linia kosmetyków Alphanova bebe, Eco and More

KATEGORIA KOSMETYKI I ZAPACHY DLA MĘŻCZYZN

Złoto: Linia naturalnych męskich kosmetyków z bambusem Orientana for Men, Orientana

Srebro: Żel do mycia twarzy z mikrocząsteczkami Tru Men Skin Care, FerrumLabs

Brąz: Linia kosmetyków Eco Men Pheromones, Laboratorium Kosmetyczne Ava

KATEGORIA WODY TOALETOWE I PERFUMOWANE DAMSKIE

Złoto: Wody perfumowane dla kobiet Made in Lab, Błysk

Srebro: Linia pięciu damskich wód perfumowanych Eau de Perfum (50 ml), Bolas d’e Olor

Brąz: Zapachy dla kobiet Sorvella Premium (50 ml): BCR; Kirk; Satin, Sorvella

KATEGORIA KOSMETYKI DO MAKIJAŻU OCZU

Złoto: Color Care Eyeshadow Palette – Triumph, Looksus Lashes

Srebro: Mydło do stylizacji brwi Eyebrow Expert, Delia Cosmetics

Brąz: Color Care - Eyebrow pomade - Dark Brown oraz Eyebrow styling soap - Rose Blossom, Looksus Lashes

KATEGORIA KOSMETYKI DO MAKIJAŻU TWARZY

Złoto: Żelowa baza pod makijaż Dewy Glow Invisible Illumination Lumene, Brodr. Jorgensen

Srebro: Sypkie podkłady mineralne: kryjący neutralny (6 kolorów) i kryjący ciepły (6 kolorów) Ecocera Mineral, Kadorna

Brąz: Linia Color Care: dwa bronzery, jeden róż i dwa rozświetlacze, Looksus Lashes

KATEGORIA PREMIERA KOSMETYCZNA

Złoto: Maska do twarzy Youth Shot SunewMed+, SunewMed+

Srebro: Puder sypki matująco utrwalający Fluffy Matte fixing powder, Hean Fabryka Kosmetyków

Brąz: Linia wegańskich dezodorantów Ecosoft, warianty: Flower Bloom, Herbal Garden, Summer Wind, Coloris

KATEGORIA DEBIUT KOSMETYCZNY

Złoto: Kosmetyki do makijażu Alix Avien Paris, Milton CDI

Srebro: Podkład CC Vital Skin SPF, Hean Fabryka Kosmetyków

Brąz: Linia produktów do pielęgnacji jamy ustnej Mahsa: pasta i płyn, DrQ Innovative Brands

Wyniki badania Perły Rynku FMCG 2022

KATEGORIA MIĘSO I PRZETWORY MIĘSNE

Złoto: Smalec Stelmański Sierpc, P.P.U.H. Stelmański

Srebro: Kurczak Polski Certyfikowany, Grupa Drosed

Brąz: Produkty Premium Flexi Food, Polskie Mięso i Wędliny Łukosz

KATEGORIA SOSY MOKRE, MAJONEZY, MUSZTARDY, KECZUPY

Złoto: Krem czosnkowy Smak, Prymat

Srebro: Sos teriyaki z sezamem Sen Soy, Flavor Hub

Brąz: Musztardy smakowe Kami: musztarda z curry oraz musztarda z suszonymi pomidorami, McCormick Polska

KATEGORIA KARMY I PRZEKĄSKI DLA ZWIERZĄT

Złoto: Karma mokra Rafi Cat: z cielęciną, z indykiem, z kaczką oraz z tuńczykiem (saszetki 100 g), DNP

Srebro: Linia przekąsek Wanpy, Milton CDI

Brąz: Karma sucha dla dorosłych psów ras małych i miniaturowych poniżej 10 kg Pupil Prime Quality, bogata w wołowinę z wątróbką (720 g), Pupil Foods

KATEGORIA NAPOJE ZIMNE I GORĄCE

Złoto: Linia herbat Ceylon SPA Sir Adalbert’s, Adalbert’s

Srebro: Linia herbat Boże Narodzenie Sir Adalbert’s, Adalbert’s

Brąz: Herbatki ziołowo-owocowe Herbapol, Herbapol-Lublin

KATEGORIA SŁODYCZE

Złoto: Katarzynki w gorzkiej czekoladzie 72% (134 g), Fabryka Cukiernicza Kopernik

Srebro: Wafle Familijne BLACKcoco, Colian

Brąz: Linia żelków funkcjonalnych Gummley, Hempley

KATEGORIA SŁONE PRZEKĄSKI

Złoto: Batoniki pieczone Olewnik: na bazie roślin i drobiowy z dodatkiem roślin, Olewnik

Srebro: Orzeszki ziemne lekko solone Felix, Intersnack Poland

Brąz: Prażynki Przysnacki o smaku bekonu, Intersnack Poland

KATEGORIA DANIA GOTOWE

Złoto: Zupy Jemy Jemy, Profi

Srebro: Sosy do gotowania stir-fry Sen Soy, Flavor Hub

Brąz: Skrzydełka klasyczne pieczone w marynacie Drosed, Grupa Drosed

KATEGORIA WĘDLINY I KIEŁBASY

Złoto: Kiełbasa sucha krakowska z pieprzem Olewnik, Olewnik

Srebro: Szynka myśliwska wędzona i szynka z czarnuszką Dary Puszczy, Zakłady Mięsne Pekpol Ostrołęka

Brąz: Kiełbasy królewskie Olewnik: ze schabem, ze schabem ostra, ze schabem z serem, Olewnik

KATEGORIA INNOWACJA SPOŻYWCZA

Złoto: Makarony smakowe Mediterranea na bazie jaj ściółkowych, RTA

Srebro: Linia żelków funkcjonalnych Gummley, Hempley

Brąz: Cukier żelujący 2:1 Diamant, Pfeifer & Langen Polska

KATEGORIA UNIWERSALNE I SPECJALISTYCZNE ŚRODKI CZYSTOŚCI ORAZ ZAPACHY DLA DOMU

Złoto: Kapsułki do zmywarki Somat Excellence 4w1, Henkel Polska

Srebro: Linia dyfuzorów zapachowych premium do domu Sorvella, Sorvella

Brąz: Kapsułki do prania E Power 3+1 Aromatherapy Essentials Orchidea & Olejek Makadamia, Henkel Polska

KATEGORIA ARTYKUŁY HIGIENICZNE

Złoto: Linia podpasek i wkładek Bella BioBased, TZMO

Srebro: Ekologiczne produkty do higieny intymnej Gentle Day, AAAA Europe Distribution

Brąz: Nawilżany papier toaletowy Aqua Wipes Premium (40 szt.), Lider

KATEGORIA DEBIUTY I PREMIERY

Złoto: Kapsułki do prania Perwoll Renew, Henkel Polska

Srebro: Passaty Rustica Jamar Premium, ZPS JAMAR Szczepaniak

Brąz: Wafle Familijne BLACKcoco, Colian

KATEGORIA DLA SKLEPU

Złoto: Aplikacja do zarządzania cenami i marżą w sieciach handlowych Pricely, Pricely

Srebro: E-paragon Spark, Platforma Detalistów

Brąz: Aplikacja Tikrow − baza pracowników tymczasowymi, Tikrow

KATEGORIA DOSTAWCY Z UKRAINY

Złoto: Linia przypraw Exclusive Professional Pripravka, PP SPS

Srebro: Wódka Hlibny Dar, BJC Distribution

Brąz: Linia soków Galicia Egzotyk, Galicia-Trade

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.12.2025 12:00
MGM Cosmetics składa wniosek o upadłość po dwóch latach działalności
To już koniec niemieckiej marki.MGM Cosmetics

Niemiecka marka pielęgnacyjna MGM Cosmetics, założona przez jedną z największych agencji modelek w kraju, po zaledwie dwóch latach obecności na rynku złożyła wniosek o upadłość. Decyzja kończy próbę zbudowania biznesu kosmetycznego opartego na prestiżu świata mody. Firma, której oferta obejmowała m.in. kremy i maski inspirowane produktami używanymi na światowych wybiegach, rozpoczęła obecnie wyprzedaż ostatnich partii towaru. Eksperci podkreślają, że to prawdopodobnie ostatni moment, by kupić kosmetyki marki w regularnym obrocie.

Problemy MGM narastały od wielu miesięcy. Spółka wskazała na poważny konflikt między wspólnikami jako główną przyczynę wniosku upadłościowego. Mimo silnego zaplecza wizerunkowego – agencja, do której należy marka, współpracuje z gwiazdami takimi jak Angelina Jolie, Brad Pitt czy topowi influencerzy – projekt kosmetyczny okazał się zbyt trudny organizacyjnie. Zarządzanie e-commerce oraz obsługą klientów wykraczało poza doświadczenie twórców marki, co szybko odbiło się na funkcjonowaniu firmy.

W lutym 2025 r. do współpracy zaproszono inwestora 4Tree Capital, który miał przejąć operacyjne kierowanie spółką. Współpraca jednak nie przyniosła oczekiwanych efektów. Próba odzyskania przez MGM udziałów zakończyła się fiaskiem, ponieważ inwestor zażądał kwoty nieakceptowalnej dla agencji. Jak mówi Marco Sinervo, szef MGM, projekt wymknął się spod kontroli niemal od początku, a rozbieżności wizji między partnerami stały się barierą nie do pokonania.

W związku z pogarszającą się sytuacją finansową i organizacyjną, sąd w Hamburgu powołał tymczasowego zarządcę – Kévina Tanguy’ego. Jego zadaniem będzie analiza kondycji spółki i ocena, czy możliwe jest przeprowadzenie skutecznej restrukturyzacji. To właśnie od wyników tej oceny zależy, czy marka będzie mogła kontynuować działalność w jakiejkolwiek formie.

Według informacji „WirtschaftsWoche”, w magazynach MGM znajdują się jeszcze partie produktów w fazie przedprodukcyjnej, które mogą zostać wprowadzone na rynek. Tanguy zapowiada działania stabilizacyjne i analizę potencjału dalszego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Na dziś jednak wszystko wskazuje na to, że projekt MGM Cosmetics stanie się jednym z najkrótszych epizodów w historii niemieckiego rynku beauty, mimo ambitnych planów i silnego zaplecza marketingowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.12.2025 11:16
Verona Products Professional ponownie otwiera sklep online
Nowy sklep znajduje się pod adresem https://ingridcosmetics.com/.Verona Products Professionals

W dynamicznie zmieniającym się świecie branży beauty, e-commerce stał się jednym z kluczowych kanałów kontaktu marki z konsumentem. Verona Products Professional (VPP) – znany polski producent kosmetyków makijażu, pielęgnacji i perfum – robi duży krok naprzód, odświeżając i uruchamiając na nowo swój sklep internetowy. Nowa odsłona sprzedaży bezpośredniej ma wzmocnić relację z klientami i umożliwić wygodny zakup ulubionych produktów z dostawą do domu.

4 grudnia 2025 r. marka ogłosiła oficjalne otwarcie sklepu internetowego pod adresem ingridcosmetics.com – platformy e-commerce dedykowanej przede wszystkim kosmetykom z portfolio Ingrid Cosmetics. To bezpośrednia odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, którzy coraz chętniej kupują kosmetyki online, poszukując wygody, szerokiej oferty i aktualnych promocji. Platforma już teraz oferuje pełną gamę produktów Ingrid — od podkładów, pudrów i korektorów, przez palety cieni, tusze do rzęs czy pomadki, aż po róże, bronzery i rozświetlacze. Zakupy mają być szybkie, intuicyjne, a dostawa — ekspresowa i bezpieczna. Podkreślając znaczenie tej zmiany, Verona prezentuje sklep jako przestrzeń, w której każdy klient może „cieszyć się pięknem bez kompromisów”, korzystając z regularnych promocji, nowości online i limitowanych kolekcji dostępnych tylko w e-commerce.

image

Sklep Verona Products Professional zmienia fokus — z pełnego portfolio marek na Ingrid

To nie jest pierwszy krok Verona Products Professional w kierunku sprzedaży online. Już wcześniej firma prowadziła własny sklep internetowy GoodSoul.eu — multibrandową platformę, która oferowała kosmetyki wszystkich marek z portfolio producenta, m.in. Ingrid Cosmetics, Vollare, Revia czy Vittorio Bellucci. Jednak pod koniec 2023 r. strona zaczęła przekierowywać użytkowników na stronę monobrandową Ingrid.pl, co było pierwszym sygnałem zmiany strategii handlowej.

Zmiana ta wskazywała na fokusowanie się na marce Ingrid jako flagowej w segmencie e-commerce, co może wynikać zarówno z analizy sprzedaży, jak i preferencji klientów. Zmniejszenie oferty wielomarkowej na rzecz skoncentrowanej monobrandowej ułatwia komunikację, buduje spójną identyfikację marki i pozwala lepiej odpowiadać na potrzeby konkretnej grupy odbiorców. Otwarty niedawno nowy sklep ingridcosmetics.com kontynuuje tę strategię i jest naturalną ewolucją wcześniejszych działań digitalowych. Dzięki temu klienci mają teraz dostęp do pełnej i aktualnej oferty Ingrid, zoptymalizowanej pod kątem zakupów online.

Tło i kontekst

Działania e-commerce Verona Products Professional nie dzieją się w próżni — firma w ostatnich latach mierzy się z różnymi wyzwaniami rynkowymi i operacyjnymi. Marka Ingrid — jedną z najpopularniejszych w portfolio VPP — doświadczyła m.in. zamieszania z obecnością na półkach drogerii Rossmann. W sierpniu 2024 r. pojawiły się doniesienia, że personel sieci informował o braku produktów Ingrid w sklepach, choć oficjalnie sieć zaprzeczała całkowitemu wycofaniu takich produktów ze sprzedaży. Fakty te stanowiły element szerszej niepewności wśród konsumentów co do dostępności marek VPP w tradycyjnych kanałach sprzedaży.

image

Revers i Verona Products Professional w czołówce zakwestionowanych do 2024 r. przez Safety Gate polskich produktów kosmetycznych [ANALIZA]

Ponadto niektóre produkty firmy znalazły się na liście zgłoszeń unijnego systemu Safety Gate RAPEX, który monitoruje bezpieczeństwo towarów na rynku UE. W analizie publikowanej w listopadzie 2024 r. Verona Products Professional była jednym z liderów wśród polskich marek kosmetycznych, których produkty zostały zakwestionowane w systemie Safety Gate — co mogło wpływać na wizerunek i działania marketingowe marki. W 2025 r. również odnotowano konkretne przypadki związane z wycofaniem zapachów marki Vittorio Bellucci w ramach tego systemu, co oznaczało konieczność działań naprawczych i komunikacyjnych ze strony producenta.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. grudzień 2025 07:13