StoryEditor

10. Forum Branży Kosmetycznej już 24 maja. Chcecie poznać trendy i robić biznes? Bądźcie z nami!

10 Forum Branży Kosmetycznej odbędzie się już 24 maja br. Spotkamy się stacjonarnie i będziemy mówić o trendach, które obecnie kształtują polski rynek kosmetyczny. Forum odbywa się pod parasolową marką Retail Trends 2022. W jednym miejscu i czasie organizujemy dwie najważniejsze konferencje Kongres Rynku FMCG i Forum Branży Kosmetycznej ze wspólną przestrzenią networkingową i wystawienniczą. Wstęp dla reprezentantów handlu jest bezpłatny.

Znakomici eksperci – prelegenci i paneliści – wezmą udział w tegorocznym, jubileuszowym Forum Branży Kosmetycznej. Menedżerowie z polskich i międzynarodowych firm kosmetycznych, analitycy z wiodących firm badawczych, szefowie najważniejszych organizacji branżowych narysują obraz dzisiejszego sektora kosmetycznego, wskażą perspektywy jego rozwoju, wiodące trendy, ale i zagrożenia mogące znacząco wpływać na plany i założenia.

Po dwóch latach, kiedy konferencja była organizowana z konieczności w formacie online, powracamy z nieukrywaną radością do jej stacjonarnej formuły. To oznacza osobiste spotkania, rozmowy, wymianę doświadczeń z ostatnich, trudnych dla wszystkich dwóch lat. To także okazja do zapoznania się z nowościami oferowanymi przez producentów kosmetyków oraz dostawców usług dla sektora.

Jednak nie tylko wokół kosmetyków będzie kręcił się ten dzień. Forum Branży Kosmetycznej odbywa się w tym roku pod parasolową marką Retail Trends 2022. Połączyliśmy pod nią dwie najważniejsze dla naszego wydawnictwa konferencje. To Kongres Rynku FMCG będący wizytówką redakcji Wiadomości Handlowych i wiadomoscihandlowe.pl oraz Forum Branży Kosmetycznej nierozerwalnie związane z redakcją Wiadomości Kosmetycznych.

Jest to więc okazja dla wszystkich, którzy chcą robić biznes w całym sektorze FMCG, by w jednym miejscu i czasie spotkać się w gronie praktyków i skorzystać z biznesowych możliwości, jakie daje to wyjątkowe wydarzenie.

Wspólny będzie także wieczór, podczas którego rozdamy statuetki Drogeria Roku 2022 oraz Market Roku 2022.

Zapraszamy do rejestracji na Retail Trends 2022 i do udziału w obu konferencjach – Forum Branży Kosmetycznej oraz Kongresie Rynku FMCG.  Przypominamy, że wstęp dla przedstawicieli handlu jest BEZPŁATNY.

ZAREJESTRUJ SIĘ 

PROGRAM FORUM BRANŻY KOSMETYCZNEJ NA RETAIL TRENDS 2022

09.00 – 09:05 Powitanie gości

09.05 – 09.25 Rynek kosmetyczny w Polsce na tle świata – stan obecny i prognozy, Michał Rudecki, client director, Nielsen

09.25 – 09.45  Etyka i transparentność działań podstawą strategii firm kosmetycznych. Jak kryzys wpływa na wizerunek marek i ich biznes? Marta Marczak, dyrektor, PWC Polska

9.45 – 10.05 Udoskonalanie opakowań na kosmetyki, środki higieny osobistej i chemii domowej (HPC) poprzez ekoprojektowanie. Beata Sypniewska, business development manager NEE  

10.05 – 11.10 DEBATA: Wpływ wewnętrznych i zewnętrznych czynników gospodarczych i politycznych na polski sektor kosmetyczny.

  • Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego
  • Leszek Kłosiński, prezes zarządu, Kanani Europe
  • Adam Nitecki, dyrektor generalny, Consumer Products Division L’Oréal Polska i Krajów Bałtyckich
  • Henryk Orfinger, współwłaściciel, przewodniczący rady nadzorczej, Dr Irena Eris
  • Tomasz Ślagórski, wiceprezes zarządu, KUKE

11.10 – 11.30 PRZERWA KAWOWA

11.30 – 11.50 Kosmetyki w internecie – potencjał e-commerce, perspektywy dla rozwoju rynku i narzędzia wspierające sprzedaż. Katarzyna Czuchaj-Łagód, analityk, prezes i właścicielka Mobile Institute 

11.50 – 12.10 Sprzedaż kosmetyków w aptekach, specyfika rynku i klienta, perspektywy dla rynku. Anna Wochna, prezes i założycielka Sunew Med+ 

12.10 – 13.00 DEBATA: Zmiana kanałów sprzedaży kosmetyków i nawyków konsumenckich, a logistyka i zarządzanie półką oraz zapasami.

  • Agnieszka Górnicka, prezes zarządu, Inquiry
  • Paweł Pietruszka, dyrektor zarządzający, Europe Distribution Group      
  • Dariusz Stasiukiewicz, dyrektor sprzedaży Polska, Delia Cosmetics
  • Mariusz Szymanowski, prezes zarządu, Grupa Nova

13.00 – 14.00 LUNCH

14.00-14.20 Fuzje i przejęcia na rynku kosmetycznym. Jaką drogę wybrać w obliczu aktualnych wyzwań. Dr hab. Maciej Stradomski prof. UEP, członek zarządu CMT Advisory

14.20-14.35 Rynek pracy w jednej aplikacji. Technologie wspomagające szybką rekrutację pracownikówEkspert firmy Tikrow

14.35-14.55 Trendy na rynku kosmetyków do kąpieli dla dzieci. Paweł Pietruszka, dyrektor zarządzający, Europe Distribution Group

14.55-15.15 Marki własne w kategoriach kosmetyczno-chemicznych – czynniki wpływające na wzrost rynku, oczekiwania partnerów handlowych i konsumentów. Szymon Mordasiewicz, Commercial Director GfK Consumer Panels & Services, Poland

15-15.15.30 Trendy w sztuce perfumeryjnej. Ekspert firmy Sorvella 

15.30-16.00 PRZERWA KAWOWA

16.00 – 16.20 Klasyczne surowce kosmetyczne w innowacyjnych recepturach – jak to co sprawdzone odkryć na nowo? Dr inż. Marta Pawłowska, safety asesor, założycielka i prezes zarządu Assessment Consulting Chemicals

16.20- 16.40 Storytelling, brand blocking i personalizacja w świecie opakowań – trzy trendy, które zwiększą sprzedaż Twojego produktu na sklepowej półce. Justyna Kierzkowska-Grzyb, kierownik działu marketingu, Aniflex; Maciej Wojtaszek, współwłaściciel, Aniflex  

16.40-17.30 DEBATA: Wiodące trendy na rynku kosmetycznym. Nurt eko, zrównoważony rozwój, nowości, relacje z konsumentami, partnerstwo na linii dostawca-handel

  • Ewa Łusiak, marketing manager Poland, Kneipp
  • Nataliya Malhanova, director strategic marketing, Avery Dennison Labels and Packaging Materials Europe
  • Kiril Marinov, General Manager, Henkel Beauty Care
  • Dr Anna Oborska, dyrektor generalna, Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego
  • Teresa Stachnio, dyrektor kategorii Beauty Care, Just Buy It Distribution

Forum Branży Kosmetycznej poprowadzą Katarzyna Bochner, redaktor naczelna Wiadomości Kosmetycznych oraz Łukasz Barbacki, ekspert rynku kosmetycznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
22.04.2024 16:08
Dm Drogerie Markt testują stacje refill dmBio do sprzedawania ekologicznych produktów spożywczych
W wybranych drogeriach dm w Niemczech klienci mogą kupować suchą bio żywność do własnych pojemników. Tak działają stacje refill dmBiofot. dm
Drogerie dm w Niemczech rozpoczęły proces testowania stacji dmBio do napełniania własnych pojemników ekologicznymi, organicznymi produktami spożywczymi. To jedna z dróg prowadzących do ograniczenia opakowań wprowadzanych na rynek.

Od lutego sieć drogerii dm zainstalowała na różnych rynkach w całym kraju stacje napełniania produktami ekologicznymi dmBio, w których klienci mogą kupić do własnych pojemników wybrane artykuły na wagę. Jest to około 10 produktów, w tym orzechy, soczewica, makaron orkiszowy, musli lub kawa.

Stacje działają obecnie w 15 wybranych sklepach dm w Hesji, Nadrenii Północnej-Westfalii i Dolnej Saksonii. Pilotaż prowadzony jest w takich miastach jak B. Kassel, Hanower, Bielefeld czy Münster.

– Jednym z naszych celów w dm jest unikanie opakowań. Wszelkie materiały opakowaniowe, których   klienci nie zabiorą do domu, nie muszą być zwracane do obiegu. Najprostszym sposobem na zaoszczędzenie na opakowaniu jest oferowanie naszych produktów bez opakowania. Wprowadzenie stacji  dmBio jest zatem logicznym kolejnym krokiem, dzięki któremu możemy zdobyć doświadczenie w tym obszarze – mówi Kerstin Erbe, dyrektor zarządzający dm odpowiedzialny za dział zarządzania produktami i zrównoważonego rozwoju.

image
Stacje refill dmBio w drogeriach dm w Niemczech
fot. dm

Klienci chcący skorzystać ze stacji refill mogą przywieźć własne pojemniki lub skorzystać z dostępnych na rynku pojemników depozytowych. Rodzaj pojemnika zaznaczają na wyświetlaczu urządzenia, zanim wybiorą rodzaj produktu, którym będą pojemnik napełniać. Następnie pojemnik jest ważony, po czym pojawia się cena i ilość, a klient drukuje etykietę.  

Czytaj także: Tak będą teraz wyglądały drogerie dm w Polsce. Znana sieć zmienia aranżację swoich sklepów

Dm Drogerie Markt to sieć drogeryjna z siedzibą w Karlsruhe w Niemczech. W ponad 4 tys. sklepów w całej Europie pracuje około 80 tys. osób. W 14 krajach Europy, w których działają obecnie DM sieć osiągnęła w roku finansowym 2022/2023 sprzedaż na poziomie 15,9 mld euro. W Polsce drogerie DM są obecne od kwietnia 2022 r. i prowadzą obecnie 26 drogerii oraz e-sklep. Oferta dm to ponad 12,5 tys. produktów, w tym 28 marek własnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
InPost wykonuje kolejny dobry ruch i wprowadza paczkomaty do szpitali
InPost ustawi swoje paczkomaty na terenie szpitaliInPost
InPost postawił swoje paczkomaty w pierwszych czterech szpitalach i finalizuje rozmowy z kilkunastoma innymi. To ogromne ułatwienie dla pacjentów i ich rodzin, a także dla personelu szpitali. To także nowy rozdział w precyzyjnych i szybkich dostawach e-zakupów.

Ten, kto w firmie InPost odpowiada za jej ekspansję, zasłużył na ukłony i oklaski. Kiedy już postawiłeś swoje magiczne skrzynki, z których można odebrać przesyłki o każdej porze dnia i nocy, we wszystkich miastach, na osiedlach, przy sklepach, przy biurowcach, przy stacjach paliw, gdzie jeszcze możesz je lokować? Tam, gdzie rodzi się problem i nagła potrzeba.

I tak właśnie robi InPost. Najpierw były lotniska. Paczkomat to wybawienie, kiedy wpakujesz do walizki za dużo kosmetyków albo ubrań i wiesz, że żadne błagalne patrzenie w oczy osobie robiącej odprawę na nic się nie zda. Albo trafią do śmietnika (kosmetyki) albo wracasz do domu (bez sensu). Albo wracasz do domu (bez sensu) albo musisz założyć na siebie trzecią bluzę i drugą kurtkę i grać fashion influencera, który rzuca właśnie wyzwanie: „kto dźwignie na sobie więcej łachów, ten wygrał soszjale”. A kiedy masz paczkomat w zasięgu, możesz nadać to co zbywa do kogokolwiek, kto odbierze przesyłkę podczas twojej nieobecności.

Wiadomość o paczkomatach, które właśnie są wprowadzane na teren szpitali przebiła chyba jednak lotniska. Myśl, że można tak łatwo nadać przesyłkę komuś bliskiemu, kto leży w szpitalu bardzo daleko, albo bardzo długo, jest po prostu wspaniała. Można wysłać przesyłkę z domu, można zrobić potrzebny zakup podając od razu adres paczkomatu w szpitalu. Również osoba przebywająca w szpitalu może po prostu sama zrobić zakupy przez internet z dostawą do szpitalnego paczkomatu. A łatwo sobie wyobrazić, że mimo gorszego samopoczucia takie potrzeby się rodzą. Może tym bardziej ma się ochotę samemu decydować o tym, co i kiedy dla siebie kupić.

Pierwsze paczkomaty trafiły do Centrum Zdrowia Dziecka, Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie, Narodowego Instytutu Onkologii w Gliwicach oraz Szpitala Świętej Trójcy w Płocku. Kolejny paczkomat zostanie  zainstalowany w Mazowieckim Szpitalu Bródnowskim. Z następnymi kilkunastoma trwają rozmowy. Jak jest to potrzebne, świadczą wypowiedzi przedstawicieli placówek medycznych.

– Paczkomat jest bardzo wygodnym i bezpiecznym rozwiązaniem, które z pewnością ułatwi życie pacjentom, ich rodzinom, a także personelowi. Dziękujemy firmie InPost za troskę o naszych najmłodszych podopiecznych oraz za dbałość o ich komfort i wygodę – mówi dr n. med. Marek Migdał, dyrektor Instytutu Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka.

Opiekunowie naszych pacjentów mogą odbierać i nadawać przesyłki o dowolnej porze dnia i nocy, bez konieczności wychodzenia ze szpitala. Jest to bardzo pomocne, zwłaszcza dla tych osób, którzy przebywają w szpitalu przez dłuższy okres – a są oddziały, gdzie pobyt wynosi nawet kilka tygodni  – mówi Katarzyna Pokorna-Hryniszyn, rzecznik prasowy Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie.

Paczkomat zapewnia szybki i dyskretny odbiór przesyłek przez personel medyczny i pacjentów, ograniczając ruch wewnątrz placówki – co sprzyja bezpieczeństwu sanitarnemu. Prosta i intuicyjna procedura odbioru umożliwia korzystanie z urządzenia przez osoby w różnym wieku oraz stanie zdrowia, a nadawanie i odbieranie paczek całodobowo jest niewątpliwie udogodnieniem dla personelu pracującego na zmiany i pacjentów hospitalizowanych na długie tygodnie z dala od miejsca zamieszkania – podkreśla Patrycja Kuźnia-Łakomska, spec. ds. komunikacji społecznej w Szpitalu Świętej Trójcy w Płocku.

– Paczkomat InPost  będzie ogromnym ułatwieniem dla naszych pacjentów, którzy przyjeżdżają do Gliwic na leczenie z całego kraju, a także dla pracowników. Będą oni mogli korzystać z tego urządzenia 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, nadając i odbierając swoje paczki – mówi Maja Marklowska-Tomar, rzeczniczka prasowa gliwickiego oddziału Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie – Państwowego Instytutu Badawczego.

Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze paczkomaty pojawiły się w Krakowie w 2009 roku.

Dziś  InPost to dziś największy i najwygodniejszy w Europie zautomatyzowany system odbioru i doręczania paczek, obejmujący ponad 35 tysięcy nowoczesnych urządzeń Paczkomat i ponad 30 tysięcy punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100 tys.  e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2024 12:29