StoryEditor
Producenci
24.05.2023 00:00

Pracownicy Beiersdorf zamiast do pracy w firmie ruszyli wspierać organizacje charytatywne

Care Beyond Skin Day w Chile. Pracownicy Beiersdorf we współpracy z organizacją pomagającą potrzebującym dzieciom odnawiali place zabaw i obiekty sportowe / fot. materiały prasowe
Dzień wolontariatu – Care Beyond Skin Day – to globalna inicjatywa Beiersdorf, która ma za zadanie zaangażowanie wszystkich pracowników z ponad 50 krajów w pracę na rzecz wspierania organizacji charytatywnych. Firma zachęca ich do poświęcenia jednego dnia roboczego na udział w różnorodnych lokalnych inicjatywach. Pierwsze prace już ruszyły. 

W tym roku po raz pierwszy pracownicy Beiersdorf z ponad 50 krajów zaplanowali lub nawet wdrożyli swoje działania w ramach Care Beyond Skin Day. W Chile we współpracy z organizacją pomagającą potrzebującym dzieciom odnowili place zabaw i obiekty sportowe, pomalowali ściany i naprawili obiekty organizacji. Zespoły w Wielkiej Brytanii pomagały oczyścić plażę Brighton wraz z obszarem należącym do Marine Conservation Society.

Pracownicy z krajów bałtyckich współpracowali z różnymi lokalnymi partnerami w celu oczyszczenia lasów ze śmieci. Natomiast w Hamburgu zasadzili drzewa, oczyścili poszczególne dzielnice miasta ze śmieci i ocenili różne miejsca pod kątem dostępności wózków inwalidzkich podczas akcji „mapowania kół”. Różnorodne inicjatywy prowadzone w pozostałych krajach będą podejmowane aż do końca lipca 2023 r. Swoje działania zgłosiło już ponad 700 pracowników Beiersdorf w 12 krajach.

– W Beiersdorf uznajemy naszą odpowiedzialność za wspieranie pozytywnych zmian i jesteśmy w pełni zaangażowani w dążenie do urzeczywistnienia naszych ambicji w zakresie zrównoważonego rozwoju. Dlatego z radością ogłosiliśmy naszą pierwszą globalną inicjatywę wolontariacką, dzień Care Beyond Skin  – mówi Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf.

Wyjaśnia, że od maja do lipca 2023 r. ponad 20 tys. pracowników ma szansę poświęcić jeden dzień roboczy na udział we wspólnej inicjatywie i dokonanie zmian w swoich społecznościach, jednocześnie przyczyniając się do globalnych wysiłków firmy.

– Te różnorodne akty troski ożywią naszą agendę zrównoważonego rozwoju na rzecz bardziej integracyjnego społeczeństwa i trwałego pozytywnego wpływu na środowisko – dodaje dyrektor generalny Beiersdorf.

Kierownictwo firmy podczas wewnętrznej globalnej konferencji liderów, która odbyła się w Travemuende w Niemczech, na początku maja także wzięło udział w pracach wolontaryjnych. Ponad 100 menedżerów Beiersdorf z całego świata wraz z lokalną organizacją ochrony przyrody Landschaftspflegeverein Dummersdorfer Ufer e.V. przeniosło rokitnika zwyczajnego z chronionego obszaru wydm uznanego za zagrożone siedlisko, usunęło śmieci z lokalnego rezerwatu przyrody i przygotowało sadzonki dębu do sadzenia.

– Ważne jest, aby cały zespół kierowniczy Beiersdorf dawał dobry przykład pracownikom. Dlatego wykorzystaliśmy kilka godzin naszej konferencji liderów, aby pokazać nasze zaangażowanie w program zrównoważonego rozwoju Care Beyond Skin – podsumował Vincent Warnery.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.05.2025 12:30
Program Lepszego Życia - Mustela nagradza swoich partnerów za aktywizację na rzecz lokalnych społeczności i środowiska
Program Lepszego Życia - Mustela nagradza swoich partnerów za aktywizację na rzecz lokalnych społeczności i środowiskaMateriał Partnera

Czy można łączyć biznes ze zmianą świata na lepsze? Mustela udowadnia, że tak – i robi to z sercem, konsekwentnie budując mosty między marką a realnym wpływem na otoczenie.

W ramach corocznej inicjatywy „Program Lepszego Życia”, firma nie tylko zachęca swoich partnerów biznesowych do działania, ale też nagradza tych, którzy będąc farmaceutami, są także lokalnymi liderami zmiany. Zainspirowana hasłem przewodnim Laboratories Expanscience: „Lepsze jakość życia jest w naszych rękach”, marka Mustela każdego roku zaprasza farmaceutów do dzielenia się swoimi historiami, inicjatywami i projektami prospołecznymi oraz pro środowiskowymi. Spośród zgłoszonych działań wybiera pięć najbardziej poruszających i wspiera je finansowo, honorując tym samym poczucie wspólnoty i siłę inspiracji. Program pokazuje, jak ogromny potencjał tkwi w codziennych bohaterach – ludziach, którzy łączą swoją zawodową rolę z głębokim zaangażowaniem społecznym. 

Maratony serca i pomoc dla czworonogów – działania  Pana Piotra Popeckiego

Pan Piotr to doskonały przykład tego, że można łączyć pasję z pomaganiem. Jako zapalony biegacz bierze udział w licznych biegach charytatywnych, z których dochód wspiera potrzebujących. Ale jego wrażliwość sięga dalej – do tych, którzy głosu nie mają. W krótkim czasie, wraz ze znajomymi, zorganizował akcję, dzięki której udało się wysterylizować około 30 bezdomnych kotów i znaleźć dla nich ciepłe, kochające domy: "Było to niezwykle wymagające zadanie – godziny spędzone na planowaniu, łapaniu i organizacji pomocy. Ale widok tych zwierząt w nowych domach, bezpiecznych i szczęśliwych, wynagradzał każdą trudność." 

To jednak nie wszystko – Pan Piotr organizuje także kiermasze rzeczy używanych, z których całkowity dochód trafia do Krakowskiego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami. Jak mówi: „To dla nas ważna inicjatywa – dajemy drugie życie przedmiotom, a jednocześnie pomagamy bezdomnym zwierzętom, które potrzebują pomocy.”

Dom pełen miłości – historia Pani Kariny Kowalskiej

Pani Karina to nie tylko farmaceutka, ale też córka, z dumą wspierająca swoich rodziców w ich niezwykłej misji, jaką było zostanie rodziną zastępczą dla wielu dzieci, tworząc dla nich dom pełen ciepła, bezpieczeństwa i miłości. „Wiem, jak ogromną zmianą w życiu było to dla nas wszystkich – ale wiem też, ile dobra z tego wynika. I nie wyobrażam sobie nie pomagać, skoro mogę” – mówi Pani Karina.

Na tym jednak nie poprzestaje! Regularnie bierze udział w charytatywnych rajdach, wspierając różne inicjatywy pomocowe. Jej energia i serce pokazują, że aktywizm lokalny może być codziennością.

Siła empatii i uśmiechu – serce Pani Eweliny Radzkiej

Pani Ewelina to prawdziwa czarodziejka dobra. Swoją przygodę z pomaganiem zaczynała jako wolontariuszka Szlachetnej Paczki, a dziś jest sercem i duszą grupy „Czarodzieje Uśmiechu”, która wspiera dzieci z niepełnosprawnościami i chorobami przewlekłymi. Organizuje zbiórki zabawek, słodyczy, artykułów codziennego użytku dla dzieci w szpitalach oraz wydarzenia pełne radości.

„Często słyszę pytanie: dlaczego to robię? Bo są to ogromne emocje. Takie, których nigdy w życiu nie doświadczyłabym w takim wymiarze, nie robiąc tego” – mówi. Brała udział w licznych festynach charytatywnych – jako supermenka rozdająca cukierki, organizatorka imprez, która animuje całe dzielnice.

Jednym z największych wyzwań była organizacja festynu na rzecz chłopca chorującego na dystrofię mięśniową Duchenne’a – przedsięwzięcie, które zintegrowało lokalną społeczność, wolontariuszy i młodzież. „Mam nadzieję, że moja opowieść o czynieniu dobra kogoś zainspiruje do działania, bo naprawdę warto.” – mówi Pani Ewelina.

Dobro, które procentuje – edycja po edycji

„Program Lepszego Życia” nie kończy się na wręczeniu nagród. To coś znacznie większego – to ruch, który z roku na rok zyskuje na sile. „Widzimy, jak nasi partnerzy – farmaceuci, którzy na co dzień troszczą się o zdrowie swoich pacjentów – stają się także liderami troski o ludzi, zwierzęta i środowisko. Dzięki ich postawie „lepsze życie” przestaje być hasłem – staje się rzeczywistością, którą współtworzymy. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tej zmiany. Bo kiedy biznes wspiera dobro, a partnerstwo nabiera ludzkiego wymiaru, dzieją się rzeczy naprawdę ważne.” – mówi Magdalena Rzewuska (Marketing Manager w Laboratoires Expanscience.

Czasem wystarczy jeden gest, jeden pomysł, jedno działanie, by rozpocząć coś wielkiego. Lepsze życie naprawdę jest w naszych rękach.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.05.2025 10:22
Włoski Conter chce przejąć pakiet mniejszościowy polskiego dystrybutora Corri
Tesori d‘Oriente

8 maja 2025 r. włoska firma Conter złożyła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosek o zgodę na przejęcie kontroli nad katowickim dystrybutorem kosmetyków i chemii gospodarczej – spółką Corri. Zgodnie z dokumentacją, Conter zamierza wspólnie zarządzać Corri z obecnymi udziałowcami, w tym Anną i Łukaszem Młynarczykami, Iwoną Lamch-Chlebowską, Marcinem Chlebowskim oraz Pawłem i Anną Szubami.

Conter to włoska spółka z siedzibą w Lodi Vecchio, specjalizująca się w badaniach, produkcji i sprzedaży środków higieny osobistej, kosmetyków do włosów i twarzy, suplementów diety oraz chemii domowej. Firma działa głównie na rynkach Europy Zachodniej i nie prowadzi na dużą skalę działalności dystrybucyjnej w Polsce, co – zdaniem ekspertów – zwiększa szanse na uzyskanie zgody UOKiK na planowaną transakcję. 

Conter S.R.L. jest strategicznym zakładem produkcyjnym w ramach Sodalis Group, odpowiadającym za wytwarzanie szerokiego asortymentu produktów kosmetycznych i higieny osobistej dla marek należących do tej grupy. Zgodnie z raportem zrównoważonego rozwoju Sodalis Group za 2023 rok, Conter działa wyłącznie na rzecz grupy, generując przychody poprzez świadczenie usług produkcyjnych dla jej marek. 

image
Drogeria Jasmin Elter, Osiedle Stefana Batorego 18, Poznań
Katarzyna Bochner, wiadomoscikosmetyczne.pl

Corri to znany polski dystrybutor włoskich marek kosmetycznych i detergentów, takich jak Tesori d’Oriente. Spółka posiada także własną markę Corri d’Italia, pod którą oferuje m.in. płyny do prania i płukania. Firma współpracuje zarówno z sieciami handlowymi, hurtowniami, jak i klientami detalicznymi, dysponując przy tym własnym magazynem i zapleczem logistycznym.

Warto przypomnieć w tym kontekście wypowiedź Pawła Szuby, prezesa Corri, z kongresu Retail Trends:

Klienci szukają marek, które się wyróżniają. Polski klient szuka czegoś odmiennego, wyjątkowego. Często woli zapłacić trochę więcej, ale w zamian otrzymać produkt, który się wyróżnia i odpowiada jego oczekiwaniom.

Potencjalne przejęcie może oznaczać istotne przyspieszenie rozwoju Corri – zarówno pod względem rozszerzenia oferty produktowej, jak i wzmocnienia sieci dystrybucji. Dla Conter z kolei wejście kapitałowe w polską spółkę stanowiłoby szansę na zwiększenie obecności na rynku Europy Środkowo-Wschodniej i rozwinięcie kanałów sprzedaży w regionie.

Sodalis przejmie pakiet mniejszościowy w Corri

Andrea Piaggesi, odpowiedzialny za eksport w Sodalis Group, podsumowuje międzynarodowy rozwój firmy i jej sukcesy, zwłaszcza na rynku polskim. Sodalis to największy włoski producent kosmetyków i chemii domowej, który dzięki 10 przejęciom w ciągu 10 lat działa dziś bezpośrednio w 6 krajach Europy, USA i Meksyku, a jego przychody sięgają 1,1 miliarda euro. Grupa posiada ponad 40 marek, m.in. Lycia, Deborah Milano, Biopoint, Artdeco, VO5, Brut, Zest.

Jak powiedział Piaggesi w komentarzu dla Wiadomosci Kosmetycznych:

Mam zaszczyt ogłosić, że zawarliśmy porozumienie z firmą Corri dotyczące objęcia udziałów mniejszościowych, mające na celu dalsze zacieśnianie naszej współpracy, a w niedalekiej przyszłości – miejmy nadzieję – przekształcenie Corri i jej znakomitego zespołu w naszą polską spółkę zależną. Polska jest bowiem największą europejską gospodarką, w której nie jesteśmy jeszcze bezpośrednio obecni, a przy tym wyróżnia się znacznie większą dynamiką niż inne rynki. Z tego względu jesteśmy świadomi, że rynek jest bardzo konkurencyjny i złożony, niemniej jednak początek naszej działalności jest obiecujący i jesteśmy gotowi inwestować, aby wspierać długoterminowy rozwój.

W ciągu ostatniej dekady Sodalis Group przejęła 10 firm i rozszerzyła działalność na sześć krajów Europy, a także Stany Zjednoczone i Meksyk, osiągając przychody na poziomie 1,1 miliarda euro. Na rynku polskim, będącym największą gospodarką UE bez dotychczasowej bezpośredniej obecności Sodalis, sprzedaż wzrosła z zera w 2023 roku do planowanych 30 milionów euro w 2025. Produkty grupy są pozycjonowane jako masstige – oferujące luksusowe doświadczenie w przystępnej cenie – a firma konsekwentnie inwestuje w innowacje, wprowadzając rocznie około 1000 nowych produktów. W Polsce Sodalis planuje dalszy rozwój, m.in. poprzez rozszerzenie oferty marki TDO o nowe produkty, takie jak balsamy do ciała.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. maj 2025 13:18