W skali globalnej skuteczność jest w ocenie kobiet daleko ważniejszym kryterium (65 proc. wskazań) niż wielofunkcyjność produktu (26 proc.), jego oddziaływanie na samopoczucie (25 proc.) lub przyjazność dla środowiska (22 proc.). Sugeruje to, że jeśli tylko produkt okaże się skuteczny, kobiety będą skłonne pójść na ustępstwa w kwestii pozostałych jego atrybutów.
Polki przypisują skuteczności najważniejsze znaczenie – aż 77 proc. polskich respondentek uznało ją za kluczowy czynnik przesądzający o zakupie produktów do pielęgnacji urody. Podobną postawę reprezentuje 75 proc. Rosjanek i Japonek.
Wyniki badania Philips Global Beauty Index 2018 dowodzą także, że na przestrzeni ostatnich lat wyraźnie wzrósł odsetek kobiet inwestujących w produkty do pielęgnacji urody mieszczące się w trendzie smart beauty, takie jak np. elektryczne szczoteczki do oczyszczania twarzy czy depilatory IPL. O ile w 2015 roku elektrycznej szczoteczki do twarzy używało zaledwie 9 proc. ogółu, to w 2018 roku odsetek ten wzrósł do 15 proc. Podobnie odsetek kobiet stosujących depilatory IPL zwiększył się z 3 proc. w 2015 roku do 7 proc. w 2018 roku.
41 proc. ogółu respondentek chciałaby, żeby w ciągu najbliższych pięciu lat produkty do pielęgnacji urody były opracowywane w oparciu o szerzej zakrojone badania naukowe i przy wykorzystaniu innowacyjnych składników. I tak się dzieje. Urządzenia, które pozwalają na wykonanie w domu zabiegów do niedawna dostępnych tylko w gabinetach, stają się coraz bardziej zaawansowane, łączą najnowsze technologie z osiągnięciami kosmetologii, by zabiegi były jak najbardziej spersonalizowane.