StoryEditor
Zapachy
18.03.2014 00:00

Jak pracują następcy Nostradamusa…

Gdzie i jak powstaje zapach? Kto jest odpowiedzialny za perfumeryjne trendy? Co pozostało po dawnej magii zawodu perfumiarza? Tajemnice zapachowych kompozycji zdradza nam Magdalena Bielecka, opiekunka klientów z Europy Centralnej firmy Jean Niel, z siedzibą we francuskim Grasse, stolicy światowej perfumerii.

Proszę nam uchylić rąbka magicznego świata zapachów. Czym zajmuje się taka firma, jak Jean Niel?
Na świecie są zaledwie 4 marki, które mają swoich własnych perfumiarzy: Chanel, Guerlain, Hermes i Jean Patou. Reszta swoje kompozycje zapachowe tworzy we współpracy z takimi firmami, jak nasza. Wygląda to dość prozaicznie: otrzymujemy brief, spotykamy się, rozmawiamy. Nad takim zleceniem pracuje zwykle 3-4 producentów komponentów zapachowych. Gdy najbardziej pasująca do koncepcji kompozycja zostaje wybrana, jest ona jeszcze dopracowywana podczas wielu kolejnych „wąchań”. Prace trwają od 6 do 18 miesięcy. Tak powstaje 80-90 proc. zapachów dostępnych na rynku.

A czy ten brief jest instrukcją mocno techniczną czy może pozostawia miejsce na kreację tak, że od inwencji perfumiarza zależy, z jakich nut będą składały się perfumy pachnące rewolucją lub letnią burzą?
W tym roku mija 30 lat od stworzenia perfum Paris Yves Saint Laurenta. Jego twórcy dostali zadanie stworzenia perfum przywodzących na myśl naręcze róż w hołdzie dla Paryża – miasta światła. Dzisiaj już nikt tak briefu nie formułuje. Bardzo narzekają na to perfumiarze, bo ich zawód został właściwie pozbawiony inwencji, nie ma już w nim miejsca na dawne kreacje. W dodatku ograniczają ich nie tylko oczekiwania zleceniodawcy, jego wytyczne, ale i cała masa przepisów i obostrzeń związanych z niektórymi surowcami.

O jakie obostrzenia chodzi?
Pierwsze regulacje dotknęły składników pozyskiwanych z organizmów zwierzęcych. Słynne piżmo czy ambra nie są stosowane w swej naturalnej formie od ponad 20 lat. Zastąpiły je surowce odtworzone syntetycznie i to niezależnie od tego czy mamy do czynienia z zapachami masowymi czy selektywnymi.
Od początku substancje zapachowe postrzegane były jako luksusowe? Skąd to się wzięło i dlaczego perfumy marek selektywnych wciąż zachowują ten ekskluzywny charakter?
Sposób pozyskiwania esencji zapachowej zawsze związany był ze szczególną wiedzą, umiejętnościami i zdolnościami. Zajmował się tym chociażby Nostradamus, który oprócz tego że był doradcą Katarzyny Medycejskiej, tworzył dla niej również perfumy. Nie bez wpływu na ekskluzywny charakter perfum, prócz „magicznych” receptur, mają także cenne składniki. Ogromne znaczenie ma chociażby to, z jakich upraw pochodzą surowce do ich wytworzenia. W przypadku perfum Chanel używa się stosowanej w przemyśle perfumeryjnym róży stulistnej, ale tylko z własnych, dokładnie monitorowanych plantacji firmy niedaleko Grasse. Wysokie koszty pracy we Francji sprawiają, że ceny tego surowca są o wiele większe niż w przypadku roślin uprawianych np. w Afryce, Azji czy na Bliskim Wschodzie. Poza tym trzeba pamiętać, że rynek surowców naturalnych jest bardzo trudny do przewidzenia. Wielkość zbiorów i ich jakość jest bowiem zależna od warunków pogodowych. Bywa, że ceny surowców szaleją – nieraz przekraczając trzykrotnie swoją zwykłą wielkość – również z powodów politycznych, gdy uprawy położone są rejonach zagrożonych działaniami wojennymi i nie ma jak stamtąd wywieźć zbiorów. To ryzyko jest oczywiście wliczone w cenę produktu. Dlatego perfumy, których renoma nie pozwala na zastępowanie jednych składników innymi, bardziej dostępnymi, tańszymi, a już na pewno nie syntetycznymi, zwyczajnie muszą być drogie. Poza tym trzeba pamiętać, że perfumy selektywne to produkt bardzo złożony, nie tylko z uwagi na liczbę wykorzystanych przy ich tworzeniu substancji zapachowych. Przy ich koncepcji pracuje nawet 30-40 firm, specjalistów z różnych dziedzin, bowiem liczy się nie tylko sam zapach, ale także to, jak wygląda flakon, jego nakrętka, kartonowe opakowanie, jaka gwiazda została zaangażowana jako jego twarz itp.
A tanie perfumy?
Perfumy i wody toaletowe z segmentu ekonomicznego, a nawet taniego, często tworzone są z substancji zapachowych kupowanych w tych samych firmach, w których zaopatrują się marki selektywne. Inna jest jednak ich jakość, która zależy od tego z jakich upraw pochodził surowiec do ich wytworzenia, a czasem są to zwyczajnie syntetyczne zamienniki. Receptury tanich zapachów są do tego dość proste, nie mają więc tej głębi, nie rozwijają się tak, jak to jest w przypadku najlepszych jakościowo produktów. Tu nie znajdziemy też takich naturalnych nut, jak irys, który jest najdroższym składnikiem, gdyż produkowany jest nie z kwiatu lecz z korzenia. By uzyskać esencję zapachową, trzeba więc zniszczyć trzyletnią uprawę, a następnie wszystko zaczynać od nowa. Również drogim komponentem jest zapach drzewa agar czyli oud. Jest to gwiazda perfum niszowych – składnik trudny do pozyskania, gdyż jest wytwarzany z grzyba, który atakuje drzewo od wewnątrz nie dając żadnych zewnętrznych symptomów.
Jakie są dzisiejsze trendy zapachowe? I kto je kreuje – marki czy perfumiarze?
Już się skończyły czasy, w których to perfumiarze byli kreatorami, poszukiwaczami zapachów, które następnie poprzez komponowanie ich ze sobą doprowadzały do stworzenia ostatecznego dzieła. Dziś zapach narzuca marka, która go sygnuje i musi on być odzwierciedleniem globalnych trendów, np. w modzie. Gdy w latach 90.  była moda na muzykę i styl grunge, sukcesem okazał się zapach Calvina Kleina One. Był to właściwie jedyny sensowny zapachu unisex, ponieważ idealnie wpasował się w ówczesną modę, gdy kraciaste koszule i wełniane czapki nosili wszyscy, niezależnie od płci. Gdy to się skończyło i wróciliśmy w stylu do męskich mężczyzn i kobiecych kobiet, zapachy unisex straciły rację bytu. Trendy poszły w zupełnie inną stronę. Obecnie w perfumiarstwie kobiecym panuje moda na wody kwiatowe. Jest to rodzina zapachów, która daje szerokie spektrum możliwości – od świeżych, bardzo delikatnych po orientalne, bardzo ciężkie, wieczorowe. Każdy znajdzie coś dla siebie i może ich używać niezależnie od pory roku. Żyjemy w takich czasach, że mamy sobie sprawiać przyjemność. Skoro do ryby możemy pić czerwone wino, jeśli lubimy, to również w perfumiarstwie przestają obowiązywać stare zasady, mówiące, że delikatne perfumy pasują tylko wiosną lub latem, a ciężkie orientalne to nuty na jesień. Tym bardziej że nasze gusta tak naprawdę nie zmieniają wraz z porą roku. Jeśli lubimy delikatny zapach, to mocny, zwracający uwagę jest dla nas po prostu trudny do zaakceptowania, bez względu na porę roku. Nikogo też już nie dziwi premiera orientalnego zapachu wiosną. Ważne jest bowiem to, byśmy używali tego z czym się czujemy dobrze.
Czy spośród tych zapachów kwiatowych możemy wskazać wiodące obecnie nuty?
Podstawa to jaśmin. Mówi się też o powrocie róży, ale tak naprawdę ona nigdy nie odeszła. Wciąż jest obecna w wielu zapachach. Sporo było w zeszłym roku kwiatu pomarańczy i olejku neroli, który również jest otrzymywany z kwiatów pomarańczy. Wszystko wskazuje na to, że ta moda jeszcze długo się będzie utrzymywać. Nie jest jednak tak, że nagle wszystko zacznie pachnieć w ten sposób, jak miało to miejsce w przypadku sukcesu wody Green Tea Elizabeth Arden. Wtedy wszyscy chcieli mieć produkty pachnące zieloną herbatą, łącznie z wytwórcami kosmetyki białej, pielęgnacyjnej. Teraz jednak przemysł pielęgnacyjny precyzyjnie dobiera zapachy tak, by pasowały do produktu, by się nie kłóciły z jego funkcją, przeznaczeniem czy właściwościami. Lekki krem nawilżający nie może pachnieć pudrowym, ciężkim irysem.
Jak wobec tego tworzy się zapach dla kosmetyków pielęgnacyjnych czy detergentów?
Podobnie jak w kompozycjach perfumeryjnych, nie ma tu miejsca na przypadkowość. Najpierw jest pomysł na produkt. Zapach jest dopiero uwieńczeniem tej koncepcji i musi być z nią maksymalnie spójny. I nie oznacza to wcale, że konsument oczekuje zapachu składników wykorzystanych w recepturze. Jeśli produkt przewidziany jest dla starszej skóry, to w kompozycji zapachowej można pozwolić sobie na więcej, nie musi ona być super-
delikatna, ulotna jak w przypadku preparatów 25+. Również im więcej krem ma zadań, tym kompozycja zapachowa może być bardziej złożona, bogatsza.
W tej chwili sporo się mówi o alergiach. Jednym z najsilniejszych alergenów są substancje zapachowe. Czy wobec tego istnieje trend odchodzenia od kosmetyków mocno nasyconych kompozycjami?
Kompozycje bez alergenów to takie z których wyeliminowano składniki alergizujące. W tej chwili jest ich 26. Można pozwolić sobie na skomponowanie zapachu z ich wykluczeniem, ale już niebawem owa lista ma zostać wydłużona. Nie są to co prawda substancje zakazane, ale jeśli się z nich korzysta i ich zawartość przekracza ustaloną normę, to trzeba poinformować o nich na opakowaniu, umieścić je na liście INCI. Ktoś, kto wie, na co jest uczulony, w łatwy sposób może dzięki temu wyeliminować produkty, które mogą wywołać u niego reakcję alergiczną. Pytanie tylko, ile osób ma taką wiedzę na temat swoich alergii. Dlatego w takim przypadku lepiej sięgać po produkty hipoalergiczne, przy produkcji których eliminuje się wszelkie substancje alergizujące. Myślę jednak, że po rozszerzeniu listy alergenów producenci takich preparatów będą mieli niezwykle trudną sytuację.
A zapachy, od których się odchodzi?
Unika się dziś kompozycji takich jak bardzo popularny kiedyś Davidoff Cool Wather – zapach świeży i właściwie niczym więcej się nie charakteryzujący, który nie rozwija się w czasie. Dziś szuka się czegoś więcej, czegoś bardziej skomplikowanego, z dodatkiem nut aromatycznych, które dodają zapachowi sportowej elegancji. Prosty zapach świeżego ogórka to dzisiaj za mało.
Zapachy mają płeć? Zdaje się, że są pewne różnice w preferencjach, więc jedne zapachy bardziej pasują do męskich produktów, a inne do kobiecych. Czy jest to ostra granica, czy raczej płynna?
Nuty zapachowe typowo męskie to tzw. aromaty, czyli zapachy przypraw: bazylia, tymianek, rozmaryn, szałwia, lawenda, geranium oraz nuty drzewne. Jeśli któraś z tych nut pojawia się w perfumach damskich, daje nam to tzw. trudny zapach, który nie będzie podobał się każdemu. Dlatego, jak na razie, o wiele większym powodzeniem cieszy się kwiatowo-pudrowa Lancome La vie est belle, od swojej poprzedniczki – drzewno-piżmowej Lancôme Magnifique.
Również perfumeria męska w pewnym stopniu czerpie z nut damskich, korzystając czasem ze składników kwiatowych, jak chociażby w przypadku Kenzo Power z różą, jaśminem i frezją jako bazą. Zapach miał grono zwolenników ale w ostatecznym rozrachunku nie przyjął się na rynku. Większą akceptacje zyskały natomiast nuty irysa. Są one wyraźnym komponentem zapachów Dior Homme, przewijającym się w jego kolejnych drzewno-kwiatowych odsłonach. Wiele wskazuje więc na to, że niedługo perfumeria damska i męska zacznie czerpać z tych zakazanych dotychczas składników i oba te światy zaczną w większym stopniu się przenikać. Bo wciąż poszukują czegoś nowego, sięgając po coraz odważniejsze składniki. 
Rozmawiała
Anna Zawadzka-Szewczyk


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Zapachy
03.04.2024 11:09
Historia i znaczenie perfum
Historia i znaczenie perfumMateriał Partnera
Perfumy, choć często postrzegane jedynie jako mieszanka zapachowa, mają bogatą i fascynującą historię sięgającą tysięcy lat wstecz. Początki perfumowania się ludzi sięgają starożytnego Egiptu, gdzie zapachy wykorzystywano podczas rytuałów religijnych i do balsamowania. Z czasem, perfumy zaczęły symbolizować status społeczny i osobistą elegancję, przekraczając granice geograficzne i kulturowe. Od kadzideł używanych w starożytnym Rzymie po luksusowe mieszaniny przypraw w arabskich pałacach, perfumy ewoluowały, stając się nieodzownym elementem codziennej pielęgnacji i wyrazem osobistej tożsamości.

Więcej niż zapach

Perfumy to coś więcej niż tylko zapach. Są one formą wyrażania siebie, mogą wywoływać emocje, wspomnienia i tworzyć niezapomniane wrażenia. Dla wielu osób dobór perfum to intymny proces, który odzwierciedla ich osobowość, nastrój lub nawet aspiracje. Niektóre zapachy stają się ikoniczne i rozpoznawalne na całym świecie, budując wokół siebie aurę luksusu i ekskluzywności (zobacz np. perfumy Hermes). Dzięki tej unikalnej mocy, perfumy często wybierane są jako prezent, oferując osobiste doświadczenie, które łączy darczyńcę i obdarowanego w subtelny, lecz znaczący sposób.

Perfumy jako idealny prezent

Wybierając perfumy na prezent, mamy do dyspozycji niezliczone opcje – od klasycznych, znanym markom po nowoczesne, niszowe zapachy. To sprawia, że perfumy są idealnym wyborem na każdą okazję, potrafiąc zadowolić nawet najbardziej wymagające gusta. Ich uniwersalność i trwałość sprawiają, że są to prezenty zarówno eleganckie, jak i praktyczne.

Zakupy perfum w erze cyfrowej

Zakupy perfum w sieci otwierają przed nami drzwi do świata nieograniczonych możliwości. Internetowy rynek perfum oferuje szeroki wybór zapachów z różnych zakątków świata, często w znacznie lepszych cenach niż tradycyjne perfumerie. Sklepy internetowe oferują także ekskluzywne edycje i limitowane wersje, które trudno znaleźć gdzie indziej. Dodatkowo, możliwość przeglądania opinii i recenzji pozwala na lepsze zorientowanie się w ofercie i dokonanie świadomego wyboru, nawet bez możliwości osobistego przetestowania zapachu. Zakupy online stają się coraz bardziej wygodne i bezpieczne, co przekłada się na rosnącą popularność tej formy poszukiwania idealnych perfum.

Ewolucja branży perfum

Branża perfum nieustannie się rozwija, dostosowując swoją ofertę do zmieniających się trendów i potrzeb konsumentów. Jednym z najbardziej interesujących trendów jest pojawienie się perfum dedykowanych dzieciom. Ta nisza rynkowa zyskuje na popularności, oferując delikatne,

bezpieczne formuły zapachowe stworzone z myślą o młodszych użytkownikach. Dzięki temu rodzice mogą dzielić swoją pasję do perfum z dziećmi, wprowadzając je w świat zapachów w sposób odpowiedni dla ich wieku. Rozwój ten pokazuje,

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Zapachy
13.03.2024 11:57
Zapachy inspirowane żywiołami: linia Harmoniq w Drogeriach Natura
Harmoniq
Od niepamiętnych czasów żywioły natury: woda, ogień, ziemia i powietrze, stanowią nieustanną inspirację dla twórców w każdej dziedzinie sztuki. Malarze, rzeźbiarze, poeci, filmowcy, a także perfumiarze czerpią z nich inspirację, tworząc dzieła, które poruszają, inspirują i przynoszą nowe perspektywy na otaczający nas świat.

Od niepamiętnych czasów, żywioły natury: woda, ogień, ziemia i powietrze, stanowią nieustanną inspirację dla twórców w każdej dziedzinie sztuki. Malarze, rzeźbiarze, poeci, filmowcy, a także perfumiarze czerpią z nich inspirację, tworząc dzieła, które poruszają, inspirują i przynoszą nowe perspektywy na otaczający nas świat.

Malarstwo od dawna wykorzystuje żywioły jako motyw przewodni. Woda, z jej niezliczonymi odcieniami i formami, od spokojnych stawów po wzburzone morza, była przedstawiana przez artystów takich jak J.M.W. Turner, którego burzliwe morskie pejzaże oddają moc i majestat wody. Ogień, z kolei, znajduje swoje odzwierciedlenie w dziełach, takich jak „Burza nad doliną Taury” Piotra Michałowskiego, gdzie żywioł ten jest symbolem destrukcji, ale i odrodzenia.

Rzeźbiarstwo również czerpie z bogactwa symboliki żywiołów. Prace, takie jak „Fontanna Czterech Rzek” Gian Lorenzo Berniniego w Rzymie, są hołdem dla wody i jej życiodajnej mocy, ukazującym zarówno jej spokojny, jak i dziki charakter. Ziemia, z jej stabilnością i trwałością, jest często przedstawiana w rzeźbie jako fundament, na którym spoczywa ludzkie życie, co można zobaczyć w monumentalnych pracach Henry’ego Moore’a.

image
Praca nad kompozycją zapachową to wysiłek zespołowy.
Harmoniq

Perfumiarze, podobnie jak artyści w innych dziedzinach, odnajdują w żywiołach źródło inspiracji do tworzenia zapachów, które przenoszą nas do innych światów. Woda w perfumerii to świeżość i czystość, ogień – pasja i siła, ziemia – stabilność i ciepło, a powietrze – lekkość i wolność. Twórcy perfum, tacy jak ci z niszowej marki Harmoniq, kreują kompozycje, które nie tylko odzwierciedlają te żywioły, ale także budzą emocje i wspomnienia, tworząc unikalne i osobiste doświadczenia dla użytkowników. Przedstawiając sześć unikalnych kompozycji, Harmoniq pragnie zaprosić swoich użytkowników do świata, w którym zapach staje się mostem łączącym człowieka z naturą.

Kolekcja zapachów Harmoniq

Kolekcja składa się z sześciu wód perfumowanych, z których każda symbolizuje inny żywioł i jest skierowane do różnych odbiorców, zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Są to: Velvet Dream (woda), Amber Dream (ziemia), Gold Dream (ogień) dla kobiet oraz Maverick (woda), Horizon (ogień) i Tempest (ziemia) dla mężczyzn.

 

Velvet Dream — Elegancja Wody

 

Velvet Dream to damski zapach, który urzeka swoją świeżością i delikatnością. Jego kompozycja nawiązuje do spokoju i tajemniczości głębin morskich, łącząc w sobie nuty morskie z akcentami kwiatowymi. Perfumy te przypominają spacer brzegiem morza o świcie, kiedy to pierwsze promienie słońca delikatnie muskają powierzchnię wody. Na kompozycję składają się nuty takie jak drzewo różane, ylang-ylang, brzoskwinia, rumianek, jaśmin, róża, wiciokrzew, gardenia, drzewo cedrowe, drzewo sandałowe, wanilia, i piżmo.

 

Amber Dream — Esencja Ziemi

 

Amber Dream przenosi w świat stabilności i bezpieczeństwa, jakie oferuje ziemia. To perfumy dla kobiet ceniących sobie siłę i trwałość, w których ciepłe nuty drzewne łączą się z akordami kwiatów i lekkim akcentem piżma. Zapach ten jest jak uścisk ziemi, pełen ciepła i życiodajnej mocy.

 

Gold Dream — Żar Ognia

 

Gold Dream to zapach dla kobiet odważnych, pełnych pasji i energii. Jego kompozycja to hołd dla ognia — żywiołu, który jest źródłem życia i niszczenia zarazem. Ciepłe nuty ambry i pikantne akcenty pieprzu tworzą zapach, który rozgrzewa i pobudza, niczym płomienie tańczące w kominku. Ta symfonia zapachu składa się z nut gruszki, bergamotki, cytryny, lawendy, kwiatu pomarańczy, róży, jaśminu, benzoesu, piżma i wetywerii.

 

image
Eleganckie flakony zachęcają do eksperymentów.
Harmoniq

 

Maverick — Odkrywcza Woda

 

Maverick to męski odpowiednik Velvet Dream, zapach dla mężczyzn, którzy cenią sobie wolność i niezależność. Słodkie nuty połączone z cytrusami i lekkim akcentem morskim przenoszą myśli w rejs po bezkresnych wodach oceanu, gdzie każda fala niesie nową przygodę. Ta woda perfumowana zawiera nuty świeżego imbiru, olejku eterycznego z tymianku, badianu, chai, róży, goździków, cynamonu, miodu, tytoniu, benzoesu, piżma i drzewa cedrowego.

 

Horizon — Ogień Przyszłości

 

Horizon to zapach dla mężczyzn, którzy patrzą w przyszłość z ogniem w sercu. Dynamiczne nuty drzewne i lekko pikantne akcenty tworzą kompozycję pełną energii i siły niczym wschód słońca zapowiadający nowy dzień pełen możliwości. Ta zapachowa kompozycja zawiera nuty absyntu, grejpfruta, mięty, lawendy, paczuli i cyprysu.

 

Tempest — Siła Ziemi

 

Tempest to męski zapach, który oddaje hołd nieujarzmionej sile natury. Ciężkie, ziemiste nuty łączą się z lekkimi akcentami zielonymi, tworząc zapach, który jest jak burza przetaczająca się przez pejzaż — pełen mocy i nieprzewidywalności. Nuty zapachowe składają się z pieprzu, bergamotki, geranium, lawendy, pieprzu, elemi, różowego pieprzu, wetywerii, paczuli, cedru, labdanum i ambroksanu.

Filozofia Harmoniq

Marka Harmoniq stawia sobie za cel nie tylko tworzenie wyjątkowych kompozycji zapachowych, ale również promowanie harmonii między człowiekiem a naturą. Ich perfumy są wyrazem poszanowania dla świata przyrody i jego niezwykłej różnorodności. Przez wybór żywiołów jako inspiracji dla swojej kolekcji, Harmoniq podkreśla związek, jaki łączy nas z Ziemią i jej pierwotnymi siłami.

Kolekcja żywiołów od Harmoniq to zaproszenie do świata, gdzie zapach jest kluczem do głębszego poznania siebie i otaczającego nas świata. Każdy z tych perfum opowiada własną historię, niosąc ze sobą emocje i doznania, które są tak różnorodne i bogate jak sama natura. To wyjątkowe połączenie sztuki perfumeryjnej z filozofią życia w zgodzie z naturą, które czyni ofertę Harmoniq tak atrakcyjną dla osób poszukujących nie tylko wyjątkowych zapachów, ale również głębszego przesłania.

Proces tworzenia perfum jest skomplikowany, bo to sztuka stworzenia zapachu, który ma oczarować i urzec nasze zmysły. W tworzeniu wchodzimy w świat, gdzie łączy się chemia, sztuka, psychologia i kreatywność. Perfumy są czymś więcej niż zmieszanymi składnikami zapachowymi. To są dobrze przemyślane kompozycje, które przywołują emocje i wspomnienia. Aby zacząć tworzyć zapach trzeba najpierw, chociażby  opanować do perfekcji i zrozumieć nuty i rodziny zapachowe, czym są, w jakie interakcje wchodzą ze sobą, jak rozwijają się na przestrzeni godzin, jakie są techniki mieszania. Tworzenie perfum to tak jak komponowanie utworu muzycznego czy też nowego przepisu kulinarnego. Trzeba tutaj eksperymentować ze składnikami jak w kuchni. Dodawać przyprawy i smakować. Przyglądać się. Pierwszym etapem jest stworzenie formulacji- proces najtrudniejszy, bo angażuje w 100% kreatywność autora. Kolejnym etapem to proces mieszania w proporcjach, a następnie długa maceracja. Efektem pracy jest kompozycja- lepsza lub gorsza, która odpowiada na oczekiwania końcowego odbiorcy, który kierując się sercem i emocjami wybiera intuicyjnie to, co dla niego najbliższe — Daria Gniezdowska, Business Development Manager Fragrances & Cosmetics w Drogeriach Natura

Harmoniq to marka, która w krótkim czasie zdołała zdefiniować nowe standardy w świecie niszowych zapachów na polskim rynku. Jej unikalne perfumy są wyrazem poszukiwania harmonii między człowiekiem a naturą, co odzwierciedla się w każdej flakonie. Dostępna wyłącznie w sieci drogerii Natura, Harmoniq oferuje ekskluzywność i dostępność, łącząc je z wysoką jakością produktów. Marka ta przyciąga uwagę klientów, którzy poszukują nie tylko zapachu, ale także historii i głębszego przesłania za swoim wyborem.

Harmoniq skupia się na tworzeniu kompozycji, które są inspirowane żywiołami przyrody, co jest odzwierciedleniem ich głębokiego zrozumienia i szacunku dla otaczającego nas świata. Ta filozofia przekłada się na wyjątkowe zapachy, które są zarówno świeże, jak i głębokie, oferując użytkownikom możliwość odnalezienia własnej, zapachowej ścieżki.

Dostępność marki wyłącznie w drogeriach Natura jest świadomą decyzją, mającą na celu zapewnienie klientom wyjątkowego doświadczenia zakupowego. Drogerie te, znane z oferowania wysokiej jakości produktów i wyjątkowej obsługi klienta, są idealnym miejscem dla marki, która stawia na indywidualność i ekskluzywność.

Dlaczego warto wybrać Harmoniq?

Wybór niszowej marki zapachów, takiej jak Harmoniq, jest nie tylko świadectwem doskonałego gustu, ale także gwarancją wyróżnienia się na tle zapachowego mainstreamu. W świecie, gdzie produkcja na masową skalę dominuje i często prowadzi do zatracenia unikalności, niszowe perfumy stają się symbolem indywidualizmu i poszukiwania głębszego znaczenia.

Niszowe marki zapachów, skupiając się na jakości, niezwykłości kompozycji i unikatowości składników, oferują coś więcej niż tylko zapach – oferują historię, która towarzyszy noszącemu je osobom. Wybierając Harmoniq, decydujesz się na zapach, który nie tylko odzwierciedla Twoją osobowość, ale także pozwala Ci wyrazić siebie w sposób, który jest niemożliwy do osiągnięcia za pomocą masowo produkowanych perfum.

Niszowe zapachy, takie jak te oferowane przez Harmoniq, są tworzone z pasją i precyzją, mając na uwadze nie tylko aktualne trendy, ale także wieczne poszukiwanie piękna i harmonii. To zapachy, które zostają zauważone, zapamiętane i kojarzone z konkretną osobą, tworząc niepowtarzalną aurę wokół ich właścicieli.

Wybierając niszową markę, inwestujesz również w jakość i oryginalność, co w długoterminowej perspektywie przekłada się na większą satysfakcję z używania. To decyzja, która pozwala na eksplorację zapachowego świata poza granicami komercyjnych propozycji, zapewniając jednocześnie, że twój osobisty zapach pozostanie tak wyjątkowy jak Ty sam.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. kwiecień 2024 04:21