
Sieci i centra handlowe


Sieci i centra handlowe Action z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży i ambitnymi planami ekspansji po I. półroczu 2025 r. Action, europejski dyskont niespożywczy, odnotował w pierwszym półroczu 2025 roku wzrost sprzedaży netto o 7,3 miliarda euro, co oznacza wzrost o 18 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku. Sprzedaż w sklepach porównywalnych (like-for-like) zwiększyła się o 6,8 proc., co potwierdza utrzymujące się zainteresowanie ofertą sieci wśród stałych klientów. 25.07.2025

Sieci i centra handlowe Niemiecki oddział Pepco ogłasza upadłość w celu restrukturyzacji działalności Pepco Germany GmbH złożyło wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego w sądzie w Berlinie, poinformował Reuters. Decyzja ta jest elementem szerszego planu restrukturyzacji działalności spółki na rynku niemieckim. – Widzimy duże możliwości na nową organizację sieci sklepów w Niemczech, tak aby mogła się rozwijać, mimo trudnej sytuacji na niemieckim rynku detalicznym – stwierdził Christian Stoffler, nowo powołany ... 24.07.2025

Sieci i centra handlowe Majowe wyniki centrów handlowych: kategoria zdrowie i uroda ze znaczącym wzrostem W porównaniu z ubiegłym rokiem, obroty w centrach handlowych w maju zwiększyły się o 2,8 proc., a odwiedzalność o 0,3 proc. Rekordzistą majowych wzrostów jest zdecydowanie segment rozrywki, który w porównaniu z majem 2024 roku zanotował wzrost aż o 36,6 proc. Na drugim miejscu uplasowały się restauracje i kawiarnie, a dalej były usługi oraz sektor zdrowia i urody – wynika z danych PRCH. 21.07.2025

Sieci i centra handlowe Sinsay jak Rossmann? Sieciówka publikuje wyniki testów kas samoobsługowych. W obliczu coraz większego tempa życia klienci sklepów oczekują szybkiej i wygodnej obsługi. W odpowiedzi na te potrzeby detalista coraz częściej sięga po kasy samoobsługowe. Jak wynika z raportu Global Market Insights, globalny rynek tego typu rozwiązań rośnie w tempie 10 proc. rocznie i do 2030 roku osiągnie wartość 10 miliardów dolarów. Trend ten znajduje odzwierciedlenie także na polskim rynku. 17.07.2025

Sieci i centra handlowe Claire’s rozważa ponowne ogłoszenie upadłości: problemy z zadłużeniem i spadkiem popytu Claire’s Stores Inc., amerykańska sieć sklepów z akcesoriami i kosmetykami, rozważa złożenie wniosku o ochronę przed upadłością dla swojej działalności w USA. Powodem są narastające trudności finansowe wynikające ze słabego popytu, rosnących kosztów importu oraz wysokiego zadłużenia. Firma, która już raz ogłosiła bankructwo w 2018 roku, ponownie znalazła się pod presją ze względu na pogarszające się warunki ... 15.07.2025

Sieci i centra handlowe Victoria’s Secret otworzy nowy sklep w Galerii Krakowskiej 8 sierpnia 2025 roku Victoria’s Secret zadebiutuje ze swoim najnowszym sklepem w Krakowie. Punkt sprzedaży zlokalizowany będzie na poziomie zero Galerii Krakowskiej, największego centrum handlowego w stolicy Małopolski. 03.07.2025

Sieci i centra handlowe Nowe centrum handlowe na Siekierkach: rusza budowa Placu Wiślanego Już w najbliższych tygodniach ruszy budowa Placu Wiślanego – nowoczesnej przestrzeni handlowo-usługowej zlokalizowanej na warszawskich Siekierkach, przy skrzyżowaniu Alei Polski Walczącej i ulicy Batalionu AK „Bałtyk”. Otwarcie zaplanowano na przełom 2026 i 2027 roku. Inwestycję realizuje APM Development, firma działająca w branży nieruchomości od 2003 roku. Nowy obiekt ma stać się istotnym punktem codziennych zakupów i ... 01.07.2025

Sieci i centra handlowe Action świętuje otwarcie 3000. sklepu w Europie Sieć dyskontów niespożywczych Action ogłosiła otwarcie swojego 3000. sklepu w Europie. Jubileuszowy punkt został uruchomiony w miejscowości San Rocco al Porto w południowej części włoskiej Lombardii i jest jednocześnie 157. placówką tej sieci we Włoszech. 24.06.2025

Sieci i centra handlowe UCE: Galerie handlowe wciąż pełnią funkcje społeczne, szczególnie cenią je młodzi konsumenci W ocenie 36,4 proc. Polaków, w obecnej sytuacji gospodarczej, społecznej i rynkowej w kraju jest za dużo galerii i centrów handlowych. Tak uważają głównie osoby dojrzałe (45-54 lat), zarabiające ponad 9 tys. zł netto miesięcznie i mieszkańcy miast mających 200-499 tys. ludności. Z kolei dla 46,1 proc. rodaków wciąż nie jest dość tego typu obiektów w Polsce. To najczęściej opinia najmłodszych dorosłych, konsumentów z ... 18.06.2025

Sieci i centra handlowe Aldi chce konkurować z drogeriami? Dyskont zaprezentował kosmetyki na lato marki własnej Lato i wakacje lada moment, coraz więcej konsumentów zaczyna poszukiwanie letnich kosmetyków, chroniących przed słońcem. “Wbrew pozorom, kosmetyków o takim zastosowaniu nie musimy szukać tylko w drogeriach i aptekach – możemy je po prostu wrzucić do koszyka podczas codziennych zakupów!” – kusi sieć Aldi, informując o gamie produktów na lato, sprzedawanych pod marką własną. 10.06.2025

Sieci i centra handlowe Galerie handlowe: jak wygląda ich potencjał? Czy będą w stanie połączyć online i offline? Nie ulega wątpliwości, że dynamiczny rozwój e-commerce wpływa na spadek ruchu w galeriach i centrach handlowych. Tradycyjne placówki wciąż mają duży potencjał, wymaga to jednak umiejętnego połączenia online i offline. O zmieniających się placówkach i relacjach z konsumentami mówi Adam Iwiński, prezes Hybrid Europe. 10.06.2025

Sieci i centra handlowe Inglot otwiera nowy butik w Magnolia Park – większa przestrzeń, nowe usługi i produkty W czerwcu polska marka kosmetyczna Inglot otworzyła nowy sklep w centrum handlowym Magnolia Park we Wrocławiu. Nowa lokalizacja na parterze, o powierzchni ponad 30 mkw., zastąpiła dotychczasowy punkt wolnostojący. Butik zaprojektowano zgodnie z najnowszym konceptem marki, który zakłada lepsze dostosowanie przestrzeni do potrzeb konsumentów – zarówno pod względem estetyki, jak i funkcjonalności. Klienci mogą teraz korzystać z ... 09.06.2025

Sieci i centra handlowe Atak na e-commerce Victoria’s Secret. Firma ostrzega przed wpływem na wyniki finansowe Victoria’s Secret & Co. poinformowała o incydencie bezpieczeństwa, który spowodował trzydniowe wyłączenie sklepu internetowego. Firma ostrzega, że zdarzenie może negatywnie wpłynąć na wyniki finansowe za bieżący kwartał. Trwają prace nad pełną oceną skali i konsekwencji ataku. Mimo że wstępne dane za pierwszy kwartał – zakończony 3 maja – nie zostały naruszone, to spółka podkreśla, że poniosła dodatkowe koszty i ... 04.06.2025

Sieci i centra handlowe The Body Shop wraca na rynek belgijski i szwajcarski pod nowym kierownictwem Brytyjska marka kosmetyczna The Body Shop planuje powrót do Belgii i Szwajcarii po wcześniejszym wycofaniu się z tych rynków. Licencję na prowadzenie działalności w obu krajach uzyskał niemiecki biznesmen Stefan Herzberg, były menedżer domów towarowych Karstadt. Pierwsze sklepy mają zostać otwarte jeszcze w 2025 roku. Herzberg prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy z belgijską siecią domów towarowych Inno, a także rozważa ... 04.06.2025

Sieci i centra handlowe MiniSo wraca do Polski. Po nieudanym debiucie planuje nowy start w Złotych Tarasach Po kilkuletniej nieobecności, sieć MiniSo ponownie wchodzi na polski rynek. Marka zadebiutowała w Polsce w 2018 roku, prowadząc cztery sklepy i ambitnie planując rozwój do 100 placówek do 2020 roku. Plany te pokrzyżowała pandemia, w wyniku której firma wycofała się z kraju. Teraz MiniSo powraca ze sklepem w warszawskich Złotych Tarasach. Wcześniej rozwój sieci prowadziła firma Miniso Lifestyle Polska, obecnie odpowiada za to ... 03.06.2025

Sieci i centra handlowe Empik rozwija ofertę retail media – nowe możliwości dla reklamodawców, w tym kosmetycznych Empik intensyfikuje działania w obszarze retail media, rozszerzając swoje narzędzia promocyjne o nowe kanały dotarcia do klientów. Poza platformą Empik Ads, która umożliwia samodzielne prowadzenie kampanii online, marka udostępniła reklamodawcom ponad 370 salonów stacjonarnych jako przestrzeń promocyjną. W efekcie Empik oferuje kompleksowe możliwości prowadzenia omnikanałowych kampanii reklamowych, obejmujących zarówno ... 30.05.2025

Sieci i centra handlowe Chanel otwiera butik w Gdańsku – pierwszy w Polsce poza Warszawą Otwarcie butiku Chanel w Gdańsku to wyraźny sygnał zmiany geograficznej strategii marek luksusowych w Polsce. Do tej pory obecność Chanel ograniczała się do warszawskich lokalizacji. Decyzja o ekspansji poza stolicę potwierdza rosnące znaczenie Gdańska jako regionalnego centrum sektora premium i wpisuje się w trend większej dostępności luksusowych doświadczeń zakupowych dla mieszkańców całej Polski. 30.05.2025

Sieci i centra handlowe INGLOT otwiera nowy sklep w Kuwejcie Marka INGLOT, we współpracy z partnerem franczyzowym – Grupą Apparel – ogłosiła uroczyste ponowne otwarcie swojego flagowego salonu w prestiżowym Avenues Mall w Kuwejcie. Neeraj Teckchandani, CEO Grupy Apparel, zaznaczył, że ponowne otwarcie salonu to wyraz strategicznego zaangażowania w rozwój rynku GCC i umacnianie współpracy z polską marką. 29.05.2025

Sieci i centra handlowe Pepco i Dealz stabilizują wyniki Grupy. Poundland wciąż pod presją Grupa Pepco opublikowała wyniki finansowe za I półrocze roku obrotowego 2025, osiągając przychody na poziomie 3,34 mld euro, co oznacza wzrost o 4,3 proc. rok do roku. Mimo ogólnego wzrostu, sprzedaż porównywalna (LFL) spadła o 0,7 proc., a wyniki poszczególnych marek ujawniają znaczące zróżnicowanie. Pepco i Dealz wykazały pozytywne tendencje, podczas gdy Poundland pozostaje pod presją, notując spadki we wszystkich kategoriach. 22.05.2025

Rynek i trendy Żele pod prysznic i szampony w Top3 najmocniej drożejących artykułów w kwietniu Po marcowej stabilizacji w kwietniu ceny w sieciach handlowych ponownie zaczęły rosnąć. Jak wynika z Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM SFA, w 9 na 13 sieci objętych analizą, ceny badanych produktów były w kwietniu wyższe niż miesiąc wcześniej. Najmocniej w ujęciu miesiąc do miesiąca podrożały jajka (7,85 proc.), żel pod prysznic (7,34 proc.) oraz szampon do włosów (4,87 proc.). 21.05.2025

Sieci i centra handlowe Rituals notuje rekordowy rok 2024 z 21 proc. wzrostem sprzedaży Marka kosmetyków i produktów wellness Rituals, mająca siedzibę w Amsterdamie, ogłosiła zakończenie roku 2024 z rekordowym wynikiem finansowym. Sprzedaż wzrosła o 21 proc. i osiągnęła poziom 1,79 miliarda funtów (2,1 miliarda euro), co stanowi znaczący skok względem 1,46 miliarda funtów (1,7 miliarda euro) w roku poprzednim. Według przedstawicieli firmy, na ten wzrost złożyły się przede wszystkim silny rozwój organiczny, ... 23.04.2025

Sieci i centra handlowe NIQ: W sklepach małoformatowych w 2024 kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaż produktów FMCG w sklepach małoformatowych – obejmujących duże, średnie i małe sklepy spożywcze, stacje benzynowe oraz sklepy alkoholowe – osiągnęła wartość blisko 24 miliardów złotych. Choć oznacza to wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, był on niewielki i wyniósł niespełna 1 proc. Jednocześnie wolumen sprzedaży spadł aż o 7 proc. 18.04.2025
