
Rynek i trendy


Rynek i trendy Przybywa konsumentów, którzy oglądają kosmetyki w internecie, ale kupują je w stacjonarnych sklepach [Raport Gemius] Kosmetyki i perfumy są w czołówce kategorii najchętniej kupowanych w internecie. Już 65 proc. respondentów badania „E-commerce w Polsce 2023” deklaruje, że to właśnie po te produkty sięga najczęściej podczas zakupów online. --- Najczęściej kupowane kategorie produktów w internecie. Raport "E-commerce w Polsce 2023", Gemius, Polskie Badania Internetu i IAB Polska ... 02.10.2023

Rynek i trendy Krajowy System e-Faktur, e-Paragony i systemy lojalnościowe to kluczowe wdrożenia IT firm z branży retail Branża retail zmagała się w ostatnich latach z wieloma wyzwaniami, które na stałe zmieniły zwyczaje zakupowe klientów. Miało to znaczący wpływ na decyzje inwestycyjne retailerów, którzy musieli szybko i skutecznie dostosować się do dynamicznego otoczenia. Po okresowej, ostrożnej wstrzemięźliwości, przyszedł czas na odmrożenie odkładanych dotąd wdrożeń. --- ... 29.09.2023

Rynek i trendy Nastroje konsumenckie stabilizują się Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, we wrześniu 2023 r. wyniósł -4,7, co oznacza spadek o 0,2 jednostki w stosunku do poprzedniego miesiąca. We wrześniu poziom nastrojów konsumenckich w Unii Europejskiej również spadł: średnia unijna wyniosła -18,7 wobec -17 w sierpniu 2023 r. --- ... 29.09.2023

Rynek i trendy Kosmetyki i perfumy nadal w czołówce internetowych zakupów [RAPORT GEMIUS] 65 proc. internautów wskazuje, że kosmetyki i perfumy to produkty najczęściej kupowane przez nich w internecie. Urodowe kategorie wyprzedzają tylko odzież i akcesoria (80 proc.) oraz obuwie (67 proc.). --- Raport "E-commerce w Polsce 2023", Gemius. Produkty kupowane w internecie FOTO: Gemius --- Niezmiennie to kobiety częściej ... 28.09.2023

Rynek i trendy Kline Group: Europa dalej goni Stany, jeśli chodzi o rozwój rynku profesjonalnych produktów do manicure Jak donosi Kline Group, na światowym rynku profesjonalnej pielęgnacji paznokci Stany Zjednoczone stały się prawdziwym liderem, podczas gdy Europa wciąż pokonuje wyjątkowe przeszkody na swojej drodze do wyjścia z pandemii COVID-19. Rynek Stanów Zjednoczonych odnotował stopę wzrostu na poziomie prawie 6 proc. w 2022 r., spowalniając z 7,3 proc. odnotowanych w 2021 r. Z drugiej strony wzrost w Europie w 2022 r. spadnie o 2,5 proc. w ... 27.09.2023

Rynek i trendy Co drugi konsument zdigitalizował w tym roku swoje zakupy. Kosmetyki wśród wiodących kategorii kupowanych w e-sklepach Inflacja i zbliżający się kryzys gospodarczy sprawiły, że swoje zachowania zakupowe zmieniło już 50 proc. konsumentów – wynika z raportu „(E)mergency Commerce – w kryzysie do e-commerce” przygotowanego przez e-Izbę. Najczęściej wskazywaną strategią, dzięki której polscy konsumenci chcą poprawić stan swojego budżetu domowego, jest przekierowywanie zakupów w kolejnych kategoriach do internetu. I to pomimo tego, że w ... 27.09.2023

Rynek i trendy GFK: Segment kosmetyków ekologicznych wciąż słabnie W okresie od lipca 2022 r. do czerwca 2023 r. wartość rynku kosmetyków ekologicznych, organicznych i bio spadła o 9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. W ujęciu wolumenowym był to spadek aż o 12 proc. Magdalena Pac-Pomarnacka, konsultant w Consumer Panel Services GfK, mówi: --- Główną przyczyną tych spadków jest fakt, że konsumenci rzadziej robią zakupy, a podczas jednej wizyty w sklepie kupują mniej ... 25.09.2023

Rynek i trendy GfK: Co trzecia osoba sprawdza czy marka jest pro-ekologiczna. Polacy chcą naturalnych, zdrowych i produkowanych w kraju produktów 73 proc. polskich konsumentów uważa, że ważne jest, aby marki podejmowały ekologiczne, odpowiedzialne działania. Dotyczy to wszystkich grup konsumentów. W przypadku Boomersów odsetek ten jest jeszcze wyższy i sięga 81 proc. 28 proc. konsumentów deklaruje, że sprawdza informacje o pro-środowiskowych praktykach marek często lub bardzo często. To postawa najczęściej spotykana w generacji Gen X. --- ... 22.09.2023

Rynek i trendy Nielsen: Sposób, w jaki społeczność LGBTQ+ kupuje kosmetyki i środki higieny osobistej, jest kluczem do pozyskania tego rynku Piękno to kluczowa kategoria dla społeczności LGBTQ+, ponieważ produkty z tej grupy pozwalają ludziom wyrazić siebie, niezależnie od tożsamości czy orientacji. Marki kosmetyczne mogą pomóc w stworzeniu środowiska, które celebruje różnice i pozwala na wyrażanie siebie bez obawy o negatywne konsekwencje. Marki sojusznicze są ważne dla społeczności LGBTQ+, ponieważ mogą zaoferować wsparcie zarówno finansowe (np. w formie ... 22.09.2023

Rynek i trendy Chemia gospodarcza jest obecnie liderem wzrostów cen w sklepach. Powodem są przede wszystkim wysokie koszty produkcji Jak wynika z najnowszego raportu pt. „Indeks cen w sklepach detalicznych”, autorstwa UCE Research i Uczelni WSB Merito, obejmującego blisko 80 tys. cen detalicznych z ponad 35 tys. sklepów, w sierpniu zakupy zdrożały średnio o 12,4 proc. rdr. Dla porównania, miesiąc wcześniej ten wskaźnik wyniósł 15,5 proc., a w czerwcu – 18,1 proc. rdr. Spośród siedemnastu kategorii uwzględnionych w raporcie i ponad 100 najczęściej ... 20.09.2023

Apteki Sprzedaż kosmetyków w aptekach wzrosła Apteki, na mocno nasyconym rynku kosmetycznym stają się coraz ważniejszym kanałem sprzedaży dla producentów kosmetyków. Ci, którzy w nim działają mają powody do zadowolenia, dla tych którzy chcą na niego wejść, najnowsze dane PEX PharmaSequence - firmy badającej rynek apteczny - będą zachęcające. Według najnowszych danych, sprzedaż kosmetyków w aptekach wzrosła o 10,3 proc. w pierwszych 17 dniach września w ... 19.09.2023

Rynek i trendy Nowa fala w zapachach gourmand; warzywa i zioła oraz produkty odzwierzęce W świecie perfumiarstwa obserwujemy fascynujący trend, który stopniowo nabiera siły — wprowadzanie do zapachów gourmand nowych i zaskakujących nut wytrawnych. Kiedyś kojarzone wyłącznie z kuchnią, takie składniki jak papryka, bazylia, burak czy pomidory stają się teraz inspiracją dla twórców perfum. Ten fenomen to efekt poszukiwań świeżości i oryginalności w perfumiarstwie. Projektanci zapachów zaczynają eksperymentować ... 15.09.2023

Rynek i trendy SW Research: dla 57,6 proc. respondentów ważniejsza jest jakość produktu niż jego cena Wyniki raportu "Preferencje zakupowe w Internecie" wykonanego przez SW Research dla Allegro wyraźnie wskazują, że priorytety konsumentów w zakupach online różnią się w zależności od indywidualnych preferencji i potrzeb. Niemniej jednak, zarówno cena, jak i jakość produktu, stanowią kluczowe czynniki wpływające na decyzje zakupowe, niezależnie od kategorii produktu. --- [...] w sytuacji, gdy platforma posiada dostęp do ... 15.09.2023

Rynek i trendy Branża dóbr luksusowych wciąż cieszy się zainteresowaniem inwestorów. Gotowi są słono płacić m.in. za udziały w firmach produkujących perfumy W raporcie firmy Deloitte, obok podsumowania wartości branży mody i dóbr luksusowych (Fashion & Luxury), znalazła się też analiza transakcji fuzji i przejęć (M&A) dokonanych w tym sektorze w 2022 r. W ubiegłym roku doszło tam do 292 transakcji, co oznacza wzrost o 2,7 proc. w porównaniu z rokiem 2021. – Co ciekawe, niższym zainteresowaniem cieszyły się spółki z sektora osobistych dóbr luksusowych, a liczba transakcji spadła ... 14.09.2023

Rynek i trendy Karolina Szałas, PMR: Rynek kosmetyczny hamuje. Do realnych wzrostów powróci, gdy poprawi się sytuacja materialna Polaków Jaka jest obecnie wartość rynku kosmetycznego w Polsce wg PMR i jakie są prognozy na kolejne lata? Przewidujemy w PMR, że w 2023 r. wartość sprzedaży kosmetyków w Polsce wyniesie ponad 32 mld zł, wzrastając nominalnie o ponad 9 proc. r/r. Wzrost ten będzie głównie kierowany wzrostem cen kosmetyków. Wyhamowanie dynamiki będzie wynikiem spadku realnego dochodu rozporządzalnego oraz spadku realnych wynagrodzeń, a co za tym ... 12.09.2023

E-commerce Trend dawania drugiego życia kosmetykom zostanie zatrzymany? Prywatna sprzedaż na platformach internetowych może paść ofiarą dyrektywy DAC7 Unijna dyrektywa DAC7 dotyczy prowadzenia sprzedaży na internetowych platformach, takich jak Vinted, Olx czy Allegro (ale też najmu nieruchomości, środków transportu czy miejsc parkingowych). Jej celem jest uszczelnienie systemów podatkowych, co wywołuje wiele dyskusji i wątpliwości wśród użytkowników tych serwisów. Izabela Franke, head of advisory w Future Mind mówi: --- Przede wszystkim należy podkreślić, że inicjatywa ... 11.09.2023

Rynek i trendy Admitad: sprzedaż online kosmetyków w Polsce wzrosła o ponad 20 proc. w pierwszej połowie roku Według analizy przeprowadzonej przez ekspertów z firmy Admitad, globalna sprzedaż w branży kosmetycznej zanotowała wzrost o ponad 15 proc. w pierwszym półroczu roku. Jednocześnie liczba zamówień online w Polsce wykazała zwiększenie się o 20 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Wartość brutto zamówień kosmetycznych dokonanych w Polsce wzrosła o 10 proc. Szacunki te opierają się na analizie danych z ponad 6,5 miliona ... 06.09.2023

Rynek i trendy Rynek salonów paznokci może liczyć na dalsze wzrosty Salony beauty specjalizujące się w stylizacji paznokci powstają jak grzyby jak po deszczu i nie narzekają na brak klientów, którzy chętnie wydają coraz większe kwoty na urodę i wellness. Do usług pielęgnacji i zdobienia paznokci przekonują ich innowacyjne produkty i techniki, podążające za nowymi trendami. To znów sprawia, ze rynek salonów paznokci staje się coraz bardziej konkurencyjny, z dużą liczbą salonów ... 06.09.2023

Rynek i trendy Mintel: 5 trendów w branży pielęgnacji skóry, z którymi każda marka musi się zapoznać W przeciwieństwie do innych kategorii produktów kosmetycznych i pielęgnacyjnych, w Wielkiej Brytanii przemysł produktów do pielęgnacji skóry zachował odporność na ekonomiczne przeciwności losu przez całą pandemię. Jednak wraz z rozwojem nowej "normalności" kupujący niezaprzeczalnie przyjmują zachowania świadczące o świadomości relacji ceny do wartości w odpowiedzi na rosnące koszty życia. Branża produktów do ... 01.09.2023

Rynek i trendy Nowy trend paznokciowy opanowuje Europę: Ukrainian manicure W świecie stylizacji paznokci co jakiś czas pojawiają się nowe trendy, które biją rekordy popularności w salonach - a co za tym idzie, w mediach społecznościowych takich jak TikTok czy Instagram. Najnowszymi trendsetterkami okazują się stylistki manicure z Ukrainy, które zaszczepiły Polkom, Niemkom i Francuzkom miłość do nowego wariantu dyskretnych, minimalistycznych paznokci, który stawia na precyzję wykonania i perfekcyjne ... 31.08.2023

Rynek i trendy Chińscy konsumenci tworzą czarne listy japońskich marek w związku z Fukushimą; na celowniku m.in. Shiseido Zauważalny jest rosnący sprzeciw chińskich konsumentów wobec japońskich produktów, w tym kosmetyków, w reakcji na kontrowersyjny plan Japonii dotyczący wypuszczania skażonych energią jądrową ścieków do oceanu. Wśród chińskich konsumentów coraz częściej pojawiają się czarne listy obejmujące ponad 30 japońskich marek kosmetycznych oraz listy alternatywnych produktów, a nawet niektórzy zaczęli zwracać już zakupione ... 31.08.2023

Opakowania Opakowania powinny nadawać się do wielokrotnego użytku, recyklingu lub biodegradacji. Tego oczekuje ponad połowa konsumentów Według ankietowanych w badaniu EKObarometr, branża opakowaniowa powinna skoncentrować się na produkcji opakowań wytwarzanych z materiałów przyjaznych dla środowiska oraz wielorazowych. Wytwarzanie opakowań nadających się do wielokrotnego użytku i recyklingu jest kluczowym wyzwaniem stawianym firmom przez 51 proc. respondentów badania EkoBarometr. Co ciekawe, najczęściej optowały za tym osoby po 55 roku życia. Z badania ... 31.08.2023
