Handel
Sklep Pepco w niemieckim Gelsenkirchen.

Sieci i centra handlowe Pepco ze wzrostem sprzedaży i rozbudową sieci... ale wycofuje produkty FMCG. Z którego rynku? Sieć sklepów Pepco w bieżącym kwartale odnotowała wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL) o 3,9 proc., przy jednoczesnym planie powiększenia się o 84 nowe placówki. Jak poinformowała Pepco Group, po 51 tygodniach roku obrotowego 2024/2025, rozpoczętego w październiku ubiegłego roku, sprzedaż porównywalna Pepco wzrosła rok do roku o 2,7 proc. Wyniki bieżącego kwartału okazały się szczególnie mocne, wspierając dalszy rozwój ... 02.10.2025

Sklep Shein we Włoszech (Shutterstock)

Sieci i centra handlowe Shein wchodzi do francuskich domów towarowych; branża protestuje Już w listopadzie francuscy konsumenci będą mogli kupować ubrania Shein w domach towarowych BHV oraz Galeries Lafayette. To pierwsza stała obecność chińskiego giganta fast fashion w formie tzw. „shop-in-shopów” w Europie Zachodniej. Pierwszy lokal pojawi się na szóstym piętrze BHV w Paryżu, a kolejne zostaną otwarte w Galeries Lafayette w Dijon, Grenoble, Reims, Limoges i Angers – informuje Reuters. Do tej pory Shein ... 02.10.2025

eBay stworzył jedną z najbardziej dynamicznych platform marketplace

E-commerce eBay świętuje 30 lat wspierania globalnego handlu i przedsiębiorczości eBay, jeden z globalnych liderów w handlu internetowym, obchodzi w tym roku swoje 30-lecie. Od momentu założenia w 1995 roku, eBay przeszedł drogę od platformy aukcyjnej do globalnego marketplace, który każdego dnia łączy miliony kupujących i sprzedających ze 190 krajów. Przez trzy dekady przedsiębiorstwo miało ogromny wpływ na rozwój handlu elektronicznego, umożliwiając zarówno osobom prywatnym, jak i firmom udział w ... 02.10.2025

Adam Kołodziejczyk prezes drogerii Natura

Wywiady Adam Kołodziejczyk, Natura: Kluczowa jest bliskość klienta, unikalny asortyment i wysoka jakość obsługi Mijający rok oceniam bardzo pozytywnie, przede wszystkim pod kątem tempa zmian, jakie udało nam się wprowadzić w Naturze. Udało nam się zakończyć proces przejęcia kluczowych działów od poprzedniego właściciela, rozpocząć wdrażanie nowego konceptu sklepu, zmodernizować asortyment i wprowadzić pierwsze zmiany w strategii marketingowej – wylicza w rozmowie z Wiadomościami Kosmetycznymi Adam Kołodziejczyk, Prezes Zarządu i ... 01.10.2025

Dzięki nowemu partnerstwu Super-Pharm z Glovo klienci zyskają jeszcze szybszy dostęp do oferty drogerii, w tym do najpopularniejszych, trendujących produktów <em>–</em> mówi Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland.

Drogerie Kosmetyk z dostawą w pół godziny? Pierwszy kosmetyczny q-commerce w Polsce wystartował! To już oficjalne: Super-Pharm zaczyna współpracę z dwoma dostawcami: Glovo i Bolt Food. Od września oferta drogerii jest dostępna dla klientów za pośrednictwem aplikacji obydwu dostawców. Dzięki temu można wybierać spośród tysięcy produktów – z szybką dostawą do domu, mającą nie przekraczać 30 minut. Usługa jest dostępna we wszystkich 30 miastach, w których znajdują się drogerie stacjonarne Super-Pharm. To pierwsza ... 30.09.2025

Trena.pl w nowej odsłonie – jeszcze lepsze zakupy online dla klientów indywidualnych i biznesowych. Artykuł sponsorowany

E-commerce Trena.pl w nowej odsłonie – jeszcze lepsze zakupy online dla klientów indywidualnych i biznesowych. Trena.pl wchodzi na zupełnie nowy poziom! Nasze sklepy internetowe – polski, francuski, włoski i niemiecki – od teraz funkcjonują na nowej platformie, która została zaprojektowana z myślą o wygodzie i satysfakcji naszych klientów. Zmiana ta otwiera nowy rozdział w historii marki Trena i sprawia, że zakupy online staną się jeszcze bardziej intuicyjne, szybsze i przyjemniejsze niż dotychczas. 29.09.2025

Drogerie DM posiadają w Europie ponad 4 tys. punktów sprzedaży,

Drogerie Drogeria DM debiutuje w Ciechanowie Ciechanów zyskuje nową przestrzeń zakupową – już we wtorek, 30 września o godzinie 9:00, swoje drzwi otworzy pierwsza w mieście drogeria DM. Sklep powstał przy ulicy Prymasa Tysiąclecia 7c i jest miejscem, w którym klienci znajdą szeroki wybór produktów do pielęgnacji, zdrowia, dla dzieci i całych rodzin, a także nowoczesne usługi foto i inspiracje kosmetyczne. DM to największa pod względem sprzedaży drogeria w Europie. 29.09.2025

Dla polskich konsumentów w 2025 roku najważniejszymi kryteriami przy zakupie kosmetyków pozostają atrakcyjne ceny -mówi Karolina Szałas, senior analyst, PMR.

Rynek i trendy Karolina Szałas, PMR: Drogerie stacjonarne nadal liderem rynku, mimo dynamiki w kanale online Udział drogerii stacjonarnych maleje na rzecz internetu i dyskontów, ale dzieje się to na tyle stopniowo, że ich dominująca pozycja wciąż pozostaje niezagrożona – komentuje Karolina Szałas, senior analyst, PMR. Zjawisko to wiąże się między innymi z rozwojem strategii omnichannel, kiedy to własne e-sklepy największych sieci zwiększają zasięg i wygodę zakupów, ale równocześnie częściowo kanibalizują sprzedaż w sklepach ... 29.09.2025

Stacjonarna perfumeria Notino

Perfumerie Notino zadowolone z rosnących wyników. Polska – kluczowym rynkiem dla sieci Notino działa obecnie na 27 rynkach europejskich, obsługując ponad 30 mln klientów. W roku fiskalnym 2024 (maj 2024 – kwiecień 2025) firma osiągnęła obroty w wysokości 1,579 mld euro, co oznacza dwucyfrowy wzrost (blisko 20 proc.) w porównaniu z rokiem poprzednim. Tempo wzrostu Notino było ponad dwukrotnie wyższe, niż średnia dla europejskiego rynku e-commerce, które wyniosło ok. 8 proc. 24.09.2025

Dane potwierdzają ewolucję roli obiektów handlowych - mówią eksperci z PRCH

Sieci i centra handlowe PRCH: Kategorie usług oraz zdrowia i urody z największymi wzrostami sprzedaży w I półroczu 2025 Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) opublikowała swój najnowszy raport „Rynek obiektów handlowych w Polsce – I połowa 2025”. Wynika z niego, że na koniec czerwca 2025 zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce osiągnęły 13,95 mln mkw. GLA, a wskaźnik nasycenia wzrósł do 372 mkw. na 1 tys. mieszkańców. Jakie kategorie odnotowały największe wzrosty sprzedaży w tym czasie? 22.09.2025

Akcje Kasjerskie to autorski projekt DM

Drogerie Drogeria DM w Nowej Soli wspiera lokalną kulturę Czy codzienne zakupy mogą zmienić coś dobrego w lokalnej społeczności? Drogeria DM po raz kolejny pokazała, że tak. W ostatnią sobotę w drogerii tej sieci w Nowej Soli odbyła się wyjątkowa Akcja Kasjerska we współpracy z Nowosolskim Domem Kultury. W czasie trwania akcji za kasą zasiedli jego uczestnicy i przedstawiciele, a cały dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na bieżącą działalność tej instytucji. 22.09.2025

Strategia Rossmanna jasno pokazuje, że odmłodzenie marki jest dziś jednym z głównych priorytetów firmy

Drogerie Rossmann z nową strategią: sieć skupia się na młodym pokoleniu Rossmann prowadzi szeroko zakrojony proces odmłodzenia marki – strategia sieci zakłada przyciągnięcie młodszych klientów, a także zatrudnienie młodych pracowników, którzy staną się zarazem ambasadorami nowego wizerunku. Sieć drogerii w widoczny sposób stawia na działania, skierowane do pokolenia Z: zarówno poprzez formy komunikacji marketingowej, jak i programy pracy dla nastolatków oraz studentów. 22.09.2025

Czy sieć zniknie z Polski?

Sieci i centra handlowe Carrefour przygotowuje sprzedaż polskiego portfolio Francuska Grupa Carrefour we współpracy z bankiem JP Morgan przygotowuje się do sprzedaży niemal całego swojego portfolio w Polsce – donosi serwis La Lettre. W grę wchodzi ponad 800 sklepów oraz kilkadziesiąt centrów handlowych. Spółka przygotowała już pełen zestaw poufnych informacji dotyczących aktywów, które udostępniane są potencjalnym inwestorom do analizy finansowej, prawnej i operacyjnej. Carrefour podkreśla jednak, ... 19.09.2025

W ostatnich latach Condé Nast intensywnie rozwija działalność w obszarach cyfrowych i e-commerce, rozszerzając swoją tradycyjną rolę wydawcy o funkcję dostawcy nowoczesnych usług handlowych i marketingowych.

E-commerce Condé Nast uruchomi platformę handlową Vette; czym będzie się różnić od innych? Condé Nast przygotowuje się do wejścia w segment infrastruktury handlowej, zapowiadając start platformy Vette na początku 2026 roku. Nowe rozwiązanie ma umożliwić twórcom – w tym influencerom i byłym redaktorom – prowadzenie własnych butikowych witryn sprzedażowych bez konieczności posiadania stanów magazynowych. Model zakłada obsługę zamówień przez marki w formule dropshippingu, natomiast procesy płatności i logistykę ... 18.09.2025

W sierpniu w ujęciu miesiąc do miesiąca najbardziej podrożał żel pod prysznic 

Rynek i trendy Sierpniowy koszyk zakupowy: żele pod prysznic zdrożały bardziej niż kawa W sierpniu ceny codziennych zakupów nieznacznie spadły – wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy ASM SFA. Średnia wartość koszyka zakupowego w sierpniu 2025 r. była niższa niż przed miesiącem o blisko 2 zł (0,62 proc.). Dodatkowo, w 9 na 13 sieci objętych analizą, ceny badanych produktów również były niższe niż miesiąc temu. W ujęciu miesiąc do miesiąca najbardziej podrożał żel pod prysznic (7,91 proc.) ... 17.09.2025

02. październik 2025 13:29