
E-commerce


E-commerce Globalny rynek logistyki zwrotnej ma osiągnąć w 2023 roku 700 mld USD. Jak walczyć ze zwrotami w e-commerce? Konsumenci na całym świecie masowo kupują, a następnie zwracają produkty do sklepów internetowych. Jak podaje Statista, w 2023 r. globalny rynek logistyki zwrotów osiągnie wartość około 700 mld USD, a prognozy sugerują, że do 2029 r. urośnie o 36 pro. do ponad 950 mld USD. Problem dotyczy też Polski. Zarówno w kraju, jak i na świecie – wśród najczęściej zwracanych produktów znajdują się ubrania, buty, torby i ... 27.09.2023

E-commerce Ecommerce Europe: Stan polskiego e-commerce jest coraz lepszy W ostatniej dekadzie polski sektor e-commerce przeżywał dynamiczny rozwój, wykazujący najszybszy wzrost w historii. Odsetek gospodarstw domowych korzystających z Internetu wzrósł z 60 proc. w 2012 roku do 96,2 proc. w 2021 roku. Wszyscy internauci w Polsce zadeklarowali dokonanie zakupów online. Zauważamy także wzrost częstotliwości zakupów i średnią wartość koszyka. Szczególnie widoczny jest rosnący trend zakupów ... 27.09.2023

E-commerce Wszystko.pl i InPost zapowiadają wspólne działania marketingowe Wszystko.pl – platforma zakupowa Comarchu, która wystartowała pod koniec czerwca br. – poinformowała media, że w sierpniu rozpoczęła współpracę strategiczną z firmą InPost. Przesyłki będą dostarczane za pomocą rozwiązań logistycznych InPost - przez sieć kurierską oraz do paczkomatów InPost. Sprzedający mają otrzymać preferencyjne warunki cenowe w ramach umowy z operatorem oraz ochronę paczki do wartości 3 tys. ... 26.09.2023

E-commerce Answear otwiera pierwszy sklep stacjonarny Wkrótce zostanie uruchomiony pierwszy sklep stacjonarny marki Answear, który będzie działać w warszawskim kompleksie Fabryka Norblina. Wraz z marką Answear w tym samym kompleksie pojawią się także sklepy stacjonarne brandu PRM, który został przejęty przez Answear.com w czerwcu br. Zarząd Answear.com ogłosił, że spółka podpisała umowę z ARTN dotyczącą wynajmu powierzchni komercyjnej w celu otwarcia sklepów stacjonarnych dla ... 18.09.2023

E-commerce Rusza TikTok Shop. Na razie w USA W całych Stanach Zjednoczonych ponad 150 milionów ludzi korzysta z TikToka. Szukają tu rozrywki i inspiracji, w tym najnowszych trendów i porad dotyczących urody. Teraz dzięki uruchomieniu usługi TikTok Shop będą też mogli od razu kupić produkty prezentowane przez marki lub influencerów. TikTok Shop to nowa usługa platformy dla marek, sprzedawców i twórców treści internetowych, dzięki której mogą oni na żywo udostępniać ... 13.09.2023

E-commerce Ruszyła platforma e-commerce Promotee.pl integrująca polskie sieci franczyzowe i umożliwiająca producentom dotarcie do drogerii, aptek i sklepów spożywczych Na początku stycznia 2022 r. pisaliśmy o Grupie Nova i platformie novab2b.pl, która była pierwszym projektem e-commerce skierowanym do drogerii działających na rynku tradycyjnym i umożliwiającym właścicielom sklepów składanie przez internet zamówień u wielu dostawców oraz wyszukiwanie najkorzystniejszych ofert. Czytaj więcej: Grupa Nova zamiast Kosmeterii i platforma handlowa dla drogerii z ofertami od największych ... 12.09.2023

E-commerce Trend dawania drugiego życia kosmetykom zostanie zatrzymany? Prywatna sprzedaż na platformach internetowych może paść ofiarą dyrektywy DAC7 Unijna dyrektywa DAC7 dotyczy prowadzenia sprzedaży na internetowych platformach, takich jak Vinted, Olx czy Allegro (ale też najmu nieruchomości, środków transportu czy miejsc parkingowych). Jej celem jest uszczelnienie systemów podatkowych, co wywołuje wiele dyskusji i wątpliwości wśród użytkowników tych serwisów. Izabela Franke, head of advisory w Future Mind mówi: --- Przede wszystkim należy podkreślić, że inicjatywa ... 11.09.2023

E-commerce Po dwuletnim pilotażu partnerstwo Sephory i Zalando nie zostanie przedłużone WWD dowiedziało się, że Sephora i Zalando rozwiązują współpracę. Sephora potwierdziła w oświadczeniu, że partnerstwo, które pilotażowo rozpoczęło się dwa lata temu w Niemczech i we Włoszech, dobiega końca. Oświadczenie to odzwierciedla treść wewnętrznej notatki wysłanej we wtorek do dostawców i uzyskanej przez WWD. --- W kontekście silnej dynamiki biznesowej, jakiej doświadczamy w regionie [Europa, Bliski Wschód], ... 07.09.2023

E-commerce Topestetic kończy 10 lat. Z tej okazji szykuje kolejną kampanię z Magdaleną Różczką E-drogeria Topestetic pochwalila się w swoich mediach społecznościowych ujęciami z backstagu filmu reklamowego. To kolejna kampania z udziałem Magdaleny Różczki. Tym razem powstaje z okazji 10-lecia firmy. W przekazie dla swoich klientów drogeria Topestetic na swoim profilu na facebooku napisała: --- Bardzo dziękujemy Wam wszystkim za zaufanie i obiecujemy nieustannie się dla Was rozwijać. --- Magdalena Rożczka jest ambasadorką ... 06.09.2023

Prawo UOKiK weryfikuje stosowanie dyrektywy Omnibus przez platformy. Zalando i inni z zarzutami UOKiK przeprowadził szeroki monitoring platform internetowych, sprawdzając poprawność stosowania przez nie rozszerzonego obowiązku informacyjnego wynikającego z dyrektywy Omnibus. Nakłada ona na przedsiębiorców działających w internecie m.in. obowiązek podawania numeru telefonu, informowania czy i jak weryfikują udostępniane opinie, a w przypadku platform handlowych – wskazywanie, czy dana oferta pochodzi od przedsiębiorcy ... 04.09.2023

E-commerce Emilia Pawlak dyrektorem handlowym w Melissa Emilia Pawlak od sierpnia br. jest związana ze spółką Melissa, pod której szyldem działają stacjonarne i internetowa apteka-melissa.pl oraz internetowa drogeria e-melissa.pl. Objęła stanowisko dyrektora handlowego. Emilia Pawlak doświadczenie zdobywała w firmach handlowych. Najdłużej, przez ponad 11 lat (2004-2015) pracowała w Jeronimo Martins jako category manager i odpowiadała za zarządzanie kategoriami spożywczą, ... 02.09.2023

E-commerce Wojciech Tomaszewski został nowym wiceprezesem Morele.net Od 1 września 2023 roku, Wojciech Tomaszewski przyjmuje nowe stanowisko w krakowskiej firmie Morele.net, w roli wiceprezesa. Morele.net jest czołowym graczem na polskim rynku e-commerce. Przez ostatnich 11 lat, Wojciech Tomaszewski związany był z ANSWEAR.com, gdzie na początku pełnił funkcję Dyrektora ds. Marketingu i E-commerce, a później awansował na Członka Zarządu. Wojciech Tomaszewski to absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w ... 31.08.2023

Drogerie Coraz więcej produktów w sklepie internetowym Hebe. Czy program Hebe Partner pomógł sieci w rozwoju e-commerce? W kwietniu 2022 r. spółka Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja uruchomiła program Hebe Partner wprowadzając do sklepu internetowego hebe.pl produkty zewnętrznych dostawców. – Program partnerski Hebe Partner w ramach sklepu internetowego hebe.pl i aplikacji Hebe zakłada rozszerzenie oferty produktowej dzięki współpracy z partnerami, wybranymi dostawcami Hebe. Produkty oznaczone znakiem Hebe Partner będą wysyłane bezpośrednio ... 28.08.2023

Praca Więcej kosmetyków na Bee.pl - sklep poszukuje category managera Sklep internetowy Bee.pl, należący do białostockiej spółki Glosel, rozszerza kategorię “Uroda”. Oferujący produkty spożywcze i wiele innych kategorii zakupowych sklep poszukuje właśnie category managera. Dyrektor handlowy Bee.pl Sławomir Siergiejczyk we wcześniejszej rozmowie z wiadomoscikosmetyczne.pl podkreślał, że klienci coraz częściej interesują się produktami związanymi z pielęgnacją ciała, twarzy i włosów, a ... 25.08.2023

E-commerce UX, social media i AI. Co decyduje o sukcesie e-sklepów marek kosmetycznych? W raporcie „SXO & E-commerce dla branży kosmetycznej w Polsce” eksperci Semcore przeanalizowali serwisy internetowe Rossmanna, Douglasa, Drogerii Natura, Dr Ireny Eris, Sylveco oraz Booksy. Zbadali podstawowe błędy optymalizacji, widoczność historyczną oraz inne czynniki, istotne w kontekście SEO i UX, a przeprowadzając analizę danych historycznych, uwzględnili okres ostatnich dwóch lat. Czytaj więcej: Semcore: nawet Rossmann ... 25.08.2023

E-commerce Właściciel Bee.pl trzykrotnie zwiększył liczbę miejsc odbioru przesyłek internetowych Glosel – właściciel sklepu z ofertą spożywczo-przemysłową Bee.pl oraz księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl – powiększa sieć punktów odbioru osobistego. Od sierpnia kupujący online mają do dyspozycji 3 razy więcej miejsc, w których mogą odebrać przesyłki niż dotychczas. Na mapie znalazły się 23 nowe miejsca w całej Polsce. To wynik współpracy Glosela z serwisami usług kurierskich – Meest Post i ... 23.08.2023

Drogerie Tiktokerka @forbeautyhelps szaleńczo podbija sprzedaż Hebe TiKTok jest najszybciej rozwijającą się platformą społecznościową i sprzedażową. Pokazują to także ostatnie doświadczenia Hebe. Drogeryjna sieć założyła konto na TiKToku. Działa na kanale hebe_poland. To nie on jest jednak źródłem sukcesu, przynajmniej na razie. Obecnie znajdziemy tu cztery firmy z poleceniami produktów dostępnych w Hebe. Kanał Hebe ma 260 obserwujących i 600 polubień. Prawdziwe szaleństwo zapanowało ... 16.08.2023

Drogerie W Rossmannie darmowa dostawa. Sieć rozpoczyna walkę o klientów kupujących online. Wszyscy, którzy w najbliższą niedzielę 6 sierpnia zrobią w drogerii internetowej lub aplikacji Rossmann PL, zrobią zakupy za minimum 15 zł, otrzymają darmową dostawę. Wystarczy wejść na stronę rossmann.pl lub do aplikacji Rossmann PL, dodać do koszyka ulubione produkty za minimum 15 zł, wybrać sposób dostawy (przesyłka kurierska lub do Paczkomatu InPost), opłacić zakupy i czekać, aż Rossmann je dostarczy. --- Akcja jest ... 04.08.2023

E-commerce Zalando wprowadza nowe marki. Wśród nich Lancôme Zalando, jedna z wiodących europejskich platform e-commerce z modą i kosmetykami, w drugim kwartale roku odnotowała 87 proc. wzrost skorygowanego EBIT do 144,8 mln euro w porównaniu do ubiegłego roku. GMV oraz przychody odnotowały nieznaczne spadki. Firma podała, że jej solidne wyniki biznesowe wynikają z koncentracji na strategicznych inicjatywach, mających na celu przyspieszenie wzrostu, takich jak przyciąganie i utrzymywanie ... 03.08.2023

Perfumerie Notino pozyskało 280 mln euro na dalszy rozwój. Zbuduje za to m.in. magazyn w Polsce Perfumeria Notino zarobiła w ubiegłym roku miliard euro i chce dalej zwiększać swoją pozycję. W tym celu postarała się o wsparcie kredytowe w kwocie 280 mln euro. To największy zastrzyk finansowy w historii Notino, a zarazem największa kwota jaka kiedykolwiek otrzymała czeka firma. Udzieliły jej cztery duże czeskie banki: Česká spořitelna, Citibank, Komerční banka i ČSOB – donosi portal seznamzpravy.cz. Jakub Šedý, ... 01.08.2023

E-commerce Sławomir Siergiejczyk, Glosel: Jesteśmy otwarci na współpracę z markami kosmetycznymi Jaki macie Państwo plan na urodową część biznesu? Czy budujecie asortyment tak, żeby produkty i marki wpasowały się w wasz core’owy asortyment zdrowych, ekologicznych produktów, czy jednak idziecie w stronę marek korporacyjnych? Do tej pory tak właśnie podchodziliśmy do budowania asortymentu i widzimy bardzo dużą synergię, jeżeli chodzi o produkty naturalne w kategoriach spożywczych i kosmetycznych. Zauważamy np., że ... 24.07.2023

E-commerce Allegro: konsumenci poświęcają ok. 7,5h miesięcznie na zakupy online E-commerce stał się nieodłącznym elementem naszej codzienności, zapewniając wygodę i dostęp do szerokiej gamy produktów zaledwie kilkoma kliknięciami. Jednakże, trzeba zauważyć, że e-commerce jest jeszcze bardziej niestabilny i zmienny niż tradycyjna sprzedaż stacjonarna. Internet i technologia stale ewoluują, a preferencje i zachowania zakupowe konsumentów ulegają ciągłym zmianom. Firmy muszą dostosowywać się do szybko ... 18.07.2023
