Szkolenia
484600

Szkolenia Komunikacja w procesie sprzedaży w kanale tradycyjnym J. Pawelec: –Tradycyjny rynek jest pod presją wobec rosnącej konkurencji sieci handlowych i e-commerce. Sytuacja wymusza na właścicielach drogerii podjęcie rozmaitych działań w celu utrzymania rentowności biznesu. Zarządzający drogeriami starają się przyciągnąć klientów przez programy lojalnościowe, promocje, eventy, porady, podążanie za trendami aby mieć w ofercie nowe modne i poszukiwane produkty.Do oczekiwań rynku ... 26.06.2023

W ramach promocji swojej polityki cenowej DM wprowadziła dodatkowe oznaczania POS w  drogeriach oraz odświeżyła system komunikacji

Szkolenia DM promuje swoją politykę cenową i pokazuje klientom, jak oszczędzać na zakupach W polskich drogeriach DM znajduje się ponad 13 tys. produktów, zaś w sklepie online ponad 11,5 tys. W swoim portfolio DM ma łącznie 28 marek własnych, pod którymi występuje kilka tysięcy produktów we wszystkich kategoriach. Zgodnie ze swoją polityką cenową od początku obecności w Polsce, czyli od ponad roku, niezależnie od inflacji i innych czynników zewnętrznych, DM nie podniosła ceny sprzedaży na ponad 2 tys. produktów.– ... 14.06.2023

Poranne zakupy są realizowane w bliskich i wygodnych sklepach. Czas na większe sprawunki w dyskontach, super- i hipermarketach  przychodzi najczęściej po pracy

Szkolenia Piątek zastąpił sobotę jako najpopularniejszy dzień zakupów Według badania firmy technologicznej Proxi.cloud i platformy analityczno-badawczej Uce Reaserch, które zostało oparte na obserwacji zachowań przeszło 1,1 mln konsumentów robiących zakupy w 33 tys. placówek handlowych w całym kraju, Polacy najczęściej chodzą do sklepów w piątki. Tego dnia przeważnie odwiedzają dyskonty, supermarkety i sieci convenience. Na drugim miejscu są soboty, które głównie należą do hipermarketów. ... 07.06.2023

Maciej Kroenke, Strategy& Polska

Szkolenia Maciej Kroenke, Strategy&: Konsumenci będą wydawać więcej [Retail Trends 2023] Maciej Kroenke ze Strategy& Polska, podczas Retail Trends 2023, zwrócił uwagę, że wydatki konsumentów spadają, a najmocniej widać to w branży HoReCa, fashion czy AGD. Co istotne, dla konsumentów spada znaczenie jakości produktu, a rośnie znaczenie promocji oraz cen, które i tak pozostają najważniejszym czynnikiem zakupowym.– W komunikacji marketingowej powróciliśmy do ceny – mówił w swoim wystąpieniu.Kroenke stawiał ... 25.05.2023

Choć młodsze generacje są mocno zżyte ze światem cyfrowym, to w podobnym stopniu, jak starsi, deklarują potrzebę dotknięcia i poczucia realnego produktu podczas zakupów

E-commerce Młodzi konsumenci nie rezygnują z zakupów w sklepach stacjonarnych Bain & Company wspólnie z Google przebadał amerykańskich konsumentów z różnych grup wiekowych, aby sprawdzić, jak zmieniły się ich zwyczaje zakupowe po wywołanych pandemią ograniczeniach w dostępie do sklepów stacjonarnych. Badanie pokazuje, że pod względem przywiązania do zakupów stacjonarnych młodzi i bardziej dojrzali konsumenci niewiele się od siebie różnią.Osoby, które jeszcze nie przekroczyły 40. roku życia, w ... 18.04.2023

412985

Szkolenia Super-Pharm usprawnia procesy planowania i sprzedaży. Współpraca z Relex Solutions Super-Pharm, sieć aptek, drogerii, perfumerii i salonów optycznych, nawiązała współpracę z firmą Relex Solutions, dostawcą ujednoliconego łańcucha dostaw i rozwiązań do planowania operacji handlowych, w celu ich usprawnienia, w tym prognozowania i uzupełniania zapasów  i optymalizacji wysyłek. Rozwiązanie Relex obsłuży placówki stacjonarne Super-Pharm, e-commerce oraz centrum dystrybucyjne w Polsce.Przed nawiązaniem ... 14.04.2023

UOKiK przypomina m.in. że od 1 stycznia 2023 r. zmieniły się przepisy dotyczące reklamacji

E-commerce UOKiK inauguruje nową odsłonę portalu o prawach konsumenta Światowy Dzień Konsumenta obchodzimy co roku w rocznicę wystąpienia prezydenta USA Johna F. Kennedy’ego. 15 marca 1962 r. ogłosił on, że wszyscy jesteśmy konsumentami i sformułował cztery podstawowe prawa każdego z nas: do informacji, wyboru, bezpieczeństwa i reprezentacji.– Niezwykle ważne jest, aby konsumenci byli świadomi swoich praw i umieli je egzekwować. Ten rok zaczęliśmy dużymi zmianami przepisów. Ich celem jest ... 15.03.2023

Połamana szminka? Sprzedawca odpowiada za wady przez dwa lata od wydania towaru. Przy czym przez cały ten okres jest domniemanie, że niezgodność z umową istniała już w chwili zakupu

E-commerce Czy pamiętasz, że konsumenci od tego roku mogą składać reklamacje na nowych zasadach? Nowe przepisy dotyczące reklamacji obowiązują od 1 stycznia 2023 roku. Jednak dziś, w Dniu Konsumenta, który corocznie obchodzony jest 15 marca UOKiK przypomniał o tym, co się zmieniło.Czytaj też: UOKiK inauguruje nową odsłonę portalu o prawach konsumenta– Prawo do reklamacji to jedno z najważniejszych praw konsumentów. Przysługuje zawsze w przypadku zakupu wadliwego towaru – nieważne, czy kosztował złotówkę czy kilka ... 15.03.2023

Średnia kwota jednorazowego zakupu kosmetyków w internecie to najczęściej 50-100 zł, a zaraz potem 100-200 zł

E-commerce Kosmetyki i perfumy to zaraz po obuwiu najchętniej kupowane przez internet produkty [RAPORT] Polacy chętnie korzystają z możliwości zamawiania produktów przez internet. W 2022 roku choć raz w miesiącu z takiej formy zakupów korzystało aż 80 proc. kupujących. Ubiegły rok charakteryzował się też najwyższą średnią częstotliwością zakupu produktów w internecie w ciągu ostatnich czterech lat – wynika z raportu „Zakupy internetowe Polaków 2022”, przygotowanego w przez agencję Inquiry.Badanie pokazało też, że ... 09.02.2023

Papierowe gazetki dostępne w drogeriach pobiera wciąz 27 proc. konsumentów korzystających równocześnie z gazetkowej aplikacji Blix

Szkolenia Rossmann i Hebe to sieci drogeryjne z największym czytelnictwem gazetek reklamowych [RAPORT] Konsumenci zainteresowani treściami w gazetkach sieci drogeryjnych najczęściej przeglądają publikacje Rossmanna – 64 proc. Druga w kolejności jest siec Hebe, jednak na poznawanie zawartości jej promocji decyduje się już tylko 16 proc. użytkowników aplikacji Blix. Kolejne na iście są drogerie Natura oraz Super-Pharm z wynikiem 7 i 5 proc.                                      Najwięcej osób ... 26.01.2023

261664

E-commerce Centra handlowe nie boją się kryzysu energetycznego. Niestraszny im też e-commerce Ostatnie 3 lata były trudne dla rynku centrów handlowych. 2022 rok dołożył kolejne wyzwania w postaci m.in. kryzysu energetycznego, inflacji czy ekonomicznych skutków COVID-19 i wojny w Ukrainie.– Mijający rok z całą pewnością dołożył zmartwień inwestorom i zarządcom centrów handlowych. Część inwestycji została zarzucona lub zamrożona na lepsze czasy. Znaczna część jednak jest w toku i w porównaniu do lat 2020-2021 ... 28.12.2022

260529

Szkolenia Sklepy stacjonarne nadal są głównym kanałem zakupowym [Shopper Barometr Polska 2022] Badanie „Shopper Barometr Polska 2022” wykazało, że dla 77 proc. Polaków zakupy zdecydowanie są przyjemnością, z kolei 23 proc. postrzega je jako przykry obowiązek. Nie ma tu istotnych różnic w zachowaniu konsumentów w stosunku do 2019 roku. – Dobra wiadomość jest taka, że jeśli lubimy coś robić, to jesteśmy skłonni poświęcić tej czynności trochę więcej czasu czy ewentualnie zainteresować się czymś wcześniej ... 08.06.2022

260523

Szkolenia Boots zobowiązał się do zamrożenia cen 1500 produktów marki własnej Nowo rozszerzona gama marek własnych Boots jest obecnie największa w historii, obejmując ponad 11 000 produktów z zakresu zdrowia i urody. Lista produktów  z zamrożonymi cenami obejmuje szereg kategorii, takich jak kosmetyki, pielęgnacja włosów, dentystyka, zdrowie, wellness i uroda.– Zawsze staramy się oferować naszym klientom najlepszą wartość i najlepszą cenę. Przygotowując listę produktów, które należy uwzględnić w ... 08.06.2022

260339

Rynek i trendy Polacy wrócili do centrów handlowych. W marcu odwiedzalność zrównała się z tą sprzed pandemii Wraz ze zniesieniem limitów osób w placówkach handlowych Polacy wrócili do zakupów stacjonarnych w centrach handlowych i zachowań zakupowych sprzed pandemii. Jednoznacznie wskazują na to wyniki odwiedzalności galerii handlowych za marzec, prezentowane w oparciu o Footfall Density Index (dane z kamer przy wejściach do centrów handlowych gromadzone i analizowane przez PwC). Natomiast z danych na temat obrotów w centrach handlowych, ... 06.05.2022

259989

Rynek i trendy PMR: Wojna za wschodnią granicą wpłynie na pogorszenie nastrojów konsumentów w Polsce Według analizy przygotowanej przez Macieja Gazdę, dyrektora działu prognoz i modelowania ekonometrycznego w firmie PMR, jednym z możliwych ze skutków trwającej wojny w Ukrainie będzie pogorszenie nastrojów konsumentów w Polsce. Za tym pójdzie zwiększona przezorność oraz zmiana w koszyku zakupowym polegająca na wzroście udziału wydatków na towary najbardziej podstawowe. To wydaje się być dobrą wiadomością dla marek ... 08.03.2022

259847

Prawo Koniec szkolenia kosmetyczek w celu wykonywania zabiegów medycyny estetycznej. Lekarze nie mogą przekazywać takiej wiedzy „Lekarz, lekarz dentysta nie może uczestniczyć w roli wykładowcy w praktycznych szkoleniach, dotyczących udzielania świadczeń zdrowotnych lub wykonywania procedur medycznych, jeśli uczestnikami takiego zdarzenia mają być osoby niemające uprawnień do udzielania świadczeń lub wykonywania procedur medycznych, będących przedmiotem szkolenia” – czytamy w uchwale.W uzasadnieniu decyzji możemy przeczytać, że Kodeks Etyki ... 10.02.2022

259842

Rynek i trendy Ceny chemii gospodarczej poszły w górę o prawie 5 proc. Cykliczny raport pt. „Indeks cen w sklepach detalicznych”, autorstwa UCE Research i Hiper-Com Poland, nie pozostawia złudzeń co do skali drożyzny w sklepach. Zebrane dane dotyczą wszystkich dyskontów, hipermarketów, supermarketów, sieci convenience i cash&carry.Analitycy sprawdzili łącznie ponad 1,3 tys. marek i blisko 27 tys. cen detalicznych. Zestawiono wyniki 12 kategorii oraz 45 poszczególnych produktów ze stycznia br. i ub.r. ... 09.02.2022

259814

Rynek i trendy GfK: Początek 2022 roku to dalszy spadek konsumenckich nastrojów   Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, wyniósł w styczniu br. -13,3 i spadł o 2,8 p.p. w stosunku do poprzedniego miesiąca. Tym samym jest to już czwarty kolejny miesiąc, w którym utrzymuje się tendencja spadkowa. Na początku bieżącego roku znaczącemu pogorszeniu uległa m.in. ocena przyszłej sytuacji finansowej gospodarstw domowych ... 04.02.2022

259725

Szkolenia Podsumowanie roku w Kontigo – TOP 10 produktów 2021 r. Początek roku to dobry czas na podsumowanie tego co wydarzyło się w poprzednich dwunastu miesiącach. Poprosiliśmy drogerie o podzielenie się z nami informacjami o tym, po jakie kosmetyki ich klienci sięgali w minionym roku najczęściej? Swoim zestawieniem podziały się już z nam drogerie  Cosibella, Jasmin, Super-Phram i Ziko Dermo. Wśród TOP10 produktów Kontigo znalazły się głównie kosmetyki pielęgnacyjne, choć nie ... 20.01.2022

259686

Producenci L’Oréal dzieli się wiedzą ze studentami SGH Pracownicy L’Oréal Polska spędzili 20 godzin, dzieląc się swoją praktyczną wiedzą ze studentami. Przedstawiono, jak wygląda praca nad markami Lancôme, Kiehls i Kérastase. Krok po kroku poprowadzono studentów do stworzenia własnej propozycji, jak odpowiedzieć na wyzwania każdej marki poprzez plan aktywizacji na 2022 rok.Ponadto studenci mieli możliwość zdobycia wiedzy na temat rynku kosmetyków luksusowych, analizowali ... 14.01.2022

259605

Rynek i trendy Przedsiębiorcy będą podnosić marże w 2022 roku Z raportu wynika, że najniższe wskazania występują w usługach, gdzie 25 proc. firm planuje poprawienie marż.Autorzy raportu wskazali, że w 2021 r. ceny podniosło 44 proc. firm, 37 proc. utrzymało dotychczasowe stawki, a 8 proc. obniżyło ceny produktów i usług. W 2021 r. najczęściej ceny podnosił przemysł (54 proc. firm) i budownictwo (52 proc.), a najrzadziej usługi (33 proc.).W 2022 roku 42,1 proc. firm planuje zwiększać ... 28.12.2021

259522

Wyposażenie i technologie Sklepy coraz chętniej wprowadzają płatności odroczone Na świecie takie marki jak MAC Cosmetics, Bare Minerals czy Jo Malone wdrażają w swoich salonach płatności odroczone, jako remedium na wpływ pandemii na sprzedaż. Czy w Polsce płatności odroczone przyjmą się na rynku kosmetycznym?Z naszych doświadczeń na rynkach zagranicznych oraz w Polsce wynika, że płatności odroczone to dynamicznie rozwijający się sektor. Szacuje się, że w Polsce już teraz 2-4 proc. zakupów w sieci ... 14.12.2021

259442

Surowce BASF Personal Care Europe podwyższa ceny surowców z oleju palmowego BASF Personal Care Europe twierdzi, że jest zmuszony do znacznego zwiększenia składki Mass Balance dla wszystkich olejów palmowych w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) Firma stwierdziła, że stoi w obliczu znacznego wzrostu kosztów palm certyfikowanych przez RSPO oraz oleju z ziaren palmowych, jak również ich pochodnych.Certyfikacja według standardu dla łańcucha dostaw - RSPO SCC (Supply Chain Certification) gwarantuje, ... 26.11.2021

259433

Rynek i trendy Większość klientów centrów handlowych zmieniła swoje zwyczaje zakupowe Agencja badawcza Inquiry we współpracy z Polską Radą Centrów Handlowych przeprowadziła badanie konsumenckie wśród klientów centrów handlowych w największych aglomeracjach. Celem badania było sprawdzenie czy i jak zmieniły się zachowania klientów pod wpływem pandemii. Pytano także o poczucie bezpieczeństwa podczas zakupów w centrach handlowych.Z badania wynika m.in. że centra handlowe dla wielu osób przestały być miejscem, ... 24.11.2021

22. wrzesień 2023 11:38