StoryEditor
E-commerce
09.02.2023 00:00

Kosmetyki i perfumy to zaraz po obuwiu najchętniej kupowane przez internet produkty [RAPORT]

Średnia kwota jednorazowego zakupu kosmetyków w internecie to najczęściej 50-100 zł, a zaraz potem 100-200 zł / fot. shutterstock
Polacy często kupują produkty przez internet. Aż 80 proc. konsumentów robi w ten sposób zakupy co najmniej raz w miesiącu. Najczęściej zamawiają obuwie, kosmetyki i perfumy – wynika z najnowszych badań Inqiury.  

Polacy chętnie korzystają z możliwości zamawiania produktów przez internet. W 2022 roku choć raz w miesiącu z takiej formy zakupów korzystało aż 80 proc. kupujących. Ubiegły rok charakteryzował się też najwyższą średnią częstotliwością zakupu produktów w internecie w ciągu ostatnich czterech lat – wynika z raportu „Zakupy internetowe Polaków 2022”, przygotowanego w przez agencję Inquiry.

Badanie pokazało też, że najczęściej kupowanymi przez internet produktami (wskazywanymi przez połowę respondentów) było obuwie dla dorosłych, kosmetyki i perfumy. 

Kwoty wydawane na zakupy internetowe są coraz większe. W 2022 roku średnia za jednorazowy zakup wynosiła 369 zł, choć najczęściej płacone kwoty mieszczą się w przedziale 50-200 zł.

Natomiast za jednorazowe zakupy kosmetyczne najczęściej płacono 50-100 zł, a zaraz potem 100-200 zł. Najczęściej wybieranym sposobem na uiszczenie należności jest płatność Blikiem.

 

Najpopularniejszym miejscem zakupów w internecie są platformy zakupowe (np. Allegro). A w drugiej kolejności sklepy internetowe znanych sieci.

Podobnie jest w przypadku zakupów kosmetycznych. Najczęściej robione są na Allegro.  

Czytaj też: Dagmara Gołek, Allegro: Uroda to jedna z najbardziej rozwojowych kategorii na platformie

Następne w kolejności są e-drogerie Rossmanna i Hebe...

Czytaj też: Rossmann jest jedyną drogerią w TOP 10 najpopularniejszych serwisów e-commerce w Polsce

Czytaj też: Hebe rozwija e-commerce i szuka menedżerów do zespołu

...za którymi plasuje się Notino.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
03.12.2025 10:10
Awaria Shopify w Cyber Monday popsuła szyki tysiącom sklepów
Gigant e-commerce doświadczył ogromnej awarii.Shopify

W Cyber Monday – jednym z najważniejszych dni zakupów online w roku – platforma Shopify doświadczyła kilkugodzinnej awarii, która dotknęła kluczowe narzędzia zaplecza dla sprzedawców. Zakłócenia wystąpiły w okresie największego natężenia ruchu w e-commerce, co dodatkowo podkreśliło skalę problemu.

Według dostępnych danych problemy techniczne trwały od około godziny 9:00 do 14:30 czasu wschodniego (ET). W tym czasie tysiące sprzedawców straciło tymczasowo dostęp do panelu administracyjnego Shopify, co uniemożliwiło m.in. śledzenie stanów magazynowych, obsługę systemów POS oraz zarządzanie zamówieniami. Istotne jest to, że sklepy widoczne dla klientów działały nieprzerwanie.

Awaria zbiegła się z rekordowym ruchem zakupowym. Adobe prognozowało, że wydatki konsumentów w USA w Cyber Monday sięgną 14,2 mld dolarów, a sprzedaż internetowa ponownie wyprzedzi handel stacjonarny. Oznacza to, że każda minuta niedostępności narzędzi operacyjnych mogła wpływać na możliwości sprzedawców w obsłudze rosnącej liczby zamówień.

Zakłócenia szczególnie dotknęły branże mocno polegające na pracy w czasie rzeczywistym, takie jak kosmetyki, beauty i produkty personal care. Firmy te potrzebują stałego dostępu do danych o stanach magazynowych i realizacji zamówień, aby unikać opóźnień i pomyłek w zamówieniach.

Incydent ponownie uwidocznił ryzyko operacyjne związane z przerwami w działaniu platform e-commerce w tzw. peak season. Dla tysięcy sprzedawców była to kilkugodzinna awaria, ale w kontekście sprzedaży liczonej w miliardach dolarów każda przerwa w dostępie do systemów zaplecza może mieć wymierne konsekwencje finansowe i logistyczne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
01.12.2025 13:33
Strajki pracowników Amazon w Niemczech w Black Friday: 3 tys. osób przerwało pracę
Pracownicy Amazona zastrajkowali.Algi Febri Sugita

Pracownicy magazynów Amazon w Niemczech przeprowadzili strajki w Black Friday, jednym z najintensywniejszych dni zakupowych roku. Protesty są częścią wieloletniej kampanii na rzecz zawarcia układu zbiorowego, którego od lat domaga się związek zawodowy Verdi. W tym roku skala akcji była znacząca, zarówno pod względem liczby uczestników, jak i liczby objętych nią lokalizacji.

Z danych Verdi wynika, że do strajków dołączyło około 3 tys. pracowników, obejmując dziewięć centrów logistycznych Amazon: w Bad Hersfeld, Dortmundzie, Frankenthal, Graben, Koblencji, Moenchengladbach, Rheinbergu, Werne i Winsen. Związek od dawna prowadzi działania mające skłonić firmę do rozpoczęcia formalnych negocjacji w sprawie płac i warunków pracy, jednak dotychczas bez przełomu.

Amazon, zatrudniający w Niemczech około 40 tys. pracowników logistycznych oraz dodatkowe 12 tys. sezonowych na okres świąteczny, zapewnił, że protesty nie wpłyną na terminowość dostaw. Firma powtórzyła także swoje stanowisko, że oferuje konkurencyjne wynagrodzenia na tle branży.

Strajki podjęte w kluczowym dla e-handlu dniu podkreślają narastające napięcia pomiędzy pracownikami a jednym z największych pracodawców w europejskim sektorze logistycznym. Verdi argumentuje, że intensyfikacja pracy w sezonie zakupowym wymaga dodatkowych zabezpieczeń, szczególnie w zakresie stabilnych i przewidywalnych zasad wynagradzania.

Z perspektywy rynku niemieckiego, będącego największym rynkiem Amazonu w Europie, spór ten może mieć długofalowe skutki. Związki zawodowe liczą, że presja wywierana podczas szczytów sprzedażowych skłoni firmę do rozmów, natomiast Amazon utrzymuje, że obecny model zatrudnienia jest efektywny i nie wymaga zmian. Konflikt o układy zbiorowe pozostaje więc nierozstrzygnięty, a tegoroczny Black Friday stał się kolejnym etapem tej trwającej od lat konfrontacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. grudzień 2025 23:29