
Forum Branży Kosmetycznej


E-commerce Jest tanio i łatwo – największe mity w myśleniu o sprzedaży kosmetyków w e-commerce Zakupy kosmetyków nie przeniosą się całkowicie do internetu. Choć e-commerce rośnie bardzo dynamicznie to potrzeby konsumentów są zróżnicowane i wielu nadal wybiera zakupy w sklepach stacjonarnych. – Przeniesienie zakupów do internetu w kategorii beauty nie jest możliwe ze względu na specyfikę tej kategorii. To jest branża regulowana przez nowości – klienci chcą je oglądać w sklepie, poczuć, wypróbować. To jeden ... 29.05.2023

Sieci i centra handlowe Market Roku 2023. Jakie sieci handlowe zdobyły ten tytuł? Nagrody Market Roku przyznawane są od kilkunastu lat przez redakcję Wiadomości Handlowych. Logo Market Roku gości w witrynach wielu sklepów w Polsce i jest znakiem rozpoznawczym najlepszych sieci i sklepów. Logo wykorzystywane jest przez retailerów w działaniach marketingowych, w komunikacji z rynkiem, ale także z konsumentami.Niezwykle istotne w rankingu jest to, że nagrodę przyznają praktycy, menedżerowie działający w branży ... 26.05.2023

E-commerce Katarzyna Waśko-Cicha, Henkel Consumer Brands, prelegentką na kongresie Retail Trends 2023 Katarzyna Waśko-Cicha, group key account manager w departamencie sprzedaży Henkel Consumer Brands, będzie uczestnikiczką kongresu Retail Trends 2023. Zabierze głos w debacie pt. „Drogerie internetowe. Czego pragną e-konsumenci?”, która odbędzie się w sekcji tematycznej „Consumer trends” poświęconej trendom i zwyczajom konsumenckim . Naszymi rozmówcami będą także Monika Kolaszyńska, prezes zarządu Super-Pharm Poland oraz ... 18.05.2023

E-commerce Jakub Gierszyński, prezes zarządu Melissa, gościem specjalnym Retail Trends 2023 Jakub Gierszyński, członek zarządu Zdrowit SA, prezes zarządu spółki Melissa (apteki stacjonarne, e-apteka, e-drogeria) – będzie uczestnikiem kongresu Retail Trends 2023. Zabierze głos w debacie pt. „Drogerie internetowe. Czego pragną e-konsumenci?”, która odbędzie się w sekcji tematycznej poświęconej trendom i zwyczajom konsumenckim „Consumer trends”. Naszymi rozmówcami będą także Monika Kolaszyńska, prezes ... 17.05.2023

Drogerie Prezes Super- Pharm Poland, Monika Kolaszyńska, gościem specjalnym Retail Trends 2023 Monika Kolaszyńska, prezes sieci Super-Pharm Poland, będzie uczestnikiem kongresu Rretail Trends 2023. Zabierze głos w debacie pt. „Drogerie internetowe. Czego pragną e-konsumenci?”, która odbędzie się w sekcji tematycznej poświęconej trendom i zwyczajom konsumenckim „Consumer trends”. Naszymi rozmówcami będą także Jakub Gierszyński, prezes zarządu spółki Melissa (apteka-melissa.pl, e-mellisa.pl), członek zarządu ... 16.05.2023

Wyposażenie i technologie Kongres Retail Trends 2023 już 25 maja. Szefowie największych firm handlowych wśród uczestników i prelegentów! Dowiedz się co myślą szefowie największych firm handlowychZarządzający największymi firmami z branży FMCG podzielą się podczas debat kongresowych swoim spojrzeniem na rynek, wyrażą swoje wątpliwości, wskażą wyzwania i szanse, jakie daje trudny dla wielu przedsiębiorców kryzys kosztowo-cenowy. Powiedzą, jak sobie radzą i jak chcą się rozwijać i budować biznes w nadchodzących miesiącach i latach.Poznaj nowych ludzi z ... 15.05.2023

Drogerie Hebe z czterema statuetkami Drogeria Roku 2022 Ponad 30-osobowe jury złożone z menedżerów reprezentujących firmy kosmetyczne wybrało zwycięzców w tegorocznej edycji rankingu Drogeria Roku. Rekordzistką okazała się sieć Hebe, która zwyciężyła w aż czterech kategoriach. Sieć Hebe zdobyła najważniejszą ze statuetek uzyskując tytuł „Najlepszej sieci drogeryjnej". Jurorzy zadecydowali, że zwyciężyła również w kategoriach: „Najciekawsza strategia asortymentowa”, ... 03.06.2022

Hurt i dystrybucja Andrzej Bekierski, Raben Logistic Polska: Koszty logistyki i transportu będą rosły, zwiększa je brak planowania [FBK 2022] Pokłosiem pandemii, ale i obecnej sytuacji gospodarczej – zerwanych łańcuchów dostaw, braku surowców – są wzrosty cen w logistyce i transporcie. Koszty generuje także brak odpowiedniego planowania przez producentów korzystających z usług logistycznych – tak w skrócie można podsumować to, o czym podczas debaty „Zmiana kanałów sprzedaży kosmetyków i nawyków konsumenckich, a logistyka i zarządzanie półką oraz ... 31.05.2022

Producenci Branża kosmetyczna na Retail Trends 2022. Zobacz film, zdjęcia i stoiska wystawców! Retail Trends 2022, to konferencja łącząca producentów i handel z sektora food i kosmetycznego. W jej ramach 24 maja 2022 r., w warszawskim hotelu Hilton Double Three spotkali się uczestnicy znakomicie znanych na rynku konferencji biznesowych: Kongresu Rynku FMCG oraz Forum Branży Kosmetycznej. Ofertę uzupełniły sale tematyczne, w których swoje innowacje prezentowały firmy start-upowe oraz przestrzeń, w której z polskimi dostawcami ... 31.05.2022

Handel Teresa Stachnio, Just Buy It Distribution: Klienci wręcz zmuszają nas, detalistów do skrupulatnego sprawdzania marek [FBK 2022] Teresa Stachnio wzięła udział w debacie pt. „Wiodące trendy na rynku kosmetycznym. Nurt eko, zrównoważony rozwój, nowości, relacje z konsumentami, partnerstwo na linii dostawca-handel” i powiedziała, że starsi konsumenci nie zwracają uwagi na to, czy kosmetyki jest ekologiczny i naturalny, dla nich najważniejsza jest cena i jakość.– Starsi klienci są w stanie zapłacić za jakość kosmetyków odpowiednio więcej, ale to, ... 30.05.2022

Producenci Weronika Wemberger, Jacek Kukuć, EDG: Rynek kosmetyków dla dzieci to rosnąca nisza [FBK 2022] Segment kosmetyków dla dzieci należy do najmniejszych nisz rynku kosmetycznego, wart jest w Polsce ok. 800-900 mln zł, ma 3 proc. udział, ale wzrasta 2-3 proc. rocznie.– Gonimy rynki zagraniczne. Rynek jest bardzo mocno skorelowany z demografią, która w przypadku Polski niespecjalnie za nim przemawia. Dotyczy to głowie pielęgnacyjnych, podstawowych produktów, natomiast cały czas rośnie, ponieważ pojawiają się nowe kategorie ... 30.05.2022

E-commerce Anna Wochna, Sunew Med.+: Sprzedaż kosmetyków aptecznych też przesuwa się do e-commerce [FBK 2022] Sprzedaż kosmetyków wyraźnie idzie w on-line. To trend, którego nie da się uniknąć – uważa Anna Wochna, założycielka i prezes firmy Sunew Med.+, która podczas 10. Forum Branży Kosmetycznej mówiła o sprzedaży kosmetyków w aptekach, specyfice i przyszłości tego rynku.– Współpracujemy z e-aptekami i z aptekami stacjonarnymi. Sprzedawanie online jest prostsze, choć nie mówię, że jest łatwe. Na pewno nie jest to kanał ... 27.05.2022

Prawo Anna Oborska, PSPKD: Zmiany regulacyjne w branży kosmetycznej będą wymagały współpracy na linii producent – dystrybutor [FBK 202 Dr Anna Oborska wzięła udział w debacie pt. „Wiodące trendy na rynku kosmetycznym. Nurt eko, zrównoważony rozwój, nowości, relacje z konsumentami, partnerstwo na linii dostawca-handel” i powiedziała, że na rynku jest zdumiewająco dużo małych, polskich firm kosmetycznych.– Sama byłam zaskoczona liczbą. Dane GUS mówią, że na rynku funkcjonuje około 1200 podmiotów i 90 proc. z nich zatrudnia do 9 osób. Cześć z nich nie ... 27.05.2022

Opakowania Nataliya Malhanova, Avery Dennison: Trzeba mieć pewność, że nasze opakowanie przemówi do wszystkich [FBK 2022] Nataliya Malhanova wzięła udział w debacie pt. „Wiodące trendy na rynku kosmetycznym. Nurt eko, zrównoważony rozwój, nowości, relacje z konsumentami, partnerstwo na linii dostawca-handel” i powiedziała, że trendem przyszłości, jeśli chodzi o opakowania, jest inkluzyjny design.– Trzeba mieć pewność, że nasze opakowanie przemówi do wszystkich. Musi być zaprojektowane tak, że nawet osoba niepełnosprawna może bez problemu ... 26.05.2022

Producenci Kiril Marinov, Henkel Beauty Care: Kryzys spowolni wprowadzanie na rynek nowych marek i produktów [FBK 2022] Kiril Marinov wziął udział w debacie pt. „Wiodące trendy na rynku kosmetycznym. Nurt eko, zrównoważony rozwój, nowości, relacje z konsumentami, partnerstwo na linii dostawca-handel” i powiedział, że uważa, że polski rynek kosmetyczny bardzo różni się od innych rynków europejskich. Dodał, że polskie produkty kosmetyczne w ciągu ostatnich siedmiu lat podwoiły swoją marżę. To zjawisko zaobserwował tylko w Polsce.– Na ... 26.05.2022

Handel Dariusz Stasiukiewicz, Delia Cosmetics: Wielu już dawno odpuściło sobie rynek tradycyjny, ale dla nas jest on ważny [FBK 2022] Dariusz Stasiukiewicz z Delia Cosmetics wyjaśnił, że w Polsce firma rozwija swój biznes przez trzy kanały: czyli e-commerce, sklepy tradycyjne oraz sieci handlowe. E-commerce to niezwykle ważny kanał, który ogromnie rozwinął się przez pandemie, ale nie jest jedyny.– Pomimo tego, że wielu naszych konkurentów już odpuściło sobie rynek tradycyjny to, dla nas jest on nadal ważny. Bardzo dobrze go zagospodarowaliśmy i ... 25.05.2022

Opakowania Beata Sypniewska, Avery Dennison: Etykieta to element opakowania, ale może zadecydować o jego losie [FBK 2022] Według danych z 2021 roku rynek etykiet stanowi około 50 proc. udziału całego rynku etykiet w Europie.– Etykieta to tylko jeden element opakowania, ale może zadecydować o tym, co stanie się z opakowaniem po zużyciu produktu. Jednym z naszych osiągnieć w obszarze ecodesignu jest lista materiałów, odpowiedników ekologicznych dla standardowych surowców – tłumaczyła Beata Sypniewska z Avery Dennison.Ekoprojektowanie zapobiega ... 25.05.2022

Eksport Michał Koleśnikow, PKO BP: Utrata części wschodnich rynków będzie trwała [FBK 2022] W ubiegłym roku do Rosji, Ukrainy i Białorusi polscy producenci wysłali do Ukrainy kosmetyki za 0,5 mld euro. Było to 13 proc. całego eksportu. Do Kazachstanu trafiało 4 proc. eksportu kosmetyków. – Razem na te rynki trafiało 17 proc. eksportu polskich kosmetyków. To dużo, również w porównaniu z innymi branżami. Branża kosmetyczna jest dużo bardziej eksponowana na te rynki niż nasza gospodarka ogółem. Ogółem do tych ... 25.05.2022

Forum branży kosmetycznej Ponad tysiąc uczestników na Retail Trends 2022 Po edycjach online konferencje Forum Branży Kosmetycznej i Kongres Rynku FMCG powróciły w formule stacjonarnej w nowej odsłonie pod parasolową marką Retail Trends. Formuła Retail Trends 2022 zakłada stworzenie otwartej społeczności i miejsca, gdzie branże FMCG oraz kosmetyczna dzielą się doświadczeniami oraz czerpią inspiracje. To także przestrzeń do rozmowy, spotkań i dyskusji między uczestnikami, prelegentami oraz firmami, ... 24.05.2022

Producenci Leszek Kłosiński, Kanani Europe: Inflacja nie została jeszcze przełożona na ceny produktów [FBK 2022] – Rosnąca inflacja nie została jeszcze przełożona na ceny detaliczne produktów. Zmiany cen na półce są minimalne, ale to nie oznacza, że podwyżek nie będzie. Moim zdaniem, te dopiero nastąpią – podkreślił Leszek Kłosiński.Prezes Kanani Europe dodał również, że branża kosmetyczna jest bardzo elastyczna i właśnie to oraz umiejętność szybkiego działania i podejmowań decyzji przez przedsiębiorców sprawiło, że ... 24.05.2022

Sieci i centra handlowe Ukraińska sieć Fora, Fozzy Group na Retail Trends 2022 Fora to ukraińską sieć handlowa licząca 276 sklepów. Placówki działające pod szyldem oprócz zwykłego zestawu produktów oferują swoim gościom świeże wypieki z własnej piekarni, pizzę, kawę i inne usługi.Fora należy do Fozzy Group, jednej z największych grup handlowo-przemysłowych na Ukrainie. Firma jest też jednym z wiodących ukraińskich detalistów z ponad 700 punktami sprzedaży w całym kraju. Poza sieciami handlowymi, ... 19.05.2022

Targi i konferencje Drogerie Eva z Ukrainy gościem na Retail Trends 2022 Drogerie Eva po raz kolejny pojawią się w Warszawie na naszym konferencyjnym wydarzeniu. Przedstawiciele sieci gościli już na Forum Branży Kosmetycznej oraz Kongresie Rynku FMCG. Przyjeżdżają kolejny raz do Polski na Retail Trends 2022 łączące te dwie konferencje, by spotkać się z polskimi dostawcami.Drogerie Eva są jedną z największych sieci drogeryjnych na Ukrainie. Firma RUSH LLC z siedzibą w mieście Dnipro, która zarządza ... 18.05.2022
