
Biznes


Marketing i media Znany polski piłkarz zadebiutował kolekcją pięciu perfum ICON16 by Kuba Błaszczykowski to nowa kolekcja perfum, która zadebiutowała na półkach sieci drogerii Rossmann. W skład kolekcji wchodzi pięć zapachów, przeznaczonych dla mężczyzn. Twarzą tego projektu jest znany, lubiany i ceniony polski piłkarz – Kuba Błaszczykowski. 15.09.2025

Biznes Z PepsiCo do Estée Lauder: René Lammers szefem działu badań i innowacji Estée Lauder mianowała René Lammersa na stanowisko wiceprezesa wykonawczego ds. badań i innowacji. Z dniem 1 października dołączy on do zespołu zarządzającego pod kierownictwem Stéphane‘a de La Faverie, dyrektora generalnego i prezesa amerykańskiej grupy kosmetycznej, w której portfolio znajdują się obecnie takie marki jak Clinique, Deciem i Le Labo. 15.09.2025

Targi i konferencje Clarins prezentuje krem z roślinną alternatywą dla retinolu W czwartek 11 września w warszawskiej restauracji Barbara marka Clarins Polska zaprezentowała swoją nowość – krem do pielęgnacji oczu, zawierający roślinną alternatywę retinolu. Wśród gości eventu nie mogło zabraknąć ambasadorki marki w naszym kraju, czyli Małgorzaty Rozenek-Majdan. 15.09.2025

Biznes Weleda odnosi się do informacji o swojej ciemnej przeszłości i przesyła oświadczenie Po publikacji Wiadomości Kosmetycznych “Der Spiegel: Historyczka odkryła powiązania Weledy z obozem w Dachau” do poruszonych w artykule kwestii odniosła się firma Weleda, przesyłając do naszej redakcji swoje oficjalne stanowisko. Weleda informuje w nim m.in., że firma zleciła już przeprowadzenie nowego “niezależnego i kompleksowego” zbadania historii Weledy w okresie narodowego socjalizmu. 14.09.2025

Biznes Doja Cat nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics Amerykańska wokalistka i raperka Doja Cat została ogłoszona najnowszą globalną ambasadorką marki MAC Cosmetics. Informacja pojawiła się tuż po jej występie na czerwonym dywanie MTV Video Music Awards w Nowym Jorku 7 września, gdzie artystka zaprezentowała się w nietypowy sposób – jedząc czekoladową wersję szminki Lady Danger, przygotowaną specjalnie dla niej. Za słodką replikę ulubionego odcienia gwiazdy odpowiadał mistrz ... 12.09.2025

Opakowania Nowy trend w opakowaniach: aplikatory błyszczyków typu „doughnut” Rok 2025 przynosi niespodziewany zwrot w kategorii makijażu ust. Obok dominujących balsamów i glaze’ów o błyszczących, nawilżających formułach oraz coraz szerszej gamie odcieni i smaków, uwagę konsumentów przyciąga nowy typ aplikatora – tzw. końcówka „doughnut”. 12.09.2025

Biznes 5 sposobów na oszczędności w salonie kosmetycznym (bez łamania prawa) Prowadzenie salonu kosmetycznego to dziś nie tylko pasja i praca z klientkami, ale także poważne wyzwanie biznesowe. Rosnące koszty energii, czynszów, produktów profesjonalnych czy podatków sprawiają, że właścicielki salonów muszą na nowo uważnie przyglądać się budżetom. Wbrew pozorom nie chodzi o cięcie wydatków kosztem jakości usług – to prosta droga do utraty zaufania klientek. Warto jednak sięgnąć po legalne i ... 11.09.2025

Prawo Sanepid umożliwił zgłoszenia online. Michał Łenczyński, Beauty Razem: Obywatelom będzie łatwo podpie***lać się wzajemnie. Państwowa Inspekcja Sanitarna wprowadziła nową e-usługę – e-Sanepid, która umożliwia obywatelom zgłaszanie interwencji online. To rozwiązanie pozwala informować o potencjalnych zagrożeniach zdrowotnych bez konieczności wizyty w urzędzie. Usługa dostępna jest przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, a zgłoszenie można złożyć zarówno za pomocą komputera, jak i telefonu. Rozwiązanie to wzbudziło silne kontrowersje w ... 11.09.2025

Targi i konferencje Diagnoza innowacyjności branży kosmetycznej. Co wynika z badania PZPK? Blisko 180 osób – liderów branży kosmetycznej, ekspertów, przedstawicieli administracji krajowej i unijnej – spotkało się we wtorek 9 września w Warszawie podczas całodniowej konferencji Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego pt. „Innowacyjność sektora kosmetycznego. Składniki │ Technologie │ Regulacje”. Wydarzenie stało się okazją do szerokiej dyskusji o roli innowacji w erze zrównoważonego rozwoju, wydobywaniu ... 11.09.2025

Prawo Glistnik jaskółcze ziele trafi na listę zakazanych składników suplementów diety 10 września 2024 r. Zespół ds. Suplementów Diety przyjął uchwałę nr 1/2024, która zmieniła uchwałę nr 6/2021 z 30 sierpnia 2021 r. Dokument rozszerzył wykaz substancji niedozwolonych o Chelidonium majus L., czyli glistnik jaskółcze ziele. Roślina ta, stosowana tradycyjnie w ziołolecznictwie, może stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia – zwłaszcza dla wątroby, a także innych narządów. 10.09.2025

Wyposażenie i technologie Rossmann wdraża nowy system do obsługi e-commerce Rossmann, lider rynku drogeryjnego w Polsce, wybrał system Astro WMS do zarządzania operacjami magazynu e-commerce w Zgierzu. Rozwiązanie to ma na celu usprawnienie obsługi dynamicznie rosnącej sprzedaży internetowej. Decyzja została podjęta po wnikliwym przeglądzie rynku i szczegółowej analizie wybranych rozwiązań – Rossmann poszukiwał nowoczesnego, chmurowego systemu, który pozwoliłby jeszcze bardziej usprawnić procesy ... 10.09.2025

Marketing i media Jak wygląda “Piękna Generacja”? Dove i Rossmann ponownie we wspólnym projekcie Ruszyła rekrutacja do wspólnego projektu Dove i Rossmann – „Piękna Generacja”. To kontynuacja „Albumu Piękna”, w którym marki Dove i Rossmann zaprosiły kobiety w Polsce do podzielenia się swoją historią samoakceptacji i pokochania siebie. W nowym projekcie szukamy pięknych młodych ludzi, ale to nie wygląd ma znaczenie – podkreślają Dove i Rossmann, zapraszając po raz drugi do wspólnego projektu. Teraz głos dostaną ... 10.09.2025

Biznes Dentystyczne wojny: Dabur rzuca rękawicę Colgate na rynku past do zębów Indyjski koncern konsumencki Dabur, którego wartość szacuje się na 11 miliardów dolarów, uruchomił kampanię promującą swoją pastę do zębów jako krajową alternatywę dla Colgate-Palmolive. Działania wpisują się w rosnące apele o wspieranie lokalnych produktów w obliczu pogarszających się relacji handlowych między Stanami Zjednoczonymi a Indiami. Reklama została opublikowana na pierwszej stronie dziennika Times of India, a ... 09.09.2025

Biznes Jak wykorzystać do maksimum wizytę na targach branżowych? Targi branżowe od lat pozostają jednym z najważniejszych narzędzi w budowaniu kontaktów biznesowych, obserwowaniu trendów i pozyskiwaniu nowych kontrahentów. Niezależnie od tego, czy jesteśmy producentem, dystrybutorem czy właścicielem salonu, dobrze zaplanowana wizyta na tego typu wydarzeniu pozwala nie tylko zdobyć wiedzę, ale też realnie zwiększyć sprzedaż i widoczność firmy. Kluczem do sukcesu jest jednak przygotowanie – ... 09.09.2025

Surowce SCCS oceni bezpieczeństwo stosowania heliotropiny Komisja Europejska zwróciła się do Komitetu ds. Bezpieczeństwa Konsumentów (SCCS) z wnioskiem o przeprowadzenie oceny bezpieczeństwa stosowania substancji chemicznej Heliotropine (Numer CAS: 120-57-0, Numer EC: 204-409-7). Substancja ta planowana jest do wykorzystania jako składnik kompozycji zapachowych, przy czym przewidziane jest jej stosowanie w maksymalnym stężeniu do 1,8 proc., wyłącznie w produktach przeznaczonych dla osób ... 09.09.2025

Biznes Emma Raducanu nową ambasadorką marki Wild — ale co dalej z marką? 3. września Emma Raducanu ogłosiła na swoim koncie Instagramowym, że nawiązała współpracę z marką Wild, produkującą ekologiczne kosmetyki. Informacji towarzyszył dynamiczny klip reklamowy promujący naturalne dezodoranty w metalowych, wielorazowych opakowaniach. Partnerstwo to łączy świat sportu z rosnącym trendem na bardziej świadome i zrównoważone podejście do pielęgnacji. 08.09.2025

Prawo Colgate-Palmolive zawiera ugodę na 332 milionów dolarów — o co poszło? Colgate-Palmolive zgodził się na wypłatę 332 milionów dolarów w ramach ugody zbiorowej dotyczącej rzekomych błędów w naliczaniu świadczeń emerytalnych. Sprawa dotyczy ponad 1 100 pracowników i została złożona w federalnym sądzie na Manhattanie. Ostatecznie ugoda obejmie 1 177 osób, a po odliczeniu kosztów prawnych do uczestników trafi ok. 232,7 milionów dolarów. 08.09.2025

Biznes Czas na zmianę! Katarzyna Mauduit żegna się z Douglasem po 5 latach Przez ostatnie 5 lat Katarzyna Mauduit pełniła funkcję dyrektor marketingu na Polskę i region CEE w sieci Douglas. Zajmowała się m.in. wspieraniem marki własnej Douglas, a także wielu selektywnych marek partnerów. Teraz poinformowała o zmianie swojej zawodowej ścieżki. Jak motywuje ten krok? 08.09.2025

Producenci Prezes Unilever zapowiada zwolnienie 200 pracowników – zmiana dotknie stanowisk kierowniczych Unilever poinformował o planach zmian, które dotkną struktur zarządu. Fernando Fernandez, pełniący od niedawna funkcję CEO Unilevera, zapowiedział już kompleksowy przegląd 200 kluczowych stanowisk kierowniczych. Jego zdaniem potrzebna jest wymiana ok. jednej czwartej personelu kierowniczego. 08.09.2025

Drogerie “Akcja menstruacja w Twojej szkole” – Biedronka wspiera uczennice Sieć Biedronka już od pięciu lat wspiera projekt „Akcja menstruacja w Twojej szkole”, przekazując produkty menstruacyjne marki własnej Femina do polskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych. W nowym roku szkolnym największa sieć handlowa w kraju dostarczy ponad 1,2 mln produktów menstruacyjnych, z których będzie mogło skorzystać 121 tysięcy uczennic. Celem akcji jest walka z ubóstwem menstruacyjnym, a w praktyce – ... 08.09.2025

Innowacje Rossmann oraz Politechnika Śląska łączą siły. Co zakłada współpraca świata nauki z biznesem? Możliwość podjęcia pracy w Centrum Dystrybucyjnym Rossmanna w Pyskowicach, praktyki, staże, wspólne prace badawcze oraz rozwojowe, realizacja szkoleń czy warsztatów – to niektóre z korzyści, płynących z zawartej 5 września umowy pomiędzy Rossmannem a Politechniką Śląską. Wszystkie działania będą realizowane w CD Rossmanna na Śląsku. 07.09.2025

Sieci i centra handlowe Domestos i Rexona wśród marek, wspierających akcję Kauflandu “Z sercem dla najmłodszych” Do 17 września klienci Kauflandu mogą dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć najmłodszych podopiecznych Fundacji „Serca dla Maluszka”. Co trzeba zrobić? Wystarczy, że klient w trakcie codziennych zakupów wybierze produkty takich marek jak Danone, Żywiec Zdrój oraz Unilever. 05.09.2025
