
Opakowania


Opakowania Opakowania powinny nadawać się do wielokrotnego użytku, recyklingu lub biodegradacji. Tego oczekuje ponad połowa konsumentów Według ankietowanych w badaniu EKObarometr, branża opakowaniowa powinna skoncentrować się na produkcji opakowań wytwarzanych z materiałów przyjaznych dla środowiska oraz wielorazowych. Wytwarzanie opakowań nadających się do wielokrotnego użytku i recyklingu jest kluczowym wyzwaniem stawianym firmom przez 51 proc. respondentów badania EkoBarometr. Co ciekawe, najczęściej optowały za tym osoby po 55 roku życia. Z badania ... 31.08.2023

Opakowania Recyklaty tworzyw sztucznych w branży kosmetycznej - druga fala badania. Wypełnij ankietę! Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego zbiera dane do raportu „Recyklaty tworzyw sztucznych w branży kosmetycznej – wyzwania, szanse i dobre praktyki”, którego publikacja została zaplanowana na wrzesień br. To druga fala badania, w której mogą wypowiedzieć się przedstawiciele wszystkich firm kosmetycznych. Związek w ubiegłym roku sprawdzał, jakie są szanse na użycie do produkcji opakowań odzyskiwanych surowców. W tym ... 31.07.2023

Opakowania Konsumentom nie podobają się zbyt duże opakowania dla niewielkich produktów Większość Polaków przynajmniej raz zwróciła uwagę na zbyt duże opakowanie w stosunku do wielkości produktu. W sumie aż 82 proc. ankietowanych zadeklarowało, że woli kupować towary, których opakowanie jest dopasowane wielkością do rozmiaru produktu. 43 proc. respondentów raportu EKObarometr stwierdziło natomiast kategorycznie, że zbyt duże opakowanie często zniechęca ich to do ponownego zakupu produktu. Co ciekawe, zbyt ... 20.07.2023

Opakowania Ponad 70 proc. Polaków zastanawia los opakowań wrzuconych do kontenera na odpady Jednolity System Segregacji Odpadów funkcjonuje w Polsce od lipca 2017 roku. Przez te 6 lat odsetek Polaków segregujących śmieci przed wyrzuceniem sięgnął 96 proc. W ostatnim roku segregację rozpoczęło 12 proc. Polaków, a do regularnej segregacji przyznaje się 69 proc. Równie dużo jest wśród nich zarówno mężczyzn, jak i kobiet – wynika z badania EKObarometr, przeprowadzonego przez pracownię SW Research we współpracy z ... 03.07.2023

Opakowania Cztery Szpaki i złota tubka, czyli błąd produkcyjny zmieniony w akcję marketingową Większość firm boryka się raz na jakiś czas z partiami produktów, które odbiegają od normy, czy to krzywym nadrukiem, czy niewłaściwie zgrzanymi tubami, albo zbyt szybko degradującymi się kartonikami. Cztery Szpaki postanowiły jednak wykorzystać taką jednostkową sytuację na swoją korzyść. Na profilu na platformie Facebook marka umieściła następujący wpis:Inni: tubka odstająca od normy? U t y l i z a c j a.Szpaki: chyba ... 19.04.2023

Opakowania Czarne opakowania kosmetyków i detergentów powinny zostać wyeliminowane Opakowania barwione barwnikiem na bazie sadzy technicznej (carbon black) charakteryzują się czarnym, lub innym ciemnym kolorem – zielonym, brązowym czy szarym. W branży kosmetycznej i chemicznej wykorzystywane są jako butelki detergentów i kosmetyków lub ich elementy w postaci zakrętek czy pompek. Czarny plastik do niedawana królował w kolorówce, jako eleganckie kasetki z cieniami lub opakowania na tusz do rzęs. Zagubione ... 04.04.2023

Opakowania P&G z myślą o klientach z niepełnosprawnościami stworzył nowe opakowanie kapsułek Kapsułki do prania Ariel dostały nowe opakowanie Ecoclic. Jego wprowadzenie zajęło firmie Procter & Gamble prawie 4 lata i wymagało szeroko zakrojonych badań i testów, w których udział wzięło ponad 2,5 tys. konsumentów. Koncern chciał się upewnić się, że produkt odpowiada także na potrzeby osób z niepełnosprawnością wzrokową, manualną i poznawczą. Ostatecznie stworzono pudełko, które otwiera się za pomocą ... 24.03.2023

Opakowania Opakowania problematyczne – utrudniają recykling, zanieczyszczają środowisko Opakowania problematyczne to takie, które spełniają co najmniej jeden z poniższych warunków: nie nadają się do ponownego wykorzystania lub recyklingu, zawierają lub ich proces produkcji wymaga zastosowania niebezpiecznych substancji chemicznych, które stanowią zagrożenie dla zdrowia ludzkiego lub środowiska, utrudniają lub zakłócają ponowne przetwarzanie lub kompostowanie innych wyrobów, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że ... 20.03.2023

Opakowania Biovate Hygienics wprowadza papierowe butelki na detergenty Na targach The Cleaning Show, które rozpoczną się 14 marca w Londynie, brytyjska firma Biovate Hygienics zaprezentuje swoje przełomowe – jak twierdzi – rozwiązanie. To butelki na detergenty wyprodukowane z pulpy z włókien roślinnych pozyskiwanej w sposób zrównoważony. – Butelka jest nie tylko pozbawiona plastiku, ale także wykonana z materiałów, które w innym przypadku zostałyby wyrzucone. To zrównoważone pozyskiwanie ... 08.03.2023

Opakowania Polpak Packaging wprowadza ekologiczne rozwiązania do swojej oferty! Polpak Packaging – producent opakowań – proponuje szereg rozwiązań, które są przyjazne środowisku. Wśród nich branża kosmetyczna odnajdzie Airlessy z polipropylenu, które z powodzeniem mogą być poddane recyklingowi.Niewielka zawartość innych tworzyw, które mogą być przetworzone w jednym strumieniu z polipropylenem oraz fakt, że opakowanie airless, dzięki swojej konstrukcji, opróżniane jest do ostatniej kropli, czyni z ... 07.03.2023

Opakowania LVMH Beauty wykorzysta surlyn w opakowaniach swoich perfum i kosmetyków Firma LVMH Beauty zapowiada, że do końca 2023 r. flakony perfum Christian Dior i Guerlain otrzymają nakrętki wyprodukowane z bardziej zrównoważonych materiałów. Dokładnie chodzi o surlyn, który jest tworzywem pochodzenia biologicznego. Znakomicie imituje szkło i charakteryzuje się krystaliczną przejrzystością, odpornością na uszkodzenia mechaniczne i chemiczne. Zapewnia też pełna swobodę projektowania. Wykorzystanie surlynu ... 09.02.2023

Opakowania Ekoznaki na opakowaniach pomagają w podjęciu decyzji o zakupie produktu Ekosymbole umieszczane na opakowaniach produktów kosmetycznych czy farmaceutycznych mają za zadanie informowanie konsumentów o ich wpływie na środowisko oraz organizm. 71 proc. ankietowanych w ramach badania EKObarometr wskazało, że zna te oznaczenia, jednak znajomość wszystkich piktogramów deklaruje jedynie 5 proc. badanych. 28 proc. ankietowanych wie co oznacza większość znaków, natomiast 38 proc. zna wyłącznie wybrane ... 07.02.2023

Opakowania Polpack przejęty przez irlandzką firmę Zeus Firma Zeus Packaging Group, globalny irlandzki dostawca rozwiązań opakowaniowych dla łańcuchów dostaw, przejęła polskiego producenta opakowań – firmę Polpack. Zeus Packaging Group prowadzi działalność w 16 krajach, również w Polsce. W swoich lokalizacjach w Irlandii, Irlandii Północnej, Anglii, Niemczech, Hiszpanii, Polsce, Kanadzie, Nowej Zelandii, Australii i Chinach firma zatrudnia ponad 900 osób.Do klientów Zeus Packaging ... 06.02.2023

Opakowania Mały produkt, wielki karton? Konsumenci tego nie chcą Jak podaje DS Smith, jeden z największych producentów opakowań, każdego roku w zbyt dużych opakowaniach do polskich konsumentów dostarczanych jest ponad 40 mln m3 powietrza. Pakowanie przesyłek w niedopasowane pudełka generuje prawie 2,5 mln dodatkowych kursów samochodów dostawczych, co przekłada się na ponad 42 tys. ton emisji CO2. Do pakowania zbyt dużych paczek rocznie zużywa się niepotrzebnie blisko 89 tys. t tektury i ok. 333 ... 02.02.2023

Opakowania Większość Polaków nadal jest gotowa płacić więcej za produkty w ekologicznych opakowaniach Komisja Europejska przedstawiła na początku grudnia ubiegłego roku projekt rozporządzenia, który dotyczy systematycznego zmniejszania odpadów z plastiku. Nowe przepisy mają sprawić, że w krajach członkowskich więcej opakowań będzie używanych wielokrotnie lub będą one wykonane z przetworzonego plastiku. Unia tym samym chce zachęcić państwa i ich obywateli do ponownego wykorzystywania opakowań i korzystania tylko z tych ... 04.01.2023

Opakowania Polacy są w stanie płacić więcej za produkty w szklanych opakowaniach Szkło jest jedynym materiałem opakowaniowym, którego wykorzystanie wśród respondentów wyraźnie się zwiększa – twierdzą autorzy badania zrealizowanego w ramach tegorocznego Europejskiego Tygodnia Redukcji Odpadów. 8 na 10 Europejczyków wierzy, że opakowania szklane są materiałem przyszłości, ze względu na ich pro-środowiskowe właściwości. Z badania wynika, że w Polsce aż 40 proc. konsumentów kupuje więcej ... 05.12.2022

Opakowania UE przedstawia plan ograniczenia odpadów opakowaniowych Organy Unii Europejskiej wysunęły propozycję nowych przepisów, mających na celu drastyczne zmniejszenie tzw. problemu śmieciowego. Regulacje obejmują obowiązkowe cele dotyczące ilości materiałów pochodzących z recyklingu stosowanych w opakowaniach z tworzyw sztucznych i zobowiązują kawiarnie, sklepy i hotele do przejścia na opakowania wielokrotnego użytku zamiast opakowań jednorazowych. Do 2030 r. wszystkie opakowania na rynku ... 01.12.2022

Opakowania Katarzyna Piątek, Polpak Packaging: Jakie opakowania kosmetyków są naprawdę ekologiczne? Jak to jest w dzisiejszych czasach promować plastik?Oprócz promocji naszych, faktycznie, plastikowych zamknięć i opakowań, od lat zwracamy uwagę na ekologię, edukujemy w tematach recyklingu i zagospodarowania naszych produktów, kiedy stają się odpadami. Ale, żeby móc to przekazać, bacznie obserwujemy świat, który nas otacza i publikacje naukowców w tematach związanych z tworzywami sztucznymi, ich zagospodarowaniem i ponownym ... 28.11.2022

Opakowania Orijinal rozpoczyna program odzysku i ponownego napełniania butelek lakierami Orijinal to marka, która powstała w trakcie pandemii, a wyróżnia się z bycia dystrybutorem naturalnych lakierów pielęgnacyjnych z opatentowanym składnikiem aktywnym na bazie francuskiego selera i organicznego ekstraktu z granatu. Brand w pełni wykorzystuje proces czyszczenia wywodzący się z przemysłu spożywczego, który jest szybki i przyjazny dla środowiska.Kiedy klient składa zamówienie, może zaznaczyć, że chce zwrócić ... 23.11.2022

Opakowania Coty wprowadza pierwsze perfumy Chloé wielokrotnie napełnialne z certyfikatem C2C Zapach Chloé Rose Naturelle Intense przeszedł niezależną ocenę cyklu życia śladu środowiskowego przeprowadzoną przez EVEA (kooperatywę S.A.S specjalizującą się w analizie cyklu życia produktów). Po wprowadzeniu sugerowanych zmian co do designu opakowań, butelka o pojemności 100 ml i wkład o pojemności 150 ml zmniejszają emisję gazów cieplarnianych nawet o 65 proc., zużywają o 67 proc. mniej wody, o 66 proc. mniej energii ... 16.11.2022

Opakowania Rynek aerozoli przekroczy 14,7 mld USD do 2032 r. przez przemysł beauty Aerozole są szeroko stosowane do pakowania towarów konsumpcyjnych, zwłaszcza tych, których konserwacja wymaga odcięcia od powietrza atmosferycznego i źródeł światła. Ponieważ te puszki aerozolowe są lekkie, wytrzymują wysokie ciśnienie i są względnie odporne na uszkodzenia mechaniczne, przewiduje się wzrost ich zastosowania w przemyśle środków higieny osobistej, farmaceutyce i innych. Puszki aerozolowe można również ... 07.11.2022

Opakowania Pujolasos wprowadza innowacyjny drewniany słoik wielokrotnego użytku W zależności od potrzeb marek i specyfiki projektu, słoik może być zwieńczony jedną z opatentowanych przez Pujolasos nakrętek, Woodle (drewniana nakrętka ze zdejmowanym plastikowym wnętrzem, nadającym się do recyklingu) lub Woon (bezklejowa, jednomateriałowa nakrętka drewniana).„W Pujolasos lubimy tworzyć najbardziej kreatywne i przyjazne dla środowiska rozwiązania” – powiedziała firma w oświadczeniu. „P-Refill to ... 02.11.2022
