Marketing i media
Jak będą się nazywać nowe maskotki z Biedronki? Sieć ujawni to już niedługo

Sieci i centra handlowe Były Produkciaki, będą… Biedroniaki? Biedronka lada dzień ujawni nowy gang maskotek Do sklepów z logo Biedronki za kilka dni zawita kolejny (już ósmy!) maskotkowy gang. Czy nowe maskotki z Biedronki, kluczowy element strategii lojalnościowej sieci popularnych dyskontów, wzbudzą ponownie silne emocje i naklejkowo-maskotkowy szał wśród klientów portugalskiej sieci? Wiemy już, kiedy pierwsze zabawki z nowej serii trafią do sklepów – i w ręce klientów. 22.08.2025

Makijażystka jako influencerka to może być największy skarb małej marki makijażowej — ale trzeba umieć zarządzić wysyłką paczek PR do takiej MUA.

Biznes Paczki PR dla makijażystek — wysyłać, nie wysyłać? Oto jest pytanie. Wysyłanie paczek PR do makijażystek staje się coraz częściej wybieraną strategią mniejszych marek kosmetycznych, które chcą zbudować rozpoznawalność bez wysokich budżetów reklamowych. To narzędzie pozwala wejść do kufrów profesjonalistek i zyskać autentyczne rekomendacje, ale jednocześnie wiąże się z ryzykiem biznesowym, prawnym i reputacyjnym. Analiza SWOT pokazuje, że choć potencjał tej formy współpracy jest duży, ... 21.08.2025

Kontrowersyjna kampania marki makijażowej uderzyła w zbiorową wrażliwość społeczną.

Biznes Kontrowersyjna kampania E.l.f. Cosmetics z udziałem Matta Rife’a wzbudza oburzenie konsumentek Amerykańska marka kosmetyczna E.l.f. Cosmetics znalazła się w centrum krytyki po opublikowaniu nowej kampanii reklamowej z udziałem komika Matta Rife’a. Wybór artysty wzbudził sprzeciw części społeczności, ponieważ w swoim stand-upie Natural Selection z 2023 roku Rife żartował z przemocy domowej. Reklama, udostępniona 11 sierpnia w mediach społecznościowych, miała humorystycznie piętnować tzw. „beauty injustice”, czyli ... 19.08.2025

Makijaż i kosmetyka biała to bardzo popularna kategoria treści na Pintereście.

Biznes Pinterest rośnie dzięki inwestycjom w sztuczną inteligencję; „to wirtualny asystent zakupowy” Pinterest coraz wyraźniej staje się „asystentem zakupowym opartym na AI”, choć użytkownicy często nie postrzegają platformy w ten sposób – powiedział Bill Ready, prezes firmy. Jak podkreślił, serwis od lat rozwija wyszukiwanie wizualne, umożliwiając internautom odkrywanie własnych upodobań, eksplorowanie trendów i dokonywanie zakupów w nowy sposób. W ostatnich miesiącach znacząco poprawiono trafność i personalizację ... 13.08.2025

595890

Marketing i media Kontrowersyjna kampania American Eagle z Sydney Sweeney. Gdzie przebiegają granice prawne w reklamie? Granica między artystycznym wyrazem a przekazem, który może naruszać normy etyczne lub prawne, bywa bardzo cienka. Gdy zostanie przekroczona, nierzadko prowadzi to do burzliwych reakcji w mediach społecznościowych. Pojawia się więc pytanie: gdzie kończy się estetyczna prowokacja, a zaczyna kontrowersja, dyskryminacja lub inne naruszenie ustalonych norm, która wymaga już interwencji prawnej? Ostatni głośny, bardzo szeroko ... 08.08.2025

Ozdobne piny są do odbioru w drogeriach Rossmann.

Biznes Rossmann rusza z kolekcjonerską akcją promocyjną: wykonuj zadania, zbieraj piny Od 30 lipca w drogeriach Rossmann można zdobywać limitowaną serię kolekcjonerskich pinów autorstwa Natalii Kopiszki, jednej z najbardziej rozpoznawalnych polskich projektantek biżuterii ostatnich lat. Kolekcja obejmuje dwanaście unikatowych wzorów, w których charakterystyczne dla twórczości Kopi inspiracje kobiecym ciałem i stylem vintage połączono z motywami nawiązującymi do świata drogerii. Pierwszym wzorem dostępnym dla ... 05.08.2025

Aktor znany z hollywoodzkich filmów ma zmienić wizerunek męskości w branży beauty.

Biznes Tom Holland twarzą największej męskiej premiery zapachowej Prada Beauty Prada Beauty ogłosiło, że brytyjski aktor Tom Holland, znany z roli Spider-Mana, został globalnym ambasadorem marki. Holland promuje najnowszy zapach Prada Paradigme – największą jak dotąd męską premierę perfum sygnowaną przez tę należącą do L’Oréal grupę. Marka zamierza zrewolucjonizować sposób, w jaki mężczyźni postrzegają i używają zapachów, prezentując Paradigme jako manifest zmiany i wyzwania wobec utartych ... 04.08.2025

Odpowiedzialność za reklamę suplementu diety niezgodną z prawem  może ponosić wyłącznie influencer, jeśli nie ujawnia danych sponsora lub zataja, iż jest to reklama

Marketing i media Jakim ograniczeniom podlegają reklamy suplementów diety przez influencerów? Kontrolują to UOKiK i GIS Z raportu Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze pod uwagę rekomendacje influencerów przy podejmowaniu decyzji zakupowych, dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom – np. nie można przypisywać im właściwości leczniczych, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie ... 01.08.2025

84 proc. użytkowników TikToka mówi, że chcą aby marki tworzyły treści, w których pokazują zwykłych ludzi, a nie tylko celebrytów

Rynek i trendy Jak BeautyTok kształtuje trendy kosmetyczne w Polsce i na świecie? TikTok jest miejscem, w którym rodzą się trendy lifestylowe – niezależnie od tego, czy jest to społeczność skupiona wokół tematów beauty, fashion czy marek luksusowych, każdy znajdzie tu swoją niszę. Popularność treści modowych i urodowych na TikToku stale rośnie. W ujęciu rocznym widzimy, trzykrotny wzrost liczby wyświetleń filmów z hasztagami #TikTokFashion i #BeautyTok. To dowód na to, że wciąż coraz więcej osób ... 25.07.2025

Kupno perfum przez internet bez wcześniejszego ich powąchania to cel wielu marketerów.

Biznes CosmeticsDesign: Zapach można sprzedać „przez ekran” sugerując, że stworzy on pożądany przez konsumenta wizerunek Sprzedaż perfum przez internet dynamicznie rośnie, mimo że nie pozwala na podstawową czynność – powąchanie produktu. Według prognoz McKinsey, do 2030 roku sprzedaż online może stanowić nawet jedną trzecią całego rynku kosmetycznego. Choć zapach to kwestia silnie zindywidualizowana i emocjonalna, coraz więcej konsumentów decyduje się na zakup perfum bez wcześniejszego testowania ich w tradycyjny sposób. 21.07.2025

593025

Marketing i media Bohaterka największego glow up tego roku – ambasadorką marki Schwarzkopf Schwarzkopf – niemiecki gigant kosmetyczny, specjalizujący się w produktach pielęgnacyjnych do włosów – mianował aktorkę i celebrytkę Lindsay Lohan nową ambasadorką marki. Amerykanka dołączyła do grona takich gwiazd, jak Sofia Vergara i Dove Cameron. Na początku tego roku 39-letnia Lohan zachwyciła swoją metamorfozą: promienną, gładką cerą oraz piękną blond fryzurą. 16.07.2025

Młodzi mają szansę spróbować pracy w Hebe.

Biznes Program „Odkryj siebie z Hebe” wspiera młodych z pieczy zastępczej – ruszyła 4. edycja Ponad 80 proc. młodych dorosłych opuszczających placówki opiekuńczo-wychowawcze deklaruje chęć podjęcia pracy, jednak brak doświadczenia i odpowiedniego wsparcia utrudnia im wejście na rynek. Mniej niż 30 proc. z nich miało wcześniej jakiekolwiek zatrudnienie. Odpowiedzią na te potrzeby jest program „Odkryj siebie z Hebe”, realizowany wspólnie z Fundacją One Day. Inicjatywa oferuje nie tylko zatrudnienie, ale też mentoring i ... 09.07.2025

45. i 47. prezydent USA rozpoczyna kolejną turę sprzedaży swojego merchu.

Biznes Trump idzie za perfumiarskim ciosem z nowymi zapachami. Analitycy: To znosi powagę urzędu Pierwszy dzień lipca 2025 r. przyniósł premierę nowego produktu sygnowanego nazwiskiem urzędującego prezydenta USA. Donald Trump zaprezentował na swojej platformie Truth Social ekskluzywne perfumy Victory 45-47, wycenione na 249 dolarów za flakon. Złota butelka w kształcie sylwetki prezydenta ma podkreślać dwojaką symbolikę nazwy: numer 45, który odnosi się do jego pierwszej kadencji, oraz 47, oznaczający obecną. 03.07.2025

W najnowszej kampanii Rossmann położył nacisk na relacyjność i nawiązania do autentycznej bliskości

Drogerie Rossmann w nowej ofercie proponuje klientom “więcej”. Czyli co? Rossmann daje klientom więcej. Nie tylko dosłownie: nowa kampania “Mam Więcej” to wyraźny kontrapunkt wobec komunikacji z udziałem gwiazd i influencerów, a zarazem dopełniające ją, przemyślane rozwinięcie. Rossmann inspiruje i wyznacza trendy beauty i pielęgnacyjne, ale także zaprasza do nawiązania relacji, oferując wsparcie i zaspakajanie potrzeb – przekonuje sieć drogerii w swoim komunikacie. 16.06.2025

22. sierpień 2025 14:12