
Wywiady


Surowce Przemysław Lahuta, prezes Cosma: Wykorzystywanie konopi w przemyśle kosmetycznym będzie rosnąć [OPINIA] W mojej ocenie wykorzystywanie konopi zarówno w przemyśle kosmetycznym, jak i medycznym będzie rosnąć. Rok w rok pojawiają się badania, które wykazują kolejne, pożyteczne właściwości i działanie tych roślin. W aptekach i drogeriach na półkach znajdziemy mnóstwo preparatów z charakterystycznym zielonym listkiem na opakowaniu. To dowód na to, że konopna rewolucja już trwa, a jej perspektywy na przyszłość są bardzo ... 14.11.2023

Wywiady Jakub Żurowski, Avon Garwolin: Produkujemy dużo, ale możemy więcej. Rozmowy na temat produkcji kontraktowej trwają Fabryka Avon w Garwolinie produkuje nie tylko swoją markę, ale i kosmetyki dla innego brandu z grupy Natura &Co., czyli dla The Body Shop. Czy jesteście też otwarci na produkcje kontraktową dla innych firm lub sieci handlowych? Tak, nawet prowadzimy już rozmowy na ten temat. Ze względu na nasze możliwości produkcyjne jesteśmy konkurencyjni kosztowo i jakościowo. Jednak równocześnie opłacalność takiej produkcji zaczyna się ... 06.11.2023

Wywiady Paulina Modecka, Atelier Varsovie: ograniczenia w reklamach idą tak daleko, że trudno jest sprzedawać kosmetyki sexual wellness bez ukrywania, czym są Trudno jest w XXI wieku promować produkty związane z seksualnością w jakikolwiek sposób, nawet kosmetyczne. Przez długi czas wszystkie reklamy naszej marki były notorycznie banowane z uwagi na zastosowane grafiki, czy użyte w opisie słowa i wyrażenia. Dużym wyzwaniem były sesje zdjęciowe, które miały działać na wyobraźnię i rezonować z tematyką produktów, a efekt końcowy miał nie stanowić problemu przy publikacji. ... 31.10.2023

E-commerce Tomasz Woźniak, Future Mind: eZebra może skorzystać z siły zakupowej Dino [KOMENTARZ] Nie spodziewam się drastycznego zwiększenia wyceny Dino dzięki tej akwizycji, ale trzeba przyznać, że firma relatywnie niewielkim kosztem zyskuje silny fundament digitalowy. Oprócz działającego biznesu przejmuje nie tylko specjalistów, ale i wiedzę organizacyjną w zakresie procesów sprzedaży i logistyki e-commerce. Czytaj więcej: Dino przejmuje udziały w drogerii internetowej eZebra! O dalszym rozwoju sytuacji zdecyduje ... 26.10.2023

Wywiady Hanna Konopko-Kotarba, Sofidel: Pomimo inflacji konsumenci nie sięgają po najtańsze papiery toaletowe i ręczniki kuchenne Jak wygląda obecnie rynek papierów toaletowych i ręczników kuchennych? Jakie trendy są na nim widoczne? Czego oczekują konsumenci? Po jakie produkty sięgają najchętniej i jaka czeka nas przyszłość w tym obszarze? O ile konsumpcja papierów toaletowych pozostaje od lat na podobnym poziomie, to obserwujemy wzrost na rynku ręczników kuchennych, co niewątpliwie jest wynikiem utrwalonych nawyków większej dbałości o higienę po ... 20.10.2023

Wywiady Małgorzata Brożyna, Barwa Cosmetics: Wyzwaniem będzie pogodzenie rosnących kosztów działalności z oczekiwaniami rynku [PROGNOZY] Co jest dziś największym wyzwaniem w dalszym rozwoju biznesu? Zdecydowanie największym wyzwaniem jest próba pogodzenia stale rosnących kosztów prowadzenia działalności z potrzebami klientów, którzy poszukują produktów w ekonomicznych cenach, przy zachowaniu wysokiej jakości. Nasi dostawcy z uwagi na zbliżające się kolejne podwyżki płacy minimalnej oraz rosnące koszty prowadzenia działalności, informują nas o ... 06.10.2023

Wywiady Magda Wieczorek, Organique: Staramy się szukać społecznych inicjatyw bliskich kobietom Spotykamy się na inauguracyjnym spotkaniu tegorocznej edycji kampanii na rzecz profilaktyki raka piersi, Dotykam Wygrywam, razem z którą działa Organique, tworząc produkt-cegiełkę, czyli BIUSTOmydło. Co było motywacją włączenia się w ten projekt? Może to właśnie ta bliskość kobiet. Profilaktyka raka piersi to temat bardzo kobiecy, a i naszymi klientkami są głównie kobiety, więc kiedy Izabela Sakutova przyszła do nas z ... 29.09.2023

Wywiady Izabella Wróbel-Lesieur, Pierre Fabre: Dermokosmetyki przeżywają eksplozję zainteresowania. Stabilny dotąd rynek zaczął rosnąć wolumenowo Z ostatnich wrześniowych danych PEX PharmaSequence wynika, że sprzedaż kosmetyków w aptekach wzrosła o ponad 10 proc. w porównaniu do roku 2022, a w ujęciu miesiąc do miesiąca – o niemal 20 proc. Czytaj też: Sprzedaż kosmetyków w aptekach wzrosła Zjawisko to opisuje też Izabella Wróbel-Lesieur, dyrektorka marketingu firmy Pierre Fabre w Polsce, właściciela takich marek jak Eau Thermale Avène, A-Derma, Ducray Czy Klorane. ... 25.09.2023

Wywiady Cezary Bijak, Pollena Ewa: Priorytetem będzie pilnowanie kosztów i dobre planowanie produkcji [PROGNOZY] Co według Pana jest dziś największym wyzwaniem w dalszym rozwoju biznesu na rynku kosmetycznym? Prowadzenie biznesu w dzisiejszej, dość nieprzewidywalnej rzeczywistości stanowi wyzwanie dla przedstawicieli chyba każdej branży. Z naszego punktu widzenia priorytetem jest odpowiednia organizacja w celu dostosowania się do sytuacji niestabilności cen surowców i opakowań oraz ciągłego wzrostu kosztów, tak mediów, jak i ... 19.09.2023

Rynek i trendy Karolina Szałas, PMR: Rynek kosmetyczny hamuje. Do realnych wzrostów powróci, gdy poprawi się sytuacja materialna Polaków Jaka jest obecnie wartość rynku kosmetycznego w Polsce wg PMR i jakie są prognozy na kolejne lata? Przewidujemy w PMR, że w 2023 r. wartość sprzedaży kosmetyków w Polsce wyniesie ponad 32 mld zł, wzrastając nominalnie o ponad 9 proc. r/r. Wzrost ten będzie głównie kierowany wzrostem cen kosmetyków. Wyhamowanie dynamiki będzie wynikiem spadku realnego dochodu rozporządzalnego oraz spadku realnych wynagrodzeń, a co za tym ... 12.09.2023

Manicure Paulina Pastuszak: Manicure hybrydowy jest bezpieczny. Informacje o rakotwórczym działaniu lamp UV były nierzetelne Myślę, że często słyszy Pani to pytanie, ale je zadam: czy hybryda jest bezpieczna? Oczywiście, że tak. Jeżeli tylko jest zaaplikowana w sposób profesjonalny, jest całkowicie bezpieczna. Pod warunkiem, że narzędzia wielorazowego użytku są umyte, zdezynfekowane i wysterylizowane w autoklawie. Część narzędzi oczywiście musi być jednorazowa i wtedy niebezpieczeństwa żadnego nie ma. To co bardzo ważne – zabieg musi ... 11.09.2023

Wywiady Ines Rosa, Sense and Body: Psychologia łączy się ze światem beauty Proszę opowiedzieć nam o sobie. Gdzie obecnie Pani mieszka i prowadzi biznes? Mieszkam w Stanach Zjednoczonych, tam rozwijam nową parasolową markę JCos (Japanese Cosmetics). Od ponad 20 lat prowadzę też w Polsce spółkę Sense and Body, będącą importerem i dystrybutorem produktów kosmetycznych, obecnie głównie pochodzących z USA od dużych, posiadających znaczny udział w światowych rynkach producentów. W naszej ofercie ... 29.08.2023

Wywiady MG Evolution: produkcja kontraktowa w oparciu o najnowocześniejsze trendy w branży MG Evolution jest polską firmą produkującą kosmetyki w oparciu o najnowocześniejsze trendy w branży. Trzonem działalności jest produkcja kontraktowa cechująca się dużą elastycznością i kompleksową opieką nad klientem. Firma nie boi się nawet najbardziej odważnych pomysłów, które doprowadza do produktu końcowego, spełniającego wszystkie oczekiwania zleceniodawcy. Siedziba firmy oraz dział R&D znajdują się w Łodzi, ... 22.08.2023

E-commerce Sławomir Siergiejczyk, Glosel: Jesteśmy otwarci na współpracę z markami kosmetycznymi Jaki macie Państwo plan na urodową część biznesu? Czy budujecie asortyment tak, żeby produkty i marki wpasowały się w wasz core’owy asortyment zdrowych, ekologicznych produktów, czy jednak idziecie w stronę marek korporacyjnych? Do tej pory tak właśnie podchodziliśmy do budowania asortymentu i widzimy bardzo dużą synergię, jeżeli chodzi o produkty naturalne w kategoriach spożywczych i kosmetycznych. Zauważamy np., że ... 24.07.2023

Drogerie Sytuacja wymaga, abyśmy byli bardziej elastyczni w biznesie Czemu tak długo zwlekliście z wejściem do Polski? Mówiąc krótko i wprost, to wynika z tego, że zawsze jest coś do zrobienia. Przy podejmowaniu decyzji o wejściu na nowy rynek istotne jest też to, czy znajdą się osoby, które będę mogły, chciały i potrafiły tą operację przeprowadzić. My mamy cały czas wiele do zrobienia na naszym rodzimym, niemieckim rynku, ale okazało się, że są w naszej firmie osoby, które chciały ... 13.07.2023

E-commerce Sławomir Siergiejczyk, Glosel: Ponad 30 proc. klientów kupujących żywność dokłada do e-koszyka kosmetyki Od kiedy działa spółka Glosel? Czy TaniaKsiazka.pl była projektem, od którego zaczął się biznes?W e-commerce działamy 20 lat, nieprzerwanie z tym samym właścicielem – Łukaszem Kierusem. Jego pasją od dzieciństwa jest czytanie, stąd pomysł na biznes – sprzedaż książek w internecie. Pierwszy, działający do dziś sklep, to CzaryMary.pl, który oferuje książki ezoteryczne, przedmioty związane z duchowością, magią, ale ... 10.07.2023

Producenci Valery Gaucherand, L’Oreal: Definicja luksusu się zmienia Valery Gaucherand, szef L’Oreal na Polskę i Kraje Bałtyckie, w wywiadzie udzielonym dla wyborcza.biz przekonuje, że na kosmetycznym rynku działa „efekt szminki”. Rynek jest odporny na kryzys – ludzie uważają, że należy im się rekompensata za gorsze czasy, które nadeszły. Chcą małego luksusu, którym są kosmetyki.Jednak definicja luksusu się zmienia. Jak mówi Gaucherand, konsumenci widzą luksus w kosmetykach ... 28.06.2023

Salony beauty Michał Łenczyński, Beauty Razem: Chcemy uczciwego dialogu o usługach estetycznych – W Polsce nie ma definicji medycyny estetycznej, nie istnieje także specjalizacja lekarska o nazwie medycyna estetyczna, dlatego każdy lekarz, który twierdzi, że posiada tytuł lekarza medycyny estetycznej łamie kodeks etyki lekarskiej – mówi Michał Łenczyński, lider społeczności Beauty Razem podczas rozmowy z Katarzyną Bochner, redaktor naczelną portalu wiadomoscikosmetyczne.pl. Uważa, że taka definicja jest ... 14.06.2023

Producenci Karol Szmich, Delia: Branża kosmetyczna jest odporna na kryzys Według Karola Szmicha, prezesa firmy Delia Cosmetics zapytanego przez Puls Biznesu o wyzwania, które stoją obecnie przed producentami kosmetyków w Polsce, nie maja oni szczególnych problemów. Według niego branża kosmetyczna jest dosyć bezpieczna, odporna na kryzysy, stabilna. Przyznał jednak, że trzeba cały czas bacznie obserwować rynek, być elastycznym, szukać nowych rozwiązań, opracowywać nowe receptury.Czytaj też: Karol ... 05.06.2023

Producenci Avon przestawia się na sprzedaż w mediach społecznościowych Model biznesowy firmy Avon od ponad 130 lat opiera się na tradycyjnej sprzedaży bezpośredniej, czyli na spotkaniach kobiet – czy to w domach, czy w miejscu pracy.– Teraz musimy się dostosować do oczekiwań młodych pokoleń. A one, choć nie tylko one, tworzą dzisiaj mikrospołeczności w mediach społecznościowych – zauważyła Angela Cretu, prezes Avon w rozmowie z "Rzeczpospolitą".Dlatego to w mediach społecznościowych ... 01.06.2023

Producenci Valéry Gaucherand, L‘Oréal: Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków kosmetycznych w Europie – W całej Europie tylko 35 proc. populacji jest poniżej 39. roku życia. W Polsce wciąż jest to 53 proc. i do tego są to ludzie bardzo dobrze wykształceni – zwrócił uwagę Valéry Gaucherand, dyrektor generalny HUB L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie w rozmowie z Business Insiderem, tłumacząc powodu dynamicznie rozwijającego się rynku kosmetycznego w naszym kraju.Dodał, że także dojrzała część konsumentów w Polsce ... 31.05.2023

Drogerie Hubert Iwanowski, DM-drogerie markt Polska: Stawiamy na partnerstwo. Z producentami budujemy asortyment i kategorie W 2022 roku, pierwszym roku działalności w Polsce, drogerie DM otworzyły 9 sklepów. Czy zrealizowaliście Państwo swój plan? Wszyscy oczekiwali, że DM będą drapieżnie zdobywać rynek i budować konkurencję dla Rossmanna.Jesteśmy zadowoleni z drogi, którą obraliśmy. To jest organiczny wzrost. Tak jak informowaliśmy od początku jesteśmy skupieni nie na liczbie drogerii tylko na poszukiwaniu dobrych lokalizacji. Nie myślimy o ... 23.05.2023
