Wywiady
<p>Cezary Bijak, prezes zarządu Fabryki Kosmetyków „Pollena-Ewa”, Grupa TZMO.</p>

Wywiady Cezary Bijak, Pollena Ewa: Priorytetem będzie pilnowanie kosztów i dobre planowanie produkcji [PROGNOZY] Co według Pana jest dziś największym wyzwaniem w dalszym rozwoju biznesu na rynku kosmetycznym?   Prowadzenie biznesu w dzisiejszej, dość nieprzewidywalnej rzeczywistości stanowi wyzwanie dla przedstawicieli chyba każdej branży. Z naszego punktu widzenia priorytetem jest odpowiednia organizacja w celu dostosowania się do sytuacji niestabilności cen surowców i opakowań oraz ciągłego wzrostu kosztów, tak mediów, jak i ... 19.09.2023

<p>Karolina Szałas, senior analyst, PMR:  W 2023 r. wartość sprzedaży kosmetyków w Polsce wyniesie ponad 32 mld zł, wzrastając nominalnie o ponad 9 proc. r/r. Wzrost ten będzie wynikał głównie z rosnących cen kosmetyków</p>

Rynek i trendy Karolina Szałas, PMR: Rynek kosmetyczny hamuje. Do realnych wzrostów powróci, gdy poprawi się sytuacja materialna Polaków Jaka jest obecnie wartość rynku kosmetycznego w Polsce wg PMR i jakie są prognozy na kolejne lata?   Przewidujemy w PMR, że w 2023 r. wartość sprzedaży kosmetyków w Polsce wyniesie ponad 32 mld zł, wzrastając nominalnie o ponad 9 proc. r/r. Wzrost ten będzie głównie kierowany wzrostem cen kosmetyków.  Wyhamowanie dynamiki będzie wynikiem spadku realnego dochodu rozporządzalnego oraz spadku realnych wynagrodzeń, a co za tym ... 12.09.2023

<p>Paulina Pastuszak, właścicielka Akademia Stylizacji Paznokci</p>

Manicure Paulina Pastuszak: Manicure hybrydowy jest bezpieczny. Informacje o rakotwórczym działaniu lamp UV były nierzetelne Myślę, że często słyszy Pani to pytanie, ale je zadam: czy hybryda jest bezpieczna?   Oczywiście, że tak. Jeżeli tylko jest zaaplikowana w sposób profesjonalny, jest całkowicie bezpieczna. Pod warunkiem, że narzędzia wielorazowego użytku są umyte, zdezynfekowane i wysterylizowane w autoklawie. Część narzędzi oczywiście musi być jednorazowa i wtedy niebezpieczeństwa żadnego nie ma. To co bardzo ważne – zabieg musi ... 11.09.2023

492662 Artykuł sponsorowany

Wywiady Psychologia łączy się ze światem beauty Proszę opowiedzieć nam o sobie. Gdzie obecnie Pani mieszka i prowadzi biznes? Mieszkam w Stanach Zjednoczonych, tam rozwijam nową parasolową markę JCos (Japanese Cosmetics). Od ponad 20 lat prowadzę też w Polsce spółkę Sense and Body, będącą importerem i dystrybutorem produktów kosmetycznych, obecnie głównie pochodzących z USA od dużych, posiadających znaczny udział w światowych rynkach producentów. W naszej ofercie można ... 29.08.2023

<p>Marcin Gortat i dr Żaneta Gortat-Stanisławska, własciciele MG Evolution</p>

Wywiady MG Evolution: produkcja kontraktowa w oparciu o najnowocześniejsze trendy w branży MG Evolution jest polską firmą produkującą kosmetyki w oparciu o najnowocześniejsze trendy w branży. Trzonem działalności jest produkcja kontraktowa cechująca się dużą elastycznością i kompleksową opieką nad klientem. Firma nie boi się nawet najbardziej odważnych pomysłów, które doprowadza do produktu końcowego, spełniającego wszystkie oczekiwania zleceniodawcy. Siedziba firmy oraz dział R&D znajdują się w Łodzi, ... 22.08.2023

<p>Sławomir Siergiejczyk, dyrektor handlowy w spółce Glosel</p>

E-commerce Sławomir Siergiejczyk, Glosel: Jesteśmy otwarci na współpracę z markami kosmetycznymi Jaki macie Państwo plan na urodową część biznesu? Czy budujecie asortyment tak, żeby produkty i marki wpasowały się w wasz core’owy asortyment zdrowych, ekologicznych produktów, czy jednak idziecie w stronę marek korporacyjnych?  Do tej pory tak właśnie podchodziliśmy do budowania asortymentu i widzimy bardzo dużą synergię, jeżeli chodzi o produkty naturalne w kategoriach spożywczych i kosmetycznych. Zauważamy np., że ... 24.07.2023

<p>Pod koniec roku DM otwierają nowe lokalizacje jedna po drugiej</p>

Drogerie Sytuacja wymaga, abyśmy byli bardziej elastyczni w biznesie Czemu tak długo zwlekliście z wejściem do Polski? Mówiąc krótko i wprost, to wynika z tego, że zawsze jest coś do zrobienia. Przy podejmowaniu decyzji o wejściu na nowy rynek istotne jest też to, czy znajdą się osoby, które będę mogły, chciały i potrafiły tą operację przeprowadzić. My mamy cały czas wiele do zrobienia na naszym rodzimym, niemieckim rynku, ale okazało się, że są w naszej firmie osoby, które chciały ... 13.07.2023

Sławomir Siergiejczyk, dyrektor handlowy w spółce Glosel, do której należą internetowe sklepy Bee.pl, TaniaKsiazka.pl, CzaryMary.pl

E-commerce Sławomir Siergiejczyk, Glosel: Ponad 30 proc. klientów kupujących żywność dokłada do e-koszyka kosmetyki Od kiedy działa spółka Glosel? Czy TaniaKsiazka.pl była projektem, od którego zaczął się biznes?W e-commerce działamy 20 lat, nieprzerwanie z tym samym właścicielem – Łukaszem Kierusem. Jego pasją od dzieciństwa jest czytanie, stąd pomysł na biznes – sprzedaż książek w internecie. Pierwszy, działający do dziś sklep, to CzaryMary.pl, który oferuje książki ezoteryczne, przedmioty związane z duchowością, magią, ale ... 10.07.2023

Valery Gaucherand, prezes L’Oreal na Polskę i Kraje Bałtyckie

Producenci Valery Gaucherand, L’Oreal: Definicja luksusu się zmienia Valery Gaucherand, szef  L’Oreal na Polskę i Kraje Bałtyckie, w wywiadzie udzielonym dla wyborcza.biz przekonuje, że na kosmetycznym rynku działa „efekt szminki”. Rynek jest odporny na kryzys – ludzie uważają, że należy im się rekompensata za gorsze czasy, które nadeszły. Chcą małego luksusu, którym są kosmetyki.Jednak definicja luksusu się zmienia. Jak mówi Gaucherand, konsumenci widzą luksus w kosmetykach ... 28.06.2023

<p>Michał Łenczyński, Beauty Razem - lekarze i kosmetolodzy to zawody pokrewne. Powinniśmy się wspierać. Chcemy uczciwego dialogu o rynku usług estetycznych</p>

Salony beauty Michał Łenczyński, Beauty Razem: Chcemy uczciwego dialogu o usługach estetycznych – W Polsce nie ma definicji medycyny estetycznej, nie istnieje także specjalizacja lekarska o nazwie medycyna estetyczna, dlatego każdy lekarz, który twierdzi, że posiada tytuł lekarza medycyny estetycznej łamie kodeks etyki lekarskiej – mówi Michał Łenczyński, lider społeczności Beauty Razem podczas rozmowy z Katarzyną Bochner, redaktor naczelną portalu wiadomoscikosmetyczne.pl.    Uważa, że taka definicja jest ... 14.06.2023

Karol Szmich, prezesem firmy Delia Cosmetics

Producenci Karol Szmich, Delia: Branża kosmetyczna jest odporna na kryzys Według Karola Szmicha, prezesa firmy Delia Cosmetics zapytanego przez Puls Biznesu o wyzwania, które stoją obecnie przed producentami kosmetyków w Polsce, nie maja oni szczególnych problemów. Według niego branża kosmetyczna jest dosyć bezpieczna, odporna na kryzysy, stabilna. Przyznał jednak, że trzeba cały czas bacznie obserwować rynek, być elastycznym, szukać nowych rozwiązań, opracowywać nowe receptury.Czytaj też: Karol ... 05.06.2023

Angela Cretu, prezes firmy kosmetycznej Avon

Producenci Avon przestawia się na sprzedaż w mediach społecznościowych Model biznesowy firmy Avon od ponad 130 lat opiera się na tradycyjnej sprzedaży bezpośredniej, czyli na spotkaniach kobiet – czy to w domach, czy w miejscu pracy.– Teraz musimy się dostosować do oczekiwań młodych pokoleń. A one, choć nie tylko one, tworzą dzisiaj mikrospołeczności w mediach społecznościowych – zauważyła Angela Cretu, prezes Avon w rozmowie z "Rzeczpospolitą".Dlatego to w mediach społecznościowych ... 01.06.2023

Valéry Gaucherand, dyrektor generalny HUB L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie

Producenci Valéry Gaucherand, L‘Oréal: Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków kosmetycznych w Europie – W całej Europie tylko 35 proc. populacji jest poniżej 39. roku życia. W Polsce wciąż jest to 53 proc. i do tego są to ludzie bardzo dobrze wykształceni – zwrócił uwagę Valéry Gaucherand, dyrektor generalny HUB L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie w rozmowie z Business Insiderem, tłumacząc powodu dynamicznie rozwijającego się rynku kosmetycznego w naszym kraju.Dodał, że także dojrzała część konsumentów w Polsce ... 31.05.2023

Hubert Iwanowski, dyrektor Obszaru Marketingu i Zakupów DM-drogerie markt Polska

Drogerie Hubert Iwanowski, DM-drogerie markt Polska: Stawiamy na partnerstwo. Z producentami budujemy asortyment i kategorie W 2022 roku, pierwszym roku działalności w Polsce, drogerie DM otworzyły 9 sklepów. Czy zrealizowaliście Państwo swój plan? Wszyscy oczekiwali, że DM będą drapieżnie zdobywać rynek i budować konkurencję dla Rossmanna.Jesteśmy zadowoleni z drogi, którą obraliśmy. To jest organiczny wzrost. Tak jak informowaliśmy od początku jesteśmy skupieni nie na liczbie drogerii tylko na poszukiwaniu dobrych lokalizacji. Nie myślimy o ... 23.05.2023

Agnieszka Nadolna, właścicielka Auresu podczas targów B2B zorganizowanych przez hurtownię Ambra

Producenci Agnieszka Nadolna, Aureus: Nowinki rozwijają kategorię chemii domowej w drogeriach Kategoria chemii domowej powróciła do drogerii. Po okresie, w którym właściciele drogerii skupiali się na tym, by ich sklepy były postrzegane jako typowo kosmetyczne i wyspecjalizowane w produktach beauty, znów zaczęli pracować nad półką chemiczną. Produkty do utrzymania porządku w domu, ale także higieniczne artykuły papierowe, rotują szybciej niż kosmetyki i stały się dobrym  uzupełnieniem asortymentu kosmetycznego w ... 16.05.2023

Agata Grysiak do świata beauty przeszła z ... IT i finansów, a po studiach miała pracować na oddziale neurochirurgii. Wcale nie zamierza zmieniać branży!

Beauty Z kosmetyczek redaktorek WK - bardzo długie włosy, miłość do ciężkich perfum Pierwszą rzeczą, na którą zwraca uwagę każdy, kto mnie zna, jest moja fryzura. Włosy najczęściej noszę upięte w kok lub koronę z warkoczy z powodów pragmatycznych; rozpuszczone sięgają mi do pasa, i albo nimi o coś zaczepiam, albo plączą się. O takie włosy muszę dbać w dość skomplikowany sposób — są niskoporowate i lekko kręcone naraz, chociaż pod swoim własnym ciężarem się prostują. Mycie głowy to cały ... 09.05.2023

<p>Marka Angry Beards pokazuje, że poza kosmetykami barberskimi istnieją jeszcze inne kategorie produktów pielęgnacyjnych dla mężczyzn - są po prostu niezajęte.</p>

Wywiady Dawid Gzyl, Angry Beards: nic nie było i jakoś się żyło, ale my zapełniamy tą niszę. Czy spotkaliście się panowie z jakimiś negatywnymi reakcjami na produkty typu Angry Beards Antistick? Z bardzo negatywnymi reakcjami się nie spotkaliśmy, natomiast lekkie poruszenie i zdziwienie było na pewno. Cześć odbiorów była ciekawa, że jak to kremy i dezodoranty do części intymnych, ale po co? Przecież tyle lat nic nie było i jakoś się żyło. No właśnie jakoś, a tu jednak po użyciu okazuje się, że komfort tego ... 21.04.2023

Przy skórze o fototypie I i II możemy spokojnie stosować serum z retinolem na noc także wiosną i latem, na początek nie częściej niż dwa razy w tygodniu

Twarz Przyjaźń z retinolem powinna się rozwijać powoli Anna Zawadzka-Szewczyk: Kiedy warto zacząć stosować retinol i jakie zasady bezpieczeństwa przy tym zachować?dr n. med. Agnes Frankel: Retinol jest genialną, przebadana cząsteczką, która odmładza skórę i sprawia, że staje się ona gęstsza, bardziej jędrna, rozjaśniona, promienna, bez zaskórników, ma ładne napięcie i płytsze zmarszczki. Pobudzanie produkcji kolagenu, elastyny i kwasu hialuronowego, regulowanie wydzielania ... 13.04.2023

Damian Duda, makijażysta marki Yves Saint Laurent, podczas Drop The Look YSL X Douglas

Producenci YSL Beauty: Makijaż to nie zasady. To odwaga wyrażania siebie YSL wraz z najnowsza kolekcją produktów makijażowych zaproponował cztery style makijażu: pełen blasku nude, graficzny i wyrafinowany z oczami podkreślonymi linerem, spektakularny kolor na powiece oraz subtelne smokey. Czy to oznacza zmianę wizerunku z marki promującej dopracowane makijaże na specjalne wyjścia na brand codzienny? Zamiast charakterystycznych wieczorowych looków mamy wiosenne, lekkie stylizacje.Marka zawsze ... 29.03.2023

Magdalena Ceglecka-Koc, fryzjerka i trycholog

Włosy Trycholog podpowiada o czym pamiętać, by zachować zdrowe włosy Aby skóra twarzy była napięta i wyglądała zdrowo, należy nie tylko dobrze dopasować kosmetyki, ale również odpowiednio je aplikować. Podobnie jest z dbaniem o skórę głowy  i włosy. Fryzjerka Magdalena Ceglecka-Koc wskazuje, które zabiegi inspirowane trychologią warto wprowadzić na stałe podczas pielęgnacji w domu.Masaż skóry głowyOd czego zacząć walkę o dobrą kondycję skóry głowy i zdrowe włosy? Od masażu.– To ... 14.03.2023

Od lewej: mgr Anna Galbarczyk, starszy specjalista ds. oceny bezpieczeństawa, asystent safety assessora, Dr inż. Iwona Białas, safety assessor, właściciel CosmetoSafe Conulting, Sandra Zelent, safety assessor

Producenci Czy safety assesorzy powinni obawiać się konkurencji ze strony sztucznej inteligencji? Z okazji obchodów 10-lecia powstania CosmetoSAFE Consulting, zespół pracujących w nim safety assessorów postanowił sprawdzić, czy już powinien zacząć obwiać się konkurencji ze strony sztycznej inteligencji.– Chat GPT szturmem podbija światowy internet. Blady strach padł na programistów, pr-owców, dziennikarzy, a nawet prawników, bo sztuczna inteligencja ma ich wszystkich rzekomo zastąpić w ciągu najbliższych lat. ... 14.03.2023

Julia Pushkareva to Company General Manager Eastern Europe i członkini zarządu Wella z ponad 20-letnim doświadczeniem w sprzedaży.

Producenci Julia Pushkareva, Wella: stworzyliśmy nową kategorię produktów na bardzo konkurencyjnym rynku Jakie są cele Wella Company na nadchodzący sezon?Wella Company jest jedną z najszybciej rozwijających się firm kosmetycznych, zwłaszcza po uzyskaniu niezależności – ale skupmy się na Wella Polska, która jest strategicznym punktem na mapie regionu i częścią globalnego zespołu. Poprzez różne działania realizowane lokalnie chcemy nadal przyczyniać się do rozwoju Welli. W Polsce mamy cztery główne działy: Supply Hub, który ... 13.03.2023

Dr Iwona Białas, założycielka i prezes firmy Cosmetosafe Consulting

Producenci Iwona Białas, Cosmetosafe Consulting: To ja mówię „sprawdzam" [Kobiety w biznesie beauty] Czym zajmuje się safety assessor?Safety assessorzy analizują kosmetyki pod kątem ich bezpiecznego użycia przez konsumentów. Wykonują ocenę bezpieczeństwa (OB) produktu kosmetycznego przed wprowadzeniem go na rynek. Ale współpraca z safety assessorem może być wieloaspektowa... Ci, którzy dopiero wchodzą na rynek kosmetyczny z pierwszym produktem potrzebują swego rodzaju przewodnika, który nie tylko pomoże stworzyć założenia ... 09.03.2023

Tobias Kruse, kierownik ds. strategii rozwoju i komunikacji w oddziale Lush Global Digital Limited, opowiedział nam, jak Lush Poland planuje działać online i offline, by zapewnić klientom najlepsze możliwe doświadczenia z marką.

Producenci Tobias Kruse, Lush: W kwestii social mediów podjęliśmy decyzję moralną, a nie komercyjną Jak wyglądały przygotowania do wejścia Lush na Polski rynek?Nasze działania w zakresie e-commerce rozpoczęliśmy w marcu 2022 roku, a teraz otworzyliśmy już nasz pierwszy sklep stacjonarny w Złotych Tarasach w Warszawie. Pomimo obecnej sytuacji gospodarczej w całej Europie, na którą wpływ miała wojna w Ukrainie, mamy duże zaufanie do polskiego rynku i już teraz rozglądamy się za nowymi lokalizacjami, aby w przyszłości ... 20.02.2023

19. wrzesień 2023 16:30