
Biznes


Perfumerie Czwarty concept store Skin&Beauty by Super-Pharm – działa już we Wrocławiu W wakacyjny, lipcowy piątek sieć Super-Pharm otworzyła we wrocławskiej galerii Wroclavia czwarty w Polsce (i pierwszy w tym regionie kraju) innowacyjny concept store Skin&Beauty by Super-Pharm. Sklep o powierzchni 330 mkw. jest istotnym krokiem rozwoju sieci. Czym ten koncept się wyróżnia i co oferuje swoim klientom? 25.07.2025

E-commerce Jak sprzedawać kosmetyki na marketplace – czyli szansa na globalizację polskich marek beauty Marketplace’y zmieniają reguły gry w e-commerce. Już dziś, 69 proc. sprzedaży cross-border jest generowane właśnie dzięki nim. W ten sposób już nie tylko duże koncerny, ale także mniejsze marki i wyspecjalizowane sklepy mogą dziś sprzedawać swoje kosmetyki klientom w całej Europie – bez kosztownego wchodzenia na nowe rynki czy tworzenia lokalnych struktur. 25.07.2025

franczyzawhandlu.pl System kaucyjny od A do Z. Wszystko, co musisz o nim wiedzieć Systemu kaucyjny w Polsce startuje już 1 października 2025. Dlatego przygotowaliśmy "alfabet systemu kaucyjnego", czyli wszystkie najważniejsze informacje dla właścicieli i pracowników sklepu, jak i dla konsumentów. To pierwszy artykuł w ramach naszego nowego cyklu szkoleniowo-informacyjnego o czekającej nas rewolucji opakowaniowej. 24.07.2025

Targi i konferencje Inauguracja Polskiej Izby Gospodarczej Kobiet – z dyskusjami o biznesie, rozwoju, sukcesie i kosmetykach 19 lipca 2025 roku w Airport Hotel Okęcie w Warszawie odbyła się uroczysta inauguracja Polskiej Izby Gospodarczej Kobiet – pierwszej tego typu instytucji w Europie, stworzonej z myślą o przedsiębiorczyniach. Wydarzenie objęte zostało patronatem honorowym, m.in. przez Polsko-Irlandzką Izbę Gospodarczą. 24.07.2025

Producenci Z MAC Cosmetics – do Ariany Grande. Marka celebrycka z ambicjami do luksusu R.e.m. Beauty – marka należąca do Ariany Grande – mianowała na stanowisko dyrektora generalnego André Brancha, byłego dyrektora generalnego MAC Cosmetics. To pokazuje, że marka piosenkarki i aktorki poważnie podchodzi do ekspansji na mocno konkurencyjnym rynku, zdominowanym przez gwiazdy i celebrytki. Jakie cele wyznacza sobie nowy dyrektor? 24.07.2025

Opakowania Francuski przemysł kosmetyczny testuje system zwrotu flakonów perfum Francuski sektor urody staje przed koniecznością adaptacji do nowych regulacji środowiskowych. Ustawa AGEC (przeciwko marnotrawstwu i na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym) zobowiązuje branżę do osiągnięcia 7 proc. udziału opakowań wielokrotnego użytku do końca 2025 roku oraz 10 proc. do 2027 roku. W odpowiedzi na te wymagania, sześciu kluczowych graczy uruchomiło pilotażowy program “La Boucle Beauté Parfums”, który ... 23.07.2025

Surowce ÄIO otrzymało milion euro na przekształcanie odpadów przemysłowych w oleje kosmetyczne Estońska firma biotechnologiczna ÄIO otrzymała dofinansowanie w wysokości 1 miliona euro na trzyletni projekt badawczo-rozwojowy dotyczący fermentacyjnych lipidów mikrobiologicznych przeznaczonych do zastosowań w kosmetyce i pielęgnacji ciała. Finansowanie pochodzi z programu Applied Research Programme (RUP), wspieranego przez Estońską Agencję Biznesu i Innowacji (EIS). 23.07.2025

Beauty Czas na meduzę? Po śluzie ślimaka i jadzie pszczoły – morski kolagen na radarze branży beauty i wellness Śluz ślimaka, jad pszczoły, a teraz… meduza. Branża kosmetyczna od dawna chętnie sięga po nietypowe składniki aktywne, by odkrywać nowe możliwości pielęgnacji. Kolagen pozyskiwany z meduz nie pojawił się tu znikąd – wcześniej był badany i wykorzystywany m.in. w biomedycynie. Dziś obserwujemy rosnące zainteresowanie tym surowcem w kosmetykach i suplementach. Choć to wciąż rozwijający się trend, kolagen z meduzy ... 23.07.2025

Producenci Francuski dom mody Longchamp wprowadzi do oferty perfumy – umowa z Interparfums już podpisana Longchamp, paryski dom mody, znany głównie z produkcji charakterystycznych toreb, torebek i akcesoriów, podpisał 22 lipca umowę licencyjną z grupą Interparfums. Umowa weszła w życie z momentem jej podpisania i ma obowiązywać do końca 2036 roku. 22.07.2025

Opakowania Francja przed Trybunałem UE za obowiązkowe oznaczenie recyklingowe „Triman”. O co chodzi? Komisja Europejska skierowała Francję do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w związku z krajowymi przepisami dotyczącymi oznakowania produktów wymagających sortowania odpadów. Spór dotyczy obowiązkowego stosowania tzw. „logo Triman”, które – według Komisji – stanowi barierę dla swobodnego przepływu towarów na jednolitym rynku europejskim. 22.07.2025

Producenci L‘Oréal stawia na dalszy wzrost w Indiach i reorganizuje tamtejszy odział L‘Oréal India, spółka zależna należąca do globalnego giganta kosmetycznego L‘Oréal, wprowadziła zmiany w strukturze zarządzania w Indiach. Krok ten wskazuje na ambicje firmy, aby rozwijać się na jednym z najbardziej dynamicznych obecnie rynków kosmetycznych na świecie. Od 1 października Jacques Lebel obejmie stanowisko dyrektora generalnego L‘Oréal India, zastępując Aseema Kaushika, który obejmie stanowisko prezesa 22.07.2025

Biznes Hubert Iwanowski: z drogerii DM do Eveline Cosmetics Hubert Iwanowski, dyrektor obszaru zakupów i marketingu w drogeriach DM, rozstał się z siecią w grudniu 2024 roku. Iwanowski odegrał kluczową rolę w budowaniu struktur DM oraz przygotowaniu debiutu w Polsce. Z początkiem lipca Iwanowski objął stanowisko dyrektora ds. rozwoju sprzedaży w Eveline Cosmetics. 21.07.2025

Biznes CosmeticsDesign: Zapach można sprzedać „przez ekran” sugerując, że stworzy on pożądany przez konsumenta wizerunek Sprzedaż perfum przez internet dynamicznie rośnie, mimo że nie pozwala na podstawową czynność – powąchanie produktu. Według prognoz McKinsey, do 2030 roku sprzedaż online może stanowić nawet jedną trzecią całego rynku kosmetycznego. Choć zapach to kwestia silnie zindywidualizowana i emocjonalna, coraz więcej konsumentów decyduje się na zakup perfum bez wcześniejszego testowania ich w tradycyjny sposób. 21.07.2025

Prawo 3M pod lupą i wezwane do ujawnienia danych o substancjach PFAS W majowym wezwaniu sądowym, zakład 3M w Cynthiana został zobowiązany do przekazania informacji na temat stosowania i potencjalnego uwolnienia substancji PFAS oraz innych niebezpiecznych chemikaliów. Informacja ta została ujawniona w kwartalnym raporcie spółki opublikowanym w piątek. Wezwanie zostało wydane w ramach postępowania prowadzonego przez Departament Energii i Środowiska stanu Kentucky. 21.07.2025

Prawo Rząd wspiera branżę beauty — Lex Szarlatan pomoże oddzielić profesjonalistów od oszustów. Lekarze protestują: nowelizacja jest bezzębna. Od momentu zasygnalizowania Lex Szarlatan na wiosnę bieżącego roku w sieci nie cichną głosy osób, których nieuczciwe lub/i nienaukowe praktyki mogą wpaść w sieć nowej legislacji. Czy jednak wszystkie głosy krytyki pochodzą od tych, których ustawa trafnie identyfikuje jako zagrożenie dla konsumentów i konsumentek — homeopatów, naturopatów i sprzedawców magicznych terapii? 18.07.2025

Producenci Puig: sprzedaż kosmetyków znowu wzrasta – we wszystkich kategoriach i regionach Koncern Puig odnotował w pierwszej połowie bieżącego roku 7,6-procentowy wzrost przychodów (2,299 mld euro). Jak podkreśla firma, wzrosty nastąpiły we wszystkich segmentach. Właściciel takich marek jak Byredo i Charlotte Tilbury odnotował wzrosty przychodów we wszystkich regionach: o 10,9 proc. w obu Amerykach, 16,5 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 3,6 proc.w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). 18.07.2025

Wyposażenie i technologie Veoli Botanica otwiera swoje pierwsze laboratorium badawczo-rozwojowe Prawdziwe piękno pochodzi z równowagi pomiędzy tym, co daje nam natura, a tym, co odkrywa nauka – podkreślają przedstawiciele Veoli Botanica, opowiadając o otwarciu swojego pierwszego laboratorium, które ma stać się centrum innowacji w dziedzinie pielęgnacji skóry w duchu clean beauty. 18.07.2025

Rynek i trendy Space NK przejęte przez Ulta Beauty. Czy globalny wyścig zbrojeń w branży beauty przyspiesza? Amerykański gigant kosmetyczny wkracza do Europy – i zaczyna podbój od Wielkiej Brytanii. Niespodziewane przejęcie Space NK – brytyjskiej sieci sklepów kosmetycznych, specjalizującej się w sprzedaży luksusowych kosmetyków – przez sieć detaliczną Ulta Beauty wydaje się potwierdzać fakt, że globalna ekspansja stała się podstawą rozwoju w branży kosmetycznej. Jest to zarazem pierwsze wyjście Ulta Beauty poza rodzime Stany ... 18.07.2025

Prawo Phytonadione epoxide (tlenek witaminy K) pod lupą Komisji Europejskiej. Ruszył proces zbierania danych Komisja Europejska (KE) rozpoczęła proces gromadzenia danych, dotyczących bezpieczeństwa stosowania Phytonadione epoxide (CAS 25486-55-9), który powszechnie jest wykorzystywany w produktach kosmetycznych, stosowanych w okolicach oczu w celu zniwelowania zasinień, a także zaczerwienień skóry. Co przewiduje najczarniejszy scenariusz? 18.07.2025

Opakowania Reuters: Gerresheimer rezygnuje z rozmów o sprzedaży W oświadczeniu firma wyjaśniła, że „po dokładnej analizie uznano, iż kontynuacja rozmów nie leży w najlepszym interesie spółki i jej interesariuszy”. Rynek zareagował negatywnie – notowania akcji Gerresheimer na platformie Tradegate spadły o 6 proc. w godzinach wieczornych po ogłoszeniu decyzji. 17.07.2025

Biznes Avon uhonorowany tytułem Best Cruelty-Free Brand 2025. To kamień milowy w drodze do etycznego piękna "Z radością informujemy, że zostaliśmy uhonorowany tytułem Best Cruelty-Free Brand podczas Global Green Beauty Awards 2025!" – poinformował Avon Polska na swoim profilu LinkedIn. Co oznacza takie wyróżnienie dla firmy i jakie warunki trzeba spełnić, aby je uzyskać? 17.07.2025

Surowce Kosmetyki z talkiem i ich wpływ na organizm — wątpliwości klientów a fakty naukowe Kontrowersje wokół talku jako składnika kosmetyków powracają cyklicznie od kilkudziesięciu lat. Wśród konsumentów nie brakuje głosów sugerujących, że talk może być szkodliwy dla zdrowia — zwłaszcza jeśli występuje w produktach codziennego użytku. Warto więc przeanalizować dostępne dane naukowe i regulacje, aby oddzielić fakty od mitów. 17.07.2025
