
Producenci


Producenci Oriflame z 10 proc. spadkiem sprzedaży i rosnącym udziałem nowego modelu biznesowego — co dalej? W pierwszym półroczu 2025 roku szwedzka firma kosmetyczna Oriflame odnotowała 10-procentowy spadek sprzedaży w ujęciu euro w porównaniu rok do roku. W walutach lokalnych spadek ten wyniósł 7 proc. Jednocześnie skorygowany wynik EBITDA osiągnął poziom 1,9 miliona euro, głównie pod wpływem niższych przychodów oraz niekorzystnych różnic kursowych. 24.07.2025

Producenci Givaudan notuje niższy niż oczekiwany wzrost sprzedaży – akcje spadają o 6 proc. Szwajcarska firma Givaudan, światowy lider w sektorze aromatów i zapachów, odnotowała w drugim kwartale 2025 roku wzrost sprzedaży organicznej o 5,2 proc., co okazało się wynikiem poniżej oczekiwań analityków. W reakcji na te dane cena akcji spółki spadła o 6 proc., odzwierciedlając rozczarowanie rynku. 24.07.2025

Producenci TSG Consumer Partners przejmuje markę zapachową Phlur Amerykańska firma private equity TSG Consumer Partners podpisała wiążącą umowę przejęcia marki perfumeryjnej Phlur, która wyróżnia się emocjonalnym podejściem do storytellingu i silnym oddziaływaniem na pokolenie Z. Marka została ponownie wprowadzona na rynek w 2022 roku przez influencerkę Chriselle Lim oraz inkubator marek The Center, założony przez Bena Bennetta. 24.07.2025

Drogerie Balea obchodzi 30. urodziny. To najpopularniejsza marka własna drogerii DM W drogeriach DM do końca lipca będzie trwało wielkie świętowanie 30. urodzin marki Balea. Balea to najpopularniejszy brand DM, który bardzo szybko docenili także polscy konsumenci – a świadczą o tym tzw. topki we wszystkich kanałach sprzedaży drogerii. Balea to obecnie ponad 600 produktów w kilkudziesięciu kategoriach. Z okazji urodzin marki w aplikacji DM na klientów czekają kupony: aż 20 proc. rabatu na wszystkie artykuły ... 24.07.2025

Producenci Z MAC Cosmetics – do Ariany Grande. Marka celebrycka z ambicjami do luksusu R.e.m. Beauty – marka należąca do Ariany Grande – mianowała na stanowisko dyrektora generalnego André Brancha, byłego dyrektora generalnego MAC Cosmetics. To pokazuje, że marka piosenkarki i aktorki poważnie podchodzi do ekspansji na mocno konkurencyjnym rynku, zdominowanym przez gwiazdy i celebrytki. Jakie cele wyznacza sobie nowy dyrektor? 24.07.2025

Producenci Interparfums SA debiutuje z autorską marką perfum Solférino Paris Francuska firma Interparfums SA, znana dotąd głównie z produkcji zapachów na licencji, ogłosiła debiut swojej pierwszej autorskiej marki perfum – Solférino Paris. Marka ta celuje w segment niszowych zapachów z kategorii haute parfumerie. Kolekcja składa się z dziesięciu uniseksowych kompozycji, z których każda nawiązuje do ikonicznego miejsca lub chwili związanej z Paryżem. 23.07.2025

Producenci Francuski dom mody Longchamp wprowadzi do oferty perfumy – umowa z Interparfums już podpisana Longchamp, paryski dom mody, znany głównie z produkcji charakterystycznych toreb, torebek i akcesoriów, podpisał 22 lipca umowę licencyjną z grupą Interparfums. Umowa weszła w życie z momentem jej podpisania i ma obowiązywać do końca 2036 roku. 22.07.2025

Producenci L‘Oréal stawia na dalszy wzrost w Indiach i reorganizuje tamtejszy odział L‘Oréal India, spółka zależna należąca do globalnego giganta kosmetycznego L‘Oréal, wprowadziła zmiany w strukturze zarządzania w Indiach. Krok ten wskazuje na ambicje firmy, aby rozwijać się na jednym z najbardziej dynamicznych obecnie rynków kosmetycznych na świecie. Od 1 października Jacques Lebel obejmie stanowisko dyrektora generalnego L‘Oréal India, zastępując Aseema Kaushika, który obejmie stanowisko prezesa 22.07.2025

Drogerie Drogerie Müller wprowadzają do sprzedaży produkty mrożone. Na razie – jako pilotaż Delfo, sieć skupiona na sprzedaży mrożonek, wdraża wspólnie z niemiecką siecią drogeryjną Müller nowy projekt pilotażowy. W pięciu drogeriach sieci, skupionych w rejonie Ulm (to tam, na południu Niemiec, mieści się też centrala firmy), można nabyć włoskie mrożone specjały. 21.07.2025

Producenci Advent przejmuje większościowy udział w portfolio Essential Home należącym do Reckitt Advent International, globalny fundusz private equity, ogłosił zawarcie porozumienia z firmą Reckitt w sprawie przejęcia 70 proc. udziałów w jej segmencie Essential Home. Wartość całej transakcji oszacowano na maksymalnie 4,8 miliarda dolarów, z czego nawet 1,3 miliarda dolarów może stanowić płatność warunkowa lub odroczona. 21.07.2025

Włosy Grzebień do włosów pod prysznic jako synergia beauty i designu Marka kosmetyczna OnlyBio połączyła siły z artystycznym studiem projektowym UAUproject, tworząc grzebień do włosów pod prysznic, ułatwiający świadomą pielęgnację, łączący przy tym funkcjonalność i estetykę. To dobry przykład synergii między światem beauty a designem użytkowym, który odpowiada na realne potrzeby konsumentów, ale też wyróżnia się formą. 18.07.2025

Producenci Puig: sprzedaż kosmetyków znowu wzrasta – we wszystkich kategoriach i regionach Koncern Puig odnotował w pierwszej połowie bieżącego roku 7,6-procentowy wzrost przychodów (2,299 mld euro). Jak podkreśla firma, wzrosty nastąpiły we wszystkich segmentach. Właściciel takich marek jak Byredo i Charlotte Tilbury odnotował wzrosty przychodów we wszystkich regionach: o 10,9 proc. w obu Amerykach, 16,5 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 3,6 proc.w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). 18.07.2025

Producenci L’Occitane Group z rocznymi przychodami 2,8 mld euro – Sol de Janeiro odpowiada za ponad 30 proc. sprzedaży Grupa L’Occitane ogłosiła roczne przychody w wysokości 2,8 miliarda euro za rok finansowy zakończony 31 marca 2025 r., notując wzrost sprzedaży o 11,7 proc. w ujęciu stałym rok do roku. Był to pierwszy raport finansowy spółki po jej wycofaniu z giełdy w Hongkongu w październiku 2024 r. Firma określiła ten okres jako „rok przełomowy”, wskazując na intensywne zmiany organizacyjne oraz umocnienie pozycji na kluczowych rynkach. 17.07.2025

Biznes Avon uhonorowany tytułem Best Cruelty-Free Brand 2025. To kamień milowy w drodze do etycznego piękna "Z radością informujemy, że zostaliśmy uhonorowany tytułem Best Cruelty-Free Brand podczas Global Green Beauty Awards 2025!" – poinformował Avon Polska na swoim profilu LinkedIn. Co oznacza takie wyróżnienie dla firmy i jakie warunki trzeba spełnić, aby je uzyskać? 17.07.2025

Prawo Fluorek sodu i chlorek srebra zagrożone zakazem w kosmetykach – nowe wnioski o klasyfikację CMR W ramach procedury zharmonizowanej klasyfikacji i oznakowania substancji chemicznych (CLH) państwa członkowskie Unii Europejskiej regularnie zgłaszają wnioski, mające na celu aktualizację lub wprowadzenie nowych klasyfikacji dla wybranych substancji chemicznych. Działania te są związane z zapewnieniem spójnego podejścia na poziomie całej UE. W ostatnim czasie Francja oraz Szwecja zgłosiły intencję w zakresie klasyfikacji ... 17.07.2025

Producenci Unilever intensyfikuje działania w segmencie beauty na Bliskim Wschodzie Unilever stawia na przyspieszenie rozwoju kategorii beauty w regionie Bliskiego Wschodu – ze szczególnym uwzględnieniem Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Równolegle firma rozszerza swoje działania w Turcji, Pakistanie i Bangladeszu, traktując cały obszar jako jeden z kluczowych rynków wzrostu dla segmentu beauty & wellbeing. 17.07.2025

Marketing i media Bohaterka największego glow up tego roku – ambasadorką marki Schwarzkopf Schwarzkopf – niemiecki gigant kosmetyczny, specjalizujący się w produktach pielęgnacyjnych do włosów – mianował aktorkę i celebrytkę Lindsay Lohan nową ambasadorką marki. Amerykanka dołączyła do grona takich gwiazd, jak Sofia Vergara i Dove Cameron. Na początku tego roku 39-letnia Lohan zachwyciła swoją metamorfozą: promienną, gładką cerą oraz piękną blond fryzurą. 16.07.2025

Biznes L‘Oréal w top 100 najbardziej wpływowych firm 2025 magazynu TIME L‘Oréal poinformował, że trafił do grona 100 najbardziej wpływowych firm 2025 według magazynu TIME. Znalezienie się L‘Oréal w piątej edycji tej prestiżowej listy plasuje francuski koncern w kategorii „Tytanów” – największych i najbardziej znanych firm na świecie. 16.07.2025

Marketing i media Aktorka Zhao Liying – nową twarzą kosmetyków Givenchy Chińska aktorka Zhao Liying została nową globalną ambasadorką marki kosmetycznej – potwierdziło w tym tygodniu Givenchy. To pierwsza współpraca celebrycka francuskiej marki od czasu, gdy Sarah Burton objęła stery dyrektor kreatywnej Givenchy we wrześniu 2024. 16.07.2025

Producenci Miraculum — od 79 mln zł długu do 17 proc. wzrostu. Czy powtórzy sukces sprzed 90 lat? Reanimacja „perły PRL-u” trwa. Po upadłości z 2009 r., kiedy zadłużenie Miraculum sięgnęło 79 mln zł, marka oficjalnie wróciła na rynek w 2024 r. dzięki multimilionerowi Markowi Kamoli. Przejmując 42 proc. akcji i zwalniając cały zarząd, biznesmen zapowiedział „radykalne cięcia” oraz powrót do korzeni firmy założonej 101 lat wcześniej. 09.07.2025

Producenci Rhode debiutuje w Europie; marka trafi także do Polski Marka kosmetyczna Rhode, założona przez Hailey Bieber w 2022 roku, ogłosiła ekspansję na rynek europejski. Produkty Rhode będą teraz dostępne w pełnej ofercie w Danii, Finlandii, Szwecji, Holandii, Austrii, Grecji oraz Polsce. Rozszerzenie dystrybucji to ważny krok dla brandu, który dotychczas zdobył popularność głównie wśród pokolenia Z w Stanach Zjednoczonych. 09.07.2025

Producenci Henkel zamyka zakład w Raciborzu – pracę straci 159 osób Zakład produkcyjny koncernu Henkel w Raciborzu, w którym powstają popularne marki takie jak Persil i Silan, zostanie definitywnie zamknięty w listopadzie 2025 roku. Tymczasowo wstrzymano produkcję, a w najbliższych dniach rozpoczną się rozmowy dotyczące warunków rozstania z załogą. Łącznie zatrudnienie straci 159 osób. Proces negocjacji ze związkami zawodowymi ma potrwać do połowy lipca. 09.07.2025
