StoryEditor
Hurt i dystrybucja
17.12.2020 00:00

[SONDA 2021 PROGNOZY] Wojciech Radliński, drogerie Jawa: Priorytetem będzie utrzymanie rentowności biznesu

Myślę, że w 2021 roku najbardziej istotne będzie skłonienie konsumentów do powrotu do nawyków zakupowych sprzed pandemii. Zadanie będzie bardzo trudne, ponieważ część konsumentów przyzwyczaiła się do rzadszych ale większych zakupów oraz weszła do kanału e-commerce i już tam pozostanie – mówi Wojciech Radliński, prezes zarządu sieci drogeriiJawa oraz firmy dystrybucyjnej Komplex-Torus. 

Jaki będzie rok 2021 dla branży drogeryjnej?

Przyszły rok będzie trudny, pełen wyzwań, wiele zależy od tego jak długo pozostanie z nami COVID -19. Jednak jestem optymistą, dlatego zakładam, że przyszły rok będzie znacznie lepszy niż obecny.

Liczę, że najpóźniej w drugiej połowie roku wszystko powinno wrócić do tzw. normalności. Jeśli tak się stanie, powinniśmy zauważyć dużą dynamikę sprzedaży w kategoriach beauty – mam na myśli oczywiście kolorówkę, pielęgnację twarzy, zapachy, a jak wiadomo, są to podstawowe kategorie w naszej branży cieszące się zainteresowaniem klientek.

Dodatkowo rosnąca świadomość konsumentów, którzy wybierają produkty coraz lepszej jakości, naturalne, wegańskie i ekologiczne, za które są gotowi zapłacić więcej, powoduje, że z optymizmem patrzę w przyszłość.

Ponadto coraz lepsze serwisy marketingowe Drogerii Jawa w podejściu omnichannel i dalsze planowane inwestycje w segment e-commerce napawają mnie optymizmem.

Czy należy się spodziewać zamknięć sklepów, czy wprost przeciwnie – pandemia wzmocniła lokalne, stacjonarne drogerie?

Wiele branż ucierpiało, ale to drogerie stacjonarne wyszły obronną ręką z obecnej sytuacji. Oczywiście dalej będziemy obserwować zmniejszanie ich liczby. Głównie będzie ubywać takich, które nie umiały dostosować się do oczekiwań klientów i nowej rzeczywistości.

W tak trudnym okresie nasza strategia zakładająca otwarcia drogerii tylko z wejściem bezpośrednim z ulicy sprawdziła się. Dzięki czemu wszystkie nasze drogerie w pierwszej i drugiej fali COVID-u pracowały bez przerw wynikających z ograniczeń narzuconych przez rząd. Co za tym idzie nie zamykamy naszych drogerii, wprost przeciwnie – udało nam się otworzyć 6 nowych sklepów.

Co będzie największym wyzwaniem dla detalu drogeryjnego na najbliższy rok?

Myślę, że najbardziej istotne będzie skłonienie konsumentów do powrotu do nawyków zakupowych sprzed pandemii, mam na myśli częstotliwość wizyt. Zadanie będzie bardzo trudne, ponieważ część konsumentów przyzwyczaiła się do rzadszych ale większych zakupów oraz przekonała się do kanału e-commerce i już tam pozostanie.

Jakie główne cele wyznaczyliście Państwo na przyszły rok dla swojej firmy jako dystrybutora oraz organizatora sieci Jawa? W jakie obszary będziecie Państwo przede wszystkim inwestować?

Przyszły rok to przede wszystkim rozwój nowoczesnych systemów IT, logistyki, ponadto dalszy rozwój systemu lojalnościowego oraz wejście w kanał e-commerce. Dodatkowo jeszcze mocnej będziemy stawiali na rozwój naszych pracowników przez organizację szkoleń branżowych, produktowych, sprzedażowych i menadżerskich.

Czy robicie Państwo jakieś założenia dotyczące dalszego rozwoju sieci, uruchamiania nowych sklepów, czy pandemia te plany wstrzymała?

W początkowym okresie pandemii wstrzymaliśmy otwarcia nowych placówek, jednak bardzo szybko powróciliśmy na ścieżkę rozwoju – jak już wspomniałem otworzyliśmy 6 nowych sklepów w dużych śląskich i białostockich aglomeracjach W przyszłym roku planujemy przyśpieszyć tempo otwarć, tak, aby uruchomić od 15 do 18 drogerii.

Co budzi Pana największe obawy w kontekście rozwoju biznesu, branży drogeryjnej i kosmetycznej?

Największa obawa to stale rosnące koszty prowadzenia działalności. Ogromnym wyzwaniem będzie utrzymanie niezbędnej rentowności biznesu. Chcemy pozostać stabilnym partnerem biznesowym, a co najważniejsze nadal cieszyć się mianem dobrego miejsca pracy, pracodawcy inwestującego w rozwój pracowników.

Z jakim wynikiem firma Komplex-Torus i sieć Jawa kończą rok? Czy to był rok spadków sprzedaży i obrotów, czy może jednak wprost przeciwnie?

Rok 2020 był bardzo trudnym rokiem, pełnym wyzwań głownie związanych z COVID-19, rozwojem kanału e-commerce, jednak sieć w tak trudnym okresie osiągnęła 12 proc. wzrost sprzedaży, a nasza spółka dystrybucyjna Kompex-Torus osiągnęła wzrost rozwoju biznesu o kolejne 5 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
23.04.2024 10:27
Aura Distribution ogłasza plany rozwoju, zagranicznej ekspansji oraz powiększa licenyjne portfolio!
AURA DISTRIBUTION zmienia nazwę, powiększa profil działalności, otwiera się na europejskie rynki i popisuje nowy kontrakt licencyjny!AURA DISTRIBUTION
Aura Distribution dotychczas zajmująca się głównie dystrybucją trendujących na rynku światowym kosmetyków i akcesoriów ogłasza swoje plany rozwoju na rok 2024!

Firma, która wprowadziła i z powodzeniem rozwinęła na rodzimym rynku marki takie jak Cettua, Quret, Jumiso czy licencyjne produkty kosmetyczne Pusheen podjęła plany rozwoju Działu Produkcji oraz podpisała kontrakt z kilkoma kultowymi licencjami.

 

Jak zapowiada CEO AURY - Aldona Wołoszyn, rok 2024 przyniósł w jej firmie wiele zmian, a te opisane poniżej to dopiero początek.

NOWA NAZWA, ROZWÓJ FIRMY!

image
AURA DISTRIBUTION
Po wielu latach opierania biznesu na modelu dystrybucyjnym, firma podjęła działania mające na celu wzrost jej rynkowego potencjału. W ślad za tym postanowiła rozbudować Dział Produkcyjny oraz skupić się na rozwoju marek własnych. Z tego powodu zmianie uległa nazwa firmy i w najbliższym czasie będzie funkcjonowała pod nową - AURA S.P. Z.O.O. Zmiana ta jest podyktowana ułatwieniem w komunikacji i zapamiętaniu w świadomości klientów firmy i jej działaności.

Nie oznacza to jednak rezygnacji z dystrybucji kosmetyków i akcesoriów światowych marek, których renomę AURA wiele lat budowała na polskim rynku. To ramię biznesu będzie nadal prężnie się rozwijać i wzrastać, a wiele wskazuję, że będzie to wzrost jeszcze bardziej dynamiczny niż dotychczas.

EKSPANSJA NA RYNKI EUROPEJSKIE!

To właśnie ogromne doświadczenie dystrybutorskie skłoniło CEO firmy do otwarcia się na rynki eksportowe. Po ogromnym sukcesie importowanych przez nią kosmetyków w Polsce, postawiła sobie za cel zaprezentowania i sprzedaży własnych kosmetyków i akcesoriów w całej Europie. Jednym z pierwszych kroków podjętych w tej sprawie był udział w corocznych, największych targach kosmetycznych COSMOPROF BOLOGNA 2024. Po raz pierwszy firma AURA zaprezentowała się na nich w roli wystawcy, a na swoim kolorowym i przyciągającym wzrok stoisku premierę miały kosmetyki oraz akcesoria pod własnym logo.

Przedstawione propozycje cieszyły się ogromnym zainteresowaniem - docenione zostały za jakość, designe, pomysłowość i dostosowanie do aktualnych potrzeb klientów na świecie. Uczestnictwo w targach przyniosło dużą ilość kontaktów biznesowych, które w najbliższym czasie zaprocentują pierwszą w historii firmy ekspansją na rynki zagraniczne.

Na wspominanych wyżej targach premierę miały także nowe licencję, które pod koniec 2023 roku  dołączyły do już bogatego portfolio firmy AURA! Do dotychczasowych produktów z kultowym kotem Pusheen oraz z bohaterami  bajek czy filmów takich jak Harry Potter, Wonder Women, Batman, Spider Man, Tom and Jerry, Looney Tones czy FRIENDS dołączają licencje spod znaku globalnego partnera - firmy MATTEL!  Dzięki tej współpracy ofertę firmy AURA wzbogacą kosmetyki i akcesoria sygnowane licencjami Barbie, Hot Wheels i powracających po wielu latach Monster High! Tym samym AURA staje się firmą z jednym z największych portfolio licencyjnym (w kategorii kosmetyków i akcesoriów kosmetycznych) w Polsce, ale i w Europie

W najbliższym czasie, między innymi na łamach portalu Wiadomości Kosmetyczne prezentowane będą odmienione produkty z portfolio firmy AURA.

Serdecznie zapraszamy do śledzenia firmowych kanałów social media @aurashop.pl (instagram, Facebook)

Kontakt handlowy:

POLSKA: Iwona Kulka, Dyrektor ds. sieci: [email protected], tel. 729-212-625

EKSPORT: Anna Ryszka, Export Department: [email protected] tel: 604-867-467

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
10.04.2024 14:10
Notino otwiera nowoczesny magazyn pod Łodzią. Pachnące paczki dotrą do klientów jeszcze szybciej.
Notino otwiera nowoczesny magazyn pod Łodzią. Pachnące paczki dotrą do klientów jeszcze szybciej.makistock - stock.adobe.com
Notino to jedna z największych sieci sklepów internetowych z asortymentem kosmetycznym, perfumeryjnym, jak również akcesoriami dla dzieci itp. Dążenie do dzielenia się pięknem, wysublimowana oferta produktów w dobrej cenie to wyznaczniki marki i jednocześnie zobowiązanie dotrzymania wysokiej jakości. Nowy magazyn pod Łodzią otwarty przez markę ma sprzyjać jeszcze lepszemu dotarciu do klientów. Czy uda się realizować zamówienia jeszcze szybciej?

Notino, czyli sklep z szerokim asortymentem perfum i kosmetyków w niebywale atrakcyjnej cenie!

Notino, czyli sieć sklepów internetowych z różnorodnym asortymentem produktów, działa na rynku światowym już od 19 lat. Dzięki systematycznemu poszerzaniu swojej oferty, jak również otwarciu nowych magazynów, każdego roku dociera do zdecydowanie większej grupy odbiorców, czyli  konsumentów, sprawiając, że z piękna zamkniętego w produktach Notino może korzystać każdy, kto tylko tego pragnie. W ciągu prawie dwóch dekad działalności Notino udowodniło, że w promowanych działaniach konsumenckich kieruje się zarówno dystrybucją unikalnych produktów, jak również umożliwieniu szerszego dotarcia do globalnych, jak i lokalnych marek. 

Liczba 55 milionów zakupionych produktów w poprzednim roku jest świadectwem tego, że marka świetnie rozpoznaje potrzeby konsumenckie i nie stoi w miejscu.

W asortymencie sklepów Notino znajdziemy perfumy, kosmetyki, ale nie tylko. Kategorie produktów są cyklicznie poszerzane sprawiając, że w ofercie tego sklepu internetowego znajdziesz także zdrową żywność, odżywki, akcesoria dla sportowców, zabawki erotyczne, jak również artykuły higieniczne, czy wszelkiego rodzaju produkty dla niemowląt.

Nowy magazyn Notino pod Łodzią - jeszcze szybsza realizacja zamówień!

Notino, jako nowoczesna sieć sklepów stawia w swoich działaniach na rozwój, czyli poszerzanie swojej oferty, jak również docieranie do kolejnych grup konsumenckich. Zadowolenie z szybkiej realizacji zamówień na pewno im to ułatwi. Dlatego postanowiono wynająć 28 000 mkw. powierzchni magazynowej w MDC2 Łódź South Park.

Magazyn składa się z dwóch budynków dystrybucyjno-logistycznych, a inwestycja zlokalizowana jest w Głuchowie – 19 km na południe od Łodzi, z bezpośrednim dostępem do węzła Tuszyn na autostradzie A1.

Dzięki takiemu centralnemu położeniu magazynów, dotarcie do klientów z różnych części Polski będzie tak łatwe, jak nigdy dotąd. 

W magazynach zlokalizowanych pod Łodzią, Notino planuje dystrybucję zarówno kosmetyków, jak i perfum, czy leków bez recepty. Taka efektywna dystrybucja umożliwi bycie bliżej klientów i spełnienie ich potrzeb zakupowych, bez rezygnacji z jakości usług.

Szybkość dostawy jest kluczowych parametrem obsługi pozakupowej dla sklepów Notino, ponieważ skrócenie czasu dotarcia produktu do klienta ma niebywałe znaczenie przy kolejnych decyzjach zakupowych.

W sklepie internetowym Notiono znajdziesz wszystko, co będzie Ci niezbędne, by poczuć piękno i otaczać się wspaniałymi zapachami. Dostrzegaj, jak wspaniale jest dbać o siebie i móc czerpać, jak najwięcej z zakupów kosmetycznych z szybką realizacją usługi. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. kwiecień 2024 02:14