REKLAMAReklama WK - 2018 - Baner Główny
Oferta, cena, asortyment, choć nie tak ważne jak wygląd miejsca obsługi, to znajdują się na czele czynników istotnych w ocenie jakości obsługi

Oferta, cena, asortyment, choć nie tak ważne jak wygląd miejsca obsługi, to znajdują się na czele czynników istotnych w ocenie jakości obsługi (fot. fotolia.com)

Drogerie, salony urodowe i perfumerie w tym roku wyprzedziły turystykę w zestawienia branż najlepiej ocenianych pod względem jakości obsługi. Klienci cenią te miejsca m.in. za możliwość nawiązania bliższej i długotrwałej relacji z pracownikami.

REKLAMASdruk - belka w artykułach - grudzień 2018

Poziom zadowolenia klientów w Polsce wciąż rośnie. Badania Polskiego Programu Jakości Obsługi wykazują, że indeks jakości obsługi już od kilku lat utrzymuje się w granicach 77 proc. W 2017 roku wskaźnik ten osiągnął najwyższy dotychczas wynik – 77,9 proc. Oznacza to, że aż 4 na 5 klientów jest zadowolonych z praktykowanych standardów obsługi. Mimo to, wciąż jedna piąta konsumentów opuszcza sklep nieusatysfakcjonowana z zakupów.

Przyjazne wnętrze i przyjazny personel doceniane są najbardziej

Podczas obsługi klienci zwracają uwagę nie tylko na personel, ale także na wygląd miejsca obsługi. I to właśnie ten obszar jest najbardziej doceniany przez 4 na 5 konsumentów. Co z kolei oni najbardziej u pracowników obsługi? Ich wiedzę, umiejętności i uprzejmość. Takiego zdania jest niemal 80 proc. klientów. Niestety, jak ukazują wyniki, klientom wciąż brakuje czasu i cierpliwości podczas zakupów. Po raz kolejny organizacja i czas obsługi otrzymują najniższy wskaźnik. Wydłużające się kolejki do kas czy przeciągające się oczekiwanie na pomoc personelu to według niemal jednej czwartej klientów, elementy do poprawy.

Uroda i turystyka niezmiennie na czele

Od lat klienci najlepiej czują się w miejscach, które gwarantują nam lepsze samopoczucie. Drogerie i salony urodowe oraz turystyka to branże, które co roku wzajemnie rywalizują o najwyższe wskaźniki jakości obsługi w Polsce. Klienci cenią te miejsca za nawiązanie bliższej i długotrwałej relacji z pracownikami. Sklepy oraz portale internetowe również są bardzo wysoko oceniane. Wysokie noty otrzymują za czas obsługi, która z reguły przebiega szybko i bez zbędnych formalności, a także za oferty i asortyment, które często przebijają pod tym względem sklepy stacjonarne.

Województwa świętokrzyskie i podkarpackie na szczycie

Najbardziej zadowolonych klientów można spotkać wśród mieszkańców w świętokrzyskim
i podkarpackim, gdzie wskaźnik jakości obsługi osiągnął ponad 80 proc. Tak wysoki poziom satysfakcji może wynikać z faktu, że oba regiony nie są tak rozwinięte jak chociażby Mazowsze czy Śląsk, gdzie klienci obsługiwani są wręcz na masową skalę i często w machinalny sposób. W mniej rozwiniętych województwach firmy wypracowały już relacje oraz więzi z konsumentami. Najniższego poziomu jakości obsługi klienta doświadczymy na Podlasiu i Dolnym Śląsku.

Białystok liderem, a Łódź coraz gorzej

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony