Polskie marki mają coraz lepszą opinię na świecie. Na tej fali również dobrze radzi sobie Świt Pharma. Jeszcze w 2016 roku firma podpisała kontrakt z największą hiszpańską siecią supermarketów Mercadona, która ma ponad 1,6 tys. obiektów handlowych o średniej powierzchni 1300 mkw.
– Produkujemy dla nich hydrożelowe płatki pod oczy. Jesteśmy jedyną firmą w Europie, która ma w pełni zautomatyzowaną linię do takiej produkcji – zdradziła Magdalena Czajkowska, PR manager w Świt Pharma, podczas gali „Najlepszy Produkt 2017 – Wybór Konsumentów” (badanie zorganizowały redakcje „Wiadomości Kosmetycznych” i „Wiadomości Handlowych”).
W tym roku Świt Pharma w dalszym ciągu planuje intensywny rozwój produkcji kontraktowej, a także rozwój własnych brandów. – Będziemy też wprowadzać całkiem nowe marki – zapowiedziała Magdalena Czajkowska, dodając, że szczegóły na razie muszą pozostać tajemnicą. Jednak pod koniec kwietnia ubiegłego roku, kiedy to firma sfinalizowała zakup fabryki Colgate-Palmolive w Halinowie, informowała, że w 2017 roku planuje uruchomienie produkcji past do zębów. Już teraz wytwarzane są tam m.in. żele, mydła w płynie, szampony, płyny do mycia naczyń, prania, płukania i higieny jamy ustnej. Odbiorcami, poza rynkiem krajowym, są klienci z Niemiec, Finlandii, Francji, Rosji, Ukrainy i Hiszpanii.