Lidl Polska od dawna rozwija asortyment non-food, zwiększając liczbę indeksów, a strefy z odzieżą oraz artykułami przemysłowymi stanowią coraz bardziej przestronną przestrzeń w każdym sklepie.
Jak podkreśla detalista, świadomość klientów na temat dostępności oferty non-food w sklepach Lidl Polska jest wysoka. Jednocześnie stanowią one istotny kanał sprzedaży dla tego rodzaju asortymentu.
– Konsumenci rozpoznają nasze kultowe marki własne. Dostrzegamy, że kanał sprzedaży asortymentu non-food jakim są przede wszystkim sklepy stacjonarne, ale również sklep online, jest niezwykle istotny dla rynku. Zdecydowaliśmy się znacznie zwiększyć ilość i różnorodność dostępnego asortymentu poprzez wzrost zamówień towarów non-food dla sklepów stacjonarnych nawet o 77 proc. r/r – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR.
Przełomowym momentem w rozwoju kategorii non-food było uruchomienie sklepu internetowego lidl-sklep.pl w kwietniu 2019 r. Sklep oferuje wyłącznie artykuły pozaspożywcze. Na początku było to ok. 500 artykułów. W chwili obecnej w ofercie online jest już ponad 2 tys. produktów w ośmiu kategoriach: moda, dom, dziecko, warsztat i auto, kuchnia, sport i wypoczynek, zdrowie i uroda oraz ogród.
Lidl Polska zapowiedziała, że wkrótce dostawy odzieży oraz artykułów przemysłowych będą odbywały się także do paczkomatów.
Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 30 krajach istnieje około 11,2 tys. sklepów tej marki, a w Polsce ponad 700.