REKLAMAReklama WK - 2018 - Baner Główny

HANDEL I DYSTRYBUCJA

Drogerie

 

12 września 2018, 12:54



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Zdaniem użytkowników, ich największą zaletą jest brak konieczności posiadania karty plastikowej, a najczęściej wykorzystywaną funkcją sprawdzanie aktualnych promocji

Zdaniem użytkowników, ich największą zaletą jest brak konieczności posiadania karty plastikowej, a najczęściej wykorzystywaną funkcją sprawdzanie aktualnych promocji (fot. materiały prasowe)

Rośnie odsetek osób używających aplikacji mobilnych programów lojalnościowych. Obecnie z aplikacji korzysta 60 proc. uczestników takich programów. Zdaniem użytkowników, ich największą zaletą jest brak konieczności posiadania karty plastikowej, a najczęściej wykorzystywaną funkcją sprawdzanie aktualnych promocji – wynika z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia.

Aplikacje mobilne na stałe weszły do codziennego użycia wielu konsumentów, również tych korzystających z programów lojalnościowych. Liderem jest Klub Rossmann, z którego aplikacji korzysta niemal trzykrotnie więcej użytkowników (31 proc.) niż z aplikacji kolejnego w zestawieniu programu Payback (12 proc.).

Osoby korzystające z aplikacji mobilnych programów podkreślają, że ich główną zaletą jest brak konieczności posiadania karty plastikowej (60 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się: otrzymywanie powiadomień o aktualnych promocjach (54 proc.) oraz możliwość sprawdzania salda rachunku i historii transakcji (51 proc.).

Najczęściej używaną funkcjonalnością aplikacji programów lojalnościowych jest sprawdzanie aktualnych promocji.

Z kolei uczestnicy niekorzystający z aplikacji najczęściej jako powód wskazują brak takiej potrzeby (58 proc.). Z kolei, 12 proc. respondentów twierdzi, że tego typu aplikacje nie są dla nich pomocne.

Korzystanie z aplikacji mobilnych programów lojalnościowych nie jest jeszcze zjawiskiem masowym. Ich zwolennicy są rozproszeni po wielu programach. Dużą pracę wykonał Rossmann – z jego aplikacji korzysta co trzeci uczestnik programu lojalnościowego. Na pewno udostępnienie wygodnych funkcji i uświadomienie konsumentom, w jakich obszarach aplikacja może być przydatna i ułatwiająca korzystanie z programu w dużej mierze spopularyzowałoby inne aplikacje, pod warunkiem, że rzeczywiście miałyby takie funkcje. Z naszego badania wynika, że najistotniejszym ogniwem w informowaniu o programach są sprzedawcy w sklepie. I tutaj na pewno warto rozważyć, czy tą samą drogą nie należałoby zachęcać klientów do korzystania z aplikacji. Patrząc jednak na rosnącą popularność aplikacji z roku na rok, można się spodziewać, że będzie to kierunek, w którym będą podążać zarówno klienci jak i organizatorzy programów – komentuje Agnieszka Doktorska, badaczka z ARC Rynek i Opinia.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony