StoryEditor
Drogerie
12.01.2024 08:59

Hebe: ponad 30 proc. wzrost sprzedaży w 2023 roku i rekordy w e-commerce

Hebe otworzyło w 2023 r. 32 nowe sklepy w Polsce i 2 w Czechach. O ponad 47 proc. wzrosła sprzedaż online Hebe / fot. Linkedin
Jeronimo Martins pokazało wyniki finansowe za 2023 r. Grupa przebiła 30 mld euro sprzedaży, a sama drogeryjna sieć Hebe osiągnęła wzrost ponad 30 proc. w stosunku do 2022 r. O blisko 50 proc. rok do roku wzrosła sprzedaż internetowa Hebe.

Grupa Jeronimo Martins, której częścią są m.in. sieci handlowe Biedronka i Hebe, uważa 2023 r. za rekordowy pod względem sprzedaży.

Sprzedaż całej Grupy wzrosła o 20,6 proc. (+18,1 proc. przy stałych kursach wymiany), osiągając 30,6 mld euro, przy LFL na poziomie 12,8 proc.

W IV kwartale sprzedaż wzrosła o 16,7 proc. (+9,9 proc. przy stałych kursach wymiany) do 8,2 mld euro przy LFL na poziomie 5,1 proc.

 

Wyniki Hebe za 2023 r.

 

Sprzedaż Hebe w 2023 r. wyniosła 469 mln euro, 30,9 proc. powyżej 2022 r.

W IV kwartale sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 23,9 proc., przy LFL na poziomie 14,9 proc. W euro sprzedaż wyniosła 140 mln, o 32 proc. więcej niż w IV kw. 2022.

Świetne wyniki Hebe notuje w e-commerce. Sprzedaż internetowa wzrosła o 47,5 proc., co stanowi ok. 17 proc. całkowitej sprzedaży za rok. W 2022 r. było to ok. 14 proc.

Hebe w 2023 r. otworzyło 32 sklepy w Polsce (28 netto) i 2 sklepy w Czechach. Jak poinformowała spółka, będą one „okrętami flagowymi” marki, a rozwój w Czechach będzie napędzany przede wszystkim przez działalność e-commerce.

 

Czytaj także: Hebe zrealizowało w 2023 r. plan otwarć nowych sklepów. Ile drogerii ma Hebe?

 

Wyniki Biedronki za 2023 r.

 

Biedronka przez cały rok utrzymywała silną dynamikę handlową i osiągnęła lepsze wyniki niż rynek – czytamy w komunikacie.

W ciągu roku sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 18,2 proc., przy LFL na poziomie 14,2 proc. W euro sprzedaż osiągnęła 21,5 mld euro, 22,3 proc. więcej niż w 2022 r.

W IV kwartale sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 9,4 proc., przy LFL wynoszącym 5,1 proc.. W euro sprzedaż osiągnęła 5,7 mld, 17,2 proc. powyżej IV kwartału 22.

Biedronka otworzyła w 2023 r. 203 nowe sklepy (174 otwarcia netto), wyprzedzając założony plan. Przebudowanych zostało natomiast 375 placówek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.12.2025 07:48
Drogerie DM: po miesiącach zapowiedzi rusza sprzedaż OTC online. Farmaceuci protestują
Online pharmacy, on-line chemist‘s shopShutterstock

Sieć drogerii DM będzie oferować od wtorku OTC, czyli leki bez recepty, za pośrednictwem swojego sklepu internetowego. Leki na receptę pozostają wyłączone z tej oferty. Niemiecki związek farmaceutów przestrzega przed niebezpiecznymi pomyłkami, jakie mogą popełnić klienci.

Sieć drogerii DM aptek rozpoczyna sprzedaż online leków bez recepty od wtorku 16 grudnia. Firma podkreśla, że krok ten pozwala na rozszerzenie asortymentu w sklepie internetowym, a leki na receptę nie będą tam dostępne.

Recepty nie mogą być realizowane w DM – zapowiada Christoph Werner, prezes DM, zacytowany przez dziennik “Handelsblatt”.

Leki bez recepty (np. leki przeciwbólowe) będą – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami sprzed blisko roku – dystrybuowane za pośrednictwem centrum logistycznego w Czechach – informuje Sebastian Bayer, dyrektor zarządzający ds. marketingu i zaopatrzenia DM. 

image

Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach

Mimo że za pośrednictwem strony internetowej drogerii nie będzie można realizować recept, niemiecki związek farmaceutów ostro krytykuje tę decyzję. Zdaniem związku, osoby z problemami zdrowotnymi mogą się pomylić, jeśli rozróżnienie między aptekami a drogeriami nie będzie jasne, a silnie działające (i potencjalnie niebezpieczne) leki powinny być wydawane wyłącznie przez aptekę. W opinii związku leki nie powinny trafiać na rynek za pośrednictwem drogerii “napędzanych marketingiem”. 

Szczególnie w przypadku poważniejszych schorzeń, takich jak alergie, bóle czy przeziębienie, ważne jest kwestionowanie autodiagnoz pacjentów i, w razie wątpliwości, odradzanie im przyjmowania niewłaściwych leków – uważają farmaceuci.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
08.12.2025 12:39
Jubileuszowa edycja „Podaruj Misia” – charytatywne misie już w Rossmannie!
Tegoroczna edycja misiów została zaprojektowana przez najmłodszych.Rossmann

Od początku grudnia w drogeriach Rossmann ponownie pojawią się kolorowe, miękkie misie – symbol jednej z najdłużej prowadzonych akcji charytatywnych w Polsce. Tegoroczna, jubileuszowa edycja jest szczególna: po raz pierwszy w 20-letniej historii projektu „Podaruj Misia temu, kogo kochasz, i pomóż tym, którzy potrzebują pomocy” to dzieci zaprojektowały pluszowych bohaterów akcji. Inicjatywa, organizowana wspólnie z Fundacją TVN, od dwóch dekad pokazuje, że pomoc charytatywna może być jednocześnie skuteczna i wzruszająco prosta. W edycji 2025 misie trafią do sprzedaży w cenie 65 zł, wyłącznie w drogeriach Rossmann oraz na stronie rossmann.pl.

Jubileuszowa odsłona akcji to również nowa formuła – do współpracy zaproszono najmłodszych wraz z uznanymi projektantami mody. Jury wybrało cztery zwycięskie dziecięce projekty, które zostały dopracowane z Gosią Baczyńską, Violą Piekut, Dawidem Wolińskim oraz duetem Paprocki&Brzozowski. Dzięki temu powstały cztery unikatowe misie: Milena, Bianka, Adaś i Wajla. Ich młodzi autorzy mieli pełną dowolność w nadawaniu imion i wyborze stylistyki, a profesjonaliści dbali o dobór materiałów oraz finalny wygląd ubranek. Efekt to pluszaki o bardzo różnym charakterze – od balowej elegancji po zimową awangardę.

Każdy z misiów ma własną historię i wizualną tożsamość. Wajla, stworzona przez 7-letnią Kasię z Siemianowic Śląskich, to przywodząca na myśl księżniczkę misia w jasnoróżowej sukience z tiulem i kwiatkami. Bianka, zaprojektowana przez 14-letnią krakowiankę, łączy modowy look z zimową stylistyką dzięki czerwonym akcentom i plisowanej dżinsowej spódniczce. Adaś – owoc współpracy 7-letniej Laury z Dawidem Wolińskim – nawiązuje do munduru dziadka do orzechów, jednak w nowoczesnej, minimalistycznej formie. Ostatnia z czwórki, Milena, autorstwa 13-letniej projektantki z Tarnowa, utrzymana jest w estetyce świątecznej magii i przypomina czarodziejkę-cukierniczkę w charakterystycznym czerwono-czarno-białym stroju.

Dochód ze sprzedaży misiów zasili cele związane z ochroną zdrowia najmłodszych. Rossmann przeznaczy wpływy m.in. na rozbudowę i remont Kliniki Neurologii i Neurochirurgii Instytutu CZMP w Łodzi – placówki, która rocznie przyjmuje blisko 3 tys. młodych pacjentów. W ramach programu „Pomagamy jak umiemy” wartość wsparcia zwiększono z 15 do 20 mln zł, aby sfinansować zarówno wyposażenie klinik, jak i budowę Laboratorium Chodu – nowoczesnej przestrzeni diagnostyczno-terapeutycznej. Równolegle Fundacja TVN, która od ponad 20 lat finansuje leczenie i rehabilitację dzieci oraz zakup specjalistycznego sprzętu, przypomina, że do tej pory jej programem wsparcia objęto już ponad 30 tys. najmłodszych.

Jubileuszowe misie – Milena, Bianka, Adaś i Wajla – pojawią się w sprzedaży na początku grudnia. Każdy zakup to nie tylko świąteczny prezent, lecz także realny wkład w poprawę warunków leczenia dzieci w całej Polsce. Dzięki zaangażowaniu klientów i partnerów akcji „Podaruj Misia” od dwóch dekad pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych projektów charytatywnych w kraju, a tegoroczna, 20. edycja wzmacnia jej wymiar społeczny poprzez udział młodych twórców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. grudzień 2025 06:10