StoryEditor
Drogerie
12.01.2024 08:59

Hebe: ponad 30 proc. wzrost sprzedaży w 2023 roku i rekordy w e-commerce

Hebe otworzyło w 2023 r. 32 nowe sklepy w Polsce i 2 w Czechach. O ponad 47 proc. wzrosła sprzedaż online Hebe / fot. Linkedin
Jeronimo Martins pokazało wyniki finansowe za 2023 r. Grupa przebiła 30 mld euro sprzedaży, a sama drogeryjna sieć Hebe osiągnęła wzrost ponad 30 proc. w stosunku do 2022 r. O blisko 50 proc. rok do roku wzrosła sprzedaż internetowa Hebe.

Grupa Jeronimo Martins, której częścią są m.in. sieci handlowe Biedronka i Hebe, uważa 2023 r. za rekordowy pod względem sprzedaży.

Sprzedaż całej Grupy wzrosła o 20,6 proc. (+18,1 proc. przy stałych kursach wymiany), osiągając 30,6 mld euro, przy LFL na poziomie 12,8 proc.

W IV kwartale sprzedaż wzrosła o 16,7 proc. (+9,9 proc. przy stałych kursach wymiany) do 8,2 mld euro przy LFL na poziomie 5,1 proc.

 

Wyniki Hebe za 2023 r.

 

Sprzedaż Hebe w 2023 r. wyniosła 469 mln euro, 30,9 proc. powyżej 2022 r.

W IV kwartale sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 23,9 proc., przy LFL na poziomie 14,9 proc. W euro sprzedaż wyniosła 140 mln, o 32 proc. więcej niż w IV kw. 2022.

Świetne wyniki Hebe notuje w e-commerce. Sprzedaż internetowa wzrosła o 47,5 proc., co stanowi ok. 17 proc. całkowitej sprzedaży za rok. W 2022 r. było to ok. 14 proc.

Hebe w 2023 r. otworzyło 32 sklepy w Polsce (28 netto) i 2 sklepy w Czechach. Jak poinformowała spółka, będą one „okrętami flagowymi” marki, a rozwój w Czechach będzie napędzany przede wszystkim przez działalność e-commerce.

 

Czytaj także: Hebe zrealizowało w 2023 r. plan otwarć nowych sklepów. Ile drogerii ma Hebe?

 

Wyniki Biedronki za 2023 r.

 

Biedronka przez cały rok utrzymywała silną dynamikę handlową i osiągnęła lepsze wyniki niż rynek – czytamy w komunikacie.

W ciągu roku sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 18,2 proc., przy LFL na poziomie 14,2 proc. W euro sprzedaż osiągnęła 21,5 mld euro, 22,3 proc. więcej niż w 2022 r.

W IV kwartale sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 9,4 proc., przy LFL wynoszącym 5,1 proc.. W euro sprzedaż osiągnęła 5,7 mld, 17,2 proc. powyżej IV kwartału 22.

Biedronka otworzyła w 2023 r. 203 nowe sklepy (174 otwarcia netto), wyprzedzając założony plan. Przebudowanych zostało natomiast 375 placówek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 13:36
"Remontujemy drogerie w całej Polsce"; nawet 400 remontów i 160 nowych drogerii Rossmann w 2025 roku
Wiosenne porządki w drogeriach Rossmann?Agata Grysiak

Remonty i nowe otwarcia wpisują się w szerszy trend transformacji handlu stacjonarnego, w którym rosnąca rola estetyki, komfortu zakupów oraz efektywnego układu przestrzennego staje się równie ważna jak oferta produktowa. Modernizacje mają na celu poprawę doświadczenia konsumenckiego i zwiększenie efektywności sprzedaży, co w przypadku sieci o tak dużej skali działania jak Rossmann, może przynieść wymierne efekty finansowe.

Sieć drogerii Rossmann zapowiedziała szeroko zakrojony program modernizacji swoich sklepów w całej Polsce. Jak przekazała w rozmowie z Business Insider Polska rzeczniczka prasowa firmy, Agata Nowakowska, w 2025 roku planowane są remonty oraz drobniejsze inwestycje w aż 300–400 placówkach. Klienci muszą liczyć się z tym, że niektóre drogerie będą chwilowo zamknięte, ponieważ prace obejmują m.in. wymianę regałów, oświetlenia, płytek oraz odnowienie wystroju wnętrz.

Równolegle z modernizacją istniejących punktów, Rossmann planuje dynamiczną ekspansję. Tylko w 2025 roku sieć chce otworzyć 160 nowych drogerii na terenie Polski. Taki wzrost oznacza nie tylko umocnienie pozycji rynkowej marki, ale też zwiększenie jej obecności w mniejszych miastach i dzielnicach większych aglomeracji.

Obecnie Rossmann dysponuje w Polsce niemal 2 tysiącami placówek, co czyni go zdecydowanym liderem w segmencie drogeryjnym. Dla porównania, konkurencyjna sieć Hebe posiada ok. 360 sklepów, a dm – zaledwie 55. Skala inwestycji Rossmanna pokazuje, że firma nie tylko chce utrzymać dominującą pozycję, ale także dostosować swoje placówki do zmieniających się oczekiwań klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
30.05.2025 10:00
Rekordowy Rossmann Run: ponad 375 tys. uczestników i 2,8 mln zł na sport dla osób z niepełnosprawnością
Coroczny bieg Rossmann Run pobił w 2025 r. rekord.Rossmann

W sobotę 24 maja odbył się największy na świecie wirtualny bieg – Rossmann Run, w którym wzięło udział ponad 375 tys. osób. Zawodnicy startowali indywidualnie o dowolnej porze i w dowolnym miejscu w Polsce, rejestrując swój wynik za pomocą aplikacji Rossmann PL. Pierwszy uczestnik ruszył dokładnie o 00:01 we Wrocławiu, a ostatni – o 23:59 w Warszawie. Uczestnicy mogli pokonać maksymalnie 10 km, a każdy przebyty kilometr przekładał się na 5 proc. rabatu na zakupy w drogerii.

Uczestnicy łącznie przebiegli ponad 3,5 mln kilometrów, co odpowiada aż 87 okrążeniom Ziemi. Wysiłek ten zaowocował spaleniem ponad 218 mln kalorii. Aż 79 proc. wszystkich biegaczy stanowiły kobiety. Wyniki frekwencyjne tegorocznej edycji znacząco przewyższyły ubiegłoroczne – w 2024 roku w wydarzeniu udział wzięło około 200 tys. osób.

Bieg miał także wymiar charytatywny. Wszyscy uczestnicy dokonywali wpłat, które łącznie przekroczyły 2,8 mln zł. Środki te zostaną w całości przeznaczone na projekt „Sport – Twoja Siła”, realizowany przez Polski Komitet Paralimpijski. Inicjatywa obejmuje organizację obozów sportowych dla osób z niepełnosprawnością w latach 2025–2027.

W ramach programu beneficjenci wezmą udział w treningach sportowych, konsultacjach z fizjoterapeutą i masażystą, a także w zajęciach prowadzonych przez psychologów, pedagogów i coachów. Rossmann Run 2025 nie tylko pobił światowy rekord frekwencji, ale również udowodnił, że wirtualny bieg może realnie wspierać osoby potrzebujące i promować aktywność fizyczną na masową skalę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 10:14